Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:18

Hermelientje schreef:
pharagirlke schreef:
En ik zie hier nog wel ruiters die welliswaar moeilijke paarden hebben, maar die daar gewoon heel netjes op weg rijden! En dat zijn ook mensen die zeggen dat een pedagogische tik niet altijd slecht is ;)

Ik weet niet precies wat je bedoelt met een pedagogische tik, maar je hebt het over "weg rijden" dus ik neem aan dat je bedoelt een tik onder het rijden als een paard niet op een beenhulp reageert.

Maar daar ging dit topic toch helemaal niet over. Dit ging over meermaals schoppen terwijl de vader de pony vasthield. Ik heb altijd begrepen (maar corrigeer me als ik het fout heb) dat een paard op de allerlichtste beenhulp voorwaarts hoort te gaan, zo niet dan tik(je) of hardere beenhulp. Dus een flinke schop of tik is dan toch eigenlijk een supersterk signaal dat je paard heel hard voorwaarts moet, dat is wat je je paard leert. Wat zou dan zo'n pony voor conclusie moeten trekken als hij een heel hard signaal krijgt voor voorwaarts en tegelijkertijd kan hij dat niet omdat hij wordt vastgehouden. Ik ben nog nooit een paard tegengekomen die daar ook maar iets van begrijpt.

Sommige mensen hebben het steeds maar over pony's die straf verdienen. Zet die knop eens om en ga eens denken hoe je een pony kunt leren wat hij wel moet doen. Ik citeer even een medebokker: Je krijgt wat je beloont. Stel je zelf eens voor hoe frustrerend het is als je een leraar of baas hebt die je alleen maar vertelt wat je niet moet doen of wat een dom stuk ongeluk je bent dat je steeds alles fout doet. Het doel van bijvoorbeeld de dressuur is toch dat het paard op het allerlichtste hulpje alles doet, volgens mij heb je daar een gevoelig paard voor nodig, waarom zou je die gevoeligheid in je paard verpesten die heb je juist nodig als je een fijn rijpaard wilt.

Vroeger dachten ze ook dat kinderen beter leerden schrijven als je ze een flinke tik op hun knokkels gaf. Als het zo simpel was dat je een mens of dier met tikken alles kunt aanleren dan waren we toch allemaal wereldkampioen in iets. Met straf kun je alleen maar dingen afleren maar nooit aanleren. Gewoon meer nadruk op aanleren en je hoeft vanzelf minder af te leren.

Als je paard naar Tokio moet snap ik trouwens niet waarom je zou moeten schoppen KiWiKo. Als je je paard opvoedt hoef je maar met een vingertje te wijzen en je paard vertrekt al naar Tokio. En inderdaad de meeste paarden zijn gelukkig verbluffend vergevingsgezind, zelf als wij mensen de grofste fouten maken. Tip: er bestaan ook van die boksbal dingen die je kunt ophangen om op af te reageren.

de pedagogische tik is in mijn woordenboek zoveel dat als ze bijten of proberen te bijten, ze een knal op hun bek krijgen. :) Werkte erg goed bij die hengst die dacht dat ie me wel ff de baas zou kunnen. ;) En met een rotschop bedoel ik de schop die ik vandaag nog onder Explosion zijn harses gaf omdat de idioot dacht dat hij wel effe over me heen kon denderen toen hij de voerschep hoorde! (en daarbij zichzelf nog bijna naar de vaantjes hielp ook). Beest kwam vijf min later lekker knuffelen met baasje en was weer de goedheid zelve, zoals hij normaal dus is, hij was gewoon in een slecht humeur en had even nodig dat hij op zijn plek werd gezet :) Niemand weet of die man het paard misschien beloond. Ik ga even voor mezelf spreken: zo hard als ik kan zijn, zo zacht kan ik ook zijn. Ik kan een paard helemaal de hemel in prijzen omdat ie er in geslaagd is om een overgang van galop naar draf goed te maken op een "slechte dag" ondanks dat ik weet dat ie normaal veel moeilijkere (vb galop stap) overgangen perfect kan afronden. :)

