Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:01

Ik schrik me dood, zie ik opeens mijn foto op de voorpagina staan. :P
Pagella is echt een super veulen, en ze is zeker veranderd, heeft er goed mee kunnen leven!

Jammergenoeg zijn er nog steeds genoeg mensen die vinden dat Pagella geen paardwaardig bestaan zou hebben, maar dat is echt klinklare onzin! :)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:01

Jammer dat er altijd ruzie gemaakt word in zo'n topic!
Ambiiee, niks om geven! Ik vind het goed dat je dit voor je paardje doet,
en vind het ook een super paardje om te zien!
Ik hoop dat pagella geholpen kan worden en alles goed komt! :)

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:02

waarom is dit dan in actie gezet?

Anoniem

heb de reacties niet gelezen maar toch vind ik het bedrag belachelijk laag! Als je een paard koopt ( een gezond paard) dan moet je al rekening houden met medische kosten en als je een paard koopt met een gebrek dan al helemaal! toen er werd gezegt dat de operatie duur was dacht ik meer aan 15.000 dan aan 1500 of 5000. Eerst vond ik dit een goed plan maar nu ik het kostenplaatje weet vind ik dit echt niet kunnen!

Ik heb ook het geld om een paard te kopen en te onderhouden maar als het beest koliek krijgt heb ik een probleem dan kan ik de DA niet betalen en daarom koop ik geen paard! Of moet ik dan ook naar hart van nederland?

Echt ik gun het beestje een mooi, gelukkig en gezond leven maar dit klinkt meer als: Ik heb een paard gekocht omdat ik het zo zielig vond maar eigenlijk heb ik er geen geld voor...dat vind ik echt niet kunnen.

Zoals eerder gezegt, de reacties heb ik niet gelezen maar ik denk dat ik de enigste ben met deze mening maar bekant iedereen op bokt zegt: pas een paard kopen als je de DA kan betalen en dat is hier dus niet gebeurt

heaven

hou het gezellig ;)

Winged

Even in de herhaling:
A_lette schreef:
Moderatoropmerking:
De sfeer lijkt er hier niet beter op te worden. Her en der las ik reacties die behoorlijk persoonlijk waren en dat lijkt mij niet de bedoeling. Graag ontopic verder op een respectvolle manier tegenover elkaar :)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:03

PussInBoots schreef:
Anthea schreef:
Nou gezien... Als je zo'n paard koopt dan weet je dat er iets mee is, vind het op z'n minst gezegd BELACHELIJK dat ze nu de operatie willen gaan betalen uit iemand anders z'n zakken.... Al helemaal omdat ie gewoon nog zo kan grazen en er niet de grootste problemen mee heeft..... :x

Ik heb er best bewondering voor dat de eigenaresse dit paardje heeft gekocht. Maar kan het eigenlijk alleen maar met bovenstaande eens zijn. 1500 euro is in drie jaar best bij elkaar te sparen als je moet. Ik hoorde dat beiden een baan hebben. Dan maar geen biefstuk, dan maar niet dat Scapa dekje, dan maar geen G-star broek. Whatever............

Je koopt dit paardje, dan moet je ook voor de eventuele gevolgen staan.

tja ik heb ook even gekeken en toen ik hoorde dat het om circa 1500 euro gaat had ik ook zoiets van, nou zoveel is dat toch niet? ik had verwacht dat het bedrag veel hoger zou zijn.
1500 euro, nou ik zou mijn moeder en eventueel andere familie ff lief aankijken, zelf ff zoveel mogelijk opzij zetten en het gewoon zelf betalen.....

natural_

Wat een belachelijke reacties weer, dat je je mening geeft is helemaal top maar doe dat dan op een eerlijke manier. Een paard mag toch alleen slaan als hij aangevallen word? Als hij slaat omdat iemand aan zijn been zit en hij dat niet wilt word hij toch ook gestraft, voor de mensen die het begrijpen.. Niet meteen bot reageren, je kwetst er wel andere mensen mee die het goed bedoelen!!

