Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Re: Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:41

Omdat er hindernissen tussen zitten met die hoogte. Zie eerdere berichten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:41

omdat een aantal van de hagen idd zo hoog zijn, maar een haag van 1.60 of een parcours van 1.60 is een behoorlijk verschil.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:43

kazary schreef:
Mooi gesproken?
Wat heeft een paard er aan dat hij een status van monument krijgt?
En om eerlijk te zijn kan mij gewonde of dode jockeys niet boeien hoor.Van mij mag bij elk verongelukt paard in de GN de ruiter er achter aan hoor.
Wedden dat er dan ineens geen eer meer te behalen valt en er geen deelnemers meer zijn?

Zolang er bij andere evenementen niet steeds dode vallen zul je er maar aan moeten wennen dat mensen tegen de GN zijn.
Heeft weinig met knuffelen te maken, dat is tegen elke vorm van sport zijn.

Hoe oud ze in die race zijn heeft niets te maken met waneer ze zijn ingereden.
Bij 160 parcoursen licht de leeftijd ook echt wel boven de 3 of 4. :)

Hoe weet jij dat zo zeker???

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:43

Een haag van 1.60 is niet te vergelijken met een parcours van 1.60 inderdaad. Een haag vegen ze doorheen en een haag geeft mee.

Als al deze paarden 1.60 konden springen dan waren ze wel voor grof geld verkocht als internationaal springpaard :D.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:44

Ja de snelheid bijvoorbeeld, de groep die elkaar opjut. de breedte van de sprongen en niet te vergeten de greppels.

Overingens in mijn vorige bericht over dat er geen 4 jarige 160 springen, gaat dus over gewoon springen.
Dat GN de top is van wat je kunt berijken, moet je dat ook vergelijken met de top van springen.
Dan zul je zien dat de gemiddelde leeftijd wat deelneemt niets te maken heeft met de leeftijd van zadelmak maken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:46

kazary schreef:
Ja de snelheid bijvoorbeeld, de groep die elkaar opjut. de breedte van de sprongen en niet te vergeten de greppels.

de tweede ben ik met je eens, greppel en breedte maken lang niet zoveel uit als jij denkt. Breedte al helemaal niet, greppel een beetje, maar maakt er in feite een triple bar van.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:47

Midasje schreef:
kazary schreef:
Mooi gesproken?
Wat heeft een paard er aan dat hij een status van monument krijgt?
En om eerlijk te zijn kan mij gewonde of dode jockeys niet boeien hoor.Van mij mag bij elk verongelukt paard in de GN de ruiter er achter aan hoor.
Wedden dat er dan ineens geen eer meer te behalen valt en er geen deelnemers meer zijn?

Zolang er bij andere evenementen niet steeds dode vallen zul je er maar aan moeten wennen dat mensen tegen de GN zijn.
Heeft weinig met knuffelen te maken, dat is tegen elke vorm van sport zijn.

Hoe oud ze in die race zijn heeft niets te maken met waneer ze zijn ingereden.
Bij 160 parcoursen licht de leeftijd ook echt wel boven de 3 of 4. :)

Hoe weet jij dat zo zeker???

Hoeveel zijn er dood gegaan bij noem even een ander 3 daags evenement van de top, jumping amsterdam.
Maar noem elk ander 3 daags evenement om te vergelijken waar jij kunt zeggen dat er elk jaar 3 tot 5 dood gaan tijdens of direct na de wedstrijd.
Ik ben benieuwd om je lijstje.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:47

Dat ongelijke maakt juist wel dat ze eerder struikelen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:48

Dit is dan ook wel een aardige opmerking in het licht van andere discussies op Bokt 'gemiddelde leeftijd wat deelneemt niets te maken heeft met de leeftijd van zadelmak maken' (als het gaat over vroeg inrijden en opgelopen schade) :=

Maar goed, dat geheel ter zijde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:49

Olympische Spelen Athene, 2 dode paarden in het springen? Maar nogmaals, volgens mij is dat niet het punt hier.

Welk ongelijke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:49

Ik vind niet dat je springpaarden,dressuurpaarden en renpaarden kunt vergelijken met elkaar. Renpaarden worden totaal anders gefokt dan rijpaarden.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:50

Ik denk niet dat dat wordt vrijgegeven, dat houden ze echt wel achter de schermen....Het is gewoon een feit dat de media de rensport altijd negatief in beeld brengt....en andere evenementen niet.

