Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:04

Sterre schreef:
Yeyo schreef:
WE HEBBEN HET OVER 2 MINUTEN FILM MENSEN! KIJK TOCH EENS VERDER DAN DAT JE NEUS LANG IS!

Wát zeg je :o? ???
kirri schreef:
sommige mensen snappen het niet :(:)

#)

In de beginpost staat dat volgens de maker van het filmpje, het paard daar 2 uur heeft gelegen voordat het uiteindelijk stierf; dát vind ik best een lange tijd := (en daar heb ik mijn kommentaar op gebaseerd ;) ).

Maar ehh... mijn buurvrouw is poolse; als jullie willen kan ik daar ook nog eens vragen wat er in het filmpje gezegd wordt ;) ?!

ben benieuwd wat jou buuf zegt :)

rockwitch

Re: Paard sterft na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:10

Ik heb niet alle reacties gelezen omdat ik al na de eerste 2 pagina's zoiets had van sjees wat een hysterische reacties.
Tuurlijk het is hardstikke sneu dat het paardje zo aan zijn eind is gekomen, maar als ik hem zo zie, zie ik geen uitgemergeld zwak paard liggen, maar hij ziet er qua gewicht enzo, best goed uit.
Het andere paard ziet er ook prima uit, maar idd als ze een te zware last hebben moeten trekken, is dat natuurlijk wel heel erg fout en had absoluut niet gemoeten.
Een hartaanval lijkt me sterk als hij er 2 uur heeft gelegen. Dan eerder oververhitting ofzo, het ziet er aardig warm uit.
Ik vind het allang meevallen dat de bestuurder van die kar niet met schoppen en zwepen het paard overeind probeert te trappen. Hij blijft er eigenlijk rustig bij, haalt er een borstel en een (natte?) doek overheen. Ja ik weet ook wel dat er een DA bij had moeten komen, maar Polen is nou eenmaal geen NL daar gaan de dingen nogal anders als hier. Ik vind het heel sneu voor het paard dat hij zo is overleden, maar om dan gelijk te roepen dat de bestuurder dood geschoten had moeten worden, neej daar zie ik totaal geen reden voor.
Er zijn echt wel dingen die veel beter hadden gekund, maar polen is ook weer zo'n land die het nog amper goed voor elkaar heeft voor de mensen, laat staan voor de werkdieren.
En daarmee probeer ik niks goed te praten ofzo, maar ik kijk er gewoon iets anders tegenaan denk ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:22

Moderatoropmerking:
De laatste aantal pagina's gaan behoorlijk offtopic, graag terug ontopic en probeer in ieder geval de laatste paar pagina's van de discussie te lezen :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:15

A_lette: dank u, lieve help, anders moet die arme Silly Woman alweer d'r berekening gaan quoten!

In ieder geval, wie zegt dat de eigenaar niet voor schaduw heeft gezorgd? Het paard was niet in beweging te krijgen, het filmpje was 2 minuten van iets dat 2 uur duurde (jaaa ik zeg het ook nog maar een keertje) en later zie je dat hij hem naast de kar heeft weten te werken waarnaast in ieder geval een beetje schaduw is, alleen is het paard er zo lastig in te krijgen omdat het niet meer op kan staan.

Dus nogmaals, niet zo snel wezen met de stokslagen jongens.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:21

ik heb net even het filmpje gekeken verschrikkelijk ;(
echt verschrikkelijk, die man die doet gewoon echt niks..
Je snapt toch wel dat als een paard niet meer op staat er iets mis is en je er wat aan moet doen inplaats van af staan vegen met een handdoek ofzo? :n
Hoooh kan er echt niet tegen, wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk :(
echt verschrikkelijk, kan er zo boos om worden!
Moet wel zeggen dat die er goed uitziet, maar je ziet wel in het filmje als er even ingezoomd word dat die dan heel snel ademt..
gewoon oververhit ofzo?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:25

anouuk1994 schreef:
ik heb net even het filmpje gekeken verschrikkelijk ;(
echt verschrikkelijk, die man die doet gewoon echt niks..
Je snapt toch wel dat als een paard niet meer op staat er iets mis is en je er wat aan moet doen inplaats van af staan vegen met een handdoek ofzo? :n
Hoooh kan er echt niet tegen, wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk :(
echt verschrikkelijk, kan er zo boos om worden!
Moet wel zeggen dat die er goed uitziet, maar je ziet wel in het filmje als er even ingezoomd word dat die dan heel snel ademt..
gewoon oververhit ofzo?

topic lezen is ook erg moeilijk, nogmaals lees even voordat je oordeeld!