Urielle: Ken het... Explo is zo eentje... Hij moet je, of hij moet je niet, en als hij je niet moet, dan zie je alle hoeken van de weide, moet hij je wel, dan loopt ie de longen uit zijn lijf voor je, of je er nu voor het eerst op zit of dat je hem nu al tien jaar kent. Het enige dat telt is dat hij je moet hebben. :) Annash bv reed er minstens even makkelijk op weg als mij toen ze er de eerste keer op stapte. Maar een vriendin lag na tien minuten op de grond :(:)

*puck*; als ik een kind had dat ging paardrijden, en ik zie dat dat klere beest haar er dusdanig bewust gemeen afgooit, dan krijgt ie ook een schop onder zijn kont dat ie de eerste drie dagen niet meer weet welke bil nou het meeste pijn doet.... := Als dat beest daarna braaf is, prijs ik hem de hemel in. En ik ben er zeker van dat dat beest en ik goede maatjes worden dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:22

anneliesdj schreef:
O ja? Ook als jij op de kop in de hindernis ligt of de pony over je heen valt/struikeld?

Er simpelweg af kiepen is wat anders dan een nare val maken, mijn pa vertrok ook geen spier als ik er alleen maar af kiepte ;)

Als ik echt naar zou vallen... Jeetje. Heel ernstig maar ik weet het niet. Mijn papa is een bijzondere man. Hij zou in ieder geval nooit mijn paard iets aan doen, dat niet. Maar hij zou ook niet heel bezorgd zijn. Ik denk eerder dat hij zou vertellen hoeveel pijn hij had toen zijn hartklep bijna los was geraakt, dat is zijn manier van troosten en ook niet vervelend bedoeld. De sympathie komt bij mijn moeder vandaan... :=

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:34

paragirlke,ik heb het over direct straffen,dat heeft zin,en toen mijn kind met zeven wilde rijden heb ik haar eerst op zaterdagmorgen 3 jaar lang op les gedaan in de manege,hier heeft ze leren rijden en doorzetten en ja ook vaak gevallen en ik heb ook vaak gedacht van ojee ,als dat maar goed gaat.
tegenwoordig zie je vaak kinderen die op jonge leeftijd vaak een goedkope jonge pony krijgen en ouders verwachten vaak dat het wel goed gaat ,meestal gaat dit regelmatig fout, omdat ze geen van beide ervaring hebben,inplaats dat ze investeren in een goede leerpony of zorgen dat er redelijk gereden kan worden door lessen op een manege,moet er een jonge pony komen want als ze er te groot voor is dan is de pony nog jong en levert geld op want dan loopt hij al op "niveau"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:43

Een jonge pony met een jonge ruiter zonder begeleiding gaat niet goed :j Ik had ook een jonge pony (en lag er inderdaad meer naast dan dat ik er op zat) maar ik had wel goede begeleiding. Later bleek dat dat ding een steekje los had dus helemaal goed is het nooit gekomen :') Maar toch heb ik vandaag nog zijn stalletje uitgemest en stond ie heerlijk met me te kroelen en liet hij me geen moment rustig zijn stal doen omdat ie steeds wilde knuffelen. Terwijl die ook al een paar keer een schop onder zijn kont heeft gehad. Dus inderdaad: mits je direct straft, hoeft een tik of schop echt geen kwaad te kunnen voor de band onderling. :) Moet wel zeggen, de laatste keer dat die een schop onder zijn kont gekregen heeft was drie jaar geleden inmiddels. Toen had hij zijn achterhoeven op mijn ribben gepland.. #)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:19

Mijn ouders kwaen nooit kijken, waren bang van paarden. Dus ik fietse mooi zelf naar de paarden en mijn ouders kregen daarna wel verslag van mij. :D

