Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:00

Balance: juist, goed idee :)

Camera's gecombineerd met alleen maar biologisch gehouden vee, dat zou 't een 't stuk beter maken. Ja, dat kost een paar centjes meer idd, maar dat zou iedereen er voor over moeten hebben. Sterker nog, er zou helemaal geen keus moeten zijn, biologisch of anders niets ;) )ja een vegaburger dan he ;)

probleem is dat je ieder land op de wereld moet dwingen om aan een zelfde regeling mee te werken anders werkt het niet. gaat niet gebeuren helaas |(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:02

FaberSmid schreef:
KiWiKo schreef:
yep dat is inmiddels aan banden gelegd............

maar tot ik geloof 15 jaar geleden werd alles gezond bij de italiaanse grens verwond om zo goedkoper ingevoerd te kunnen worden..........

Hoe komt het dan, dat het nog steeds gaande is kiwiko?

weet ik niet, ik weet wel dat het geen finacieel voordel meer oplevert :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:13

Ondanks dat ik de filmpjes niet heb bekeken (wel de foto's van levende paarden) loop ik hier dus de hele dag al aan te denken
Wat een ellende
Alleen al van het verhaal van een paard dat nieuwschierig over de rand kijkt en dan in zijn oog wordt geschoten walg ik gewoon
Wat een griezels deze slachters
Ze hebben sadistische en psychopatische trekjes
Als je zo omgaat met een paard (of andere dier) hoe staan je dan in het leven met mensen?
Wat voor mensen zijn dit?
Met vlees eten heeft dit niets te maken vind ik
Wel alles met macht en stoerheid en het gebrek aan inlevings-vermogen
Als filmer moet je ook kunnen incasseren zeg , ik zou er iig een levenslang trauma aan overhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:16

yeye schreef:
Yamcha schreef:
Ik vind het heel bijzonder, dat ze dan liever die dieren goedkoop slachten dan duur verkopen.
Is het verhaal niet iets uitgebreider?

Nee want ze hebben een overeenkomst met slachthuizen dus kunnen niet zomaar een veulen aan een ander verkopen. Ze verkopen ze wel, maar dan een hele dure prijs.

Oh oké, ja zulke contracten bestaan er idd, dan kunnen ze niet anders.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:35

KiWiKo schreef:
FaberSmid schreef:
Hoe komt het dan, dat het nog steeds gaande is kiwiko?

Weet u dat wel heel zeker? Is de vleesprijs nog steeds niet hoger in het buitenland in vergelijk met Nederland?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:39

interessant om te zien hoe de discussie hier losbarst.
maar waar ik me dus echt over blijf verbazen is dat het gros van de mensen geen idee heeft of wil weten waar zijn dagelijkse stukje vlees vandaan komt. enerzijds komt dat natuurlijk door het niet bepaalde open karakter van de bio industrie, die staan niet echt te springen om hun deuren open te gooien maar anderzijds heeft een groot deel van de consumenten enorme oogkleppen op. je consumeert dus moedwillig 5x perweek een stukje vlees maar je kent de herkomst niet, weet niet wat het desbetreffende dier gegeten heeft, of ie uberhaupt een dierwaardig bestaan heeft geleid, of in het geval van de kip ,volgespoten is met 16 soorten antibiotica. kortom; mensen vergeten voor het gemak dat ze niet een stukje " ham " aan het eten zijn maar een stukje " dier" .
het werd eerder al aangehaald maar ik zou iedereen die zich in deze discussie heeft gemengd willen aanraden om het boek " dieren eten" van Jonathan Safran Foer te lezen. niet zo zeer om nooit meer vlees te eten maar meer om helder inzicht te krijgen in onze onwetenheid en vreemde mix van ongemakkelijk sentiment en economische drijfveren die ons eetgedrag rechtvaardigen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:45

FaberSmid schreef:
KiWiKo schreef:

Weet u dat wel heel zeker? Is de vleesprijs nog steeds niet hoger in het buitenland in vergelijk met Nederland?

jawel de vleesprijs is nog steeds hoger........... echter vroegah hoefde je minder invoerrechten te betalen als je wrakvee invoerde......... die regel is afgeschaft. Nu is het gelijk aan wat je moet betalen aan wat je invoert :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:45

wat heeft het eigenlijk voor zin om zulke akelige beelden op Bokt te zetten? :(
Iedereen over de zeik over iets wat je van hieruit niet kunt verhelpen!Ik word misselijk van zulke onderwerpen,vind dit niet iets om op een forum te knallen,bereiken doen we er niks mee!
De dierenvrienden bekotsen zich van zulke beelden en de beulen zitten te genieten!En wat is er opgelost?
HELEMAAL NIKS! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:46

