Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:36

ben benieuwd wat die op gaat brengen. een kreupele pony van 17 jaar??Raar dat er geen andere mogelijkheden waren?

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:39

Dit heeft ie niet verdiend!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:46

DDW1190 schreef:
Ach en zo zou het altijd met geld gaan!
vind het ook niet echt knap om op een pony te gaan zitten waar alle knopjes opzitten, maar dat is weer een ander verhaal!

zo'n pony weet anders ook donders goed hoe er onderuit te komen hoor!

996981

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:47

ben benieuwd. hoop dat hij inderdaad naar een liefhebber gaat. iemand met een mooie wei met soortgenootjes. dat vediend hij!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:55

Een executieveiling is nooit vrijwillig. Dus dan kun je wel zeggen "ik wil het beste voor de pony", maar als de pony onder het beslag valt, heb je er niets meer over te zeggen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:57

Dit verdient zo'n pony echt niet. Ik hoop dat hij goed terecht komt en van zijn verdiende pensioen kan gaan genieten.

Als ik het geld en de plek had had ik hem graag een onderkomen willen geven, maar helaas...

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:07

Ze mogen hem wel hier afleveren hoor :D Kan hij lekker met pensioen. Wat onrespectvol van alle betrokkenen. Als je topdressuur rijdt en zulke bedragen voor een rijdier over hebt kun je toch een afgekeurde pony nog wel een plekje gunnen? Als je de faciliteiten al hebt wat kost dat dan nog om de pony in het land te hebben en soms in de box? Echt belachelijk. Nieuwe rijken... als we zo eindigen in de sport, bah!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:13

cathyvans schreef:
Ze mogen hem wel hier afleveren hoor :D Kan hij lekker met pensioen. Wat onrespectvol van alle betrokkenen. Als je topdressuur rijdt en zulke bedragen voor een rijdier over hebt kun je toch een afgekeurde pony nog wel een plekje gunnen? Als je de faciliteiten al hebt wat kost dat dan nog om de pony in het land te hebben en soms in de box? Echt belachelijk. Nieuwe rijken... als we zo eindigen in de sport, bah!

Maar als de pony wordt geveild, heb je er toch weinig meer over te zeggen. Zoals ik de OP lees, is er helemaal geen sprake van wel of niet gunnen: de pony valt in een beslag en dus wordt hij verkocht.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:20

Wat ik mij afvraag: is de blessure zo erg dat hij niet meer kan dekken, of is de blessure door een of andere 'afwijking' dat hij niet meer mag dekken?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:21

We DACHTEN dat hij niet meer kon dekken doordat iemand gehoord had van Dhr. Fokker zelf dat de kogel helemaal kapot is. Maar dit is wel rechtsvoor..

We weten niks zeker over kunnen en mogen.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:23

Naar als het zo moet eindigen. Als je het zover hebt laten komen dat zelfs een oudere, afgekeurde pony de laatste Euro's nog moet opbrengen vind ik het erg triest.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:23

Embe schreef:
Wat ik mij afvraag: is de blessure zo erg dat hij niet meer kan dekken, of is de blessure door een of andere 'afwijking' dat hij niet meer mag dekken?

Maar dat dekverhaal heeft hier gewoon een eigen leven gekregen.
Vooralsnog is daar geen duidelijkheid over. P&p heeft RV een zware blessure waardoor hij chronisch kreupel is. De redenatie die daaruit volgt is dat hij niet op een bok zou kunnen springen (waar er mensen zijn die die mening delen en anderen niet)
Maar die redenatie is dus gespeculeer en geen vaststaand feit.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:25

Als hij niet meer geschikt is om op te rijden en te dekken is veilen onzinnig want hij is dan 'niets' waard. Als hij nog kan dekken is het denk ik een ander verhaal...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:26

VanHuisUit schreef:
En dat mag?
Mag dat dier dan niet rustig met pensioen als hij een chronische blessure heeft? Waar zijn de zogenaamde liefhebbers nu? Schandalig.

