Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Er is verzaakt om naast het wat ook een hoe te beschrijven en zoals ik al eerder zei, de DB heeft geen autoriteit. Maar laat de DB eerst maar eens verder gaan met het to-do lijstje wat er al lag: bontfokkerij, broodfokkerij, handel in exotische dieren, handel in kleine huisdieren enzovoort. In geen van deze gevallen is ook maar het miniemste resultaat behaald. HOe komt dat: geen autoriteit en geen daadkracht.
Karl66 schreef:Ze zeggen het misschien niet meer hardop, maar volgens de DB zijn paarden dieren die ter vermaak gehouden moeten worden. Als het aan hun ligt, dan zou sport en recreatie met paarden helemaal niet meer toegestaan zijn. Dit uitgangspunt heeft ook altijd op hun site gestaan. Sinds er actiever over paardenwelzijn nagedacht wordt en zij zich er actief mee zijn gaan bemoeien, zie je die mening niet meer op hun site staan. Maar ik denk dat je altijd in je achterhoofd moet houden dat dit wel hun uiteindelijke doel is, het verbieden van rijden, mennen en trainen met paarden in het algemeen.
Lovely schreef:Er is verzaakt om naast het wat ook een hoe te beschrijven en zoals ik al eerder zei, de DB heeft geen autoriteit. Maar laat de DB eerst maar eens verder gaan met het to-do lijstje wat er al lag: bontfokkerij, broodfokkerij, handel in exotische dieren, handel in kleine huisdieren enzovoort. In geen van deze gevallen is ook maar het miniemste resultaat behaald. HOe komt dat: geen autoriteit en geen daadkracht.
stoffel schreef:Ik vind dit dus weer echt Nederland
Iemand die geen verstand van paarden heeft wil een ander vertellen hoe je met een paard moet omgaan, benaderd de pers , en we slaan massaal op hol.
Ieder paard in Nederland wordt meteen verwaarloosd of mishandeld, laten we even normaal doen
madamX schreef:Man O'War schreef:ik zie een hoop organisaties die het plan van aanpak over paardenwelzijn zwak vinden. ik heb het gelezen en het is ook zwak. staan geen maatregelen in. er staat helemaal niets over in dat paarden weidegang nodig hebben. daar zijn we volgens mij het allemaal overeens. een paard hoort in de wei. volgens mij moeten we als we onze vrienden (de paardjes natuurlijk) willen helpen lid worden van een club die eindelijk onze ideeen naar den haag brengt. niet alleen roepen maar ook doen voor het te laat is. ik zou kiezen voor de vereniging eigen paard. voor maar 25 euro ben je een jaar lid. ze zijn nog niet zo lang bezig maar er zitten goede mensen in. ook de dierenbescherming is natuurlijk een goed alternatief maar die zijn niet speciaal voor paarden.
Wat een bullshit: VEP zijn geen paardenkenners, allemaal kletskousen zonder achtergrondkennis. en wat een zwakke manier om nu opeens promotie te gaan maken op dit forum.
Lovely schreef:Stoffel, je hebt gelijk hoor, er worden nogal wat uitspraken gedaan door sommigen in dit topic:
- Dè pensionhouder wil niet meewerken om de omgeving te verbeteren
- Dè wedstrijdruiter interesseert zich niet voor paardenwelzijn
- Minder dan 4 uur buiten per dag is paardonterend
Enzovoort
manic schreef:detour schreef:Ik heb dan gewoond in Ierland en Schotland waar veel meer ruimte is voor de dieren (paarden dus) en mijn Ierse vriendin was best geshockt hoe de dieren er hier hutje mutje bij stonden in de randstad.
Ook ik heb gewoond in Ierland, maar eerlijk gezegd heb ik daar meer beesten gezien die er slecht bijstonden dan hier.
Okay, beesten krijgen dan wel weidegang... maar ook beesten waar verder nooit naar omgekeken wordt, maar gewoon ergens in een land geflikkerd worden. Hoefverzorging? Medische verzorging? Ho maar.
Omdat daar meer ruimte is kan iedereen met een stukkie gras maar een paar paarden in de tuin zetten, ook mensen die geen enig benul van paarden hebben. Veel paarden gezien die gewoonweg ondervoed waren, of juist veel te dik, onbehandelde wonden, in graslandjes met half gesloopte autos en rondslingerende onderdelen, slecht in de vacht, doffe blik in de ogen, en gewoonweg zwaar afgestompt.
Ninx schreef:Dat zijn idd nogal uitspraken, gelukkig heb ik ze niet gedaan.... al ben ik het met het laatste punt dan weer wel roerend eens!
En die 4 uur, daar komen veel mensen op dit forum niet eens aan toe.. ik kan daar niet mee leven, en dit is een openbaar forum, dus ik geef uiting aan die gedachte...
Pipo schreef:Er wordt door Natural Nederland nogal geroepen dat de paarden 24/7 buiten moeten lopen. Nu vind ik dat als de paarden er gewend aan zijn met kou nog niet zo'n probleem. Maar van de zomer, met dik 30 graden en alle horzels. Dat vind ik dus pure mishandeling, dan een paar uurtjes laat in de avond of heel vroeg in de ochtend vind ik een stuk paardvriendelijker.
Twiggy2008 schreef:[
Ah, mijn paard is afgelopen zomer ook al zwaar mishandeld? Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb de lucht niet zwart gezien van de horzels. Gelukkig niet. Overdrijven is ook een vak, zeg.
![]()
Verder zeg ik als zogenaamde 'natural' (stempel verkregen hier op bokt) niet dat elk paard per se 24 uur buiten hoeft te lopen. Heb je goede redenen hem de nacht binnen te zetten, moet je dat vooral doen. Of bv overdag binnen houden, als er veel dazen zijn en ze daar last van hebben, kan ook wat mij betreft. Maar misschien moet jij dan ook leren inzien dat er ook paarden zijn die liever niet binnen staan. Want ja, die zijn er ook en die zijn echt niet zielig in de zomer, hoor. Of in de winter.
![]()
Ik vind dat je erg over 1 kam scheert met je opmerking.
Lovely schreef:Er bestaat helaas nog geen Ventipulnatural.
Zijn er in Loosdrecht geen dazen, goh.
Maar Twiggy2080, er zijn ook paarden die niet alleen maar buiten willen lopen hoor.