@ bruceandnoon.
Een groot deel van de consumenten wil die oogkleppen ook niet af hebben geloof ik. Het begint al bij kinderen, we doen boterhamworst in de vorm van een teddybeer, maar weet het kind ook dat daar een varken voor dood is gegaan? Ik denk van niet. En we vertellen het ook neit, want dat kunnen ze niet aan.
Terwijl als kinderen zien dat de eieren van onder de kip komen, dat we een kip pakken, want die gaat in de soep, ze daar vaak prima mee kunnen leven. Het kind hoeft niet te zien hoe een dier doodgemaakt wordt, al zag ik het als kind wel, en vond ik die zebra die door een leeuw verscheurd werd op tv een stuk zieliger, want dat duurde lang...... bij ons ging de kip op het hakblok, zeg maar.
Ik vind het wel belangrijk om te weten waar je vlees vandaan komt, hoe het doodgemaakt wordt, en hoe het leeft. Ik heb er wel altijd moeite mee als iemand een halve kip bestelt omdat-ie gewoon trek heeft..... daar is dan wel een héle kip voor doodgemaakt, en dat vlees was nergens voor nodig, alleen voor de lekkere trek. Kan ik minder goed mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:47

funnyhorses schreef:
Iedereen over de zeik over iets wat je van hieruit niet kunt verhelpen!Ik word misselijk van zulke onderwerpen,vind dit niet iets om op een forum te knallen,bereiken doen we er niks mee!
De dierenvrienden bekotsen zich van zulke beelden en de beulen zitten te genieten!En wat is er opgelost?

Je kan wel kwaad worden maar dit is de realiteit. Het zou je iig aan moeten zetten tot veel bewuster consumeren.

Wat je kunt doen is overigens al vrij uitgebreid beschreven.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:48

afschuwelijk gek dat iemand op zo een manier een paard (maakt even niet uit welk dier) slachten doet, dat ze dan gewoon zorgen dat het in 1 x goed gaat en het meteen dood is in plaats van zo te laten lijden het 3 kogels in zijn hoofd te jagen voordat het echt dood is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:50

Yamcha schreef:
funnyhorses schreef:

Je kan wel kwaad worden maar dit is de realiteit. Het zou je iig aan moeten zetten tot veel bewuster consumeren.

Wat je kunt doen is overigens al vrij uitgebreid beschreven.

Ik sluit mij volledig aan bij Yamcha. Bewustwording is de eerste stap naar verbetering van deze barre omstandigheden.
Wat heerlijk om, na een pijnlijk frustrerende middag, te lezen dat veel meer mensen hier bewust mee bezig zijn...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:52

Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er mensen zijn die het filmpje niet willen zien maar toch deze week nog iets van een kroket of frikandel halen en niet willen weten wat er vooraf is gegaan. Dat stuit mij gewoon tegen de borst!

Zelfs ik als vegetarier wil weten waar het vandaan komt en hoe het zo is gekomen. Mensen, we moeten de ogen niet sluiten voor dit soort dingen. Ga dit soort filmpjes kijken en durf dan nog naar een kroket te kijken. En aan die filmpjes te denken.

Ben trots op de mensen die wel de ballen hebben om de filmpjes te kijken! :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:53

KiWiKo schreef:
FaberSmid schreef:

jawel de vleesprijs is nog steeds hoger........... echter vroegah hoefde je minder invoerrechten te betalen als je wrakvee invoerde......... die regel is afgeschaft. Nu is het gelijk aan wat je moet betalen aan wat je invoert :)

Maar de prijs is het nog steeds waard. En is de subsidie ook afgeschaft?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:55

er naar kunnen kijken is net zo erg als het doen!
Als de schijt overheid niet ingrijpt doen wij er ook niks tegen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:56

Juangi schreef:
Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er mensen zijn die het filmpje niet willen zien maar toch deze week nog iets van een kroket of frikandel halen en niet willen weten wat er vooraf is gegaan. Dat stuit mij gewoon tegen de borst!