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:02

pharagirlke schreef:
de pedagogische tik is in mijn woordenboek zoveel dat als ze bijten of proberen te bijten, ze een knal op hun bek krijgen. :) Werkte erg goed bij die hengst die dacht dat ie me wel ff de baas zou kunnen. ;) En met een rotschop bedoel ik de schop die ik vandaag nog onder Explosion zijn harses gaf omdat de idioot dacht dat hij wel effe over me heen kon denderen toen hij de voerschep hoorde! (en daarbij zichzelf nog bijna naar de vaantjes hielp ook). Beest kwam vijf min later lekker knuffelen met baasje en was weer de goedheid zelve, zoals hij normaal dus is, hij was gewoon in een slecht humeur en had even nodig dat hij op zijn plek werd gezet :) Niemand weet of die man het paard misschien beloond. Ik ga even voor mezelf spreken: zo hard als ik kan zijn, zo zacht kan ik ook zijn. Ik kan een paard helemaal de hemel in prijzen omdat ie er in geslaagd is om een overgang van galop naar draf goed te maken op een "slechte dag" ondanks dat ik weet dat ie normaal veel moeilijkere (vb galop stap) overgangen perfect kan afronden. :)

Urielle: Ken het... Explo is zo eentje... Hij moet je, of hij moet je niet, en als hij je niet moet, dan zie je alle hoeken van de weide, moet hij je wel, dan loopt ie de longen uit zijn lijf voor je, of je er nu voor het eerst op zit of dat je hem nu al tien jaar kent. Het enige dat telt is dat hij je moet hebben. :) Annash bv reed er minstens even makkelijk op weg als mij toen ze er de eerste keer op stapte. Maar een vriendin lag na tien minuten op de grond :(:)

*puck*; [b]als ik een kind had dat ging paardrijden, en ik zie dat dat klere beest haar er dusdanig bewust gemeen afgooit, dan krijgt ie ook een schop onder zijn kont dat ie de eerste drie dagen niet meer weet welke bil nou het meeste pijn doet.... := Als dat beest daarna braaf is, prijs ik hem de hemel in. En ik ben er zeker van dat dat beest en ik goede maatjes worden dan.
[/b]

OK dit snap ik dus even niet, Het laatste stuk in iedergeval.

Wat wil jij je paard leren door hem een harde schop te geven als je kind eraf valt, of het nou gemeen was of niet? (zowiezo kennen paarden niet de emoties zoals wij ze kennen) Paarden denken niet dus denken ook niet ik gooi je er eens lekker af.
Het korte termijn geheugen (linken) werkt 3 sec. dus na die tijd een paard straffen is zowiezo al nutteloos.

Ik gooi een kind eraf en krijg daarna schoppen, ik kan dit niet linken laat staan er over nadenken.
Wat leer ik hier dan van? Is het fair naar een paard aangezien een paard niet kan praten of zichzelf kan verdedigen..

Een flinke tik als een paard bijt, Binnen 3 sec heeft effect. Absoluut, maar deze theorie gebruiken om je eigen frustraties of onkunnen goed te keuren kan niet.

Aprils_joke

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:35

ik snap deze man niet eigenlijk

mijn vader zou het eens in zijn hoofd moeten halen om mijn paard te slaan
noud an kan die rennen blijf ik net zo lang met een zweep achter hem aangaan tot ik hem heb en rara wie houd dat het langste vol

nee als ik er vroeger afviel ja nou nog trouwens dan loop die naar me toe en vraagt die of ik de grond niet heb beschadigt met mijn val want dat toch nog wel eens heel erg zonde voor de wei bak weg kunnen zijn hahah

