Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:18

Nou zeg... en ik had vandaag alvast popcorn in huis gehaald. :\
Al heb ik helaas nog steeds geen idee om wie het gaat....

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:20

Alane

dmv valse verklaringen die nooit door de rechter commissaris zijn gecheckt op waarheid !!
Wel een beetje bij de les blijven he
Was je toevallig op de rechtzitting aanwezig ??

Vrijspraak betekend per definitie niet dat je ONSCHULDIG bent...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:24

Peperplant schreef:
Alane

dmv valse verklaringen die nooit door de rechter commissaris zijn gecheckt op waarheid !!
Wel een beetje bij de les blijven he
Was je toevallig op de rechtzitting aanwezig ??

Vrijspraak betekend per definitie niet dat je ONSCHULDIG bent...

oh ik ben wel heel goed bij de les....
feit is dat ze is vrijgesproken, in het gelijk gesteld is.... Als je zo overtuigd bent van je gelijk, had je het toch verder uit kunnen laten zoeken... ipv roepen dat er valse getuigenverklaringen zijn etc...

Peperplant

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:41

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:43

Peperplant schreef:
Alane,
sorry hoor maar je laat je wel heel laatdunkend uit over de gedupeerden, terwijl je geen idee hebt hoe deze in werkelijkheid zijn handel drijft en hoe mensen er dus intuinen.
Ik geef je gelijk op bepaalde punten van aandacht, maar je schijnt niet te kunnen begrijpen, hoe zoiets werkelijk tot stand komt?
De verhalen over keuren,chipcontrole het meebrengen van kenners etc kennen we zo ondertussen wel....en geloof me...die kenners,chipcontroles en klinische keuren zijn bij vele gedupeerden ook gewoon uitgevoerd, zonder negatief resultaat.
Hoe leggen we dat uit dan?
Wat als een paard wordt ingespoten met verboden midddelen en op dat moment Super is?

Daarvoor wordt er hier bij het klinisch keuren standaard bloed getrokken...

Peperplant schreef:
Wat als instanties als oa KWPN geen info verschaffen of medewerking verlenen ten tijde van aankoop?

Zijn ze ook geen partij in, niet voorbedoeld etc etc... KWPN is een fokvereniging

Peperplant schreef:
Wat als later blijkt dat de DA in die omgeving handlanger is van de oplichter?( mijn eigen DA had geen interesse om ff mee naar
Brabant te rijden, die heeft belangrijkere dingen aan zijn hoofd)

Je kunt ook gewoon bij je eigen DA keuren... wil de verkoper dat niet, jammer dan

Peperplant schreef:
Als je met die wetenschap een paard aan moet schaffen, ben ik hoogbejaard voordat ik er 1 gevonden heb.
Ik ben blij dat jij je in je leven op geen enkele manier laat belazeren door wie dan ook, sommige andere mensen op deze aardkloot hebben nog vertrouwen in hun medemens.

Nee, hoor.... ik heb alle vertrouwen in mijn medemens, maar vertrouw mezelf nog het meest,vooral als het om geld gaat...
Zijn er genoeg te vinden, en te koop.... en ook ik heb wel eens avonden aan de telefoon gezeten om info over een paard naar boven te krijgen... en dan gewoon afgezien van de verkoop :D

Peperplant schreef:
Helaas daarom wordt de vis soms duur betaald.
Is dat een vrijbrief dan voor oplichterij ??
Ja is jou antwoord daarop, want zolang er deze goedvertrouwende mensen bestaan, blijft oplichterij dus geoorlood omdat zij dat toelaten...
Bedankt
Zoals de waard is vertrouwd ie z`n gasten
je verdraait woorden, of ik ben niet duidelijk genoeg in mijn uitleg geweest...
Als je goed beslagen ten ijs komt, is de kans dat je bedonderd wordt al een stuk kleiner...
Die mensen kunnen alleen anderen bedonderen, als er mensen zijn die zich laten bedonderen... dat is geen vrijbriefje dat het allemaal maar mag en is toegetaan, maar dat is de reden waarom die mensen er zijn.

Heeft niets met de waard te maken, maar wel met de gasten.... en ervaring, en kennis opdoen via het internet... Toen jezelf begreep dat er dingen niet klopten, kon je internet ook vinden, had je ten tijde van de plannen om ene paard te kopen ook kunnen doen..
Je had je DA kunnen vragen waar op te letten......

racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:53

ik vind het goed dat alberto stegenman zoiets doet
je kunt toch geen zieke paarden verkopen en dan zeggen dat ze gezond zijn, dat is echt dieren mishandeling.
je kunt die paardjes toch niet aan hun lot over laten.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:56

ik geloof dat iedereen er wel mee eens is dat je een paard moet laten keuren ook al is hij goedkoop kan dus later duurkoop worden. dat heb je zelf meestal in de hand.
maar helaas zijn er nog steeds mensen die het er niet voor over hebben om het paard te laten keuren.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:24

Zo direct in Hart van Nederland SBS6 mag zondag een aflevering van Undercover in Nederland over een paardenhandelaar niet uitzenden!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:29

Toch zegt de NOS iets anders:

SBS6 mag in Undercover in Nederland zondag geen verborgen-camerabeelden uitzenden over een paardenhandelaar, is besloten in een kort geding dat door de vrouwelijke handelaar was aangespannen.

