Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:49

Skygirl schreef:
christel1857 schreef:
Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd?.

Omdat ze waarschijnlijk een zware sterke auto en net zo'n trailer had.

Je kunt het niet vergelijken met je eigen auto en trailer hoor. :')

Ik zou zeggen, probeer het eens ;) Want het maakt namelijk geen zak uit wat voor auto of trailer je hebt, je voelt extra weerstand wanneer die 500 kg ineens niet meer achter je auto aan rolt, maar over de grond sleept. no way dat je dat niet merkt. Dat je niets met de signalen doet, dat noem ik laks.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:52

Heftig ongeval, of het nu als nalatigheid bestempeld wordt doet nu eigenlijk niet meer ter zake, het dier is er al de dupe van geworden. Kan mij er alleen amper iets bij voorstellen dat je er niks van voelt.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:53

spatter schreef:
ik kan best begrijpen dat het slot van de klep stuk is gegaan bijvoorbeeld, al moet je zorgen dat je met degelijk spul de weg op gaat
ze had voor hetzelfde geld een aantal kinderen van de fiets gemept met die deur, dan was er geen paard dood maar kinderen

een paard wat los gestaan had, had misschien met schaafwonden weggekomen, ik weet niet hoe hard ze reed
was er nog een schot geweest of achterbuis, had er niks met het paard hoeven te gebeuren
die tussenbeveiligingen zitten er niet voor niets op

het blijft verschrikkelijk maar had eenvoudig voorkomen kunnen worden en dat is verwijdbaar

Niet alle trailers daar hebben die achterbuis.
Hun bevestiging is vaak ook anders. Je weet zelfs niet of het paard vast stond, voor hetzelfde geldt stond hij los en bleef hij ergens achterhangen.
En vergeet niet er stond nog een paard op.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:54

shockerend ongeval. Verder kan ik er niet zo veel over zeggen. De auto's en trailers in Amerika zijn groter en zitten anders in mekaar. Waarschijnlijk was het een samenloop van omstandigheden, vrouw moe achter het stuur, trailer klep niet goed gesloten o.i.d....

Het is in ieder geval vreselijk voor paard en eigenaar.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:55

Gatverdamme wat een verhaal.. Vreselijk.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:57

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:58

wat gruwelijk... sterkte.. :(:)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:58

christel1857 schreef:
Het is nalatigheid, en er is maar 1 iemand verantwoordelijk hiervoor en dat is de vrouw in kwestie. Ik zal eens even een berg autobanden van 500 kg spontaan achter jouw auto hangen, en dan mag je niet kijken in je spiegels, zullen we een weddenschap afleggen dat je dat voelt aan je auto? Wat voor een retard ben je als je dat niet voelt???? Dan ben je gewoon niet aan het opletten, punt uit.
En ja ik heb al een aantal jaar mijn rijbewijs, en ja ik heb een eigen auto, en ja ik heb mijn E rijbewijs vorig jaar gehaald. En ik vervoer regelmatig mijn zusje naar wedstrijden, en ik weet zeker dat zoiets mij niet zou overkomen, waarom? Omdat CONSTANT in mijn spiegels kijk, en mij dusdanig verantwoordelijk voel voor dat levende wezen achter mijn auto dat ik super voorzichtig rij. De paarden staan NOOIT zonder gesloten stang in de trailer, ik check 300x of de deuren gesloten zijn. De paarden staan aan een halster van touw, en een halstertouw met paardenknoop. Dat er in het geval van paniek snel de boel losgehaald kan worden. Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd? Dat mens heeft gefaald, en dat vind ik heel erg voor haar, maar het is onherroepelijk haar eigen stomme schuld.

In Noordamerika heb je pickuptrucks (die 5000kg mogen trekken en 325 pk hebben en dan hebben we het over diesels) en gooseneck paardentrailers. Als je niet weet hoe die dingen eruit zien (ga eens googlen zou ik zeggen). Laat staan hoe die rijden. Dan is jou visie totaal niet relevant.

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:01

Je maakt mij niet wijs dat je daar dus niks van hebt gemerkt he...!! :(

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:01

christel1857 schreef:
Skygirl schreef:
Omdat ze waarschijnlijk een zware sterke auto en net zo'n trailer had.

Je kunt het niet vergelijken met je eigen auto en trailer hoor. :')

Ik zou zeggen, probeer het eens ;) Want het maakt namelijk geen zak uit wat voor auto of trailer je hebt, je voelt extra weerstand wanneer die 500 kg ineens niet meer achter je auto aan rolt, maar over de grond sleept. no way dat je dat niet merkt. Dat je niets met de signalen doet, dat noem ik laks.