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:41

Als jij werkelijk geloofd dat een paard je er niet vanuit "gemeenheid" iemand er af kan gooien heb je nog niet veel paarden ontmoet volgens mij :(:) Ik heb er nog niet superveel gezien maar wel al krengen die de ruiter er doelbewust afgooide. En flink ook. Dat waren geen bokken uit irritatie of schrikken. En ja, dan zou dat rotbeest een schop onder zijn gat krijgen. Even als voorbeeld: als hij steigert en zich achterover laat klappen met mijn kind er op? Nee, dan istie nog niet jarig. Desnoods kruip ik zelf wel even er op als je dat liever hebt ~~}> (en dan heb ik het niet over een idioot die zichzelf overschat en achterover valt, maar echt eentje die zich achterover laat vallen.)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:52

paarden die zich achterover laten vallen bestaan zeker en meestal hebben ze gemerkt dat ze zo onder het werk uitkomen,t'is de vraag welke ruiter het zover heeft laten komen voordat je hem voor je kind koopt,meestal zijn dit mensen die dit geaccepteerd hebben ,er geen hulp bijhalen en het beest als braaf in de verkoop gooien,thuis ga je er na een paar weken meer van vragen en dan begint het gedonder,meestal gaat ie dan weer in verkoop en zo gaat het vaak eindeloos door tot dat iemand verstandig is en hulp of de slager inschakeld

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:56

Jep, en zo heb ik dus eentje gehad, en die was daar na een keer van genezen. Ze kwam overigens wel van weide dus er was niet echt oneindig mee doorgegaan (geen tientallen bazen) maar ze was wel goed naar de vaantjes geholpen.... Vandaar dus dat ik zeg: Als ik een paard dat bij mijn kind zie doen.... Dan weet ie niet half waar die aan begonnen is. Zulke dingen zijn ronduit gevaarlijk en als een paard dat heel bewust doet... Dat moet er uit... Maakt niet uit hoe. Je eigen leven gaat ten allen tijden voor in zo'n geval. Geen paard is het waard om voor je tijd tussen zes plankjes te eindigen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:05

*puck* schreef:
@anneliesdj,als je niet wilt dat je kind rare vallen maakt moet je ze niet op een dier met 4 benen zetten,denk je nu echt dat een pony denkt ojee nu geen stap opzij doen want daar staat een hindernis en dan valt ze erop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en krijg ik op m'n donder,kom nou
we moeten eens af van dat gemiep dat de pony schuld heeft en ook al heeft ie schuld dan nog zijn ze veel te laat met bestraffen indien dit nodig was,als je als ouder niet in kunt zien dat je dochter waarschijnlijk geen 2e anky of meredith word reageer je dan alstublieft niet op de pony af.

Heb ik gezegd dat de pony de schuldige is? Helemaal nergens, ik heb alleen gezegd dat ik me kan voorstellen dat je als ouder flink schrikt als je kind een rare val maakt.

En daarbij hangt het erg van de situatie af, jij en ik weten niet wat er gebeurt is en wat ik ook al eerder heb gezegd; mss is het gewoon een vervelend dier en dan kan ik me voorstellen dat je eens uit je slof schiet ookal is dat niet goed.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:17

je zegt in je bericht ;er af kiepen is een ding een rotsmak maken wat anders,ouders schrikken erger van het laatste en zoals jij het schreef leek het dat de pony wel op z'n donder mocht hebben als het laatste gebeurde,maar dan heb ik het niet goed gelezen ,excusez moi

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:18

anneliesdj schreef:
Eigelijk zie je hem dus alleen in de lessen en dat zit je zelf ook op een paard neem ik aan? Je kent het dier dus niet persoonlijk, hebt hem nooit gereden, weet niet wat ie uitspookt buiten de lessen en hoe hij in omgang is?

Ben je zelf ook bij dit voorval geweest of is dat ook van horen zeggen?

Lijkt me niet erg paardvriendelijk als ik op deze pony ga rijden, het is een B-ponietje!! Ik zie hem idd in de lessen en zit dan zelf NIET op het paard, les niet meer op de club met mijn pony (is overigens een E). Echt persoonlijk ken ik hem niet nee, maar wat dan nog? Als je een beetje ervaring hebt kun je al snel genoeg een aantal dingen aan een pony zien als je er iemand op ziet rijden. Die mensen mogen van geluk spreken dat de pony zo lief is, zeg nu zelf...is het verstandig om een kind van 8 op een jonge pony te zetten? (en dan echt jong, dat beestje is volgens mij niet ouder dan 5/6 jaar).

