[HK] Het EK Kletstopic (meer info op bl 1, eerst daar lezen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:28

MiniMouse schreef:
Ik vind het super om te zien hoe Totilas van achter er ''echt'' onder komt en dus eindelijk een paard dat goed van achter naar voren gereden word. Zowel in draf/passage/piaff en ook erg fijn dat de ''draf fijn gereden word dan enkelt de passage.
Totilas loopt erg mooi naar voren.
Dat mis ik bij Salinero altijd een beetje.

Ik denk dat wij hier de nieuwe Olympsche kampioen aan het bekijken zijn!
Leuk om de proef al te zien!

Dat kloptzeker!, maar ik heb het nu niet over Salinero, ik heb het hier over Parcival.

@Tickels: Het zitten in de piaffe/passage minder? Nou, dat ben ik dan niet geheel met je eens. Totilas sluit wel meer en gaat inderdaad gigantisch zitten, maar wordt daarin ook nog erg hectisch en vooral heeeeel erg kort(en dat is nou ook weer niet de bedoeling). Dit neemt overigens allemaal niet weg dat ik het zeker een toekomst paard vindt, maar voor nu vind ik Parcival zeker nog een slag beter/bevestigder(en daar gaat het om in de GP, het is nou eenmaal geen Pavo cup beoordeling!)
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 26-08-09 18:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Poekiemansss

Re: [HK] EK dressuur Kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:28

AAH zo leuk om dit te zien! :D
Totilas stond eerst bij tante van een vriendin op stal,
daar reden wij altijd,
ik had altijd zo'n bewondering voor dat paard :D
Geweldig dat hij zo ver gekomen is :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:29

kyam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:30

GEWELDIG PAARD!!!!!!!!!!!!! :~ Ik vind ook dat dit paard het ook leuk lijkt te vinden helemaal geweldig. *\o/*
Daar gaan we nog heel veel van horen +:)+ KLASSE

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:32

dank u voor het filmpje! Het is echt een geweldig paard. Spijtig dat hij telkens weer een foutje maakt in de wissels om de pas. Als dat opgelost is, dan is het zeker 90%

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:32

Somebody_ schreef:
MiniMouse schreef:
Ik vind het super om te zien hoe Totilas van achter er ''echt'' onder komt en dus eindelijk een paard dat goed van achter naar voren gereden word. Zowel in draf/passage/piaff en ook erg fijn dat de ''draf fijn gereden word dan enkelt de passage.
Totilas loopt erg mooi naar voren.
Dat mis ik bij Salinero altijd een beetje.

Ik denk dat wij hier de nieuwe Olympsche kampioen aan het bekijken zijn!
Leuk om de proef al te zien!

Dat kloptzeker!, maar ik heb het nu niet over Salinero, ik heb het hier over Parcival.

Het zitten in de piaffe/passage minder Tickels? Nou, dat ben ik dan niet geheel met je eens. Totilas sluit wel meer, maar wordt daarin ook nog erg hectisch en vooral heeeeel erg kort(en dat is nou ook weer niet de bedoeling). Dit neemt overigens allemaal niet weg dat ik het zeker een toekomst paard vindt, maar voor nu vind ik Parcival zeker nog een slag beter/bevestigder(en daar gaat het om in de GP, het is nou eenmaal geen Pavo cup beoordeling!)

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb Parcival nog eens bekeken en geef je zeker gelijk mar,dat houd niet weg dat ik meer potentie zie in Totilas. Als hij dit grootse gewend is en wat relaxter word knalt hij veeel meer.
Totilas werd mischien kort maar dat is zeker deels spanning en overijverigheid.
Het is een paard wat erg graag naar voren gaat en dat vind ik toch een groot pluspunt!
Oefening baart kunst!
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 26-08-09 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:36

Kan iemand mij misschien een site geven waar de tijden van de dressuursport op staan, voor de tv? Dan kan ik het namelijk volgen, want ik weet nooit wanneer het is ... :(

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:38

Weet iemand waar de rit van adelinde terug te vinden is? Ben erg benieuwd hoe zij heeft gereden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Staat allemaal op de voorpagina.

Somebody_

MiniMouse schreef:
Somebody_ schreef:

@Tickels: Het zitten in de piaffe/passage minder? Nou, dat ben ik dan niet geheel met je eens. Totilas sluit wel meer, maar wordt daarin ook nog erg hectisch en vooral heeeeel erg kort(en dat is nou ook weer niet de bedoeling). Dit neemt overigens allemaal niet weg dat ik het zeker een toekomst paard vindt, maar voor nu vind ik Parcival zeker nog een slag beter/bevestigder(en daar gaat het om in de GP, het is nou eenmaal geen Pavo cup beoordeling!)