Presentator Alberto Stegeman zegt dat hij haar in de uitzending ontmaskert als een malafide handelaar. De vrouw zou slachtpaarden en zieke paarden verkopen als gezonde rijpaarden.

De rechter vindt het goed dat de zaak aan de orde wordt gesteld, maar verbiedt uitzending van verborgen-camerabeelden. Stegeman is " diep teleurgesteld" over het uitzendverbod. SBS6 overweegt in hoger beroep te gaan.

http://nos.nl/artikel/157003-sbsuitzend ... boden.html

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:30

Zo een stukje op shownieuws, sbs 6.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:31

Laat ze maar mooi uitzenden die hap... Komop zeg...
Vorige keer heeft hij ook iets gewoon uitgezonden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:37

Onbegrijpelijk.... de paardenwereld is een kleine wereld en dan zou haar naam verkeerd bekend worden...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:39

Ik gok dat hij gewoon gaat uitzenden.
Hij heeft het zo netjes mogelijk gedaan, haar onbekend maken e.d...Want wat boeit een naam.. die komt wel uit, want er zijn toch gedupeerde? dan valt die naam vanzelf een keer op het internet.
Want slachtpaarden verkopen ik gewoon echt not-done... :n

Ben zéér benieuwd of het doorgaat.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:39

Preciesssss,maar de burger mag wel gedupeerd worden!!!
Wat zit het rechtsysteem hier in Nederland toch krom in elkaar!!! :(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:41

lundi schreef:
Wat is het rechtsysteem hier in Nederland toch krom :(

Niet alleen de burger.
Kijk eens naar paardenhandelaren... er word genoeg gespeculeerd.. er vallen verkeerde namen..
En die goede handelaren krijgen een slechte naam.. En dat vind ik haast net zo erg...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:42

Jolliegirl schreef:
lundi schreef:
Wat is het rechtsysteem hier in Nederland toch krom :(

Niet alleen de burger.
Kijk eens naar paardenhandelaren... er word genoeg gespeculeerd.. er vallen verkeerde namen..
En die goede handelaren krijgen een slechte naam.. En dat vind ik haast net zo erg...

Mee eens ....maak het persoon bekend !!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:43

Scheelt dat die gasten rondom alberto zat geld hebben om in hoger beroep e.d te gaan... of om het toch uit te zenden.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:46

ben ook zeer benieuwd .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 23:49

Jolliegirl schreef:
Scheelt dat die gasten rondom alberto zat geld hebben om in hoger beroep e.d te gaan... of om het toch uit te zenden.

Alberto produceert dit programma zelf dus het zal dan bij hem of sbs vandaan moeten komen.

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:56

Het gaat hier niet over het volledig uitzendverbod.
Enkel de verborgen camera-beelden die laten zien hoe deze handelaarster met de paarden omgaat.

Beelden te schrijnend? te schokkend? vermoedelijk.
Dit betekent geen vrijspraak, geloof me, nog goed materiaal genoeg om een pakkende aflevering te maken.
Die beelden waren enkel de kers op de taart.
In ieder geval, als het uitgezonden wordt zitten we maandag in no-time aan 20 volle pagina's postings

Heb nog geen antwoord gekregen wat er beslist is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:57

Cayenne schreef:
Jolliegirl schreef:

Alberto produceert dit programma zelf dus het zal dan bij hem of sbs vandaan moeten komen.

Ja dat weet ik. Scheelt dat die gasten geld zat hebben.
Er is al eens 125.000 euro betaald of wete ik veel hoeveel om iets te mogen uitzenden.

En een verbod op de verborgen camera beelden, is geen verbod op alles.

Stegeman verzint wel weer iets joh :j

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:03

Espie schreef:
ik geloof dat iedereen er wel mee eens is dat je een paard moet laten keuren ook al is hij goedkoop kan dus later duurkoop worden. dat heb je zelf meestal in de hand.
maar helaas zijn er nog steeds mensen die het er niet voor over hebben om het paard te laten keuren.

Ik ben het enigzins wel met je eens. :)
Maar een keuring sluit niet uit dat je een miskoop heb. Het is een moment opname.
En ik spreek uit eigen ervaring.
Helaas is niet altijd alles te zien op een foto.
Als ik had gewilt, kon ik mijn paard doorverkopen met een 2 voor haar straalbeen, maar die is echter wel bij de slager beland met die 2. :o doordat ze het werk uiteindelijk toch niet aankon.
Maar nogmaals ik ben het wel met je eens, keuren en dan nog het liefst door je eigen uitgekozen veearts.
En nu ontopic, ik denk dat het toch gewoon uitgezonden gaat worden :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:04

Kreeg toch duidelijk het idee dat de hele uitzending verboden is... maar we wachten af. Zou me tegenvallen van Alfredo als hij zich laat ringeloren...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:12

Ik zou ook niet weten wat hij wél heeft, behalve de beelden met de verborgen camera.
Dat is toch zijn enigste bewijs?

afwachten

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:16

even opletten allemaal! zoals ik toenstraks al zei is het verboden om de opnames met de verborgen camera uit te zenden, in principe mag de uitzending dus gewoon door gaan alleen zonder deze beelden! er is zat ander bewijs maar het was gewoon mooi geweest en overduidelijk als deze beelden erbij uitgezonden mochten worden!!!
op deze beelden wordt gewoon heeeeel veel duidelijk!
Hoe de uitzending er nou precies uit gaat zien in nog niet bekend........