Ik weet idd niet wat hij uitspookt nee, maar daar gaat het hier ook helemaal niet over, we zijn alweer lekker aan het afdwalen (en ja, dat doe ik zelf ook). Dit topic gaat over een vader die een pony mishandelt nadat zijn kind eraf is gevallen. En dan zijn er hier weer van die mensen die zich dan werkelijk af gaan vragen of het allemaal wel zo is. :roll: Waarom dan de dierenbescherming?

En nee, ik heb het zelf niet gezien, maar een aantal mensen van mijn ponycub (en die ik dus goed ken) hebben het wél gezien en zeggen hetzelfde. Als het dus een l*lverhaal was geweest, waarom krijg je dan dezelfde verhalen te horen en is iedereen geschokt? Het schijnt echt heftig te zijn geweest hoor. En ja, ik zeg 'het schijnt' omdat ik dat dan van die mensen heb gehoord (en wat dus klopt).

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:19

oja ,in een eerder bericht schreef iemand dat de pony schrok een een sprintje trok en daarom viel ze eraf,vandaar ook mijn reactie op dat berichtje van jou

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:21

Of een vader die het beest terecht een fikse klap geeft omdat die rotknol alweer zo'n streek uithaalt en daarbij zijn kind in gevaar brengt! Terwijl dat beest verdorie al twee jaar lang de kans krijgt. Een paard kan heel anders tonen dan het is. ;) Ken zat paarden die heel mak uit zagen maar toen ik er op kroop zag ik de eerste tien minuten alle hoeken van de bak :')

De dierenbescherming komt heus ook vaak genoeg zonder reden ;) (waarbij ze dan zelf heel gefrustreerd zijn) omdat een stel zachte eitjes vind dat het beest mishandeld word..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:23

pharagirlke schreef:
Als jij werkelijk geloofd dat een paard je er niet vanuit "gemeenheid" iemand er af kan gooien heb je nog niet veel paarden ontmoet volgens mij :(:) Ik heb er nog niet superveel gezien maar wel al krengen die de ruiter er doelbewust afgooide. En flink ook. Dat waren geen bokken uit irritatie of schrikken. En ja, dan zou dat rotbeest een schop onder zijn gat krijgen. Even als voorbeeld: als hij steigert en zich achterover laat klappen met mijn kind er op? Nee, dan istie nog niet jarig. Desnoods kruip ik zelf wel even er op als je dat liever hebt ~~}> (en dan heb ik het niet over een idioot die zichzelf overschat en achterover valt, maar echt eentje die zich achterover laat vallen.)

Ik snap wat je bedoeld. Als een paard of pony idd echt uit gemenigheid iemand eraf bokt, kan hij van mij ook een schop krijgen ja. Misschien heeft deze pony wel uit gemenigheid dat meisje eraf gebokt, maar dat is geen reden om de pony totaal in elkaar te rammen. Als hij het dier dan gewoon een schop oid had gekregen en het daarna klaar was, was dit hele topic er niet geweest en spraken we niet over mishandeling. Maar we weten dus niet of het dier het deed uit gemenigheid, of dat het ergens van schrok en een kind van 8 soms niet altijd even stevig zit.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:25

Citaat:
Of een vader die het beest terecht een fikse klap geeft omdat die rotknol alweer zo'n streek uithaalt en daarbij zijn kind in gevaar brengt! Terwijl dat beest verdorie al twee jaar lang de kans krijgt. Een paard kan heel anders tonen dan het is. ;) Ken zat paarden die heel mak uit zagen maar toen ik er op kroop zag ik de eerste tien minuten alle hoeken van de bak :')

Ben ik zeker met je eens, dat het dier anders kan tonen dan dat het werkelijk is :j

Citaat:
De dierenbescherming komt heus ook vaak genoeg zonder reden ;) (waarbij ze dan zelf heel gefrustreerd zijn) omdat een stel zachte eitjes vind dat het beest mishandeld word..

