Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:09

verbaast maar ik begrijp het wel.En dan zeggen ze dat de paardenhandel slecht is.hihi

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:10

petraaken schreef:
Biedt wel weer sperpectieven voor Anky met Sallinero als hij weer fit is.

Maar die zullen nooit boven Adelinde, Laura, Isabell e.a. uitkomen. Salinero heeft zijn hoogtepunt gehad.

Kaaaren

hadden ze niet nog heeeel eeeven kunnen wachten tot 2012?!
Hoop dat edward nog ergens een nieuwe topperd vandaan kan vissen.. anky is het het nog niet gelukt.

Ninx

Johanna59 schreef:
smeetjoew schreef:
Als de veulens die komend jaar geboren zullen worden, tegenvallen, dan eet ik m'n schoen op. Topmerries zijn drachtig van Totilas, hoe kan daar nou een krom ding uit komen? Dus tegenvallen zal het niet.

Waarom werden er alleen topmerries door Totilas gedekt??
Een hengst kan bewijzen hoe goed hij is, door juist minder kwalitatief goede merries te dekken.
Nu ligt de kwaliteit van de veulens straks bij de merries. Hier is zooooo goed over nagedacht.
En iedereen is er in gestonken!!!

Da's toch kletskoek? Hengst en merrie zijn beide 50% van de optelsom.
Je kunt ze evt over en weer verbeteren met sterkere punten van de ander, maar je gaat toch geen matige merrie insemineren met dat zaad? Dan ben je niet slim bezig.....
Veel mensen kijken altijd naar de hengst en zien de merrie als een veredelde magnetron, maar ook haar genenpool telt mee!

flyfly

Alles draait toch om geld?! Voor grof geld is alles te koop! Helaas komen die kopers niet bij ons.
Dan mochten ze ze alle drie meenemen inclusief die van mijn vriendin en ons huis erbij.
Zo'n aanbod kun je gewoonweg niet laten schieten. Heel erg jammer voor Edward maar er zijn wel meer goede paarden.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:11

Dit is ZOO jammer!

Maar mr. Visser? Was 1.4 miljoen al niet genoeg? :Y)
Met 15 miljoen kan je echt niet zo veel, ja groter huis. Maar of je daar nou gelukkig van wordt...

_Anneruth

Ik ben wel een beetje teneergeslagen door het nieuws over Totilas. Ik snap de belangen maar ik vind het zo'n sympathiek paard en Neerlands trots dat het me wel aan het hart gaat.. Ik hoop dat we hem ooit weer terug zien in de wedstrijdring met een ruiter/amazone waarvoor hij met net zoveel plezier wil werken.

Koper

Johanna59 schreef:
Waarom werden er alleen topmerries door Totilas gedekt??
Een hengst kan bewijzen hoe goed hij is, door juist minder kwalitatief goede merries te dekken.
Nu ligt de kwaliteit van de veulens straks bij de merries. Hier is zooooo goed over nagedacht.
En iedereen is er in gestonken!!!

Daar heb je een degelijk punt. Ik verbaasde me ook al dat er zo veel merries zijn afgewezen.

Vind het jammer voor Edward Gal dat Totilas verkocht is. En stiekum ben ik zo blij dat mijn paardje helemaal van mij is en niemand hem van me kan afpakken :o
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-10-10 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Niet onverwacht, maar wel erg jammer. Ben ook wel heel benieuwd wat ze ermee gaan doen, puur voor de dekdienst of ook in de sport?

En ben ook wel benieuwd wat er gaat worden van de Totilas veulens :).

Ayasha
Blogger

petraaken schreef:
Nee, maar ik denk niet dat Toot bij hem de sport in gaat. Sandro Hit is na zijn wereldtitel in Verden ook niet meer in de sport uitgebracht maar enkel voor de dekdienst gebruikt.

Blijft een feit dat Schockemöhle niet de minste is. ;) Als Toot de sport in gaat zal die het goed doen ook denk ik.
Misschien maakt ie er wel een springpaard van. Cees zei toch dat hij even goed springpaard had kunnen zijn. :D

Bomba: Jep, maar ohwe als je zei dat Cees niet eerlijk was en om de pot draaide.... _O-

tafje: wel een kl**tzak met 15 miljoen euro. Hoe gespekt is jouw bankrekening? :D

Stephanie_W

Gadverdamme. Ik las het net op rtlz nieuws. Meteen bokt erbij gehaald om te checken of het klopt. Unbelievable! Wat zonde voor de nl dressuursport.
Vraag me af hoe Edward gal zich nu zal voelen. Mixed feelings i guess...

