Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:08

bestaan er betrouwbare mensen?Ik ben er in mijn leven nog niet zo heel veel tegen gekomen namelijk.

Dat klinkt erg triest !!!Tuurlijk bestaan die !!!Ik kom meer betrouwbare dan onbetrouwbare tegen.Maar ik hoop wel dat ze terecht komen bij mensen die overzien wat de zorg voor een dier inhoudt !!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:32

Isabonny schreef:
Waarom zou iemand die geen ervaring heeft met dit ras niet in aanmerking mogen komen?
Zo moeilijk zijn Ijslanders niet in onderhoud, verzorging en omgang!

Maar je wil er uiteindelijk misschien ook eens een keer op gaan zitten en een beetje IJslander is erg lief maar heeft wel ook een IJslands karakter. Niet iedereen is geschikt voor een IJslander. Het is geen grote shet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:37

Nederland moet zich gaan schamen!!! :( ;(

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:33

hestejente schreef:
Isabonny schreef:
Waarom zou iemand die geen ervaring heeft met dit ras niet in aanmerking mogen komen?
Zo moeilijk zijn Ijslanders niet in onderhoud, verzorging en omgang!

Maar je wil er uiteindelijk misschien ook eens een keer op gaan zitten en een beetje IJslander is erg lief maar heeft wel ook een IJslands karakter. Niet iedereen is geschikt voor een IJslander. Het is geen grote shet.

Ik denk dat wij dan 3 uitermate brave Ijslanders hebben gehad :D .
Och ja, kwa karakter waren ze af en toe net wel een grote shet :D Maar ja, een beetje eigenwijze Fjord of Haflinger ken er ook wat van :D .
Maar goed, ik was dus 10 toen ik voor het eerst op de Ijslander van mijn Opa reed. Ik was 12 toen mijn Welshponieke stierf en toen ben ik (onervaren als ik was met inrijden) zo op de 5-6 jarige ijslander ruin overgestapt. Ik vind het echt geen moeilijke dieren als ik al als 12 jarige er zo mee wegreed......en toendertijd was ik nog maar een heel iel meisje :D (nu niet meer helaas :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:43

Het is moeilijk vechten voor 30-40 IJslanders in nood als de 'redders' continu de mond gesnoerd worden. Je voelt je niet gehoord en krijgt het gevoel dat het niemand iets kan schelen. Of het niet belangrijk is dat deze dieren een 'fijne' toekomst tegemoet gaan.... beetje bizar. Nog een nachtje...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:40

Wieke schreef:
Het is moeilijk vechten voor 30-40 IJslanders in nood als de 'redders' continu de mond gesnoerd worden. Je voelt je niet gehoord en krijgt het gevoel dat het niemand iets kan schelen. Of het niet belangrijk is dat deze dieren een 'fijne' toekomst tegemoet gaan.... beetje bizar. Nog een nachtje...

+:)+ +:)+ +:)+

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:51

Wieke schreef:

Mee eens, ik lig er ook wakker van, nog een nachtje.
Het kan me verdikkie wel schelen.
Ik wil wel alle mensen bedanken die zo hebben meegeleefd plus de AID/VWA en ze een goede nachtrust wensen. De paarden gun ik een fijn leven.

Edit
Vergeet ik verdorie Aaf en Sita die zo hard bezig zijn geweest om het opnieuw in de aandacht te brengen.
Meiden en alle mensen die zo hard bezig zijn geweest Chapeau! Wieke ook jij die al jaren bezig was om aandacht te krijgen voor dit hele grote probleem. Alle mensen die ik vergeet ook zij bedankt voor de inzet.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 15-02-11 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:04

Wieke schreef:

+:)+ +:)+
Hoop zo dat alles zonder problemen verloopt.

Avalon_

Re: Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 06:32

Ik val in herhaling maar:
Ode aan alle mensen die hebben meegewerkt, meegeleefd en meegedacht. En aan alle pony's die met onvermoeibare energie en altijd vriendelijk in deze omstandigheden hebben moeten leven.

We zullen zien wat voor heisa het gaat brengen vandaag. Nooit gedacht dat mijn boktbericht en gemaakte foto's er voor heeft kunnen zorgen dat vandaag alle paardjes weggaan, op naar een beter bestaan!

hverburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:04

en ik denk dat het ijslanderforum ook goed geholpen heeft met de geplaatste link. En nog steeds: respect voor Avulon en consorten die in deze kwestie hebben vastgebeten.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:13

Aaf en Sita ik hoop dat jullie vanaf vandaag ook een beetje rust aan de kop zullen krijgen...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:01

Hulde idd aan de redders van deze dieren in nood.
Vandaag gaat het dus eindelijk gebeuren.

Laten we hopen dat de paardjes voor de rest van hun leven geen zorgen meer zullen kennen.
Het gaat me echt aan het hart, vandaar dat ik ook hoop dat we ooit te horen zullen krijgen waar de paardjes terecht zijn gekomen, hoe het met hun gaat, of ze er allemaal goed bovenop komen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:39

Ben wel benieuwd naar een update. Zijn de pony's nu echt op/weggehaald?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:59

Er wordt nog steeds hard aan de weg getimmert.....
Het gaat om een hele operatie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:41

Er gebeurt veel... op dit moment met name 'achter de schermen'...

Nog even geduld... schone zaak... geduld...

Groetjes, [***]

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:32

Weten we al iets meer?
De man in kwestie moet alle pony's zeker weten inleveren?

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:34

Niet te geloven, wie doet nu zoiets

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:05

Selka schreef:
Weten we al iets meer?

Hier kan ik kort over zijn....JA...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:20

*\o/* Dan is er in ieder geval een begin van een nieuwe toekomst voor de pony's! *\o/*

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:42

Selka schreef:
*\o/* Dan is er in ieder geval een begin van een nieuwe toekomst voor de pony's! *\o/*

Log in op PP en je blijft perfect op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:49

_/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:41

papagroom schreef:
Selka schreef:
Weten we al iets meer?

Hier kan ik kort over zijn....JA...

goed nieuws!
Wat triest alleen dat dit vijf jaar moet duren voordat er iets aan gedaan word door de LID.
Fijn dat zoveel mensen zich inzetten!
(ik weet zelf hoe moeilijk het is om de instanties in beweging te krijgen,slapenloze nachten heb ik er soms van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:44

De instanties werken wel mee, alleen het grootste forum voor paarden niet. Beetje jammer...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:45

Op poetsplaats dus meer info?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:50

Ja.