Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:01

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:07

Pablow1997 schreef:
Aan iedereen.....terugblik op de afgelopen dagen hier op BOKT. Ik meende dat ik oprecht ongeruste mensen aantrof hier en verbaasde mij over het feit dat er wel hard werd geschreeuwd, (al een jaar lang), maar dat er NIETS gebeurde om "de vermeende wantoestanden bij PZB" werkelijk op waarheidsgehalte te toetsen. Er was geen aangifte er was geen advocaat betrokken en er was geen rechtsgang. Ik dacht; hoe is dat mogelijk als je zulke wantoestanden veronderstelt als paardenliefhebbers dan ga je toch naar de rechter??
Dan huur je samen een advocaat en dan laat je het tot de bodem uitzoeken?
In mijn volgende poging om te begrijpen wat hier speelde stelde ik voor om in gesprek te gaan met PZB en daar de vragen te stellen die kennelijk zo hoog zitten dat je dit topic er al zo lang meer torpedeert?? Snel werd mijn voorstel terzijde geschoven, jullie legde de verantwoordelijkheid bij PZB en in het bijzonder bij Henk ten Napel...hij "mocht" het komen uitleggen!! Ik was verbijsterd...graag wijs ik erop dat PZB jullie geen verantwoording schuldig is, ook geen uitleg zeker geen verdediging. Hoe kom je erbij? Jullie verdraaien verantwoordelijkheden en rechtvaardigen dat met de groots mogelijke onzin. ( bokt geeft daar nog podium aan ook!)
Ik heb ook begrepen dat jullie niet zo veel zorgen hebben, als dat het zo nu en dan lijkt op deze topic, want ook een dagvaarding van de stichting PZB overwegen jullie niet.
Liever dan dat een advocaat inzage vraagt en een rechter oordeelt over de wijze waarop PZB met contracten, paarden en geldstromen omgaat, blijven jullie halve waarheden en gebrekkig gefundeerde opinies neer kalken ter meerdere glorie van eigen ego of tribe hier aanwezig. Ook toen ik deelde hoe de geldstromen en de rechtspersoon dan wel is geregeld, wist iedereen ineens wederom hoe PZB ook dáar wel misbruik van zouden maken, wat er niet zou kloppen. Ik heb zelden zoveel onzin bij elkaar gelezen en was er letterlijk ook even stil van. Wat het bij mij oproept is de gedachte dat het jullie niet echt gaat over waarheidsvinding, maar het in stand houden van een plek waar negatief gedachtegoed podium heeft en aangezien energie aandacht volgt is dit een veld van ellende geworden waar PZB door in diskrediet wordt gebracht. Ik hoef geloof ik niet uit te leggen wat een impact negatieve informatie kan hebben, denk maar even aan aan de rol van media in de Corona periode. Inmiddels nieuwsgierig geworden heb ik wel onderzoek gedaan naar de geldstromen, PZB is volledig transparant voor haar donateurs en ik kreeg meteen inzage in alle informatie. PZB heeft goedgekeurde jaarrekeningen van 2020 en 2021. Niet van te zeggen en 2022 komt eraan. Geaccordeerd door de accountant ( beëdigd) geen belastingdienst met vragen, geen sociale recherche erop af gestuurd, geen inval van de FIOD. Ik steek mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid van deze stichting én hun BV! Ik roep hier op om of nu aan waarheidsvinding te doen en als je dat NIET doet om dan te zwijgen. Aan BOKT vraag ik dit topic te sluiten daar het geen enkel maatschappelijk doel dient. BTW zou een excuus aan PZB misschien op zijn plaats zijn hier? Probeer te verbinden ipv te polariseren, kijk om je heen in de wereld waar dit toe leidt?? Mi hebben we genoeg leed en oorlogen. Wij hebben te maken met een bonafide stichting die verdomt goed werk doet en ik ben heel blij met ze net zoals duizenden anderen die maandelijks doneren omdat ze vierkant achter PZB staan. Ik wens jullie en BOKT veel wijsheid toe, ik check uit, dank nog! voor die paar ondersteunende reacties van sommige mensen hier die het verschil kunnen maken! Ik ga mijn tijd beter besteden! AHO