Belachelijk inderdaad!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:27

als het dier zo beschadigd is dat hij zelfs niet meer op een KI-bok kan dekken,.... kunnen ze hem beter laten inslapen... dan heeft zo'n dier ook geen paardwaardig bestaan

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:30

Elan schreef:
VanHuisUit schreef:
En dat mag?
Mag dat dier dan niet rustig met pensioen als hij een chronische blessure heeft? Waar zijn de zogenaamde liefhebbers nu? Schandalig.

Belachelijk inderdaad!

Maar een chronische blessure (sportblessure dan nog) kan normaal een carriere als dekhengst combineerbaar maken.
De vraag is enkel of deze hengst in het huidige ponycircuit aantrekkelijk genoeg is (toch vaak rijpaarden in die ponies hun bloed, om een pony te hebben qua maat, en de beweging van de paarden)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:31

OMG!!!! Jammer zeg dat dat deze pony moet overkomen. Ik denk niet dat hij ooit in zijn leven nog ongemerkt een wedstrijdterrein opkomt, en ik mag dat ook hopen van niet als hij die blessure heeft.

Ik hoop dat hij een goeie, nee een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goeie plek en oude dag krijgt. Dit dier heeft zoveel betekend voor de sport en zoveel gepresteerd! Hij verdient een super oude dag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 09:34

Embe schreef:

Hij kan niet meer dekken (als in op de bok springen). Daar verder over speculeren heeft weinig nut lijkt me.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:36

Nou, dat is een mooie kans voor iemand die een leerpony voor zn dochter zoekt :D :D

Er heen en bieden maar :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:37

"Een carriere als dekhengst LIJKT gezien de aard van de blessure ook niet aannemelijk. "

Allemaal speculaties ..eerst maar even afwachten ..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:37

Zonde van zo'n bloedmooi beest. Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren :\

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:38

cathyvans schreef:

beetje snelle conclusie. Bij een beslag kun je niet meer onderhands zaken doen. Dan is het echt wachten op de veiling. En degenen die overwegen om P&P nu een goed plekje te geven en hem proberen te kopen op de veiling, die melden zich hier vast niet. Dat kunnen ook mensen zijn die met hem in het verleden gewerkt hebben, goede resultaten gehaald hebben. Het blijft gissen tot morgen na de veiling. Maar nu kan niemand iets, behavel degene ten laste van wie het beslag is, maar dan moet er opeens een "blik centjes" open getrokken worden, zodat de veiling afgelast wordt.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:39

Power and Paint is inmiddels 17 jaar.
De openbare verkoop geschiedt bij opbod, incl. BTW, zonder andere opslag en uitsluitend tegen contante betaling volgens de ter plaatse zijn de veilingvoorwaarden. Legitimatie bij deelname aan de veiling is verplicht.

Ik lees in dit bovenstaande stukje,laatste alinea van het artikel dat het om een openbare verkoop gaat,dus hoezo denkt iedereen dat het dan over een executieverkoop gaat en wordt dat in de titel van dit topic geplaatst?

Een openbare verkoop hoeft per definitie geen executieverkoop te zijn!

Alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat geen 1 paard of pony verkocht dient te worden met een gebrek of het nu een bekend dier is of niet!
Doet de AID hier dan niks mee vraag ik me af??!!
Of waar is nu dan de partij voor de dieren??!!

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:40

Schandalig, dat het zo af moet lopen :n
Maar ik denk niet dat ik m'n papie zo ver krijg om erheen te gaan :P
Denk ook dat hij alsnog heel wat op zal brengen :))
Hopen dat ie dan maar naar een goed baasje gaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:41

Zoveel betekent voor zovelen en nu behandeld als wegwerpartikel. Het dier heeft meer respect verdiend, imo zegt het genoeg over de eigenaren en de vorige eigenaren, als men hem dit laat gebeuren.