Ik heb ook vrij weinig geld, maar als dit paardje ooit verkocht word dan koop ik hem persoonlijk zo over zonder denken. Je kunt het naief noemen, maar ik noem het levensredder! Waar ik het geld vandaan zou halen? I don't care, er zijn genoeg mensen die zouden helpen :)

Anoniem

breezy302 schreef:
heb de reacties niet gelezen maar toch vind ik het bedrag belachelijk laag! Als je een paard koopt ( een gezond paard) dan moet je al rekening houden met medische kosten en als je een paard koopt met een gebrek dan al helemaal! toen er werd gezegt dat de operatie duur was dacht ik meer aan 15.000 dan aan 1500 of 5000. Eerst vond ik dit een goed plan maar nu ik het kostenplaatje weet vind ik dit echt niet kunnen!

Ik heb ook het geld om een paard te kopen en te onderhouden maar als het beest koliek krijgt heb ik een probleem dan kan ik de DA niet betalen en daarom koop ik geen paard! Of moet ik dan ook naar hart van nederland?

Echt ik gun het beestje een mooi, gelukkig en gezond leven maar dit klinkt meer als: Ik heb een paard gekocht omdat ik het zo zielig vond maar eigenlijk heb ik er geen geld voor...dat vind ik echt niet kunnen.

Zoals eerder gezegt, de reacties heb ik niet gelezen maar ik denk dat ik de enigste ben met deze mening maar bekant iedereen op bokt zegt: pas een paard kopen als je de DA kan betalen en dat is hier dus niet gebeurt

+:)+
Jij zegt waar het op staat. :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:04

Succes met je inzamelingsactie. Hopelijk kan je beestje geholpen worden. Het lijkt me een grappig paardje.

Ik denk dat ik zelf ook HvN maar eens ga bellen, heb ook zo een duizendje of 2 aan dierenartsrekeningen af te betalen :D

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:04

Ja kom op, het is toch zo? prima dat je allemaal je mening heb maar denk even na. Het is zo makkelijk om iemands geluk te bederven. Probeer iemand nou eens voor het leuke een keertje gelukkig te houden :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:05

Ambiiee schreef:
dat weet je niet.. Annelies, de OPERATIE is 1500 euro.. excl. stalling en medicatie..

Ja dat snap ik maar waarom zeggen ze in HvN alleen dat de operatie 1500 kost, waarom zeggen ze er niet bij dat de zorg er omheen ook 5000 kost? Waarom heeft je vriend dat niet gezegd, die heeft ook alleen 1500 gezegd. Dat is tenslotte een veel groter bedrag dan 1500 en de bedoeling van HvN is toch om geld in te zamelen zodat ze geopereerd kan worden. Als je dan straks 1500 hebt kun je de operatie wel betalen maar kan ze nog niet geopereerd worden omdat jullie niet het geld hebben voor de kosten er omheen.

PussInBoots

Ik wil even reageren op de Mod opmerking. Ik heb het idee dat juist de mensen die (op een nette manier) tegenwerpingen geven, een realistische kijk op de zaak hebben, hier behoorlijk afgebrand worden door de "voorstanders".

Ik gun het paardje de operatie van alle kanten, vind het een heerlijk beest.

Maar de keuze om het te kopen is nou niet echt realistisch te noemen.

Maar als je die mening niet mag uitdragen rust ik mn koffer wel.......

Anoniem

Ik ben het helemaal met je eens hoor ingeb0rg!...
Ik vind dat sommige mensen ook gewoon hun mening willen doordrammen.. Je mag best je mening geven, maar dan hoef je er toch niet 100x nog wat over te zeggen??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:06

word @ breezy.

natural_

Ben het niet met Breezy eens, ik denk als je echt een dierenvriend bent en puur met je hart denkt, naief of niet dat laat ik in het midden, tover je het geld wel ergens vandaan!