Waarom moet je donateur zijn om inzage in de geldstromen te krijgen? Duizenden anderen die doneren? Waarom dan schooieren om baaltjes hooi?
Jij stelde inderdaad voor om face to face in overleg te gaan met Henk, dat zou je wel even regelen, eerlijk gezegd begon ik toen meteen aan je identiteit te twijfelen. Het is alleen halleluja en geen enkele reactie op de afgekeurde paarden die aangeboden werden als zijnde nog te gebruiken.
Ik heb het sterke vermoeden dat jij de tekst van Henk krijgt en hier gewoon neerzet. Want voor een simpele adoptant/donateur weet je wel heel veel.
Duizenden? Hoeveel zijn dat er? Voor hoeveel geld ?

Maar lees net dat een dochter van iemand donateur is, die kan dus op aanvraag alle cijfers krijgen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 07:21

Mensen, laten we niet meer op dit bericht ingaan. Het zet aan tot van alles en nog wat, maar niet tot iets goeds waardoor dit topic verreikt wordt.

Afgelopen dagen zijn er aardig wat berichten geweest om alles in de berichten te weerleggen, laat dat voorop staan in plaats van op de man spelen, want we weten dat daar vaker topics van gesloten zijn. En dat lijkt precies te zijn waar deze persoon op uit is. Anders komt zo'n fel bericht toch behoorlijk uit de lucht vallen na alle weerlegging van afgelopen dagen!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 07:34

Pablow1997 schreef:
…Wat het bij mij oproept is de gedachte dat het jullie niet echt gaat over waarheidsvinding, maar het in stand houden van een plek waar negatief gedachtegoed podium heeft en aangezien energie aandacht volgt is dit een veld van ellende geworden waar PZB door in diskrediet wordt gebracht. Ik hoef geloof ik niet uit te leggen wat een impact negatieve informatie kan hebben, denk maar even aan aan de rol van media in de Corona periode.

…Ik steek mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid van deze stichting én hun BV! Ik roep hier op om of nu aan waarheidsvinding te doen en als je dat NIET doet om dan te zwijgen. Aan BOKT vraag ik dit topic te sluiten daar het geen enkel maatschappelijk doel dient. BTW zou een excuus aan PZB misschien op zijn plaats zijn hier? Probeer te verbinden ipv te polariseren, kijk om je heen in de wereld waar dit toe leidt?? Mi hebben we genoeg leed en oorlogen.

Ik denk dat Bokt bij uitstek een plek is waar de ruimte wordt gegeven aan veel verschillende perspectieven. Als je rondkijkt hier dan zie je dat er meerdere discussies worden gevoerd met argumenten die lijnrecht tegen elkaar kunnen staan.

Ik ben het met je eens dat het er soms veel te persoonlijk en heftig aan toe gaat, maar door persoonlijk geraakt te worden en dan maar alles te (laten) wegpoetsen kom je veel minder snel in aanraking met het gedachtegoed van mensen met een andere visie. Dat werkt juist polarisatie en versterking van eigen ‘waarheid’ in de hand, terwijl hier een kans ligt om te zien wat er leeft bij allerlei mensen.

Vandaar ook de diverse vragen hier tot opheldering. Ten aanzien van de dialoog vind ik het jammer dat er op veel zaken niet in wordt gegaan. Het zijn oprechte vragen vanuit zorgen en onwetendheid he? Ik hoop daarom nog altijd op objectieve reacties op de vragen.
Nogmaals, fijn dat je een prettige ervaring met de stichting hebt. Ik zou ook erg hard lopen voor mensen/bedrijven die ik een warm hart toedraag. Maar dat een tevreden adoptant hier moet gaan uitleggen hoe zaken financieel in elkaar zouden steken, vind ik niet getuigen van professionaliteit van het bedrijf.