Ja, zou kunnen, maar in dit geval dus niet het geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:26

Dat bedoel ik maar net, daarom is het net goed dat er ook mensen zijn die de andere kant van het verhaal opperen... Dat doet je er toch even bij stilstaan dat mensen dingen soms danig overdrijven. Het menselijke geheugen werkt heel apart ;)

We zullen wel zien wat het uiteindelijk word, als het beest weggehaald word weten we het pas echt zeker. :)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:28

Het is idd mogelijk dat mensen overdrijven, alhoewel ik daar in deze situatie geen snars van geloof :n Dit is niet zomaar een verhaal, het was buiten proporties.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:29

@ pharagirlke

OKe ieder zijn ding, maar met de woorden die je nu gebruikt kom je nog al grof over op jouw manier van het straffen van een paard dan bedoel ik.

Dit is gewoon niet mijn visie, en aan de hand van mijn ervaring ook niet mijn aanbeveling.

al moet iedereen het zelf weten natuurlijk.

Maar om even terug te komen op dit topic. de vader gaf het paard niet één rake tik maar meerdere klappen.. dit heeft niks meer te maken met het bewust omgaan met je paard. of straffen. Dit is gewoon je afreageren op een dier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:29

*puck* schreef:
je zegt in je bericht ;er af kiepen is een ding een rotsmak maken wat anders,ouders schrikken erger van het laatste en zoals jij het schreef leek het dat de pony wel op z'n donder mocht hebben als het laatste gebeurde,maar dan heb ik het niet goed gelezen ,excusez moi

Nou nee, dat ligt eraan waarom het gebeurt.
Als het kind zelf alles goed doet en pony weigert mee te werken dan is het natuurlijk en heel ander verhaal dan wanneer de pony braaf is ondanks dat het kind verkeerde hulpen geeft(bv een noodsprong maken).

Ashley__ schreef:
anneliesdj schreef:
Eigelijk zie je hem dus alleen in de lessen en dat zit je zelf ook op een paard neem ik aan? Je kent het dier dus niet persoonlijk, hebt hem nooit gereden, weet niet wat ie uitspookt buiten de lessen en hoe hij in omgang is?

Ben je zelf ook bij dit voorval geweest of is dat ook van horen zeggen?

Lijkt me niet erg paardvriendelijk als ik op deze pony ga rijden, het is een B-ponietje!! Ik zie hem idd in de lessen en zit dan zelf NIET op het paard, les niet meer op de club met mijn pony (is overigens een E). Echt persoonlijk ken ik hem niet nee, maar wat dan nog? Als je een beetje ervaring hebt kun je al snel genoeg een aantal dingen aan een pony zien als je er iemand op ziet rijden. Die mensen mogen van geluk spreken dat de pony zo lief is, zeg nu zelf...is het verstandig om een kind van 8 op een jonge pony te zetten? (en dan echt jong, dat beestje is volgens mij niet ouder dan 5/6 jaar).

Ik weet idd niet wat hij uitspookt nee, maar daar gaat het hier ook helemaal niet over, we zijn alweer lekker aan het afdwalen (en ja, dat doe ik zelf ook). Dit topic gaat over een vader die een pony mishandelt nadat zijn kind eraf is gevallen. En dan zijn er hier weer van die mensen die zich dan werkelijk af gaan vragen of het allemaal wel zo is. :roll: Waarom dan de dierenbescherming?

