Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:23

horseyfries schreef:
YouthReiner schreef:
Maar wie wil er nou western gaan rijden als het Nederlands team dalijk bijvoorbeeld als laatste eindigt op de WEG?
Want zenden ze dat nou uit op TV? Nederlands Reining team wordt laatste op de WEG?
Nee, als het Nederlands Reining team goed zou eindigen zou er mss iets van op tv of in de krant komen.
En het is een wonder als ze goed eindigen met Anky in een team, want de concurrentie is veel te groot!

Je begrijpt nog altijd het concept "nieuwswaarde" niet blijkbaar.
Als het Nederlandse Reining team voor hun doen goed zou eindigen zouden ze vierde of vijfde worden, hooguit. Denk je dat er dan
opeens meer aandacht voor komt? Wedje doen?
Anky is de hekkesluiter van het team, als er een andere "hekkensluiter" in het team zou komen, zouden ze niet ineens eerste worden.
De media aandacht zou echter dramatisch dalen, want Anky is nieuws, en een andere hekkensluiter die niemand kent absoluut niet.

Op je vraag: wie wil er nu western gaan rijden als het Ned team dadelijk laatste eindigt, is het antwoord simpel:
Héél veel mensen, als Anky geïnterviewd wordt bij Studio Sport en vertelt dat ze dit een gewéldige leuke sport vind. Want als Anky dat zelfs vind, dan zijn plots heel veel mensen geïnteresseerd om het ook eens te proberen. En daarvoor hoeven ze helemaal niet goed te presteren, ze moeten slechts uitdragen dat het een geweldige sport is. En dat doe je niet, dames en heren van de western, door iemand die voor jullie als reclamezuil kan dienen, af te serveren.

En dan krijg je dalijk mensen die ook even western willen gaan rijden, op een totaal verkeerde manier.
En die een verkeerd beeld van de sport krijgen, omdat ze dan te zien krijgen hoe het niet moet, en niet hoe het wél moet.

Maar goed, ik vind het alleen heel erg zonde dat er niet een betere reserve was om mee te laten gaan naar de WEG.
Veel succes voor Anky en de rest van het team.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 01-09-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:24

Adrienne schreef:
De gene hier die denken dat het verschil tussen bv een 4de en een laatste plek bij het wel of niet mee doen van Anky ligt hebben het toch niet helemaal begrepen denk ik zo!
Ik had ook liever gezien dat Jurgen mee had gedaan, maar goed het is niet anders en we moeten het hier mee doen.

Ik weet niet hoe jullie het zouden vinden, maar als ik op dit moment in Anky's laarzen zou staan dan scheet ik zeven kleuren...

Ga er maar aan staan je hebt een naam die iedereen kent in de paardensport. Dat wekt enorm hoge verwachtingen, dat zorgt dat alle toeschouwers op het puntje van hun stoel zitten om eens heel critisch te bekijken hoe je het doet.
Dat terwijl je zelf maar al te goed weet dat je een jaar of 2 training te kort komt om zelfs maar te gaan denken mee te kunnen op dit niveau. Mehn de druk die dat alleen al op je legt, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Super dat ze zich niet terug trekt, super dat ze er voor gaat. Dat is nog eens professionaliteit en doorzettings vermogen. Daar kunnen de gene met de "mijn paard heeft een ochtendhumeur en dat weet de coatch" instelling veel van leren.

Natuurlijk zien wij Reiners liever een team op volle sterkte. Maar liever koekjes worden helaas niet gebakken.

Niet te vergeten de enorme wedstrijdmentaliteit die Anky heeft waar velen van de westernruiters wat van kunnen leren.
Want of je nou een dressuurproefje rijd of een western iets, de profesionaliteit blijft hetzelfde.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:24

HorseyFries, jij verwoordt heel goed mijn gedachten.
Ik denk dat de westernsport er meer mee gediend is om Anky mee te laten doen dan een of andere onbekende die mogelijk 70 + kan rijden.
Voor sponsors is dat laatste nl. absoluut niet interessant waar een Anky wel de publiciteit brengt waar sponsors op wachten.
Daarom begrijp ik al deze -excusez le mot- zure reacties van de westerngerichte posters niet.
Het komt op mij echt over als jalouzie, terwijl jullie er blij mee zouden moeten zijn.

