Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:54

@dowie; Haha, leuk idee!

tassie

Re: Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:08

helaas dat ze een andere ruiter hebben gevonden. Maar als ik het zo las was een wisseling naar duitsland niet eens mogenlijk, of hij moet opeens trouwen met een leuke duitse vrouw ;)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:12

Rothenberger spreekt duidelijke taal, ik meen zelfs tussen de regels door enige boosheid te bespieden. Wat ik overigens bij andere ruiters ook merk. Ze hebben teveel respect voor de combi Gal & Toot, ze lijken Schockemohle in zoverre tegen te werken dat hij Gal wel weer zou móeten vragen.
Maar helaas blijkt er toch een laffe hond tussen te zitten die denkt dat hij met dit paard misschien wel wat gaat winnen. Ik durf te wedden dat het een enorm flop word. En ik moet eerlijk zeggen -zonder te weten wie het is- er al direct weinig respect voor te hebben.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:13

PS is van mening dat iemand voor de duitse nationaliteit minimaal 10 jaar in duitsland moet wonen of met iemand getrouwd is/trouwt die de duitse nationaliteit heeft, denk dus niet dat duitsland hem er dan uit zou zetten. Emigreren en de duitse nationaliteit aannemen is vrij snel gebeurd.

Denk niet dat hij met iemand zou trouwen aangezien HP Minderhoud ook nog in het plaatje hoort.

Ben heel erg benieuwd wie het gaat worden, had ook wel verwacht dat PS niet voor edward zou kiezen ook al had hij de nationaliteit. Gezien hoeveel kritiek de fam. visser en paul over zich heen gehad hebben denk ik niet dat hij ook nog eens de schuld wil krijgen van een mogelijke nationaliteits wissel. Vindt het wel vervelend dat we elke keer zo lang moeten wachten en hij wel steeds een tipje van de sluier licht. Geef dan gewoon geen commentaar.

Edit:
@Jose22: Hoezo is deze ruiter/amazone nu weer een laffe hond??? Als jij de kans zou krijgen om een paard te kunnen rijden die op dit niveau loopt zou je het dan ook niet proberen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:15

daffie1986 schreef:
PS is van mening dat iemand voor de duitse nationaliteit minimaal 10 jaar in duitsland moet wonen of met iemand getrouwd is/trouwt die de duitse nationaliteit heeft, denk dus niet dat duitsland hem er dan uit zou zetten. Emigreren en de duitse nationaliteit aannemen is vrij snel gebeurd.

Denk niet dat hij met iemand zou trouwen aangezien HP Minderhoud ook nog in het plaatje hoort.

Ben heel erg benieuwd wie het gaat worden, had ook wel verwacht dat PS niet voor edward zou kiezen ook al had hij de nationaliteit. Gezien hoeveel kritiek de fam. visser en paul over zich heen gehad hebben denk ik niet dat hij ook nog eens de schuld wil krijgen van een mogelijke nationaliteits wissel. Vindt het wel vervelend dat we elke keer zo lang moeten wachten en hij wel steeds een tipje van de sluier licht. Geef dan gewoon geen commentaar.

Dat is Paul niet van mening, dat zijn integratie-regels... :+

Overigens kan je niet zomaar een Nationaliteit aannemen :n Voor mijn tante (verhuist naar Canada) heeft het ook 15 jaar geduurd...

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:16

Jose22 schreef:
Rothenberger spreekt duidelijke taal, ik meen zelfs tussen de regels door enige boosheid te bespieden. Wat ik overigens bij andere ruiters ook merk. Ze hebben teveel respect voor de combi Gal & Toot, ze lijken Schockemohle in zoverre tegen te werken dat hij Gal wel weer zou móeten vragen.
Maar helaas blijkt er toch een laffe hond tussen te zitten die denkt dat hij met dit paard misschien wel wat gaat winnen. Ik durf te wedden dat het een enorm flop word. En ik moet eerlijk zeggen -zonder te weten wie het is- er al direct weinig respect voor te hebben.