Ik ben het met je eens dat PZB op enkele vragen hier geen antwoord schuldig is. Dat klopt. Maar ik ben dan ook niet verplicht te doneren of te adopteren van de stichting (of verwanten).
Zolang ik niet het idee heb het dat het een betrouwbare organisatie betreft, zal dat denk ik niet veranderen. Je kan je afvragen wat acties zoals een sommatie aan Bokt daar verder nog op van invloed hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:10

Ik vind ook dat een topic als dit eigenlijk juist een kans is om als stichting (extra) in een positief daglicht te komen en een heel forum met mensen aan te spreken om toch vooral te doneren voor de goede zaak.

Wanneer er dit soort vragen en twijfels zijn, en deze ongegrond / onterecht zijn, kan je dat an sich vrij eenvoudig weerleggen, zou je denken.

Dan hoeft het geen -tig pagina's door te etteren. Dan hoeven die vragen en hersenspinsels zich niet steeds te herhalen, en dan hoeft de vraag / zorg zich niet steeds verder uit te breiden naar "wat is er nog meer fout of hoe groot is het vermeende bedrog nu eigenlijk" want dan pak je het meteen aan bij de wortel, dan haal je direct de angel er uit :)

Als direct de mensen met zorgen "ontzorgd" waren geweest was de rest van de meelezers nu ook niet hier terecht gekomen in de aanzuigende werking van deze hele rookpluim die steeds meer "niet pluis" aanvoelt...

Super zonde wanneer de genoemde problemen in de praktijk helemaal niet zo problematisch zijn :)

Door goed te reageren op kritische vragen / opmerkingen ziet iedereen dat ze met goed volk te maken hebben en verander je een kritisch topic in een soort gratis reclame voor je stichting :j

maralyn

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:41

Wat jammer, meerderen hebben oprechte vragen gesteld, waaronder ik. En daar wordt niet op gereageerd.

Er wordt op de man gespeeld, door het woordje "jullie" te gebruiken.
Maar de antwoorden op de oprecht gegeven vragen blijven uit.

Zonde.
En dan met zo'n lap tekst te verschijnen met enkel vingers wijzen. Scheer mensen niet over één kan, zo hoort t niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:27

Brainless schreef:
Krijgen we dan nog een overzicht met de top 3 getemde Bokkers :D

statjes!!!

*Brengt herinneringen terug*

ja dikke pluim voor het mod team.

htennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:29

Beste Bokkers *\o/*

In het verleden zijn er meerdere pogingen door mij persoonlijk ondernomen om waar onduidelijkheden waren deze uit te leggen, doormiddel berichten op Bokt, Facebook en uitnodiging om persoonlijk toelichting te geven. Niemand heeft gebruik gemaakt van het aanbod. Alles wat ik schreef op Bokt werd in het belachelijke getrokken.

Neen nu de laatste posten van een donateur van Paard Zoekt Baas, dan worden er opmerkingen gemaakt van : “hallo henk, kijk die puntjes zo schrijft Henk ook” Ik heb in de laatste jaren gemerkt dat het medium Bokt niet het juiste medium is om zake te verduidelijken. Het topic over de nieuwe locatie van Paard Zoekt Baas is voor veel mensen te belangrijk om open gehouden te worden, persoonlijk zou ik niet weten wat het belang ervan is.

Natuurlijk zijn er zaken die in het verleden verkeerd gegaan zijn, dat geef ik natuurlijk toe. Bij ons was het grote probleem dat we extreem hard groeide en dat de ‘organisatie” gerund wordt door vrijwilligers. Iedere dag leren wij van zaken die anders/beter zouden kunnen. Ik zeg wel eens tegen mensen: “toen we begonnen met Paard Zoekt Baas, wisten we dat het hoofd van een paard aan de voorkant zit, nu naar ongeveer 15 jaar kunnen we aardig de behoefte van een paard inschatten” er bestaat geen opleiding die je leert hoe je een opvang voor paarden moet runnen.