Je kunt je ook afvragen waarom de basis bij jullie dan zo smal is dat Anky als eerste gegadigde op mag komen draven.
Je maakt mij niet wijs dat niemand geld heeft of onenigheid met de coach. Dus de conclusie dat de basis te smal is lijkt me een gerechtvaardigde.
Hoe krijg je de basis breder? Door een sport groter te maken. Hoe krijg je een sport groter? Door publiciteit!
Uiteindelijk is het inzetten van Anky dus toch een positieve ontwikkeling voor de westernsport.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:25

YouthReiner schreef:
[

En dan krijg je dalijk mensen die ook even western willen gaan rijden, op een totaal verkeerde manier.
En die een verkeerd beeld van de sport krijgen, omdat ze dan te zien krijgen hoe het niet moet, en niet hoe het wél moet.

.

Oh dus Anky doet het ZOOO slecht dat ze een totaal verkeerd beeld schept bij de leken van de westernsport. Maar ze zit wel in het team, ondanks dat ze alles verkeerd doet.

Ja uhuh, dat geloof je zelf toch niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:26

Adrienne schreef:
De gene hier die denken dat het verschil tussen bv een 4de en een laatste plek bij het wel of niet mee doen van Anky ligt hebben het toch niet helemaal begrepen denk ik zo!
Ik had ook liever gezien dat Jurgen mee had gedaan, maar goed het is niet anders en we moeten het hier mee doen.

Ik weet niet hoe jullie het zouden vinden, maar als ik op dit moment in Anky's laarzen zou staan dan scheet ik zeven kleuren...

Ga er maar aan staan je hebt een naam die iedereen kent in de paardensport. Dat wekt enorm hoge verwachtingen, dat zorgt dat alle toeschouwers op het puntje van hun stoel zitten om eens heel critisch te bekijken hoe je het doet.
Dat terwijl je zelf maar al te goed weet dat je een jaar of 2 training te kort komt om zelfs maar te gaan denken mee te kunnen op dit niveau. Mehn de druk die dat alleen al op je legt, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Super dat ze zich niet terug trekt, super dat ze er voor gaat. Dat is nog eens professionaliteit en doorzettings vermogen. Daar kunnen de gene met de "mijn paard heeft een ochtendhumeur en dat weet de coatch" instelling veel van leren.

Natuurlijk zien wij Reiners liever een team op volle sterkte. Maar liever koekjes worden helaas niet gebakken.

+:)+

Awesome :D

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:27

Moeni11 schreef:
YouthReiner schreef:
[

.

Oh dus Anky doet het ZOOO slecht dat ze een totaal verkeerd beeld schept bij de leken van de westernsport. Maar ze zit wel in het team, ondanks dat ze alles verkeerd doet.

Ja uhuh, dat geloof je zelf toch niet.

Nee, ze zit in het team omdat er geen betere mee wilden/konden doen.
Als andere mensen die een beetje verstand hebben van paarden iemand zien rijden met een zwaar bit, mond van het paard wijd open en ongecontroleerd dan schept dat wel een verkeerd beeld ja.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 01-09-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:28

Is Anky dan heel erg goed in deze tak van de paardensport of is het niveau daar niet zo hoog?
Want zijn er niet meer combi's op dit niveau die deze plek zouden kunnen opvullen, met meer ervaring?
Leuk voor haar maar ik vroeg me dit af omdat ik niet veel weet van deze tak van paardensport.

Anoniem

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:29

Misschien een idee om het topic eens een beetje door te lezen Mytens? ;)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:30

Zou het deze mentaliteit zijn die er voor gezorgd heeft dat er niet een andere reserve beschikbaar was.
Hoe je het ook went of keert Anky is een talent en als ze op een paard zit waarmee het klikt dan kan deze vrouw laten zien wat paardrijden is.
Of dat nu western of dressuur is.
De mentaliteit van deze dame is goed en ze zal idd haar stinkende best doen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:31

skippy1 schreef:
Misschien een idee om het topic eens een beetje door te lezen [***]? ;)

Ik heb een aantal pagina's doorgelezen maar nog niet allemaal. Maar dit was het eerste wat in mij opkwam. maar ik begrijp dat er ergens een duidelijk antwoord staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:32

De antwoorden zijn op diverse plekken te vinden. Die van HumbleTalent geeft wellicht t duidelijkste weer hoe veel westernliefhebbers er hier over denken. ;)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:33

Mytens schreef:
skippy1 schreef:
Misschien een idee om het topic eens een beetje door te lezen Mytens? ;)

Ik heb een aantal pagina's doorgelezen maar nog niet allemaal. Maar dit was het eerste wat in mij opkwam. maar ik begrijp dat er ergens een duidelijk antwoord staat?

Om het kort te verwoorden,
Anky behoort niet tot de top van reining in nederland.
Maar de andere, betere ruiters hebben het geld er niet voor of zijn het niet eens met de keuzes van de bondscoach.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:33

horseyfries schreef:
Want als Anky dat zelfs vind, dan zijn plots heel veel mensen geïnteresseerd om het ook eens te proberen.