Ik heb ook een pony en als hij geopereerd moet worden heb ik het geld ook niet, maar dan kijk ik mijn familie lief aan.. Zonder mijn pony zou mijn leven een stuk kutter zijn! Het is mijn alles en daar heb ik ook alles voor over :)

Ambiiee

dat heb je out breezy, het is onze opzet niet geweest.. En we gaan er achteraan, om haar eerder naar utrecht te brengen.. en als ze koliek krijgt.. dan word het netjes betaald hoor.. maar schud jij ff 8000 euro uit je zak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:07

Ambiiee schreef:
dat heb je out breezy, het is onze opzet niet geweest.. En we gaan er achteraan, om haar eerder naar utrecht te brengen.. en als ze koliek krijgt.. dan word het netjes betaald hoor.. maar schud jij ff 8000 euro uit je zak?

nee daarom heb ik ook geen eigen paard :7

Chocotof

Ik gun het jou en je paardje natuurlijk van harte dat een operatie snel mogelijk is maar eerlijk gezegd vind ik het zoals al is gezegd behoorlijk dom om aan zo'n dier te beginnen zonder geld.

Als je een paard koopt is het in mijn ogen niet meer dan verstandig om een spaarpotje apart te hebben voor noodgevallen zoals operaties of misschien alleen al om een bijvoorbeeld een zadel onmiddelijk te kunnen vervangen.
En dan hoef je natuurlijk geen 20,000 euro apart te hebben staan..

Wanneer je dit niet hebt zal ik niet zeggen dat je slecht bent voor je paard maar dan moet je er wel bij stilstaan dat je weinig keus hebt bij bijvoorbeeld ziekte.

En in dit geval tja, als je aan zo'n 'opknappertje' om het zo maar te noemen begint dan had ik wel verwacht dat je wat geld achter de hand zou hebben om dit dier te geven wat het nodig heeft en dat heb je niet. In mijn ogen zou het dan beter geweest zijn om het dier te laten in slapen of het aan iemand af te staan die dit wel waar kan maken.

Verder hoop ik natuurlijk wel dat het je gaat lukken want ik vind het een ontzettend leuk beest en natuurlijk weet ik dat je er alleen het allerbeste mee voor hebt maar dit is gewoon hoe ik het zie.

ingeb0rg

En even voor de TS. mensen houden toch geen rekening met je gevoelens als ik jou was zou ik me alleen maar druk maken en bezig houden met de leuke reacties! Die andere maken toch neit gelukkig en kosten je alleen maar verspilde energie! :) Tegen dat soort mensen kun je toch nooit op!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:08

ambiiee ; misschien een regeling treffen met utrecht? Zullen ze echt niet zo heel erg moeilijk over doen. En zeker niet in dit geval, zulke operaties hebben ze nooit.

Miss_M_P

WE moeten ook zeggen dat van die 1500 euro hebben wij niet gezecht!!!

we hebben gezecht dat er minimaal 4000,- voor nodig is! dus dit klopt al niet!

en dat ik net op pagina 10 las, van dat het overdreven is dat we haar van de slacht hebben gered is wel waar... of wij namen der mee of ze eindigde op de slagt

supermel

Zal ik HvN ff mailen voor een soort vand Fonds voor al onze gezamelijke rekeningen?! Hihi..

Ik probeer de sfeer maar even op te leuken hier..

Vond het een goed stukje en ze kan goed bewegen!
Succes met haar!

_Noraly

jongens, wat een gezeur allemaal. Makkelijk hé zo over internet?

Ik ben blij dat er iemand is die zo'n paardje als Pagella een kans geeft. En dat ze via HVN mensen oproept geld te doneren vind ik echt niet slecht. 6000 euro is veel geld, en ja dit ben je echt snel kwijt aan een operatie! Waarschijnlijk wist ze wel dat het er ooit aan zat te komen. Maar ze geeft d'r iig de kans.
Ook terwijl ze weet dat het beestje nooit in de sport zal lopen, de voornaamste reden waarom veel bokkers haar zouden laten inslapen ;)

elmiran

ingeb0rg schreef:
Ja kom op, het is toch zo? prima dat je allemaal je mening heb maar denk even na. Het is zo makkelijk om iemands geluk te bederven. Probeer iemand nou eens voor het leuke een keertje gelukkig te houden :D

Tsja zo ken ik er nog wel een paar paarden waar iets mis mee is ;). Ik gun ze het wel hoor, maar als het geld er niet voor is dan houd het op. Je weet het van te voren als je zo'n paard koopt dat het een hoop geld kan gaan kosten.