15 jaar geleden vingen wij maar een paar paarden per jaar op, nu zijn het er best wel heel veel. Jullie moeten niet vergeten dat vaak achter het leed van paarden, ook extreem veel mensen leed schuil gaat en dat we niet alles kunnen delen op de socials.
En ja we runnen alsof het een commercieel bedrijf is met prognoses etc. Wij hebben maandelijks aardig wat paarden te verzorgen en dan moet je ook rekening houden met een buffer om tegenslagen op te vangen.

Wij willen als organisatie niet van - maand tot maand- moeten leven, dat is te risicovol en als er financieel een kink in de kabel zou komen hebben we een probleem! We kunnen de paarden niet meer verzorgen en voor die optie hebben we niet gekozen.

Ik heb de laatste jaren geleerd dat het ‘paarden wereldje’ een bijzondere is en dat wij als PZB eigenlijk een vreemde eend in de bijt zijn en door veel mensen niet te doorgronden, en vooral nu met deze mega locatie…hoe doen ze dat toch… Dat begrijp ik ergens nog wel een klein beetje, ik zou ook gedacht hebben: “ hoe flikken ze dat nu eigenlijk”. Maar persoonlijk zou ik niet zover gaan om een om mensen die zaken organiseren te waarschuwen voor een organisatie, verschillende media proberen in te schakelen zoals Boos, Follow te Money, AD, Telegraaf Etc. Etc en dan natuurlijk niet te vergeten de belastingdienst. Ik ben meer voor leven en laten leven principe.

Maar goed verder laat ik het hierbij en ik hoop van harte jullie een keer persoonlijk te mogen begroeten! En anders veel succes met dit topic :(:)

Henk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:43

Toch apart dat je door een advocaat laat sommeren om het topic te sluiten/verwijderen en er dan zelf wel in gaat reageren.
Ik vraag me af hoe sterk je dan nog staat, voor zover je dat uberhaupt al stond.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:45

Dat jij het belang van het topic niet ziet wil niet zeggen dat het belang er ook niet is.

En wat is de reden dat er een advocaat wordt ingezet? Dat is toch precies hetzelfde als geschut inzetten zoals jij noemt bijvoorbeeld 'Boos'?

Ik vind het gezegde 'waar rook is, is vuur' wel een hele toepasselijke. Ook hier ga je namelijk nergens in op de scherpe en inhoudelijke vragen die gesteld worden. Net als... Nergens, eigenlijk. Op Facebook wordt er gegumd of worden reacties beperkt, mails worden niet beantwoord, live communicatie wordt voorgespiegeld als iets waar dingen verteld worden maar ook daar leg je niet het open verhaal neer..

Wees eerlijk en open, daarmee creëer je vertrouwen. Wat je nu aan het doen bent? Daarmee creëer je het tegenovergestelde. Is een mooie term voor. Externe attributie. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:49

Citaat:
Maar persoonlijk zou ik niet zover gaan om een om mensen die zaken organiseren te waarschuwen voor een organisatie, verschillende media proberen in te schakelen zoals Boos, Follow te Money, AD, Telegraaf Etc. Etc en dan natuurlijk niet te vergeten de belastingdienst. Ik ben meer voor leven en laten leven principe

Iets van billen branden en op de blaren zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:50

Henk, bedankt voor je bericht.

Hoewel inhoudelijk op een aantal zaken gereageerd is en je aangeeft het hierbij te laten, waarom wordt je gelijk geblokkeerd op Facebook als je 1 kritische vraag stelt? Het geeft daarmee ook een signaal af dat je geen vragen mag stellen.

In mijn geval, de hoefbevangen shet van laatst. Waarom niet in slapen? Diertje blijft voor z’n leven pijn houden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:19

Veel woorden maar het brengt ons allemaal weer helemaal niets.

