Ik denk dat ie vandaag nog wel een paar keer bij studio sport komt
Ongetwijfeld maar voor degene die niet kan wachten is het toch een leuk filmpje
Btw, wat een gave bok hè, die Totilas...Als ik toch eens een dressuur-merrie had...
gummie
Geplaatst: 26-08-09 18:08
TOTILAS Wát een dier!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt te gek!
Zit nog te stuiteren op mijn stoel
vur
Geplaatst: 26-08-09 18:08
regina schreef:
Somebody_ schreef:
Volgens mij ben ik de enige die stiller was van de proef van Adelinde, dan die van Edward.
nee je bent niet de enige
Ik ook. Ik miste de ontspanning van Totilas. Dat is normaal juist zijn sterkte vooral ook in de piaffe. Maar even goed fantastisch gereden op dat bommetje. Adelinde had hem perfect voor elkaar. Precies genoeg aanspanning en ontspanning. Petje af.
Volgens mij ben ik de enige die stiller was van de proef van Adelinde, dan die van Edward.
nee hoor....ik zat er net aan te denken...maar ik denk zelf dat ik die van adelinde mooier vond...ik kreeg er echt tranen van in mn kop...zo ontspannen en rustig en makkelijk....
Gelukkig ben ik dus toch niet de enige! Ik vond het van het begin tot het eind afgewerkt, in ontspanning met de juiste aanspanning en ook met erg veel expressie. Heerlijke aanleuning en een mooie combinatie. Ik heb er meer van genoten dan van de proef van Edward.
lou__
Geplaatst: 26-08-09 18:24
Wat supergeweldig dat edward zo heeft gereden! hoe heeft anky het gedaan????
Wat ik bij Parcival mis is het echte zitten in de piaffe/passage, dat doet Totilas veel mooier. Ik zag ook nog verbeterpunten in de proef van Edward, maar dat heeft denk ik nog meer met kracht/conditie te maken, over een jaar rijden ze met gemak 90% (is mijn voorspelling)!
MiniMouse
Geplaatst: 26-08-09 18:25
Ik vind het super om te zien hoe Totilas van achter er ''echt'' onder komt en dus eindelijk een paard dat goed van achter naar voren gereden word. Zowel in draf/passage/piaff en ook erg fijn dat de ''draf'' fijn lang gereden word, meestal zie je veel meer passage. Totilas loopt erg mooi naar voren. Al was er behoorlijk wat spanning en dat was duidelijk te zien in het voorwaartse tempo,knap gereden. In de changementen om de pas zat er duidelijk een onregelmatigheid maar voor de rest erg gedurfd gereden.
Het echte van achter naar voren rijden, dat mis ik bij Salinero altijd een beetje. Die heeft een erg mooi voorbeen maar achter mist hij toch wat soms.
Ik denk dat wij hier de nieuwe Olympsche kampioen aan het bekijken zijn! Leuk om de proef al te zien!
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 26-08-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt