Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:36

Iedereen (nou ja niet iedereen, zal niet iedereen over 1 kam scheren :P ) valt kennelijk over de vlechten, maar ik hoor niemand over de voorbenen die veel te hoog zijn gebandageerd............ sinds wanneer bandageren we de halve voorknie mee?
Valt me nog mee dat hij überhoubt zijn voorknieën kan buigen.
En ik blijf er bij, hij zit niet met een rechte rug te paard, maar met een 'bochel'.
Ik vind dat niet om aan te zien, dit heeft niet te maken met welk paard hij rijd dan wel zal gaan rijden, maar alles met zijn houding (en zit), en op dit niveau toch echt niet gewenst...........
Verder vind ik hem netjes rijden en blijft het een mooi paard om te zien.

sasja10

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:46

Tja het doet even zeer om Toot met een andere ruiter te zien
Maar laten we eerlijk zijn een dikke pluim voor edward Want hij heeft dit paard opgeleid en zonder goede opleiding Geen werled paard!!
Het zal vast uitgroeien tot een super combinatie!!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:00

Dat bandageren valt nog mee vind ik, zal wel maar eenmalig geweest zijn.
Toot zal er ook heus geen hinder van hebben ondervonden anders zou je dat er wel aan merken :)

En die bochel oog misschien niet zo mooi maar naar mijn mening liever dat dan iemand die zo rechtop & zo stijf als een plank zit ;)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:02

Ga jij maar op een paard zitten met zulke gangen, dat zal heus wel even duren als je dat uit kan zitten :D.
Dit was de 6e keer nog maar hè!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:07

Je ziet dat ze nog aan elkaar moeten wennen.. Af en toe wat haperingen en foutjes. Had ook niet anders verwacht, er wordt toch heel wat van je verwacht. Er is duidelijk spanning te zien van beide kanten!

Edward en Totilas waren een DREAM-team. Maar ik denk dat Totilas zich net zo goed laat bewerken door een andere ruiter. Ik wens ze in ieder geval het alles beste!!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:08

Als je hem trouwens bij google intikt & foto's van hem op andere paarden bekijkt vind ik dit aardig meevallen ! :)
Zijn schouders vallen gewoon wat naar voor, voor de rest zit hij netjes recht op z'n paard hoor !
Denk dat het niet makkelijk is om je schouders helemaal naar achteren te gooien (heb ik ook, in de rug recht, maar de schouders vallen naar voren & ik zal heus niet de enige zijn ! dus Matthias ook niet !)
En ergens ook oncomfortabel lijkt mij, om je schouders steeds naar achteren te houden, ga zo eens een uur op een stoel of op je paard zitten met je schouders naar achteren zoals JULLIE het totaalplaatje willen zien :)
Dan ga je toch een holle rug 'ontwikkelen' ? Lijkt mij niet gezond voor de rug :)

Maarja dat is wat ik ervan denk he ;)

sasja10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:27

iemand enig idee hoe de muziek heet die ze afspelen op de achter grond??

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:54

Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik vind dat hij totilas best netjes de baan rond stuurt hoor :)
wel jammer dat ie zijn benen niet fatsoenlijk stil en lang kan houden, dat stoort mij wel.
maar ik vind totilas best relaxt ogen zo.... :o
je ziet wel dat de ruiter nog een beetje aan het aftasten is, maar dat vind ik niet meer dan logisch.

en die knotjes zal ik me maar niet over uitlaten }:0 haha

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:55

sasja10 schreef:

Ameno - Era

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:22

Fijn beeld en echt..chapeu voor matthias! Ga er maar aan staan en doe het maar "even".
Hij krijgt een bijzonder mooie kans om te groeien met dit paard..ben erg benieuwd hoe dit duo zich gaat ontwikkelen maar geloof dat, dat wel goed zit!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:40

Liene schreef:
sasja10 schreef:

Ameno - Era

Idd , oftewel dezelfde muziek dus die Edward destijds gebruikte tijdens zijn Kür met Lingh en ook eens met Gribaldi.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 12:52

Paul Schockemöhle gebruikt Era's Ameno ook al jaren op zijn hengstendvd's, dus laten we nu niet over die muziek vallen ;)

fashiondoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:13

Ook ik zie Edward veel liever op Totilas zitten. :o Op een of andere manier vind ik hun samen nog wat rommelig over komen, dit is natuurlijk begrijpelijk. Desondanks gun ik Alexander het zeker en vind het zeker stoer dat hij dit aandurft, omdat veel mensen toch hoge verwachtingen gaan krijgen van deze combinatie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:01