Henk wenst ons "succes met het topic". Fijn dat we zn zegen hebben en hier gewoon door kunnen. Dat impliceert volgens mij dan dat de advocaat van de baan is en Bokt geen 400+ tems hoeft af te handelen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:21

En waarom zo niet-transparant over geldstromen?
Het is toch niet raar dat mensen daar vragen over stellen? Zeker als ze aan de ene kant vragen om hooibaaltjes voor magere paarden zien en aan de andere kant je dochter met setje nummer 3000 zien rondrijden… Kan voor jou/jullie heel logisch zijn/lijken maar voor veel mensen dus niet. Ipv als een wesp gestoken te reageren kun je ook gewoon je stukken publiceren zoals veel goede doelen dat jaarlijks doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:41

Door de paardenwereld en bokt als een raar wereldje weg te zetten plaats je het probleem buiten jezelf. Terwijl je er als stichting zijnde zelf deels invloed op hebt. Door goede communicatie en transparant handelen kun je heel veel kritiek voorkomen en/of wegnemen.

Je haalt nu zelf ook weer het topic omhoog met een nietszeggend bericht. Je zegt er zijn fouten gemaakt. Dat zeggen is een goed begin maar als buitenstaander kun je niet zien wat jullie ervan geleerd hebben. Geen woorden maar daden! Ik lees nog steeds dezelfde dingen over pzb die in 2017 ook al speelden. Dan kun je toch niet alleen naar de boze paardenwereld wijzen? Dan moet je toch eens kritischer naar je eigen werkwijze kijken?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:59

htennapel schreef:
Maar persoonlijk zou ik niet zover gaan om een om mensen die zaken organiseren te waarschuwen voor een organisatie, verschillende media proberen in te schakelen zoals Boos, Follow te Money, AD, Telegraaf Etc. Etc en dan natuurlijk niet te vergeten de belastingdienst. Ik ben meer voor leven en laten leven principe

Ik vind het eigenlijk wel goed dat deze organisaties ingeschakeld worden, zij proberen ook zo objectief mogelijk aan waarheidsvinding te doen, is alles netjes op orde zullen ze dat ook concluderen. Als ik een organisatie zou zijn zou ik ze van harte welkom heten. Ik geloof een stuk eerder wat de Belastingdienst oordeelt over deze organisatie, dan de mening van willekeurige anonieme bokkers zie zogezegd inzage in de financien hebben.

Hoewel de belastingdienst vooral kijkt naar of het wettelijk in orde is, of het ethisch klopt daar kijken ze niet naar. Die etische kwestie is vooral wat er volgens mij hier leeft in het topic. Van de belastingdienst mag, sterker nog moet je, jezelf een minimaal salaris betalen als je een bv hebt. Wat ook prima is als ze dat doen, maar etisch wel twijfelachtig als je beweert iets geheel vrijwillig te doen. De vraag is of dat ooit duidelijk wordt, dat kan alleen als de organisatie vrijwillig cijfers van de bv online publiceert, dat hoeven ze niet te doen, maar zo zouden ze zichzelf wel kunnen verdedigen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:04

Pablow1997 schreef:
Ik meende dat ik oprecht ongeruste mensen aantrof hier en verbaasde mij over ...

En ik wilde je benaderen als een oprecht ongeruste deelnemer aan dit gesprek. Dat was je dus blijkbaar niet.

Citaat:
Ik was verbijsterd...graag wijs ik erop dat PZB jullie geen verantwoording schuldig is, ook geen uitleg zeker geen verdediging. Hoe kom je erbij? Jullie verdraaien verantwoordelijkheden en rechtvaardigen dat met de groots mogelijke onzin.

Dat is dus onjuist. ANBI's hebben wel degelijk een aantal plichten om verantwoording af te leggen over hun beleid.

En uit wat er te vinden is, zouden paarden die worden aangeboden voor adoptie ook echt via de stichting moeten worden aangeboden, dat staat duidelijk in hun plannen. Waarom loopt dat via een BV?