Haha, dat denk ik ook. Kan me niet voorstellen dat er iemand beter is als Edward met Totilas.
Wat ik overigens wel raar vindt, is dat Edward praat over een nationaliteitswissel en dat het niet mogelijk zou zijn. Zoiets verzint ie toch ook niet ter plekke? Hij zal vast toch wel hebben gekeken welke eisen daaraan vast zitten of ben ik nu zo blond..? :z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:17

xxsamm_x schreef:
Haha, dat denk ik ook. Kan me niet voorstellen dat er iemand beter is als Edward met Totilas.
Wat ik overigens wel raar vindt, is dat Edward praat over een nationaliteitswissel en dat het niet mogelijk zou zijn. Zoiets verzint ie toch ook niet ter plekke? Hij zal vast toch wel hebben gekeken welke eisen daaraan vast zitten of ben ik nu zo blond..? :z

WAAROM lezen mensen niet???
Edward heeft de vraag gekregen in een interview, hij had er zelf nog nooit over nagedacht, maar zou het (mocht het hem oooooit gevraagd worden) wel doen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:17

Jose22 schreef:

Heb eerder geen respect voor die bende schijters waarvan het merendeel, hoe mooi en hypocriet ze ook spreken, waarschijnlijk eerder niet wil uit angst voor smet op hun carriëre. Als Sanneke Rothenbeger iets niet kan gebruiken in haar tot nog toe glansrijke carriere dan is het wel dat het nu een flop wordt met het beste paard ter wereld. :+

Denk dat degene die derop gaat net een heel groot hart heeft! Plus dat ik denk dat als er geen Duitse ruiter komt, dat Tot dan gewoon helemaal niet meer in de sport komt. Tis dus kiezen of delen vrees ik. ;) Want Tot in de sport is voor PS echt alleen maar risico, geld kan die der ook uit halen als dekhengst, daarvoor hoeft hij 't niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-11-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:19

Janine1990 schreef:
daffie1986 schreef:

Dat is Paul niet van mening, dat zijn integratie-regels... :+

Overigens kan je niet zomaar een Nationaliteit aannemen :n Voor mijn tante (verhuist naar Canada) heeft het ook 15 jaar geduurd...

Er staat anders letterlijk in de tekst dat PS dat van mening is, weet zelf de integratie-regels van duitsland niet, dus heb dat dus ook zo begrepen.

Ik zeg ook niet dat je zomaar een nationaliteit aan kunt nemen, maar in vergelijking met b.v. amerika en ook canada, gaat het wel sneller en gemakkelijker.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-11-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:19

duidelijke taal van PS...nu nog even de ruiter weten en dan kunnen we die met zn alle afzeiken a la bokts! ;)
nee, zonder dollen...ben benieuwd en hopelijk kan die ook daadwerkelijk Toot tot nog grotere hoogtes brengen met de nodige respect en geduld!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:21

daffie1986 schreef:
Er staat anders letterlijk in de tekst dat PS dat van mening is, weet zelf de integratie-regels van duitsland niet, dus heb dat dus ook zo begrepen.

Ik zeg ook niet dat je zomaar een nationaliteit aan kunt nemen, maar in vergelijking met b.v. amerika en ook canada, gaat het wel sneller en gemakkelijker.

Waar dan????

Er staat alleen dat hij het onmogelijk acht, vanwege de regels... Lijkt me klare taal, niet?? Iets achter is niet een mening...

Denk niet dat het veel gemakkelijker gaat hoor, als je met een Amerikaan of Canadees trouwt kan je de nationaliteit ook aannemen...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:22

Jasmijn76: Inderdaad, bokt kennende zal ook dat weer een rel worden want ja ze komen aan toot en edward. Ben echt benieuwd hoe die het gaat doen en of we hem met zijn nieuwe ruiter/amazone al op de OS zullen zien of dat dat toch te vroeg komt. Wanneer was het ook al weer 2011 of 2012? 2011 zal wel te kort zijn maar 2012 is bij een goede klik niet uitgesloten.