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:33

ik heb het topic gelezen hoor?
ik zeg alleen dat ik hem snel zie ademen?
dat ik het gewoon dom vind van die eigenaar & dat die oververhit is ( waar ik dus niet mee bedoel dat die daaraan doodgegaan is? )
dus ik vat het niet helemaal..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:35

kirri schreef:
Dit is wat mijn vriendin vertaalde, ze zit nu in polen

De omstanders roepen dat hij hem water moet geven, maar hij zegt dat hij het paard geen water kan geven omdat het zo verhit is, is er grote kans op koliek, daarom probeert hij het paard te koelen met een natte doek. hij probeert het inderdaad op te laten staan omdat het niet goed is dat hij blijft liggen, de omstanders zeggen tevens dat hij dan maar het ene paard alleen voor de wagen moet zetten, dit weigert hij. Als hij aan de telefoon is belt hij om hulp.

edit: en dat er waarschijnlijk iets niet helemaal lekker zat bij het paard ze waren halverwege de route gestopt :)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:41

zou best kunnen maar toch hoe die dat beest soms duwde enzo vond ik er nou niet zo behulpzaam uit zien..
(kan aan mij liggen)
En als die dat allemaal weigerde en weet ik veel wat had die misschien ook gewoon niet meer dan 14 personen in die kar kunenn laten gaan.. :n

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:42

ja maar zoals al zo veel voor mij hebben gezegt, het is maar 2 min... wat weten wij nu verder er van...

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:44

ja daar heb je gelijk in maarja beetje jammer dat het toch gebeurd is wat waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden als er minder mensen in die kar hadden gezeten (wat volgens het verhaal de oorzaak zo'n beetje is)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:51

ja maar kom ik weer :P mijn 2 haffies trokken ook een jan plezier waar 28 man in zaten :) pagina terug heb ik foto geplaats, en deze beestjes zijn een tikkie groter dan mijn haffie's

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:10

haha ja maar.. misschien waren die mensen wel zwaarder :=
haha nee maar dan weet ik het ook niet meer hoor!
ja 1 optie, het weer :P

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:51

Wat had ie dan moeten doen volgens jou?
Met een zweep overeind meppen?
Doorgaans staat een gezond paard meteen op als je op die manier trekt en duwt is mijn ervaring, dus hij zal niet voor niets blijven liggen.
Wie weet ademt het paard snel door de pijn of door angst, je weet het gewoon niet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:42

anouuk1994 schreef:
zou best kunnen maar toch hoe die dat beest soms duwde enzo vond ik er nou niet zo behulpzaam uit zien..
(kan aan mij liggen)
En als die dat allemaal weigerde en weet ik veel wat had die misschien ook gewoon niet meer dan 14 personen in die kar kunenn laten gaan.. :n

soms moet je een paard een super zet geven om hem omhoog te laten komen. Een paard kan een heftige duw wel hebben hoor kijk hoe ze in de wei met elkaar omgaan.

als er iets minder mensen in hadden gezeten dan was het waarschijnlijk een minder erge oververhitting (het lijkt allemaal op een oververhitting) of helemaal niet. Het is triest maar die man doet echt wel wat voor dat paard heb namelijk net 2x achter elkaar gekeken. Hij duwt hem idd ruw omhoog maar als een paard fout ligt is het ook niet goed.

2 min kan je nuiet beoordelen maar het ziet er sneu uit.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:42

kirri schreef:
ja maar kom ik weer :P mijn 2 haffies trokken ook een jan plezier waar 28 man in zaten :) pagina terug heb ik foto geplaats, en deze beestjes zijn een tikkie groter dan mijn haffie's

dat vind ik ook teveel naar mijn mening. Het hoort niet

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:44

tja dat is jou mening, mijn pony's trokken het met gemak.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:48

ja dat geloof ik wel dat ze het kunnen trekken ik bedoel ze zijn sterk genoeg maar ik weet niet met mijn paarden zou ik het niet doen :P omdat ik gewoon die 28 mensen incl kar veel vind lijken

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:56

ja dat dacht ik ook in het begin, maar die van mij vonden het leuk, gezellig al die aandacht van de mensen, maakte veel foto's hahah

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:02

ik heb 2 shetlanders en die staan voor de kar als je dan met zijn 2en erop zit dan gaan ze helemaal uit hun naadje dat het mishandeling is enzo.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:03

die heb ik ook wel eens gehoord ja! maar trek me er niks vanaan, zolang mijn pony's er van genieten! Hoewel ze nu niet meer voor de wagen lopen (1 is overleden)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:08

@ Kirri Ach dat is niet zo fijn :-s Maar dat komt vast door die wagen... ;-)

@ Dancie Ik heb een aantal pagina's terug een berekening staan en dan zie je dat het eigenlijk niet eens zoveel is :) Ik ga mezelf niet weer quoten.. Krijg ik te veel ego van :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:09

hahaha ik ga hem zoeken ;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:10

kirri schreef:
die heb ik ook wel eens gehoord ja! maar trek me er niks vanaan, zolang mijn pony's er van genieten! Hoewel ze nu niet meer voor de wagen lopen (1 is overleden)

ik zei toch dat het slecht was Oververhitting en een hartstilstand zeker

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:10

Ik heb alleen de eerste paar pagina's gelezen maar wat een druktemakerij.
Volgens mij is er niemand die er zelf bij is geweest oordelen vanachter de computer is erg makkelijk.
Persoonlijk vind ik de paarden er niet slecht uitzien en dat die man nog best rustig handeld is dat dan gelijk dierenmishandeling omdat je niet hysterisch een da beld?
Die man probeerd het paard nog overeind te halen de reden daarvoor kunnen wij alleen maar raden (schaduw/berm zodat hij zachter gekoelder ligt???)
Mensen mensen wees toch niet zo snel met jullie oordeel als jullie er niet zelf bij geweest zijn...