Citaat:
Ik heb ook begrepen dat jullie niet zo veel zorgen hebben, als dat het zo nu en dan lijkt op deze topic, want ook een dagvaarding van de stichting PZB overwegen jullie niet.

Hier veeg je de deelnemers van Bokt op 1 hoop. Er is niet echt een 'jullie', op Bokt heb je allerlei gebruikers met allerlei achtergronden, die van elkaar verschillen. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat mensen die overwegen om iets met PZB te doen, de mogelijkheid hebben om wat van de achtergronden te lezen. Daarvoor is een gang naar de rechter niet geschikt, maar een discussie als deze wel. Zo hebben potentiele donateurs, adoptanten en mensen die een dier ter adoptie opgeven iets te kiezen.

Citaat:
Ik steek mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid van deze stichting én hun BV!

Als je vindt dat ze helemaal transparant zijn, waarom is er dan niets te vinden over de BV en lijkt de site geheel te gaan over de Stichting?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:17

Van mij hoeft niemand een paardenopvang te runnen zonder zelf een boterham te kunnen eten. Dat je commerciële activiteiten onderneemt en daar een goede boterham van eet lijkt me een prima keuze.
Maar waarom is dat iets om geheimzinnig over te doen? Waarom mensen blokkeren die hier vragen over stellen? Als je goed en netjes bezig bent volgens de regels dan ben je toch juist trots op je aanpak en laat je met liefde zien hoe je stichting en BV naast elkaar kunnen bestaan?

Wat er nu gebeurd is dat mensen rook zien en ipv een emmer water over het vuurtje te gooien krijgt degene die de brandweer belt een grote mond of een block. Dan is het niet raar dat mensen steeds meer vraagtekens zetten bij je beleid.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:31

Dag Henk, dank voor je reactie.

In je bericht lees ik vooral referenties naar de uiterste reacties in dit topic. Ik denk dat na het gevoel te hebben jarenlang genegeerd en/of geblockt te zijn, het voor mensen hier best even kan duren voordat ze zich met hun vragen en twijfels gehoord voelen.
Volgens mij zit ook daar soms een groot gevoel van onrecht en frustratie achter. Mogelijk zijn dat herkenbare gevoelens?

Ik hoop dat je om de extreme reacties heen kan kijken en wel aandacht schenken aan welgemeende vragen en opmerkingen die hier ook worden gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:09

Henk , ik denk dat je het paardenvolk hier onderschat. Wij weten met z’n allen donders goed hoe duur pony’s/paarden in onderhoud zijn met alles wat daarbij komt. Dus ook al heb je een miljoen achter de hand, geen enkel probleem mee. Fijn want daar bouw je een stuk continuïteit mee op.
Het gaat om de totaal onduidelijke stromen onderling tussen de drie onderlinge bedrijven. Zijdelings wijs je er op dat er dingen fout zijn gegaan mbt de paarden, kan, gebeurt iedereen.
Maar wanneer je kapotte beesten probeert te herplaatsten voor 4000 euro ( en niet een keer ) en er een aantal keer op gewezen wordt dat zo’n dier dit niet kan. Dan spreek je niet over een foutje maar doelbewust de boel verdraaien of ultieme onkunde.
En daar kun je veel aan verhelpen ondanks dat er altijd fouten blijven bestaan. Maar hoe groot ze worden is aan jullie.
Je blokt, schiet in de verdediging, betrekt het teveel op jezelf.
Niet doen, gooi de boel in de openbaarheid, probeer te leren van paardenvolk. Dat zou je in de toekomst heel wat meer goodwill op kunnen leveren en misschien wel vrijwilligers en donateurs die wat ouder zijn dan de gemiddelde Penny meisjes die nu bij jullie aan het werk zijn.
Voor hun is elk paardje leuk en ze stellen geen lastige vragen.
Gebruik aub die lastige vragen van onze kant, twijfel je over een paard of je het als rijpaard aan moet bieden , stel ze .
Ik ( en nog meer mensen hier ) zijn niet tegen je opvang, die is vooral in deze tijden broodnodig maar wees open. Iedereen weet dat het klauwen met geld kost maar zolang er gevoelens leven dat het op dit moment verworden is tot een manier om je dochter van alle luxe te voorzien en het gevoel dat haar collectie paarden betaald worden door de stichting heb je wel een probleem.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:28

