Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:29

Jennyj01 schreef:
Maar dat zijn het ook he. Duizenden.

Ja maar toch zie je steeds dezelfde foto's voorbij komen.

Meeste dode dieren heeft natuurlijk, buiten de medewerkers van SBB ook niemand gezien.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zag het er gisteren uit.. en gelukkig voor jullie kunnen jullie de geur van dood en verderf niet ruiken. En iedereen doet zijn best op zijn eigen manier om er voor te zorgen dat dit leed stopt! Dus bedenk je even voordat je oordeelt over een ander. :Y)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:02

Afbeelding

Afbeelding

De teksten zijn sarcastisch bedoeld!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:40

Die bomen met die korven die aangeplant worden... misschien met de mond nog wat lastig om het failliet van dit 'experiment' met zichzelf regulerende natuur toe te geven, maar SBB kon het statement niet duidelijker maken.

Lanoca

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:44

Helemaal met je eens randalinpony, wat is daar zichzelf regulerend ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:22

Mss moeten ze al dat dode hout troep ook eens op ruimen. Krijg je weer wat meer ruimte.
Ziet er toch niet uit daar! Zowel de dieren als de ,,natuur,, niet

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:30

Al dat dode hout is juist fantastisch voor de natuur! In dood hout zit ontzettend veel leven. Het is niet een bloemenparkje ofzo. XD

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:42

Die jonge boom wordt toch gelijk weer opgegeten?
Die lage paaltjes en dat gaas is zo om!

Het is groen maar blijkbaar niet met gras, ieder sprietje zal gelijk opgegeten worden.

Dood hout zit inderdaad vol leven, voedsel voor vogeltjes maar paard, rund of hert heeft er niet veel aan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:06

Van de foto's die ik gezien heb, waar het groen van afspat, is het groen voornamelijk zuring. Veel gras staat er niet...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:53

Het is leuk voor de vogels, maar levensgevaarlijk voor de dieren, er zijn zgn kralen gemaakt en een merrie werd door twee hengsten achterna gezeten en van wanhoop sprong ze dwars door al dat hout heen, was afschuwelijk om te zien en gelukkig had ze niks gebroken of zich verwond.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:28

Kajanus schreef:
Het is leuk voor de vogels, maar levensgevaarlijk voor de dieren, er zijn zgn kralen gemaakt en een merrie werd door twee hengsten achterna gezeten en van wanhoop sprong ze dwars door al dat hout heen, was afschuwelijk om te zien en gelukkig had ze niks gebroken of zich verwond.

Dat is het Oostvaardersplas idee van vrije partnerkeuze, heel belangrijk voor zo'n merrie! XD

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:15

Ik vind het echt niet kunnen hoe het met de dieren op de OVP gaat en daarom heb ik me ook aangesloten bij een verschillende FB-groepen. Alleen denk ik dat ik me daar nu toch uit ga terug trekken. Je ziet steeds vaker vage foto`s langs komen met een heleboel gespeculeer eronder en gewoon alles wat vanaf SBB komt is voor hun misdadig, zelfs als het een stap in de goede richting is. Ook lijkt het wel of ze gewoon het hele natuurgebied weg willen, ipv een verbeterde situatie. Ik vind het een beetje te extreem worden, straks willen ze nog dat alle paarden een dekentje op krijgen. Weten jullie nog een FB-pagina met een meer realistische blik?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:02

En als je er nu eens zelf naar toe gaat en eens nieuwe foto’s maakt?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:57

Ik ben niet van plan mijn eigen pagina te beginnen. Ik werk fulltime in de paarden, dus daar heb ik geen tijd voor. Ik wil heus wel een groep steunen, maar als die de extreme kant opdraaien kan ik er niet meer achter staan. Ik ga geen groep steunen die te veel op organisaties als de PETA begint te lijken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:48

Maar Capriole als je toch twijfelt aan de juistheid van wat de groepen melden is zelf gaan kijken en niet vergeten ruiken toch de oplossing.Hoef je geen facebook pagina voor te maken of iets.

Ik ben het met je eens dat sommige mensen in de groepen overdrijven.Maar OVP is beslist nog niet in goede staat,en als mensen nu loslaten gaat het alleen maar erger worden en komen er helemaal geen oplossingen en gaan de dieren de volgende winter de zelfde ellende weer te gemoed.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:15

beatje schreef:
Maar Capriole als je toch twijfelt aan de juistheid van wat de groepen melden is zelf gaan kijken en niet vergeten ruiken toch de oplossing.Hoef je geen facebook pagina voor te maken of iets.

Ik ben het met je eens dat sommige mensen in de groepen overdrijven.Maar OVP is beslist nog niet in goede staat,en als mensen nu loslaten gaat het alleen maar erger worden en komen er helemaal geen oplossingen en gaan de dieren de volgende winter de zelfde ellende weer te gemoed.

Ik ben er laatst geweest en had het, nav die groepen, eigenlijk erger verwacht. Probleem is dat je zoiets niet kunt posten in zo een groep want dan wordt je uitgescholden, geen enkele nuance.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:52

Precies dat. Als je ziet met hoeveel argwaan SBB reageert als ze gebeld worden voor een kalfje is samenwerken en verbeteren onmogelijk. Ze zouden uiteindelijk aan de zelfde kant moeten staan als je vooruitgang wilt. Straks heffen ze dat hele gebied nog op en maken ze er industrieterrein van.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 01:18

Dat is waarom ik me ook heb terug getrokken van Facebook. Het is meer strijd tegen actievoerders zelf dan ovp. Dus ik doe nog wel mijn ding, maar offline

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:39

Eline, Op het moment dat jij vertrok, ben ik ook afgemeld. Ik kreeg echt een onrustig gevoel van alles wat ik las en het harentrekken en moddergooien wat er gaande is in de groepen. Het gaat al lang niet meer over de dieren, maar over de ego's van individuen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:49

Jammer dat het daar op uit loopt. Het haalt de geloofwaardigheid zo ontzettend naar beneden, terwijl er zo veel bereikt is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:39

Tallie1979 schreef:
Eline, Op het moment dat jij vertrok, ben ik ook afgemeld. Ik kreeg echt een onrustig gevoel van alles wat ik las en het harentrekken en moddergooien wat er gaande is in de groepen. Het gaat al lang niet meer over de dieren, maar over de ego's van individuen.

Het is echt zonde.. Maar ik was klaar een doelwit te zijn voor mensen om hun frustratie op te uitten. Internet trollen oké maar het moment dat je op je hoede moet zijn voor andere actievoerders als je bij ovp rondloopt, dat gaat te ver.

Ik ben nog actief en ook met de voergroep. Deze week was ik alweer 2x in ovp maar Facebook is klaar. Het is jammer, want vond het ook echt wel leuk om te doen maar mensen draaien door.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:17

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:26

Tsja, net als bij die wolven, dit is wél natuurlijk.
Problemen met auto's? Ik zeg hetzelfde als er hier op bokt tegen de schapenhouders wordt gezegd; wil je geen edelhert voor je auto dan moet je de snelweg afzetten... :+

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:40

Als er eerder een populatie controle was geweest hadden die actiegroepen nooit zoveel tractie gekregen. Nu moet SBB ook nog hekwerk repareren. Het feit dat er eind mei nog gevoerd moet worden is toch ook bizar, dat gras zou nu toch wel een kans moeten hebben zou ik denken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:44

Ik zou 5 juni eigenlijk een excursie naar de OVP hebben met mijn groep 6 maar ik weet echt niet of ik dat wel wil onder de huidige omstandigheden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het tegen de zomer wel weer oké zou zijn.