En de baan is niet ongelijk hoor.. ;)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:50

de heg zal inderdaad rond de 1.60 liggen... betekent niet dat het paard over 1.60 moet springen. De 1/3 van de haag is los en daar kunnen ze door heen springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:51

Midasje schreef:
Ik denk niet dat dat wordt vrijgegeven, dat houden ze echt wel achter de schermen....Het is gewoon een feit dat de media de rensport altijd negatief in beeld brengt....en andere evenementen niet.

En de baan is niet ongelijk hoor.. ;)

wat dacht je van eventing ;)

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:52

Ja idd eventing ook. Het punt is dat de mensen met de grootste mond nog nooit een baan in het echt hebben gezien of op een renstal zijn geweest.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:53

thank you midasje :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:54

Maar dan moet je niet zelf de leeftijden op gaan sommen en zeggen, ze zijn niet te vroeg zadelmak gemaakt. Dat weet je niet. En in de rensport is het geen taboe om op een erg jong paard te stappen.

Nee de media is niet negatief, die laat zien wat er gebeurd.
De endurance een paar jaar terug was ook breed in de media bij de toen dode paarden. Maar als er dan een sport is waar het meer voorkomt hoor je het logischerwijs ook meer.
Tijd dus om dat aan te gaan passen. Dan kan het ook niet meer in de media komen. Of een enkele keer, zoals het met de andere sporten ook is. Je hebt met levende dieren te maken, dus een ongeval of hartaanval kan gewoon gebeurden. Maar niet de getallen zoals de GN, dat is gewoon niet meer normaal.

Owja, ik heb jaren langs een draversstal gestaan en daar ook vaak even wat mee geholpen als dat zo uitkwam. Oon goede kennis van me heeft ook dravers. Nee geen renpaarden, dat niet.
Maar waarom pakken jullie alles zo enorm nefatief als het hier over 1 wedstrijd gaat??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:56

Nederland is nu eenmaal meer dressuur minded.

Als al eerder gezegd: waarom zou de organisatie van de GN zich iets aantrekken van de publieke opinie in Nederland?

Lielle

dat zeg ik ook altijd over de eventing critici. Het probleem is alleen dat die grote ongeinformeerde meerderheid wel de publieke opinie bepaalt en daar zul je dus toch iets mee moeten.

@kazary
De media laat niet gewoon zien wat er gebeurt, de media selecteert spectaculaire beelden en dat is een fundamenteel verschil. En dat doen ze in alle sporten, maar feit is dat bv bij Boekelo die ene valpartij 3 keer herhaald wordt, terwijl de 20 goede sprongen maar half getoond worden.

Anoniem

Midasje schreef:
Ja idd eventing ook. Het punt is dat de mensen met de grootste mond nog nooit een baan in het echt hebben gezien of op een renstal zijn geweest.

Idd midasje.

Ik ben vaak op Duindigt geweest. Daar kijk ik vaak bij het inboxen. Als paarden echt niet willen laten ze dat wel merken. Gaan ze liggen enzo of recht overeind.

Dit wilde ik even kwijt..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:57

classic_life schreef:
de heg zal inderdaad rond de 1.60 liggen... betekent niet dat het paard over 1.60 moet springen. De 1/3 van de haag is los en daar kunnen ze door heen springen.

Ja ik weet dat paarden er door vegen. Jullie doen net alsof andere debielen zijn die alleen maar in een 20 x 60 bakje durven te rijden met slof. :D
Ik heb zelf ook gesprongen op Z niveau. En heb ook wel eens een bezembakje van dichtbij gezien, of een laurierheg zoals in Venray (zo heet dat gat toch?)en die mee genomen in de training
Laatst bijgewerkt door kazary op 08-04-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:57

omdat de rensport altijd al zon zwak punt is en wij onze sport niet kunnen missen, en voelen ons aangevallen wanneer mensen er zo negatief over praten, helemaal in een land als NL waar de rensport zoooooo klein is ;(

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:58

classic_life schreef:
omdat de rensport altijd al zon zwak punt is en wij onze sport niet kunnen missen, en voelen ons aangevallen wanneer mensen er zo negatief over praten, helemaal in een land als NL waar de rensport zoooooo klein is ;(

:j

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:59

Misschien dat het positiever in het licht komt als je dingen als 5 doden in 3 dagen niet goed gaat praten.
Maar juist mee gaat denken hoe dat anders zou kunnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:59

Je vraagt er zelf om door steeds maar weer over hindernissen van 1.60 te praten. Dat blijf ik dat nuanceren, en of jij Z gesprongen hebt of alleen dressuur prikt kan ik niet zien, en vind ik ook niet relevant. Ik weet trouwens niet welke laurierhaag je bedoelt, ik ken in Castenray (bij Venray) wel een crossterrein.