Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vudress schreef:Jarenlang is Gribaldi verguisd en nu opeens is hij dankzij Totilas weer hot...
Suzanne F. schreef:Vudress schreef:Jarenlang is Gribaldi verguisd en nu opeens is hij dankzij Totilas weer hot...
Hm door mij is hij nooit verguisd hoor. Hij is alleen (net als veel andere hengsten) op van alles en nog wat gebruikt. Daardoor zag je er veel kleine stijve propjes van met een traag achterbeen, stekerig voorbeen en een rotkarakter.
Maar hij heeft ook zeer veel goede paarden gebracht.
Suzanne F. schreef:Vudress schreef:Jarenlang is Gribaldi verguisd en nu opeens is hij dankzij Totilas weer hot...
Hm door mij is hij nooit verguisd hoor. Hij is alleen (net als veel andere hengsten) op van alles en nog wat gebruikt. Daardoor zag je er veel kleine stijve propjes van met een traag achterbeen, stekerig voorbeen en een rotkarakter.
sandradeboer schreef:Precies, wat goed onderzoek levert op dat 1. Gribaldi op nationaal niveau enorm veel succesvolle nakomelingen heeft gebracht, 2. Gribaldi sterk veredeld, 3. zijn aanleg voor piaffe/passage sterk doorgeeft, 4. zonder uitzondering souplesse i/h lichaamsgebruik geeft, 5. mooie frontjes geeft. Ook is bekend dat je merrie over een goed achterbeengebruik moet beschikken. Als dat in orde is, kun je met Grib een heel leuk veulen verwachten.
En het karakter, ja, Trakheners staan bekend om hun rittigkeit, daar worden ze al eeuwen op gefokt. Ze staan 'hoog' in het bloed, dus paarden die je met gevoel dient te benaderen. Net zoals de volbloedpaarden. Ze zijn intelligent en gevoelig en door goed met ze om te gaan, kun je de veel met ze bereiken. Of niet Suzanne?
KiWiKo schreef:Suzanne F. schreef:
dan komt de volgende voor mij als niet fokker zijnde vraag.............. In hoeverre kan een hengst afgerekend worden op diens nakomelingen?
sandradeboer schreef:En het karakter, ja, Trakheners staan bekend om hun rittigkeit, daar worden ze al eeuwen op gefokt. Ze staan 'hoog' in het bloed, dus paarden die je met gevoel dient te benaderen. Net zoals de volbloedpaarden. Ze zijn intelligent en gevoelig en door goed met ze om te gaan, kun je de veel met ze bereiken. Of niet Suzanne?
Kaja schreef:Vudress schreef:Ik weet dat Gribaldi veel paarden gebracht heeft die wel goed presteren.
Hij heeft zich dan ook wel he-le-maal suf gedekt natuurlijk, dus op zijn minst evenveel "slechte" nakomelingen!