christel1857 schreef:Het is nalatigheid, en er is maar 1 iemand verantwoordelijk hiervoor en dat is de vrouw in kwestie. Ik zal eens even een berg autobanden van 500 kg spontaan achter jouw auto hangen, en dan mag je niet kijken in je spiegels, zullen we een weddenschap afleggen dat je dat voelt aan je auto? Wat voor een retard ben je als je dat niet voelt???? Dan ben je gewoon niet aan het opletten, punt uit.
En ja ik heb al een aantal jaar mijn rijbewijs, en ja ik heb een eigen auto, en ja ik heb mijn E rijbewijs vorig jaar gehaald. En ik vervoer regelmatig mijn zusje naar wedstrijden, en ik weet zeker dat zoiets mij niet zou overkomen, waarom? Omdat CONSTANT in mijn spiegels kijk, en mij dusdanig verantwoordelijk voel voor dat levende wezen achter mijn auto dat ik super voorzichtig rij. De paarden staan NOOIT zonder gesloten stang in de trailer, ik check 300x of de deuren gesloten zijn. De paarden staan aan een halster van touw, en een halstertouw met paardenknoop. Dat er in het geval van paniek snel de boel losgehaald kan worden. Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd? Dat mens heeft gefaald, en dat vind ik heel erg voor haar, maar het is onherroepelijk haar eigen stomme schuld.
In Noordamerika heb je pickuptrucks (die 5000kg mogen trekken en 325 pk hebben en dan hebben we het over diesels) en gooseneck paardentrailers. Als je niet weet hoe die dingen eruit zien (ga eens googlen zou ik zeggen). Laat staan hoe die rijden. Dan is jou visie totaal niet relevant.