@Jannine1990: Heb net nog een keer gelezen en ik heb denk ik te snel gelezen, je hebt gelijk sorry. Als ik te snel lees dan denk ik wel eens niet helemaal logisch na over wat er staat of vat ik het anders op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:27

Citaat:
Naturalisatie als Duitse burger
Het Duitse burgerschap kan langs worden verworven naturalisatie door die met permanente woonplaats wie in Duitsland 8 jaar hebben geleefd. De extra vereisten omvatten een adequaat bevel van Duitstalig en een capaciteit zonder toevlucht aan welzijn zelfstandig te zijn.

De kandidaten voor naturalisatie zouden normaal moeten blijken zij van hun bestaande nationaliteit, afstand hebben gedaan of dit automatisch op naturalisatie verloren. Een uitzondering is op die van toepassing onbekwaam om hun nationaliteit gemakkelijk op te geven (zoals vluchtelingen). Een verdere uitzondering is op burgers van toepassing van Europese Unie lidstaten die geen Duitsers vereisen om van burgerschap op naturalisatie in dat land afstand te doen.

De uitzonderingen op de normale woonplaatsvereisten omvatten:

Een echtgenoot van een Duitse burger kan na 3 jaar woonplaats in Duitsland worden genaturaliseerd. Het huwelijk moet minstens 2 jaar voortgeduurd hebben.
de personen die een integratiecursus hebben gebeëindigd kunnen de woonplaatseis hebben minder zwaar tot 7 jaar
de vluchtelingen en de statenlozen kunnen na 6 jaar kunnen van toepassing zijn woonplaats
vroegere Duitse burgers

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/ ... an_citizen

In het beste geval zou Gal er dus 3 jaar over doen (en dan moet hij trouwen en het huwelijk moet 2 jaar duren.)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:28

Ayasha schreef:
Jose22 schreef:

Heb eerder geen respect voor die bende schijters waarvan het merendeel, hoe mooi en hypocriet ze ook spreken, waarschijnlijk eerder niet wil uit angst voor smet op hun carriëre. Als Sanneke Rothenbeger iets niet kan gebruiken in haar tot nog toe glansrijke carriere dan is het wel dat het nu een flop wordt met het beste paard ter wereld. :+

Denk dat degene die derop gaat net een heel groot hart heeft! Plus dat ik denk dat als er geen Duitse ruiter komt, dat Tot dan gewoon helemaal niet meer in de sport komt. Tis dus kiezen of delen vrees ik. ;) Want Tot in de sport is voor PS echt alleen maar risico, geld kan die der ook uit halen als dekhengst, daarvoor hoeft hij 't niet te doen.

Helemaal mee eens, plus het feit dat degene die het aandurfd de grote prestaties van edward een toot minstens moet evenaren en het liefst overtreffen omdat ie anders afgeschilderd word als slechte ruiter/amazone of dat toot het niet doet zonder gal.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-11-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:31

tassie schreef:
helaas dat ze een andere ruiter hebben gevonden. Maar als ik het zo las was een wisseling naar duitsland niet eens mogenlijk, of hij moet opeens trouwen met een leuke duitse vrouw ;)

Vrouw zal het zeker niet worden, aangezien edward homo is, of hij moet bekeerd zijn }>

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:32

Ik begrijp het ook goed, als je zo'n topruiter bent moet je niet teveel vasthouden aan je land vind ik. Je moet ook kunnen groeien.
En als land moet je dit ook begrijpen, we kunnen alleen maar trots zijn datie ooit voor Nederland heeft mogen rijden :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:35

hopelijk zal de nieuwe ruiter met respect worden behandeld...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:36

Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden, omdat het een goede ruiter is, maar gun het hem inderdaad ook. Toen jos lansink vertrok om voor belgië te rijden was ik ook effe in schok, vond hem zo'n goede ruiter. Denk inderdaad dat we trots moeten zijn dat zulke sporters dus een bewijs zijn van de goed opleiding in nederland als ze dit ook in andere landen vol kunnen houden, helemaal in duitsland aangezien deze altijd onze concurent geweest is in springen en dressuur. Maarja edward gaat toch niet naar duitsland dus denk niet dat we het nog over de "als"factor hoeven te hebben.

