Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lastig

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:55

Is volgens mij ook niet op adoptiepaarden. Ze zijn volgebs mij of geleast of geadopteerd

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:59

Axel_Valerie schreef:
Ik ken de definitie van leasen wel ik snap alleen niet dat dat van toepassing is op adoptiepaarden..

Bijna alle paarden kunnen geleased worden, er gaat toch geen paard weg voor adoptie, dus moeten er inkomsten uit de paarden komen, dus in de verhuur. Vorig jaar zijn er van de 35 paarden 3 paarden geadopteerd volgens het jaarverslag :(

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:02

lastig schreef:
Is volgens mij ook niet op adoptiepaarden. Ze zijn volgebs mij of geleast of geadopteerd

Jawel het staat er letterlijk, je kunt de paarden leasen als proefpaard.

En justme daar kreeg ik inderdaad ook een vreemd gevoel van.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:06

Axel_Valerie schreef:
lastig schreef:

Jawel het staat er letterlijk, je kunt de paarden leasen als proefpaard.

En justme daar kreeg ik inderdaad ook een vreemd gevoel van.

Maaar dat is toch voordat je gaat leasen. Om te kijken of adopteren well echt een goed idee is? Of heb ik het helemaal mis

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:09

Nee zoals het er staat kun je dus een paard leasen voor geld. Als het dan bevalt kun je het paard adopteren.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:51

Dat klopt Axel Valerie.
Op het moment hebben we 29 paarden(er was iemand die dit vroeg)

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:06

Mocht iemand echt interesse hebben dan kun je me altijd een PB sturen.

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:14

dikani schreef:
Ik loop weliswaar op de stichting rond, maar ik ben daar alleen voor de zorg voor U'mante. Met adopties houd ik mij niet bezig. Op de website http://www.paardenopvangamsterdam.nl/category/adoptie/ staat een telefoonnummer van degene die over de adopties gaat. Mensen die oprecht interesse hebben, raad ik dan ook aan om even naar die persoon te bellen en hun vragen te stellen. Zij kan de juiste informatie geven, ik ben daar niet de juiste persoon voor.

Wat ik wel weet is dat er aan adoptie een aantal eisen worden gesteld. Als personen aan deze eisen kunnen voldoen, zullen zij een paard wel degelijk meekrijgen. Zo zijn er afgelopen jaren meerdere paarden meegenomen door adoptanten. Wanneer een adoptie wordt geweigerd, zullen daar redenen voor zijn. Zoals ik al zei, ben ik niet betrokken bij de adopties dus hoe dat beoordeeld wordt kan ik je niet vertellen. Wel heb ik via via gehoord dat in een aantal gevallen adoptie is geweigerd omdat de betreffende persoon niet voldoende financiële zekerheid kon bieden aan een paard (als iemand aangeeft niet meer te kunnen komen omdat deze persoon zijn buskaartje niet meer kan betalen, dan vind ik het helemaal niet raar dat men twijfels heeft of deze persoon ook daadwerkelijk wel een paard kan onderhouden. Ik heb zelf 14 jaar lang een eigen paard gehad toen ik nog thuis woonde en ik kan je vertellen dat als je een paard echt de zorg wil geven die het nodig heeft, zeker als het ziek is of een blessure heeft, je niet klaar bent met een honderdje of twee. Veel personen die denken oh je neemt een paard, zet hem ergens neer en je bent klaar...tja zo makkelijk is het dus niet) of omdat het een paard betreft die een aantal jaar eerder is afgestaan aan de stichting omdat die persoon er niet meer voor kon zorgen en dat die persoon dan nu bedenkt dat ze het paard toch wel weer terug wil (ook in dat geval kan ik me voorstellen dat adoptie geweigerd wordt een paard is nu eenmaal geen bibliotheekboek dat je kunt halen en brengen wanneer dat jou uitkomt). En deze personen praten ook mee met dit topic, dus je begrijpt dat zij hier vooringenomen zitten. Maar nogmaals dit is informatie dat ik via via heb vernomen en dus niet rechtstreeks zelf heb gehoord. Ik heb altijd geleerd dat informatie pas betrouwbaar is als je het zelf hebt gezien of gehoord. Dus daarom wil ik iedereen die oprecht geïnteresseerd is aanraden om zelf te bellen naar de stichting of langs te gaan. Dan kun je zelf een oordeel vormen. Dat lijkt mij betrouwbaarder dan afgaan op informatie dat op een openbaar forum wordt gedeeld waar allerlei mensen zitten met verschillende meningen en inzichten.
Of ik denk dat er dingen beter kunnen bij de stichting, uiteraard. Niemand is perfect en overal is altijd wel wat. Maar voor verbeteringen zijn mensen (meewerkende vrijwilligers) nodig en financiën en helaas is dat in deze tijden van deze economisch crisis geen vetpot.