Gedaan, maar dan met 12x 500 kg bovenop het gewicht van de combinatie zelf. Ik zou het wel zien en merken, maar ik merk dan nog niet echt verschil in weerstand.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:02

vreselijk zeg!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:06

christel1857 schreef:

Ik weet het wel zeker dat je het niet voelt. Ik heb 4 weken in zo'n ding gereden een Ford F350 4x4 heady duty gereden en kan het weten hoe die dingen rijden. Daarnaast heb ik de gooseneck trailers gezien en die kun je en mag je niet vergelijken met een bockmanntrailer die we hier hebben. Ik ben met je eens dat ze de deur...... lees DEUR niet goed gesloten was en dat had niet had gemogen.
Maar die deur zit zeker 8 tot 10 meter achter je als je in de auto zit. Ik kan me zeker voorstellen dat je dat nooit gemerkt hebt.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:07

yarrah schreef:
christel1857 schreef:
Het is nalatigheid, en er is maar 1 iemand verantwoordelijk hiervoor en dat is de vrouw in kwestie. Ik zal eens even een berg autobanden van 500 kg spontaan achter jouw auto hangen, en dan mag je niet kijken in je spiegels, zullen we een weddenschap afleggen dat je dat voelt aan je auto? Wat voor een retard ben je als je dat niet voelt???? Dan ben je gewoon niet aan het opletten, punt uit.
En ja ik heb al een aantal jaar mijn rijbewijs, en ja ik heb een eigen auto, en ja ik heb mijn E rijbewijs vorig jaar gehaald. En ik vervoer regelmatig mijn zusje naar wedstrijden, en ik weet zeker dat zoiets mij niet zou overkomen, waarom? Omdat CONSTANT in mijn spiegels kijk, en mij dusdanig verantwoordelijk voel voor dat levende wezen achter mijn auto dat ik super voorzichtig rij. De paarden staan NOOIT zonder gesloten stang in de trailer, ik check 300x of de deuren gesloten zijn. De paarden staan aan een halster van touw, en een halstertouw met paardenknoop. Dat er in het geval van paniek snel de boel losgehaald kan worden. Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd? Dat mens heeft gefaald, en dat vind ik heel erg voor haar, maar het is onherroepelijk haar eigen stomme schuld.

In Noordamerika heb je pickuptrucks (die 5000kg mogen trekken en 325 pk hebben en dan hebben we het over diesels) en gooseneck paardentrailers. Als je niet weet hoe die dingen eruit zien (ga eens googlen zou ik zeggen). Laat staan hoe die rijden. Dan is jou visie totaal niet relevant.

Interesseert me eigenlijk weinig. Ze heeft dan ook nog minstens 3 andere nalatige dingen gedaan. Er bestaat ook nog zoiets als in je spiegels kijken, en dan maakt het niet zoveel uit hoe groot of klein je auto is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:08

wat raar dat 'jullie' maar blijven roepen dat de bestuurder het gemerkt moet hebben. denken jullie nou echt dat ze op deze manier van haar paard af wilde komen?? kom op zeg... denk na...

VERAx

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:10

Wat vreselijk, dat is dus echt je ergste nachtmerrie. ;(

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:16

Verschikkelijk ;( Snap alleen niet hoe zoiets kan gebeuren. Ik zit zelf altijd helemaal omgedraait als we weg gaan met de trailer, en voel het ook aan de auto als hij opzij stapt oid. :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:24

suuzepuus schreef:
wat raar dat 'jullie' maar blijven roepen dat de bestuurder het gemerkt moet hebben. denken jullie nou echt dat ze op deze manier van haar paard af wilde komen?? kom op zeg... denk na...

Ja precies.

'hee, mijn paard is uit de trailer gevallen'
'goh, laat ik nog maar even 3 km doorrijden'

uhu :roll:

suuzepuus

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:26

tja, 3 km is echt maar een kut stukkie!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:26

Abeltje77 schreef:
suuzepuus schreef:

Ja precies.