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb Parcival niet volledig gezien..Ik zal het eens bekijken.
Totilas werd miscchien iets kort maar dat ook deels spanning en overijverigheid.
Het is een paard wat erg graag naar voren gaat en dat vind ik toch een pluspunt!

Heb het even veranderd. Was naar 'Tickels' bedoeld! ;)

Iets kort? :\

Ik vind Parcival ook een paard wat graag naar voren gaat hoor(soms iets te hard :D ).

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:40

Heb mijn reactie al gewijzigd ;)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:40

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:44

@MiniMouse: Snap zeker wat je bedoeld. Totilas is een toekomst paard, maar zoals ik ergens anders ookal schreef, het is nu geen Pavo-cup, maar een Grand Prix proef, en daar vind ik Parcival momenteel toch beter in dan Totilas(hoe 'gaaf' ie ook mag zijn)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:49

Wino en ik hebben even gepoogd om Totilas na te doen. Ging best goed!! :+ :P

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:49

Somebody_ schreef:
@MiniMouse: Snap zeker wat je bedoeld. Totilas is een toekomst paard, maar zoals ik ergens anders ookal schreef, het is nu geen Pavo-cup, maar een Grand Prix proef, en daar vind ik Parcival momenteel toch beter in dan Totilas(hoe 'gaaf' ie ook mag zijn)

Voor nu geeft Parcival een rustiger zekerder beeld. Maar ik houd wel van dat gedurfde en er spat bij Totilas veel meer vanaf. Hij knalt gewoon, al is het nog iets teveel dus voor nu sluit ik me bij jou aan maar dat ik niet voor lang. Nog een paar grote concouren en dan komt hij pas echt aan de beurt haha! :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:50

WinBinChes schreef:
Wino en ik hebben even gepoogd om Totilas na te doen. Ging best goed!! :+ :P

Tja, dat probeer ik ook wel eens }:0 Met de nadruk op ''probeer'' ;)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:53

Ik heb de proef van Adelinde nogmaals bekeken en ik vind dat hij linksachter toch meer verkrampt en de hak naar de staart trekt in de passage. Vooral de laatste lijn is dit goed zichtbaar vind ik.
Ik heb Totilas alleen gezien hier op het filmpje wat met de mobiele telefoon gemaakt is, maar daar zie ik ook wel eens een pasje ongelijk in maar dat is niet steeds hetzelfde achterbeen.
Het beeld van adelinde is idd rustiger, maar Totilas gaat wel zitten. Dat zie ik Parcival veel minder doen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:56

Dat heb ik idd ook gezien op de laatste lijn Tickels, dat doet Parzival systematisch, hopelijk komt daar nog verbetering in, want zijn RA-been treedt best goed onder. +:)+
Voor de rest is Parzival echt een happy athlete, Totilas had iets meer spanning vandaag maar dat neem ik hem niet kwalijk.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:04

Sander_ schreef:
Dat heb ik idd ook gezien op de laatste lijn Tickels, dat doet Parzival systematisch, hopelijk komt daar nog verbetering in, want zijn RA-been treedt best goed onder. +:)+
Voor de rest is Parzival echt een happy athlete, Totilas had iets meer spanning vandaag maar dat neem ik hem niet kwalijk.

Waarschijnlijk had Edward ook wat meer spanning :D
Parzival doet dat idd. Ik denk ook dat dit zijn minder sterke achterbeen is, als je de proef goed bekijkt springt hij bijna 2x om van achteren in de linkergalop, 1x sprong hij echt om.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:05

Maar niettemin hebben Adelinde en Edward een topprestatie geleverd, dat kan Anky niet zeggen!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:08

Wat een toppers *D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:13

Wie o wie heeft een startlijst voor de Grand Prix Special?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:20

Arnyek schreef:
horseyfries schreef:
"Daar pakt ie em helemaal terug".... Aaaaaaaah wil iemand Frits vertellen dat dat in paardentermen iets heel anders betekend?

Ik zal de NOS nog maar eens quoten, meneer in 't Groenewout voldoet aan de professionele normen die de NOS stelt. En ik quote: "Het is voor ons onmogelijk en bovenal onwenselijk, om hierover in discussie te gaan."

sinds ik al in 2004!!! de NOS al mijn beklag heb gedaan over de belabberde verslaggeving van Frits blijft ie op de een of andere manier toch op zijn stoel zitten :(

Het was echt beschamend hoe hij fouten zat te kijken en 'beoordelen' in de wereldrecordproef van Totilas...

Andere commentatoren kunnen gewoon lyrisch zijn hij niet ;(

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:21

Komt vanavond laat pas meen ik.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:22

Asyaa schreef:
Wie o wie heeft een startlijst voor de Grand Prix Special?

Die is nog niet online :)