Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Axel_Valerie schreef:Ik ken de definitie van leasen wel ik snap alleen niet dat dat van toepassing is op adoptiepaarden..
Axel_Valerie schreef:lastig schreef:Is volgens mij ook niet op adoptiepaarden. Ze zijn volgebs mij of geleast of geadopteerd
Jawel het staat er letterlijk, je kunt de paarden leasen als proefpaard.
En justme daar kreeg ik inderdaad ook een vreemd gevoel van.
dikani schreef:Ik loop weliswaar op de stichting rond, maar ik ben daar alleen voor de zorg voor U'mante. Met adopties houd ik mij niet bezig. Op de website http://www.paardenopvangamsterdam.nl/category/adoptie/ staat een telefoonnummer van degene die over de adopties gaat. Mensen die oprecht interesse hebben, raad ik dan ook aan om even naar die persoon te bellen en hun vragen te stellen. Zij kan de juiste informatie geven, ik ben daar niet de juiste persoon voor.
Wat ik wel weet is dat er aan adoptie een aantal eisen worden gesteld. Als personen aan deze eisen kunnen voldoen, zullen zij een paard wel degelijk meekrijgen. Zo zijn er afgelopen jaren meerdere paarden meegenomen door adoptanten. Wanneer een adoptie wordt geweigerd, zullen daar redenen voor zijn. Zoals ik al zei, ben ik niet betrokken bij de adopties dus hoe dat beoordeeld wordt kan ik je niet vertellen. Wel heb ik via via gehoord dat in een aantal gevallen adoptie is geweigerd omdat de betreffende persoon niet voldoende financiële zekerheid kon bieden aan een paard (als iemand aangeeft niet meer te kunnen komen omdat deze persoon zijn buskaartje niet meer kan betalen, dan vind ik het helemaal niet raar dat men twijfels heeft of deze persoon ook daadwerkelijk wel een paard kan onderhouden. Ik heb zelf 14 jaar lang een eigen paard gehad toen ik nog thuis woonde en ik kan je vertellen dat als je een paard echt de zorg wil geven die het nodig heeft, zeker als het ziek is of een blessure heeft, je niet klaar bent met een honderdje of twee. Veel personen die denken oh je neemt een paard, zet hem ergens neer en je bent klaar...tja zo makkelijk is het dus niet) of omdat het een paard betreft die een aantal jaar eerder is afgestaan aan de stichting omdat die persoon er niet meer voor kon zorgen en dat die persoon dan nu bedenkt dat ze het paard toch wel weer terug wil (ook in dat geval kan ik me voorstellen dat adoptie geweigerd wordt een paard is nu eenmaal geen bibliotheekboek dat je kunt halen en brengen wanneer dat jou uitkomt). En deze personen praten ook mee met dit topic, dus je begrijpt dat zij hier vooringenomen zitten. Maar nogmaals dit is informatie dat ik via via heb vernomen en dus niet rechtstreeks zelf heb gehoord. Ik heb altijd geleerd dat informatie pas betrouwbaar is als je het zelf hebt gezien of gehoord. Dus daarom wil ik iedereen die oprecht geïnteresseerd is aanraden om zelf te bellen naar de stichting of langs te gaan. Dan kun je zelf een oordeel vormen. Dat lijkt mij betrouwbaarder dan afgaan op informatie dat op een openbaar forum wordt gedeeld waar allerlei mensen zitten met verschillende meningen en inzichten.
Of ik denk dat er dingen beter kunnen bij de stichting, uiteraard. Niemand is perfect en overal is altijd wel wat. Maar voor verbeteringen zijn mensen (meewerkende vrijwilligers) nodig en financiën en helaas is dat in deze tijden van deze economisch crisis geen vetpot.
Bekapping schreef:Dus nu ben je helemaal weg bij je paard omdat je je zin niet kreeg?