'hee, mijn paard is uit de trailer gevallen'
'goh, laat ik nog maar even 3 km doorrijden'

uhu :roll:

Maar het is toch raar dat je het niet doorhebt?
Vraag me af waar ze zat met dr gedachten :Z

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:27

600 kg paard dood gewicht op de weg en zij heeft niet door dat die auto zwaarder moet trekken om het dier er ook nog eens achter aan te slepen ???

en dan zwijg ik nog maar dat jij in jou spiegeltje toch de deur open ziet zwaaien

vinurr idd ook al je paard wat harder aan het hooi net trekt voel je het ook

ik kan niet snappen dat ze niets gemerkt heeft
opzet ??
ik weet het niet maar kloppen doet het ook niet

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:27

zijn ze niet gewoon vergeten hem erin te zetten? Hij kan er toch niet zomaar uitvallen? Ben benieuwd of ze goed hebben onderzocht of er geen rensporen van t paard achter de trailer staan. Misschien heeft t arme beest wel heel lang mee moeten rennen en t op een gegeven moment op moeten geven.....dat zou nog veel erger zijn! Dus hoop dat hij inderdaad op slag dood was.....ben alleen bang van niet.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:28

Twiggy2008 schreef:
Tempus schreef:
Ja en als jij met je kind in de auto een accident krijgt. Je kind zit los in de auto en vliegt eruit. Moet jij dan ook een boete krijgen?

Daarom zorg ik er ook voor dat mijn kind vast zit, voordat we gaan rijden. ;)
Als mijn kind los zit door mijn schuld en er gebeurt iets, zal ik het mezelf nooit meer vergeven......
Dat ik dan een boete krijg, is wel het minste van mijn problemen op dat moment....eerlijk gezegd......

En hoeveel van die stoute kinderen maken zichzelf los tijdens het rijden.
Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:31

rommulus schreef:
600 kg paard dood gewicht op de weg en zij heeft niet door dat die auto zwaarder moet trekken om het dier er ook nog eens achter aan te slepen ???

en dan zwijg ik nog maar dat jij in jou spiegeltje toch de deur open ziet zwaaien

vinurr idd ook al je paard wat harder aan het hooi net trekt voel je het ook

ik kan niet snappen dat ze niets gemerkt heeft
opzet ??
ik weet het niet maar kloppen doet het ook niet

Ik snap niet dat jullie niet kunnen snappen dat de combinaties in amerika niet te vergelijken zijn met die in NL. Dat is nu al een paar keer uitgelegd, met foto's en al erbij toch?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:36

nikkielvis schreef:
Als mijn kind los zit door mijn schuld en er gebeurt iets, zal ik het mezelf nooit meer vergeven......
Dat ik dan een boete krijg, is wel het minste van mijn problemen op dat moment....eerlijk gezegd......

Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...[/quote]]

Ik zeg dus ook 'door mijn schuld'. Goed lezen graag!!! ;)
Mijn kind heeft ook ooit een fase gehad dat ze zichzelf los maakte, maar juist omdat ik haar regelmatig in de gaten hield, had ik dat zo door en heb ik haar goed uitgelegd dat ze dat niet mag doen. Werkte prima trouwens, mijn kind kan prima luisteren gelukkig. :D

Ik blijf erbij dat dit een combinatie van fouten geweest is, of die auto/trailer combinatie nou anders was dan waar wij hier in NL mee rijden of niet. Want ze zag anders wel na 3 km haar achterdeur los hangen. Die had ze ook eerder kunnen zien, nietwaar? Om maar een voorbeeldje te noemen. Ik ga er verder ook niet vanuit dat ze het met opzet gedaan heeft, tuurlijk niet. Maar soms maak je echt hele domme fouten en daar mag best iets tegenover staan, als dat zulke enorme gevolgen heeft.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:38

Twiggy2008 schreef:
nikkielvis schreef:

Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...

Citaat:
Ik zeg dus ook 'door mijn schuld'. Goed lezen graag!!! ;)
Mijn kind heeft ook ooit een fase gehad dat ze zichzelf los maakte, maar juist omdat ik haar regelmatig in de gaten hield, had ik dat zo door en heb ik haar goed uitgelegd dat ze dat niet mag doen. Werkte prima trouwens, mijn kind kan prima luisteren gelukkig. :D

Ik blijf erbij dat dit een combinatie van fouten geweest is, of die auto/trailer combinatie nou anders was dan waar wij hier in NL mee rijden of niet. Want ze zag anders wel na 3 km haar achterdeur los hangen. Die had ze ook eerder kunnen zien, nietwaar? Om maar een voorbeeldje te noemen. Ik ga er verder ook niet vanuit dat ze het met opzet gedaan heeft, tuurlijk niet. Maar soms maak je echt hele domme fouten en daar mag best iets tegenover staan, als dat zulke enorme gevolgen heeft.

Dat snap ik wel.
Ik heb goed gelezen.. ;)
Maar is toch best moeilijk.
Vind het zeker met kinderen die kleine draakjes willen ook nog wel is er een spelletje van maken.