Karolien_

Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit anders was afgelopen als Edward wel zelf eigenaar was geweest van Totilas. Ik kan het me haast niet voorstellen.

Aifa

Vind niet dat je hem een klootz*k kan noemen. Stel je eens voor dat je in het bezit bent van zo'n paard. Er komt zoveel op je af, hij heeft waarschijnlijk al vaker miljoenen geboden gekregen. Eens moet je een keuze maken. Dat hij Totilas niet zou houden tot de dood is geen shock denk ik toch...
Al blijft het natuurlijk ontzettend jammer voor Edward en de Nederlandse dressuursport...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:12

waarom niet, beest beleeft nu zijn hoogtepunt misschien wel. Alles draait om geld, lijkt me normaal, handel is handel
Beest kan morgen wel dood in zijn stal liggen.
Lopen nog meer toppers rond hoor.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Ze hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken over een debacle zoals bij de veulens van Lingh. Want geëxporteerde hengsten hoeven geen veulens te laten zien.

Ninx

Focussed schreef:
Tafje schreef:
Visser je bent een klootz*k!! Koop een Staatslot als je geld wilt zien, maar dit kun je gewoon niet maken!! En aan een handelaar? Waarom niet alleen een deel verkopen en hem in Nederland houden.. Eikel

Ik ben het helemaal met je eens, wat ontzettend zonde, bah ;(

Kom op zeg, met dat geld kun je zorgeloos de rest van je leven (en nog 20 levens) op je rug liggen....
Natuurlijk is het heeeeeeel erg jammer, maar wel een reëel besluit.

Barmat

bron: http://www.nu.nl

Welke ruiter het paard nu op wedstrijden gaat berijden, is onduidelijk. Dat is aan de nieuwe eigenaar. Mogelijk heeft Schockemöhle het paard vooral gekocht om te zorgen voor nageslacht. Het sperma van de dekhengst is zeer veel geld waard.

er wordt dus niet gezegd dat er een Brit mee gaat rijden... of een Duitser..... zou dus goed kunnen dat hij helemaal niet meer in de sport komt... al lijkt me dat sterk.

Evenals dat er niet 100% uitgesloten wordt of Edward hem blijft rijden of niet.... al denk ik dat die kans min of meer nihil is......

TessaVB

Zeg maar dag kippenvelmomenten. ;(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:13

Zonde hoor zo voor de nederlandse dressuur, vind het erg jammer, ook voor Edward.
Was natuurlijk ergens wel te verwachten maarja, niemand hoopt het.

Sandeman

vreselijk zonde !!!!!!!!!!!!!!! Ik had de combinatie graag nog eens live willen zien rijden.... Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en balen...
Bahhhhh

A_R

heb er geen woorden voor...

Moska

Kaaaren schreef:
hadden ze niet nog heeeel eeeven kunnen wachten tot 2012?!
Hoop dat edward nog ergens een nieuwe topperd vandaan kan vissen.. anky is het het nog niet gelukt.

staat er niet al een volle broer van totilas in training bij hem? Of is die nog te jong?

Wel erg zonde dit trouwens, vooral voor Edward en de sport. Zakelijk gezien is het wel te begrijpen...

Harvest_Moon

Dit had ik écht niet verwacht. En ik baal erg echt van.
Maar er is dus een kleine kans dat Totilas door Edward gereden kan blijven worden? :)

Ik ben overigens ook erg benieuwd naar de nakomelingen van Totilas!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:14

|( |( |(

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:14

WAAROM!!!!!!?????

Wat een Klote streek zeg!!

Edward heeft eindelijk een paard waar het zo goed mee klikt!!
En eindelijk de kans om nou toch ens op de Olympische spelen te rijden en dan wordt het hem WEER afgenomen!!

Zo zonde!!

Dag kansen voer de Nl Dressuursport...

Dag kansen voor Edje :'(

Zo jammer dit.... :n

Ik kan er gewoon niet bij dat ze DIT gedaan hebben....

:n