Zelfs ik als vegetarier wil weten waar het vandaan komt en hoe het zo is gekomen. Mensen, we moeten de ogen niet sluiten voor dit soort dingen. Ga dit soort filmpjes kijken en durf dan nog naar een kroket te kijken. En aan die filmpjes te denken.

Heeft er geen reet mee te maken. Ik vind een frikandel heerlijk en een biefstukje ook. Het gaat om de manier WAAROP een dier geslacht wordt. Dit is barbaars. Met een correct geslacht dier heb ik vrede en eet ik heerlijk mijn vleesje.

KiWiKo

FaberSmid schreef:
[
Maar de prijs is het nog steeds waard. En is de subsidie ook afgeschaft?

yep die is afgeschaft :)

Let wel iedereen, dat dit soort dingen in Nederland en eigenlijk heel europa niet meer voorkomen...... ONZE paarden worden hieraan niet blootgesteld

bruceandnoon

ik kan me vreselijk opwinden over het argument; je bereikt er niets mee en er is zoveel ander leed dus ik verschuil me weer even achter mijn enorme oogkleppen. NEE! het heeft altijd zin, al bereik ik maar een persoon die zich eens flink achter de oren krabt en inziet dat ons consumptiegedrag echt drastisch moet veranderen. en als ik vrij mag citeren uit eerder door mij genoemde boek; If nothing matters, there is nothing to save..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:57

@ Juangi: Dat vind ik ook.
Als je dan toch goedkoop vlees wil eten, heb dan ballen, ga kijken wat je aanricht. Kun je het niet zien?

Heb ik ook een oplossing voor: eerlijker vlees kopen. Ga naar de boer. 't Is wel 4x zo duur, maar je ziet waar je eten vandaan komt. Yep, da's de koe die ik straks ga eten :Y)

Maar ja, dan komt het te dichtbij denk, en dan is 't makkelijker om de andere kant op te kijken en de vreselijkste dingen met de slachters te doen, ja toch? Alleen ben je wel de broodheer van de slachter als je die goedkope rommel eet, jíj betaalt zijn salaris. Wel iets om over na te denken voor je moord en brand schreeuwt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:58

funnyhorses schreef:
er naar kunnen kijken is net zo erg als het doen!
Als de schijt overheid niet ingrijpt doen wij er ook niks tegen!

Wat is daar erg aan?

Je ziet dan waar je voor betaalt, je wil toch weten wat je koopt? Doe je met een magnetron toch ook?
Als je dat vlees koopt, betaal je mee aan dit soort praktijken en help je het voortbestaan. Wil je dat neit, vlees niet meer kopen.

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:59

Echt vreselijk !!! ZO mensen zouden ze moeten opsluiten , onrespectvol

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:00

Ja, funnyhorses. En wat ga jij doen vanavond? En morgen? Vast geen brief schrijven naar de overheid? Nee, ik durf er geld op te wedden dat jij straks je comp gaat afsluiten en je ervoor wegdraait.

Dus funnyhorses, jij bent net zo erg als de schijtoverheid :) Tenzij je actie onderneemt... Al betwijfel ik dat, aangezien je je er nu al voor wegdraait...

@ Yamcha. Wat een nog betere oplossing is, is dat elk gezin zelf zijn eigen vlees gaat kweken. Dus een koe koopt, in de wei zet en zelf laat slachten. Dán weet je pas dat je eerlijk vlees hebt, dat er geen spanning of stress is en kan je er zelfs zeker van zijn dat ook tijdens de slacht alles honderd procent eerlijk is gebeurd. Maar zoveel grond hebben wij hier in Nederland niet...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:00

Juangi schreef:

c'mon dat is iets heel anders, het gaat er niet om WAT er in gaat maar hoe wat er in gaat geslacht wordt! Kom op zeg, over 't algemeen iig, hier in nederland worden dieren netjes geslacht en lijden ze geen pijn. Dus nee,ik zit er niet mee dat ik een frikandel, kroket, biefstuk, rookworst of weet ik veel wat eet!

maar toch wil ik die filmpjes niet kijken, laat me!

funnyhorses

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:01

precies!de manier waarop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:02

@ Juangi: Als ik er de ruimte voor had, deed ik het, geen moeite mee.
At vroeger wel onze eigen kippen. Je eigen zalm kweken wordt lastig, maar kippen en schapen moet lukken :j
Een grote vriezer, 4 schapen, en een stuk of 12 kippen en een haan, en je kunt jezelf voor een jaar van vlees voorzien.