Niks aan toe te voegen bigone.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:46

BigOne schreef:
Henk , ik denk dat je het paardenvolk hier onderschat. Wij weten met z’n allen donders goed hoe duur pony’s/paarden in onderhoud zijn met alles wat daarbij komt. Dus ook al heb je een miljoen achter de hand, geen enkel probleem mee. Fijn want daar bouw je een stuk continuïteit mee op.

Als dat miljoen dan maar ten goede komt aan de (ANBI) stichting en verantwoord wordt waar het geld naartoe gaat vindt niemand hier dat erg.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:27

Bigone omschrijft precies hoe ik er ook in sta. Ik heb totaal niets tegen het initiële idee van PZB. De vragen die (hier) ontstaan komen wat mij betreft ook vanuit paardenwelzijn. Daarom is het jammer dat jullie, PZB, elke kritische (en veelal goed onderbouwde) vraag verwijderen en blokkeren op FB. Dat maakt dat mensen juist ook meer vragen hebben. Ik hoop dat jullie zien dat dat niet in jullie voordeel werkt, terwijl op een andere manier omgaan met die vragen dat juist wel zou kunnen doen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:10

ik was dit hele topic vergeten, tot ik gisteren ineens een berichtje kreeg dat een aantal van mijn berichten verwijderd waren, vanwege mogelijk juridisch niet toegelaten tekst.

Wat ik me nu afvraag? PzB, jullie lezen hier mee, dus misschien kunnen jullie hier antwoord op geven? Van welk geld wordt de advocaat die jullie zeggen in de arm genomen te hebben betaald? Wordt dit betaald van donaties? Of van zuurverdiend eigen geld?

Lijkt het jullie niet belangrijker de tijd te investeren in de paarden? Ipv mensen monddood te proberen te maken?

Ik heb zelf toch een beetje de overtuiging dat als mensen proberen iedereen monddood te maken en hier zoveel energie insteken, dat er 400 tems binnenkomen, dat ik dan denk: goh, daar moet wel iets goed verkeerd zitten...ze zijn als de dood. Dit is dus wat ik in het algemeen denk, dus mijn vraag aan jullie is: zit er bij jullie iets verkeerd? Wat is de reden dat jullie zoveel energie erin steken om alle criticasters monddood te maken?

en nu ik toch bezig ben: wat vinden jullie van alle verhalen die de ronde doen over mensen die zeggen een paard bij jullie geadopteerd te hebben, en geen geld terug hebben gekregen, terwijl de aandoening al bekend was?

En wat vinden jullie van de aanhanger hier, die heel positief is over jullie, maar daarbij in haar halleluja stemming aangeeft: ik heb een gezond paard van ze geadopteerd. Die bleek CPL te hebben, maar dat is geen ziekte, maar een aandoening, die me 200 euro per jaar kost. Is dit de manier waarop jullie paarden willen bemiddelen? Aandoeningen als CPL afdoen als niet ter zake doend??

waarom wordt er om baaltjes hooi gevraagd voor de Stichting paard zoekt baas, worden er onder deze naam paarden aangeboden ter adoptie, maar gaat het adoptiegeld naar een andere Stichting?

want Henk, ik vind het leuk dat je reageert. Maar er wordt op geen enkele concrete vraag een antwoord gegeven. Het zijn vragen, he..geen aannames, geen smaad, geen laster. Vragen staat vrij. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Laatst bijgewerkt door IHN op 07-03-23 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:19

Henk zit niet in de politiek.