Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:46

Waarom kinderen meenemen naar dat dood en verderf plek :=

Er is vannacht ook hooi in de fik gezet las ik

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:48

Rebecca schreef:

Er is vannacht ook hooi in de fik gezet las ik

Ik heb ook al een bezorgde ouder bij me gehad en heel eerlijk gezegd had ik als ouder denk ik hetzelfde gereageerd.
Ik heb de excursie een klein jaar geleden geboekt, ik had er toen geen weet van dat het nu zo zou zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:50

Jolien87 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hekk ... rten-op-a6

Activisten hebben vannacht hekken van de OVP doorgeknipt waarop edelherten de A6 op zijn gelopen met als gevolg dat de dieren moesten worden afgeschoten.
Is dit werkelijk hoe mensen denken dit aan te kunnen pakken?

Stelletje idioten zijn het!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:50

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:58

Dat rapport van de commissie van Geel is ook alweer bijna een maand oud en zolang ze er niets mee doen maar gewoon op hun handen blijven zitten kan ik wel begrijpen dat iemand zegt geen woorden maar daden. Die extra 180 konicks zullen daar ook nog wel rondstruinen.

Voordat ik daar met een groep kinderen heen zou gaan zou ik toch zelf eerst eens polshoogte nemen.

En die malloten opsporen en aan het werk zetten, ongelukken veroorzaken helpt de situatie niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:51

Nooit eerder in dit topic gereageerd. Maar wat een pannenkoeken zeg. Ik hoop dat ze de verantwoordelijke mensen oppakken en laten opdraaien voor alle schades die ze hebben veroorzaakt. Je kan het niet eens zijn met het beleid maar door deze actie konden zelfs doden vallen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:08

Sukkels.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:09

Ik ben er vorige maand geweest en zelfs toen zou het geen probleem zijn geweest om kinderen mee te nemen. Het is echt niet zo dat je over de kadavers struikeld of continu bedwelmd wordt door een vreselijk stank.

De OVP an sich zijn heel mooi

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:41

Afbeelding

Alsof deze dieren alleen maar in de OVP leven. Die leven ook gewoon in de echte natuur. SBB laat gewoon geen enkele kans onbenut om dieren dood te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:57

Maar als automobilist word je met dit bord erop geattendeerd dat ze er lopen. Reken je er niet op en je rijd met 130 km over de snelweg en je komt er een voor je bumper tegen ben je de sjaak

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:01

Met of zonder bord. Dat kan je in Nederland zomaar overkomen. Of een wolf. We leven hier niet alleen en zullen dus rekening moeten houden met het feit dat er wel eens wat kan oversteken. Je kunt niet overal maar borden voor plaatsen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:03

Jolien87 schreef:
Ik zou 5 juni eigenlijk een excursie naar de OVP hebben met mijn groep 6 maar ik weet echt niet of ik dat wel wil onder de huidige omstandigheden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het tegen de zomer wel weer oké zou zijn.

Gewoon doen. De meeste plekken zijn prachtig. Laat je niet up jutten door een stel paniekvogels.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:04

Popstra schreef:
Jolien87 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hekk ... rten-op-a6

Activisten hebben vannacht hekken van de OVP doorgeknipt waarop edelherten de A6 op zijn gelopen met als gevolg dat de dieren moesten worden afgeschoten.
Is dit werkelijk hoe mensen denken dit aan te kunnen pakken?

Stelletje idioten zijn het!!

Die dieren zijn dan echt topfit!!
Moeten eerst over de Lage Vaart om op de A6 terecht te komen.
Geloof je dat echt?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:10

Weet je hoe goed herten kunnen zwemmen? Dat beetje water is een appeltje voor ze.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:59

Rebecca schreef:

Jij werkt(e) toch bij een slager? ;)

Los daarvan: hekken doorknippen is krankzinnig! En daar is weer eens niets mee opgelost. Stwrker nog: de dieren zijn weer eens slachtoffer van menselijke domheid.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:05

Het is natuurlijk heel makkelijk roepen activisten hebben het gedaan.Er is geen enkel bewijs voor,en waarom zouden ze hooi in brandsteken.Waarom gaan ze hooi voeren om ze vervolgens dood te laten rijden op de A6.
Bovendien als herten zo goed kunnen zwemmen wat doen ze daar nog?Dan zijn er nog wel plekken waar ze weg kunnen zonder dat er hekwerken doorgeknipt moeten worden. En 3 herten weg?Van al die herten die daar lopen???