En nee, ik heb het zelf niet gezien, maar een aantal mensen van mijn ponycub (en die ik dus goed ken) hebben het wél gezien en zeggen hetzelfde. Als het dus een l*lverhaal was geweest, waarom krijg je dan dezelfde verhalen te horen en is iedereen geschokt? Het schijnt echt heftig te zijn geweest hoor. En ja, ik zeg 'het schijnt' omdat ik dat dan van die mensen heb gehoord (en wat dus klopt).

Dat zegt werkelijk geen drol en ik denk dat je dat zelf ook weet.
En nogmaals; ik praat het gedrag van pa niet goed, ik kan me alleen voorstellen dat er situatie's zijn waarbij je uit je slof schiet.
En een pony kan op de manegelessen wel braaf lijken maar thuis vreselijk draken, zo is de pony van mijn zusje bv ook. Zij kan er slecht tegen als andere pony's vlak achter of langs haar lopen en als ze dus op de les is, iemand rijd haar voorbij en de pony doet de oren in de nek dan krijgt ze vast een waarschuwende tik/por omdat er anders wss een trap volgt. En aangezien de meeste andere pony's in de les kleiner zijn moet ik er niet aan denken dat ze zo'n kind letterlijk de pony schopt.
Voor mensen die niet weten hoe ze thuis is kan het vreemd overkomen dat ze schijnbaar zonder reden een tik of por krijgt maar je kunt daar slecht over oordelen als je de achtergrond niet weet.

Maar wat pa doet is uiteraard fout, hij was wss te laat en 3/4x(?) schoppen is wel een heel ernstige straf, ik praat het dus echt niet goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:30

Maar je hebt het niet zelf gezien? Begrijp me niet verkeerd :) Ik wil best geloven dat er idd zo iets gebeurt is.... Dat zou vreselijk zijn maar het gebeurt nu eenmaal, onze wereld is niet allemaal rozegeur en manenschijn... Maar ik weet ook hoe mensen kunnen zijn kwa dingen doorvertellen ;)

Odieta: vind je het leuker als ik het in een roze papiertje verpak? Zo is het nu eenmaal :)
En ik ram die van mij heus niet in elkaar :') Denk dat die hier een luxeleventje hebben. Maar als ze dingen doen die ze niet mogen, ja, dan worden ze aangepakt...

Maris_Janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:32

Wat een mafkees!!
Ik snap dat je kan schrikken maar om zo tereageren op die arme pony :(

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:33

Ik weet zelf heel goed dat ik de pony niet op zo'n manier ken dat ik er echt uitspraken over kan doen over zijn gedrag. Ik zal het dan zo zeggen:

De pony oogt op de club lief en braaf. Tijdens op- en afzadelen geen stap verkeerd en tijdens het rijden ook lief.
Wat de pony thuis uitspookt of op andere plekken weet ik idd niet, ga ik me ook niet meer druk om maken, doet er ook niet toe in dit topic.

Ik weet ook zeker wel dat je het niet goed wil praten, wil volgens mij niemand hier.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:35

pharagirlke schreef:
Maar je hebt het niet zelf gezien? Begrijp me niet verkeerd :) Ik wil best geloven dat er idd zo iets gebeurt is.... Dat zou vreselijk zijn maar het gebeurt nu eenmaal, onze wereld is niet allemaal rozegeur en manenschijn... Maar ik weet ook hoe mensen kunnen zijn kwa dingen doorvertellen ;)

Odieta: vind je het leuker als ik het in een roze papiertje verpak? Zo is het nu eenmaal :)
En ik ram die van mij heus niet in elkaar :') Denk dat die hier een luxeleventje hebben. Maar als ze dingen doen die ze niet mogen, ja, dan worden ze aangepakt...

alsjeblieft zeg, met jou valt niet te praten. Dan lu.lt iedereen het toch uit zijn nek? Wel erg vreemd dan dat iedereen wel hetzelfde zegt en dat zijn dus mensen die ERBIJ waren, het gezien hebben.

Maar laat maar, dit blijft een discussie die toch niet opgelost kan worden :evaw: