Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pablow1997 schreef:Aan iedereen.....terugblik op de afgelopen dagen hier op BOKT. Ik meende dat ik oprecht ongeruste mensen aantrof hier en verbaasde mij over het feit dat er wel hard werd geschreeuwd, (al een jaar lang), maar dat er NIETS gebeurde om "de vermeende wantoestanden bij PZB" werkelijk op waarheidsgehalte te toetsen. Er was geen aangifte er was geen advocaat betrokken en er was geen rechtsgang. Ik dacht; hoe is dat mogelijk als je zulke wantoestanden veronderstelt als paardenliefhebbers dan ga je toch naar de rechter??
Dan huur je samen een advocaat en dan laat je het tot de bodem uitzoeken?
In mijn volgende poging om te begrijpen wat hier speelde stelde ik voor om in gesprek te gaan met PZB en daar de vragen te stellen die kennelijk zo hoog zitten dat je dit topic er al zo lang meer torpedeert?? Snel werd mijn voorstel terzijde geschoven, jullie legde de verantwoordelijkheid bij PZB en in het bijzonder bij Henk ten Napel...hij "mocht" het komen uitleggen!! Ik was verbijsterd...graag wijs ik erop dat PZB jullie geen verantwoording schuldig is, ook geen uitleg zeker geen verdediging. Hoe kom je erbij? Jullie verdraaien verantwoordelijkheden en rechtvaardigen dat met de groots mogelijke onzin. ( bokt geeft daar nog podium aan ook!)
Ik heb ook begrepen dat jullie niet zo veel zorgen hebben, als dat het zo nu en dan lijkt op deze topic, want ook een dagvaarding van de stichting PZB overwegen jullie niet.
Liever dan dat een advocaat inzage vraagt en een rechter oordeelt over de wijze waarop PZB met contracten, paarden en geldstromen omgaat, blijven jullie halve waarheden en gebrekkig gefundeerde opinies neer kalken ter meerdere glorie van eigen ego of tribe hier aanwezig. Ook toen ik deelde hoe de geldstromen en de rechtspersoon dan wel is geregeld, wist iedereen ineens wederom hoe PZB ook dáar wel misbruik van zouden maken, wat er niet zou kloppen. Ik heb zelden zoveel onzin bij elkaar gelezen en was er letterlijk ook even stil van. Wat het bij mij oproept is de gedachte dat het jullie niet echt gaat over waarheidsvinding, maar het in stand houden van een plek waar negatief gedachtegoed podium heeft en aangezien energie aandacht volgt is dit een veld van ellende geworden waar PZB door in diskrediet wordt gebracht. Ik hoef geloof ik niet uit te leggen wat een impact negatieve informatie kan hebben, denk maar even aan aan de rol van media in de Corona periode. Inmiddels nieuwsgierig geworden heb ik wel onderzoek gedaan naar de geldstromen, PZB is volledig transparant voor haar donateurs en ik kreeg meteen inzage in alle informatie. PZB heeft goedgekeurde jaarrekeningen van 2020 en 2021. Niet van te zeggen en 2022 komt eraan. Geaccordeerd door de accountant ( beëdigd) geen belastingdienst met vragen, geen sociale recherche erop af gestuurd, geen inval van de FIOD. Ik steek mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid van deze stichting én hun BV! Ik roep hier op om of nu aan waarheidsvinding te doen en als je dat NIET doet om dan te zwijgen. Aan BOKT vraag ik dit topic te sluiten daar het geen enkel maatschappelijk doel dient. BTW zou een excuus aan PZB misschien op zijn plaats zijn hier? Probeer te verbinden ipv te polariseren, kijk om je heen in de wereld waar dit toe leidt?? Mi hebben we genoeg leed en oorlogen. Wij hebben te maken met een bonafide stichting die verdomt goed werk doet en ik ben heel blij met ze net zoals duizenden anderen die maandelijks doneren omdat ze vierkant achter PZB staan. Ik wens jullie en BOKT veel wijsheid toe, ik check uit, dank nog! voor die paar ondersteunende reacties van sommige mensen hier die het verschil kunnen maken! Ik ga mijn tijd beter besteden! AHO
Pablow1997 schreef:…Wat het bij mij oproept is de gedachte dat het jullie niet echt gaat over waarheidsvinding, maar het in stand houden van een plek waar negatief gedachtegoed podium heeft en aangezien energie aandacht volgt is dit een veld van ellende geworden waar PZB door in diskrediet wordt gebracht. Ik hoef geloof ik niet uit te leggen wat een impact negatieve informatie kan hebben, denk maar even aan aan de rol van media in de Corona periode.
…Ik steek mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid van deze stichting én hun BV! Ik roep hier op om of nu aan waarheidsvinding te doen en als je dat NIET doet om dan te zwijgen. Aan BOKT vraag ik dit topic te sluiten daar het geen enkel maatschappelijk doel dient. BTW zou een excuus aan PZB misschien op zijn plaats zijn hier? Probeer te verbinden ipv te polariseren, kijk om je heen in de wereld waar dit toe leidt?? Mi hebben we genoeg leed en oorlogen.
Citaat:Maar persoonlijk zou ik niet zover gaan om een om mensen die zaken organiseren te waarschuwen voor een organisatie, verschillende media proberen in te schakelen zoals Boos, Follow te Money, AD, Telegraaf Etc. Etc en dan natuurlijk niet te vergeten de belastingdienst. Ik ben meer voor leven en laten leven principe
htennapel schreef:Maar persoonlijk zou ik niet zover gaan om een om mensen die zaken organiseren te waarschuwen voor een organisatie, verschillende media proberen in te schakelen zoals Boos, Follow te Money, AD, Telegraaf Etc. Etc en dan natuurlijk niet te vergeten de belastingdienst. Ik ben meer voor leven en laten leven principe
Pablow1997 schreef:Ik meende dat ik oprecht ongeruste mensen aantrof hier en verbaasde mij over ...
Citaat:Ik was verbijsterd...graag wijs ik erop dat PZB jullie geen verantwoording schuldig is, ook geen uitleg zeker geen verdediging. Hoe kom je erbij? Jullie verdraaien verantwoordelijkheden en rechtvaardigen dat met de groots mogelijke onzin.
Citaat:Ik heb ook begrepen dat jullie niet zo veel zorgen hebben, als dat het zo nu en dan lijkt op deze topic, want ook een dagvaarding van de stichting PZB overwegen jullie niet.
Citaat:Ik steek mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid van deze stichting én hun BV!
BigOne schreef:Henk , ik denk dat je het paardenvolk hier onderschat. Wij weten met z’n allen donders goed hoe duur pony’s/paarden in onderhoud zijn met alles wat daarbij komt. Dus ook al heb je een miljoen achter de hand, geen enkel probleem mee. Fijn want daar bouw je een stuk continuïteit mee op.