Liene schreef:
Paul Schockemöhle gebruikt Era's Ameno ook al jaren op zijn hengstendvd's, dus laten we nu niet over die muziek vallen ;)

Ik wou het net zeggen :P Zo raar is die keuze dus niet.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:39

josie schreef:
En ik blijf er bij, hij zit niet met een rechte rug te paard, maar met een 'bochel'.
Ik vind dat niet om aan te zien, dit heeft niet te maken met welk paard hij rijd dan wel zal gaan rijden, maar alles met zijn houding (en zit), en op dit niveau toch echt niet gewenst...........

Heb je sommige nederlandse ruiters al gezien? Misschien niet de toppers die in het kader rijden, maar er zijn er echt meer die met een flinke bochel op het paard zitten en toch nog goed kunnen rijden hoor. De tenen in de neus van sommige ruiters of staan in de beugels stoort me persoonlijk meer dan die bochel en dat vind ik eigenlijk ook nog wel meevallen.

judithh schreef:
Fijn beeld en echt..chapeu voor matthias! Ga er maar aan staan en doe het maar "even".
Hij krijgt een bijzonder mooie kans om te groeien met dit paard..ben erg benieuwd hoe dit duo zich gaat ontwikkelen maar geloof dat, dat wel goed zit!

Helemaal mee eens!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:37

Vonkie2009 schreef:
josie schreef:

Heb je sommige nederlandse ruiters al gezien? Misschien niet de toppers die in het kader rijden, maar er zijn er echt meer die met een flinke bochel op het paard zitten en toch nog goed kunnen rijden hoor. De tenen in de neus van sommige ruiters of staan in de beugels stoort me persoonlijk meer dan die bochel en dat vind ik eigenlijk ook nog wel meevallen.

Bedoel ik dus ook ! :j

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:09

Ja hoor en daar vind ik het even erg bij..........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:56

Heb je er al bij stil gestaan, dat zijn rug ook gewoon zo kan staan Josie, en dat ie er dus niets aan kan doen?
Want als ik de Duitsers ergens van ken, is het wel van de correcte houding.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:10

ik vindt het jammer dat dit paard verkocht is aan duitsland!
weer een goed paard weg :P
maar het blijft een fantastish beest om te zien

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:21

Ja natuurlijk kan dat, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan maar mooi hoef te vinden/ dan wel een correcte houding........., als ik het ga vergelijken met iemand die wel correct, kwa houding, er op zit, vind ik dat veel plezieriger om te zien, maar dat is mijn mening.......... (enne het maakt daar in niet uit of het nu een Duitser is of iemand van een ander land.........)
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je dan hoge punten zult scooren op houding en zit..........
Dit staat er over in de d.r. dressuur van de KNHS:
Houding en zit
Alle oefeningen moeten worden uitgevoerd zonder duidelijk zichtbare inspanning van de ruiter. Deze moet recht in het zadel zitten met soepele lendenen en heupen, de benen aangesloten en goed afhangend, het bovenlichaam ongedwongen, vrij en recht, de handen laag en bij elkaar zonder evenwel elkaar of het paard aan te raken, de duimen zijn het hoogste punt, de ellebogen en de armen dicht bij het lichaam. Dit maakt dat de ruiter de bewegingen van het paard soepel en ongedwongen kan volgen en onzichtbare hulpen kan geven.
Dit is de enige houding waarmee de ruiter een paard op correcte wijze kan africhten.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:12

Ik vind Adelinde er ook niet mooi op zitten, maar die krijgt hoge cijfer hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:34

Edward zelf heeft een slechte zit :7 Dus Matthias op een bocheltje afrekenen gaat dan wel ver, vind ik.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:19

wel grappig dan dat hij op WK een 10 kreeg voor zit en inwerking

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:23

Zipje, vind jij dat Edward correct zit?
En het kan me niet schelen welke cijfers ie er voor kreeg.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:26

Houding en zit heeft niet enkel te maken met hoe recht jij op je paard zit. Je kunt geen 90% rijden als je geen goede inwerking hebt met je zit. En die is bij Edward supergoed. En tjah, dat hij soms z'n benen wat afsteekt... Vind ik niet meteen betekenen dat hij daardoor een slechte houding/zit heeft...