Dat hoop ik ook michael1104
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-11-10 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:37

Michael1104 schreef:
hopelijk zal de nieuwe ruiter met respect worden behandeld...

Ik hoop het ook maar zelfs nu hij nog niet bekent is (of zij) is dat al niet voor iedereen mogelijk dus... Eenmaal ie wel bekent is zal het er niet beter op worden vrees ik.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:39

Ik vind dit vooral heel bijzonder:
Citaat:
Een hereniging van Edward Gal en Totilas (v. Totilas) is definitief van de baan.

:')
Aan de ene kant heel jammer voor Edward, maar aan de andere kant ben ik blij dat hij nu gewoon voor NL blijft rijden. Ik hoop dat ie samen met meneer Visser een heel leuk paardje kan vinden :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:40

Ik zou Hubertus Schmidt wel een fijne ruiter voor Totilas vinden. Zijn combinatie met Wansuela Suerte vond ik altijd fijn om te zien.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:44

Paul doet wel erg moeilijk, waarom laat hij Edward hem niet gewoon rijden? Hij beschikt toch over eigendoms acte dat Totilas van hem is?
Is dat nog niet titel genoeg ???

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:44

Ben ook erg nieuwsgierig naar wie de nieuwe ruiter gaat worden :j . Ik wens hem/haar in ieder geval veel geluk, sneu voor Edward dat hij hem niet meer kan rijden, maar hopelijk klikt de nieuwe combinatie goed. Dat lijkt me alleen maar beter voor het welzijn van Totilas :).

Weet niet of het er al stond, maar dan heb ik er overheen gekekeken ;). OA deze Duitse combinaties reden iig GP in Stuttgart afgelopen weekend, dus gokken maar :+.

Citaat:
2. Isabell Werth - El Santo NRW - 74.851 % (Germany)
4. Hubertus Schmidt - Donnelly - 72.298 % (Germany)
7. Nadine Capellmann - Elvis VA - 70.128 % (Germany)
8. Anna Katharina Luttgen - Lamborghini - 68.128 % (Germany)
9. Brigitte Wittig - Biagiotti W - 67.787 % (Germany)
10. Ellen Schulten Baumer - River of Joy - 67.021 % (Germany)
11. Martina Steisslinger - Weneziano - 65.064 % (Germany)
12. Hans Peter Bauer - Wambo - 64.000 % (Germany)
13. Claudia Fassaert - Donnerfee - 63.319 % (Belgium)

Niet veel kerels := , maar goed het is niet gezegd dat de persoon ook daadwerkelijk aan de start kwam de GP en mannelijk is ;).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:48

PinkPrincess schreef:
Paul doet wel erg moeilijk, waarom laat hij Edward hem niet gewoon rijden? Hij beschikt toch over eigendoms acte dat Totilas van hem is?

Omdat Gal geen Duitser is en dat de eerste 3 jaar ook niet kan worden. En als die niet wil trouwen dan de eerste 8 jaar niet. Ruiter hoeft niet perse kerel te zijn denk ik... Ik weet niet of pers altijd dat onderscheid maakt. Tegen de tijd dat Gal voor Duitsland kan gaan rijden is Tot met pensioen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:03

PinkPrincess schreef:

Waarom zou hij dat móéten doen? Het is zijn paard en hij beslist wie er op rijdt. Die man doet toch niet moeilijk? Hij beslist gewoon over zijn eigen paard.