Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Pienb schreef:even een constatering.
wat ik door dit hele topic terug zie komen:
- mensen die zelf rodeo's hebben gezien of zich er meer in hebben verdiept vinden het geen probleem
- mensen die alleen de youtube fimpjes en broodje-aap verhalen kennen zijn fel tegen....
tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in het algemeen meen ik dit patroon te zien......
Juist, daarom vind ik ook dat je het met je eigen ogen moet zien voordat je een oordeel geeft
Pienb schreef:even een constatering.
wat ik door dit hele topic terug zie komen:
- mensen die zelf rodeo's hebben gezien of zich er meer in hebben verdiept vinden het geen probleem
- mensen die alleen de youtube fimpjes en broodje-aap verhalen kennen zijn fel tegen....
tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in het algemeen meen ik dit patroon te zien......
Zwelgie schreef:Dat is ook al een rede om geen vlees te eten.
Ik snap niet dat dit nog gebeurt,
dat er dan nog bij de titel staat 'schokt veel welzijnsorganisaties'',
laat die is aan het werk gaan zodat dit stopt.
En als je goed voor je paard bent, doe je dit soort dingen toch niet?
Yeyo schreef:Zoals welke tradities??
Stierenvechten is machtig om naar te kijken.....
Nou zeker, ik zat te likkenbaarden toen de betreffende stier in dat duel zijn longen stukgestoken waren en hij bloed stond op te geven in een wanhopige poging er niet in te verdrinken, omdat de matador het te druk had met het publiek heeft die stier dat nog een minuut of 10 moeten volhouden voordat hij besloot dat het wel genoeg was en de stier uit zijn lijden verloste.
G*dverdomme zeg, dat ik dat niet eerder heb gezien wat voor machtig mooi stuk cultuur er achter dit festijn schuilt zeg, stupid me!
Yeyo schreef:Zoals welke tradities??
Nou zeker, ik zat te likkenbaarden toen de betreffende stier in dat duel zijn longen stukgestoken waren en hij bloed stond op te geven in een wanhopige poging er niet in te verdrinken, omdat de matador het te druk had met het publiek heeft die stier dat nog een minuut of 10 moeten volhouden voordat hij besloot dat het wel genoeg was en de stier uit zijn lijden verloste.
G*dverdomme zeg, dat ik dat niet eerder heb gezien wat voor machtig mooi stuk cultuur er achter dit festijn schuilt zeg, stupid me!
geerke schreef:wat een onzin...die stelling van 'je moet het eerst hebben meegemaakt voordat je er wat van mag vinden'
hebben jullie weleens zeehondjes zien doodknuppelen?moet je daar ook eerst eens naast staan om er over te mogen oordelen?
Adil18 schreef:Ik ben bij de rodeoshow in Cheyenne, Wyoming geweest...Die dieren krijgen daar een eerste klas behandeling, daar kunnen veel topsportpaarden alleen maar van dromen...Elke sport eist slachtoffers, wie zijn julie om een eeuwenoude traditie zo te veroordelen, dito met stierenvechten...
Als je er niet bent geweest, kun je het niet objectief beoordelen. Ik ben er geweest en ik weet dat het niet zo dramatisch is als de SHARK-organisatie doet voorkomen...
geerke schreef:Yeyo schreef:Zoals welke tradities??
ik ben bang dat jij niet mijn bloedgroep bent....je mag een mening hebben maar ik krijg hier een beetje kippenvel van.....
Adil18 schreef:Ik ben bij de rodeoshow in Cheyenne, Wyoming geweest...Die dieren krijgen daar een eerste klas behandeling, daar kunnen veel topsportpaarden alleen maar van dromen...Elke sport eist slachtoffers, wie zijn julie om een eeuwenoude traditie zo te veroordelen, dito met stierenvechten...
Als je er niet bent geweest, kun je het niet objectief beoordelen. Ik ben er geweest en ik weet dat het niet zo dramatisch is als de SHARK-organisatie doet voorkomen...
Mindim schreef:Adil18 schreef:Ik ben bij de rodeoshow in Cheyenne, Wyoming geweest...Die dieren krijgen daar een eerste klas behandeling, daar kunnen veel topsportpaarden alleen maar van dromen...Elke sport eist slachtoffers, wie zijn julie om een eeuwenoude traditie zo te veroordelen, dito met stierenvechten...
Jij bent wel bij 1 rodeo geweest en weet nu hoe het er daar in het algemeen aan toe gaat? Knap hoor. Ik vind niet dat je na 1 show wel objectief kunt oordelen.
Tradities, hoe eeuwenoud dan ook, kun je niet om die reden goedpraten. Vrouwen stenigen ze in sommige landen als ze verkracht zijn, is ook traditie en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dierenkwelling uit traditie veroordeel ik wel zeker en niet zo'n beetje ook.