Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Axel_Valerie schreef:Huh? Dus als ik het goed begrijp lease jij eerst dat paard voor een bepaald bedrag, voor meer dan de prijs van een buskaartje neem ik aan.. En dan krijg je hem om de bovenstaande reden niet mee? Ik vind dit heel apart?
PantherX schreef:Axel_Valerie schreef:Huh? Dus als ik het goed begrijp lease jij eerst dat paard voor een bepaald bedrag, voor meer dan de prijs van een buskaartje neem ik aan.. En dan krijg je hem om de bovenstaande reden niet mee? Ik vind dit heel apart?
Nee, geleased heb ik hem een hele tijd. Ik had hem al geadopteerd. Had ik aardig wat buskaartjes van kunnen halen ja haha.
Axel_Valerie schreef:Ik heb hier nog eens over nagedacht. En ik vind het toch echt vreemd. Zou je dan niet alvorens je een paard op "proeflease" geeft moeten controleren of het paard en het mens geschikt zijn om bij elkaar te plaatsen? Want zoals ik het nu bekijk heb je je geld gewoon weggegooid. En er staat duidelijk op de site vermeld dat de proefperiode waarin er geleased word voor degene bestemd is waar het paard naartoe gaat. Het is geen proefperiode om te kijken of het paard geschikt is voor de plek bij jou aan huis of om uberhaupt aan jou mee te geven het is een proef om te kijken of jij het paard leuk vind. Ik mag toch aannemen dat er dan van te voren word gekeken of het paard plaatsbaar is bij jou voor je eraan begint.
Anders blijf je bezig, heb je 6 maanden geld gestoken in dat beestje, wat je ook anders had kunnen gebruiken voor dat paard en dan is het eigenlijk helemaal niet duidelijk óf hij wel mee mag...
citaat: Indien u denkt aan het adopteren van een paard van de stichting kunt u overwegen om eerst te beginnen met leasen. Hierdoor kunt u rustig nadenken over uw keuze om te adopteren en zit u nergens aan vast. Een lease contract kan per maand worden opgezegd.
Bekapping schreef:Klopt de veulens zouden waarschijnlijk voor veel geld van de hand gaan!
Peppertree schreef:Wow, ik zie op FB een filmpje van de ' gelukkige' paarden op de wei. Wat staat er daar een paard verschrikkelijk kreupel en wat staan er daar veel op een klein stuk. Schandalig.