'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:19

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic berichten verwijderd en berichten die op de persoon waren gericht in plaats van op de inhoud.
Het zou zonde zijn als dit topic op slot moet dus graag on topic blijven en met arguementen op de inhoud van een post reageren in plaats van op de persoon.

Michael1104

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:29

hopelijk krijgen die mensen dan een OW ofzo ipv dat er weer een topic dicht gaat. SOrry voor het offtopic bericht maar dat wil ik wel een keer kwijt.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:31

Ik ben het er ook mee eens
Maar ook erg benieuwt hoe wie nu echt op het zwarte spektakel
gaat rijden

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 07:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:29

Okay, dit is wat ik er van vind: het is bijzonder triest voor meneer Gal, dat hij (eerder dan verwacht) 'zijn' topper moet missen en dat er vervroegd een einde komt aan zijn zegereeks met dit paard (al stond het natuurlijk nog niet vast dat hij de OS ook op zijn naam zou gaan schrijven). Ik begrijp de emoties van heel veel nederlanders wbt de verkoop ook best, het lijkt zo oneerlijk om Edward Gal en Totilas uitelkaar te halen. Alleen feit is dat het wel gebeurd is en dat begon met de eigenaar van Totilas... als iemand niet wil verkopen, valt er ook niks te kopen. Meneer Schockemöhle heeft er blijkbaar het geld voor over gehad, met als gevolgd dat Totilas naar Duitsland vertrokken is.... En om dan boze brieven te gaan schrijven naar meneer Schockemöhle en de toekomstig nieuwe ruiter alle slechts toe te wensen, vind ik raar en onsportief.... Het gaat lastig worden voor de nieuwe ruiter om Totilas uit te brengen, behoeft geen verder uitleg denk ik. Het siert Isabell dat ze er geen brood in ziet, die heeft liever paarden die ze zelf opgeleid heeft om daarmee te vlammen op de internationale wedstrijden.... maar daarom kan het voor een ander misschien nog wel zo werken?

Het blijft een lastig onderwerp vind ik....snap de emoties, maar feiten zijn feiten, het is zoals het nu is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:01

Volgens mij is dat het enige waar we het allemaal over eens zijn. Dat het echt heel rot voor Edward is dat 'ie zomaar Totilas kwijt is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:19

zipje71 schreef:
http://www.trakehnercontact.nl/
Hier staat een mooi stuk op dat ook heel veel Duitsers het betreuren dat de combi Edward-Totilas uit elkaar is.

Jeetje hieruit blijkt maar weer dat het echt niet de hele paardenwereld tegen 1 paardenland land is maar dat ook het gros van de mensen uit dat land er precies zo overdenken als de rest.
Mooi stukje tekst en dat bedoel ik niet omdat ik zo graag mn gelijk wil hebben.

Picasso ik denk er net zo over als jij en tuurlijk zijn feiten simpelweg de feiten maar dat wil nog niet zeggen dat we allemaal ons mond moeten houden en er niet over mogen praten, speculeren, fantaseren enz enz.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:14

Hoezo reageert iedereen over penny, en mijn boktnaam?
Ik heet penny in reallife en kan er niks aan doen ;)

Sommige dingen vind ik ook te ver gaan.
In de paardensport worden paarden verkocht-gekocht.
Ook net zoals met Okidoki, maar dat was Albert zoers eigen keus.
Gaan jullie toch ook niet brieven sturen dat hij dom is en groffe taal schrijven?
Hetzelfde geld nu met Totilas, Toot was niet van Edward en reed hem alleen.
Tuurlijk is het jammer, dat zeker weten, had hem nog wel op hem rond zien willen rijden door de ring, maar zo is dat nou eenmaal.
En soms denk ik bij mezelf ook met Okidoki, wat als hij nog van Albert was?
Leefde hij dan nog, of toch niet?
Edward had niks over hem te zeggen, als de eigenaar hem wou verkopen dan werd hij verkocht.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:41

Nou jongens, ben hier al een tijdje niet geweest op dit topic..
Maar zijn jullie er al overuit wie de nieuwe wordt? Of is dat nog een grote vraag? ;)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:55

Ik hoorde net op de radio dat veel ruiters in Duitsland niet op Totilas willen rijden. De reden hiervan is dat ze dan beneden niveau rijden. Totilas heeft al zulke mooie prijzen behaald en wanneer hij dan lager uit komt dan wat hij heeft behaald ga je er weer op achteruit. Dit werd net op de radio verteld