O dear, there goes the reining :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:35

Nee Rom je ziet het verkeerd, we moeten in onze handjes klappen en blij zijn :\

Ik moet een beetje aan die hele langzame Spanjaard denken nu met schaatsen vroeger. Beter zoiemand uitzenden dan iemand die wel kan schaatsen, omdat sponsoren hem aantrekkelijker vinden. Hmmmzzzzz....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:39

hahahahaha in de ogen van sommige mensen is Anky echt onkundig... ik zie hier de meest waanzinnige vergelijkingen.. wat een arrogantie... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:40

Nee Anky is niet onkundig, Anky is een topruiter. In de dressuur. En in de reining gaat ze het misschien ook wel worden. Alleen NU is het zo ver nog niet.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:41

Sonja schreef:
Nee Anky is niet onkundig, Anky is een topruiter. In de dressuur. En in de reining gaat ze het misschien ook wel worden. Alleen NU is het zo ver nog niet.

Anky is misschien geen topreiningruiter, maar wel een topsporter die der boeltje voor elkaar heeft.

En daar kunnen veel westernruiters blijkbaar vanwege alle problemen om een team samen te stellen wel HEEL veel van leren.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:42

Sonja schreef:
Nee Rom je ziet het verkeerd, we moeten in onze handjes klappen en blij zijn :\

Ik moet een beetje aan die hele langzame Spanjaard denken nu met schaatsen vroeger. Beter zoiemand uitzenden dan iemand die wel kan schaatsen, omdat sponsoren hem aantrekkelijker vinden. Hmmmzzzzz....

Ja zie ons hier door de dolle heen zijn en in onze handjes staan te knijpen omdat mensen vinden dat de dressuurheld min of meer besloten heeft om de verwaardeloosde en mishandelde reining puppy te gaan redden.. (wat anky trouwens helemaal niet in de zin heeft. Die heeft gewoon lol. Het zijn vooral de dressuurprikkers die vinden dat zij deze zielige puppy wel kan en gaat redden.)

@Moeni11, Jan klaassen op een hobbelpaard was op dit moment nog goed genoeg geweest als hij aan een paar eisen zou voldoen omdat de rest bij voorbaad al afgehaakt is..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:43

Adrienne schreef:

Die druk kan ze wel mee om gaan natuurlijk. Ze heeft jaren ervaring ermee.
Maar als ze echt professioneel zou zijn, zou ze accepteren dat ze niet goed genoeg was en bedanken voor de eer.

Anoniem

Moeni, je hebt echt niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets van het topic begrepen ben ik bang...
Ik geef het dus ook bij deze op.
:wave:

Moeni11

Puppy redden :? :? ik dacht dat we het over westernrijden hadden :?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:44

Romkabouter schreef:
Maar als ze echt professioneel zou zijn, zou ze accepteren dat ze niet goed genoeg was en bedanken voor de eer.

Dan zou zij het besluit nemen dat er geen team gaat... en dat is niet aan haar..
Buiten dat, ze is er toch al..

Vorige keer was er ook een ruiter met een 0 score.. ik snap persoonlijk echt niet waar er zo moeilijk over gedaan wordt..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:46

Cer schreef:
Romkabouter schreef:

Dan zou zij het besluit nemen dat er geen team gaat... en dat is niet aan haar..
Buiten dat, ze is er toch al..

Vorige keer was er ook een ruiter met een 0 score.. ik snap persoonlijk echt niet waar er zo moeilijk over gedaan wordt..

Een 0 score is heel wat anders dan een slechte score!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:46

Sonja schreef:
Moeni, je hebt echt niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets van het topic begrepen ben ik bang...
Ik geef het dus ook bij deze op.
:wave:

Jawel, maar je bent het niet met mij eens. Dat is wat anders.

Lees zelf het hele topic eens door en kijk eens hoevaak er excusen worden aangedragen waarom het team niet volledig is, geen geld, geen paard, geen dit, geen dat.

Dan zou ik als ik jullie was blij zijn met een Anky die professioneel is en de boel voor elkaar heeft. En aangezien zij juist heel goed weet hoe je het management rondom een topstal moet runnen, kun je er misschien wat van leren.

Ohja..........tuurlijk, dom van mij, in de westernwereld is dat heul anders............uhum ja hoor!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:47

HumbleTalent schreef:
Een 0 score is heel wat anders dan een slechte score!

Wat een doemdenkers zeg... een beetje optimisme kan toch wel in deze barre tijden???

En met een slechte score is je eindtotaal hoger dan met een 0 score en waren ze misschien geen 13e geworden... :j