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:49

Je moet gewoon met je poten van die hekken af blijven!
En dat domme, stomme gespeculeer moet men ook eens laten. Dat is de reden waarom velen de groepen op FB verlaten.
Jammer dat hier ook een aantal zo dom lopen te blaten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:57

Hekken doorknippen heeft niets meer te doen met het redden van dieren :n Dan ben je ze gewoon moedwillig bloot aan het stellen aan gevaren die ze niet kennen. Idioot gewoon.
En hooi in de fik steken? Waarom in vredesnaam?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:12

Palmera schreef:

Niet zo relevant; hier gaan overigens ieder jaar in de slachttijd de kindertjes van de kleuterschool op excursie in het locale slachthuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:12

De brandweer zette ook hooi in de fik zag ik op FB :?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:39

Kuggur schreef:
Palmera schreef:

Niet zo relevant; hier gaan overigens ieder jaar in de slachttijd de kindertjes van de kleuterschool op excursie in het locale slachthuis.

Zeker relevant. Het is nogal hypocriet om de ene plek dood en verderf te noemen terwijl je zelf op een plek van dood werkt. Het maakt haar ongeloofwaardig.

In welk land woon jij? In NL gaan we niet met kleuters naar een slachthuis en slachttijd is het hele jaar door hier.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:45

Jennyj01 schreef:
Met of zonder bord. Dat kan je in Nederland zomaar overkomen. Of een wolf. We leven hier niet alleen en zullen dus rekening moeten houden met het feit dat er wel eens wat kan oversteken. Je kunt niet overal maar borden voor plaatsen.

Uhuh... :') Hoe oud ben jij en heb je een rijbewijs?? Ken je de A6? Weet je wel op welke plekken in NL herten voorkomen? En in welke delen niet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:58

Waves schreef:
Kuggur schreef:

Zeker relevant. Het is nogal hypocriet om de ene plek dood en verderf te noemen terwijl je zelf op een plek van dood werkt. Het maakt haar ongeloofwaardig.

In welk land woon jij? In NL gaan we niet met kleuters naar een slachthuis en slachttijd is het hele jaar door hier.

Een slachthuis is uiteraard een plek van dood te noemen ( als je in een dramatische stemming bent), maar niet van verderf ( zo'n slachthuis blijft niet lang open :roll: ).
Slachthuizen op deze manier met de OVP vergelijken is absurd. Het zou betekenen dat uitsluitend veganisten een negatieve mening mogen hebben over wat daar gaande is.
Ik woon overigens in IJsland, waar de lammerslachttijd slechts twee maanden per jaar is vanwege de nogal natuurlijke manier waarop schapen worden gehouden.
En waarom zou je niet met kleuters het slachthuis ingaan, als ze vlees eten is het best gezond te weten dat dat niet uit een pakje van de supermarkt komt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:06

Waves schreef:
Jennyj01 schreef:

Uhuh... :') Hoe oud ben jij en heb je een rijbewijs?? Ken je de A6? Weet je wel op welke plekken in NL herten voorkomen? En in welke delen niet?

Oud genoeg om zelf al eens een hert voor op de auto te hebben gehad. Leuk? Nee zeker niet. Maar ja dat is wel het risico als je in de auto stapt. Het kan ook een kat zijn. Of een wolf. Of ontsnapte paarden van een bokker. Je moet altijd goed opletten en niet zitten wachten tot Rijkswaterstaat een bordje heeft geplaatst.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:36

Waves schreef:
Jennyj01 schreef:

Overal lopen herten.
Woon in de kop van friesland en ze lopen regelmatig voor ons huis langs of moet even gas terug nemen wanneer ze oversteken.