Haha, Dat buskaartverhaaltje eigen ik zonder moeite. Ik heb nooit verklaard dat ik het niet kón betalen maar dat ik het liever in het paard zelf stak. het was praktischer dat hij dichterbij stond. zeg nou zelf, 1 uur reizen en een half uur tijd voor het paard of een half uur reizen en 2 uur tijd voor het paard? Het leukste is nog dat ik het met he bestuur van toen heb besproken dat ik de laatste maand voor dat hij verplaatst zou worden maar 3 dagen in de week aanwezig zou zijn omdat hij daarna toch volledig onder mijn zorg zou vallen. daarnaast stond hij daar in vol-pension dus het is niet zo dat hij ergens weg stond te rotten, toch? hoewel dat met de stichting inderdaad redelijk op hetzelfe neerkomt.Enig hoe je me ongevraagd een topic maakt, Bar ;) -Saige.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:25

Dus nu ben je helemaal weg bij je paard omdat je je zin niet kreeg?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:29

Bekapping, ik krijg toch het gevoel dat jij onderdeel van de stichting bent?
Dat was je toch niet?:)

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:32

Bekapping schreef:
Dus nu ben je helemaal weg bij je paard omdat je je zin niet kreeg?

Omdat ik m'n zin niet kreeg? Omdat het een rugstekende reden is om hen niet mee te geven, het was een vreemde nergens op slaande beslissing. dat is punt 1. punt 2. is dat ik na weer terug te zijn gekomen omdat ik er inderdaad spijt van had dat mijn paard daar nog stond, erachter kom dat ze een of andere achterlijke methode hebben om dat beest kostte wat het kost toch weer onder het zadel te krijgen. en vervolgens ook nog iemand zich hoor verpraten die zegt 'hij kan nóg niet in de les meelopen toch?'
Dat brak me, en dat kon ik niet aanzien. Ik besef me heel goed dat ík dit paard nooit meer in mijn bezit zal krijgen. maar er mag hoe dan ook best eens kritisch naar de bende worden gekeken. Als hij maar ergens GOED staat. Dat is waar het mij om gaat.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:38

Kan er niet goed over worden gepraat?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:39

Jawel hoor al vanaf het begin gezegd dat ik van de Stichting ben!

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:40

Ik wil daar nog wel even aan toevoegen, omdat ik er een vraag over voorbij zag komen, dat de konijnenopvang helemaal prima is. voornamelijk omdat deze met een ander beleid word gerund. ik heb in het verleden (ondanks dat ik blijkbaar arm ben) 5 konijnen van deze opvang gehad waarvan ik er na separatie 3 heb teruggedaan omdat ik te depressief was om voor deze dieren te zorgen. ik ben namelijk verantwoordelijk genoeg om toe te kennen dat het niet ging op dat moment. De dieren leden onder mijn verdriet. Daarnaast had ik uiteraard ook stress van de verhuizing dus de rouw daarbij was doorslaggevend. Het paardje was juist hetgeen wat voor mij altijd een rede was om te blijven lachen. Zelfs toen ik me zo zwaar doodgeslagen voelde door desbetreffende aangesloten stichting. wist ik nóg zeker dat de konijnen het daar goed zouden hebben. De twee die ik eraan heb overgehouden zijn nog steeds mijn beste vriendjes en hebben het hier reuze naar hun zin.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:42

Dat bedoel ik,je kon het niet aanzien dus dan maar weg,terwijl je iedere dag bij dat paard had kunnen komen en blijven om zo je depressieve gevoelens te verlichten

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:43

Ik stop met deze discussies,iedereen die wil kan mij een PB sturen die ik met alle plezier wil beantwoorden

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:43

Bekapping schreef:
Dat bedoel ik,je kon het niet aanzien dus dan maar weg,terwijl je iedere dag bij dat paard had kunnen komen en blijven om zo je depressieve gevoelens te verlichten

En hem maar slechter en slechter zien worden omdat hij volledig onder hún zorg valt. Thanks but no thanks.

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:01

@pantherx Saige...ik heb jouw naam niet genoemd he....dat heb je zojuist zelf gedaan. Ik vind het namelijk niet netjes om ongevraagd iemands naam te noemen....

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:13

dikani schreef:
@pantherx Saige...ik heb jouw naam niet genoemd he....dat heb je zojuist zelf gedaan. Ik vind het namelijk niet netjes om ongevraagd iemands naam te noemen....