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:57

netam12 schreef:
Ik hoorde net op de radio dat veel ruiters in Duitsland niet op Totilas willen rijden. De reden hiervan is dat ze dan beneden niveau rijden. Totilas heeft al zulke mooie prijzen behaald en wanneer hij dan lager uit komt dan wat hij heeft behaald ga je er weer op achteruit. Dit werd net op de radio verteld

De kans dat dat gaat gebeuren is behoorlijk groot al hoeft het natuurlijk niet echt zo uit te pakken.
Persoonlijk zou ik ook niet mijn naam aan een zijden draadje willen laten hangen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:09

Moderatoropmerking:
Wederom heb ik een aantal posts verwijderd. Voor alle off topic berichten kun je terecht in dit topic: [HK] TOTILAS verkocht, we raken er niet over uit gepraat. Praten over het verleden van de koper van Totilas is off topic en dat soort posten worden dus ook verwijderd. Degene die ook deze moderatoropmerking nog negeren lopen het risico op een sanctie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:27

Ik vind het maar dom, dan zouden die dus liever maar hun hele leven 6e blijven, terwijl ze de kans hebben om 1e te kunnen worden. Maar dat doen ze dan niet uit angst dat ze maar 6e worden. Snap ik niet!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:30

Bloodymary schreef:
Ik vind het maar dom, dan zouden die dus liever maar hun hele leven 6e blijven, terwijl ze de kans hebben om 1e te kunnen worden. Maar dat doen ze dan niet uit angst dat ze maar 6e worden. Snap ik niet!

Het gaat op dat niveau niet alleen om het winnen of verliezen van wedstrijden maar om het verliezen van nog veel meer zoals bv reputatie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:32

Echt onzin, als je een goede ruiter bent geloof je er in dat je met Totillas de allerbeste wordt. En als je dat zelfvertrouwen niet hebt, hoor je niet op topniveau thuis.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:33

Ik zie al dat een Formule 1 coureur zegt, oh nee, ik wil niet bij Ferrari rijden, want die zijn te vaak kampioen geweest...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:03

Bloodymary schreef:
Ik zie al dat een Formule 1 coureur zegt, oh nee, ik wil niet bij Ferrari rijden, want die zijn te vaak kampioen geweest...

Hoe kan je nou een auto met een paard vergelijken?
Dus als jij op Bonfire gaat zitten knal je er zo even zonder problemen een geweldige Z proef uit?
Zo werkt het echt niet helaas.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:11

Haha als ik in een F1 stap rij ik ook niet zoals Alonso :D misschien een youngrider met veel talent met een pappie met veel geld voorbeeld Painted Black

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:23

Bloodymary schreef:

Ja, maar daar heb je het over heel wat meer pk's, dit is er maar één :')

Wat de ruiters bedoelen is gewoon dat de kans dat ze de scores niet halen die Edward heeft gehaald, heel erg groot is. Dat is nadelig voor zowel Totilas als desbetreffende ruiter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:46

easygoing schreef:
Bloodymary schreef:

Hoe kan je nou een auto met een paard vergelijken?
Dus als jij op Bonfire gaat zitten knal je er zo even zonder problemen een geweldige Z proef uit?
Zo werkt het echt niet helaas.

Je vergeet een klein detail, het zijn stuk voor stuk topruiters met ervaring... Geen basisruiters die het ooit tot het Z geschopt hebben.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:51

Nee hoor vergeet ik in het geheel niet maar kan niet verwachten van Bloody dat ze meteen een GP kan rijden ook al is het met Bon, Toot of Sali. Je kan nog zo'n topper zijn als de klik er niet is kan je het gewoon vergeten met welk paard dan ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:36

Rijdt Bloody nu dan GP met een topper?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:38

Ayasha schreef:
Rijdt Bloody nu dan GP met een topper?

pfff laat maar. Heb zo geen zin meer om steeds speciaal voor een klein clubje mensen te moeten uitleggen wat ik bedoel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:40

Maar eh.. easygoing.. wil je dan aan mij nog uitleggen wie Bloody is?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:43

Jannepauli schreef:
Maar eh.. easygoing.. wil je dan aan mij nog uitleggen wie Bloody is?

Bloodymary die hier boven ergens de f1 aanhaalde ;)