Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Joviban, een groot deel van de neusbrug is sterk en dik, maar het deel waar de neusriemen liggen bij bitloos rijden is juist heel dun en gevoelig.
piezze schreef:Hoi, ik geloof niet dat het de bedoeling is om mensen af te sabelen hier? Ik wil wel graag reactie geven op mijn filmpje. Mijn arabiertje (die geen echte arabier is maar dat ter zijde) was helemaal in protest. Dat is helemaal aan mijn rijden te wijten. Het lelijkste stukje film is hier leuk neergezet en de zg. experts wijten dat aan het zadel. Volgens mij is ze compleet in protest tegen de constante druk van de neusriem en ligt het niet aan mijn zadeltje.
Lovely schreef:Joviban, een groot deel van de neusbrug is sterk en dik, maar het deel waar de neusriemen liggen bij bitloos rijden is juist heel dun en gevoelig.
JoviBan schreef:Lovely schreef:Joviban, een groot deel van de neusbrug is sterk en dik, maar het deel waar de neusriemen liggen bij bitloos rijden is juist heel dun en gevoelig.
Daar hoort de neusriem ook niet te liggen.
http://www.bitloospaardrijden.info/ligging.htm
stef schreef:Evelienepien: Als het wijken er nog niet goed (genoeg) in zit, waarom start je dan een proef waar je in moet wijken?
Vind het heel goed dat je reageert van het hoe en waarom, maar de punten die je aangeeft vind ik ergens geen excuus?
JoviBan schreef:@piezze: van een afstand kon ik zien dat jouw zadel a.) veel te ver naar voren lag en b.) de achterkant van het zadel klapperde. Als je het zadel op de juiste plek had liggen, dan nog twijfel ik of dat zadel wel past. Bovendien had je een stoelzit, waar je je paard ook mee belemmert.
Maar goed, je hebt gelijk, die sidepull waar je mee reed had ook een scherpe inwerking. Ik hou niet van die stugge, dunne neusbandjes, lijkt me gewoon niet fijn voor een paard, en helemaal niet bij een constante druk.
JoviBan schreef:@horseyfries:
Ik pleit voor de juiste ligging van de neusriem. De juiste ligging is en blijft mijn uitgangspunt. Als mensen daar lak aan hebben, kan ik daar niets aan doen, hoezeer me dat ook spijt. Wanneer de neusriem op de juiste plek ligt, van fijn materiaal is (breed en zacht) en door fijne ruiterhanden bediend wordt, dan zie ik geen enkel negatief aspect aan bitloos. Daar blijf ik bij.
Verder ga ik op jouw berichten niet meer in. Ik heb mijn portie kennis en inzicht, jij de jouwe blijkbaar, die komen niet overeen. En ik hoef geen gelijk van jou te krijgen want dat boeit me namelijk niet.