Blijkbaar wel het verhaal, maar omdat je er toch al zo op aandrong dat niemand eerlijk zei wie ze waren dacht ik ach ;)

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:17

En als iedereen nu eens de laatste berichten héél goed leest dan weet je meteen waarom de adoptie van dit desbetreffende paard geweigerd is en waarom diegene die petitie om de Paardenopvang te stoppen begonnen

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:22

Maar is er dan zo weinig interesse om paarden te adopteren of is niemand geschikt?
Want want de 29 paarden zoals je hierboven zegt zijn er ruim 20 die er 4 jaar geleden ook al stonden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:28

Ik heb de laatste berrichten goed gelezen en ik geef PantherX groot gelijk.

Zo iemand van jullie zei ''ze kon het buskaartje niet betalen'' zou ik het een goede en begrijpelijke reden vinden.
Maar blijkbaar is dit dus gewoon weer passend gemaakt in jullie verhaaltje.

vuilnisbakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:30

Maar ook al is deze adoptie om die reden geweigerd, ik vind het nog vreemd dat er zoveel, ook jonge paarden staan. En als paarden goed genoeg zijn om geleast te worden zijn ze toch ook goed genoeg voor adoptie?
Nu sponsoren anderen dmv donaties eigenlijk de hobby van enkele paardenliefhebbers.
Ik heb zelf 3 paarden en werk er hard voor, weet heel goed hoeveel geld het kost zeker als ze oud worden.

Ik vind het persoonlijk belachelijk dat een stichting die paarden OPVANGT deze blijkbaar lange tijd voor geld verleast. Zoek dan iemand die het paard wil adopteren en maak ruimte voor een paard dat ECHT opvag nodig heeft.

Ik las ook ergens dat het water afgekeurd is ivm ijzergehalte. Het gemiddelde paard heeft a; een ijzeroverschot en dit wordt in recente studie ook in verband gebracht met hoefbevangenheid. Ik ken uit eerste hand maar één geval van HB maar lees in dit topic dat het er 4 zijn....

Volgens mij heb ik zelfs al eens iemand aangeboden een paard van de stichting te ontvoeren vanwege de omstandigheden hoe het paard gehouden wordt....

Oh en Barbara, ik sta wel in je FB lijst, door je bericht op FB ben ik op dit topic gekomen. Had al langer twijfels bij de stichting maar na dit topic helemaal, denk dat je in mijn bokt profiel wel gewoon kunt zien wie ik ben

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:51

tja.. ik ben een buitenstaander, ken niemand daar en ga puur af op de jaarverslagen, de foto's die ik heb gezien op facebook, de berichten op facebook, de bedragen die voor de veilingpaarden zijn betaald (11.000 euro) en deels (hoewel ik ook kritisch ben) berichten uit dit topic...

Wat ik typisch vind is dat bijv. First geadopteerd is door iemand van het bestuur.
Het zal vast gegaan zijn als de normale procedure (vanuit de jaarverslagen begrijp ik dat adopteren van een paard om en nabij 300 euro kost), maar het beestje is aangeschaft met gedoneerd geld voor 2500 euro, en wordt geadopteerd door iemand uit het bestuur voor 300 euro... en daarnaast staat First er nog steeds (begrijp ik?) en neemt dus een 'plek' in van een paard wat dat eventueel nodig zou kunnen hebben.
Ik ga er in dit geval wel vanuit dat de nieuwe 'eigenaar' gewoon stalling betaald (stalling staat ook vernoemd op de jaarnota nl)...

Maar ja, is dit nu zo'n verstandige zet?
Het bestuur besloot tot het bieden op 3 paarden, schaffen deze aan met gedoneerd geld, en binnen korte tijd (hoewel ik natuurlijk niet weet hoe lang) adopteerd iemand uit het bestuur hem weer voor 300 euro.
Terwijl er, juist voor een gezond jong paard als First, prima andere 'eigenaren' gevonden hadden kunnen worden, waardoor haar plekje op stal beter gebruikt had kunnen worden.

En zo zijn er wat mij betreft meer punten waarvan mijn wenkbrauwen omhoog schieten, (persoonlijke) uitleg zijn ze me natuurlijk niet verschuldigd, ik ben maar een buitenstaander, niet van plan een paard te adopteren, niet van plan vrijwilligerswerk er te verrichten en iig momenteel zeker niet van plan te doneren (daarvoor zijn er teveel dingetjes die niet duidelijk (genoeg) zijn naar mijn zin)

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:18

@vuilnisbakje ik weet inderdaad wie je bent. Welkom hier.