Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Axel_Valerie schreef:Niemand "zegt" dat. Maar als je ziet hoeveel paarden er staan bij de stichting en als je leest hoeveel mensen hebben geprobeerd een paard op te vangen zonder succes ben ik gewoon oprecht benieuwd naar het verhaal daarachter. Ik wil niemand beschadigen, ik wil het begrijpen.
Bekapping schreef:– Het paard/pony blijft ten alle tijden eigendom van de stichting.
– Het hebben van een particuliere WA-verzekering is verplich
Bekapping schreef:Zou jij je paard met gezondheidsproblemen laten adopteren door iemand waarvan je weet dat hij/zij de kosten niet kan dragen?
Want een oud/kapot paard is duur,denk aan speciaal hoefbeslag,medicijnen veearts bezoeken enz.
Bekapping schreef:Zou jij je paard met gezondheidsproblemen laten adopteren door iemand waarvan je weet dat hij/zij de kosten niet kan dragen?
Want een oud/kapot paard is duur,denk aan speciaal hoefbeslag,medicijnen veearts bezoeken enz.
Neon schreef:Bekapping schreef:Zou jij je paard met gezondheidsproblemen laten adopteren door iemand waarvan je weet dat hij/zij de kosten niet kan dragen?
Zelf moeten ze anders ook bedelen voor geld voor notabene inentingen... Dan kun je mij niet vertellen dat als daar L problemen mee zijn (terugkerende basiskosten die je als het goed is begroot hebt!) dat je dan voldoende geld hebt voor medicAtie en aangepaste hoefverzorging...
En nee het gaat zich er niet om, dat een stichting ten gronde gericht wordt... Mensen vragen zich simpel gezegd af hoe dit allemaal op deze manier kan bestaan... En de meeste zijn zich dat af beginnen te vragen na de aankoop van de veilingpaarden waaR dit hele topic om begonnen is... Men stelt legitieme vragen waar geen antwoord op komt...
pmarena schreef:Net antwoord Dikani
Op zich komt de stichting in de verhalen die je zo hoort, vrij schimmig over.
Veel geld uitgeven aan paarden die anders ook wel goed terecht gekomen waren. Qua huisvesting weinig kwaliteit / zekerheid te bieden aan de paarden en toch erg veel paarden verzamelen. Daarbij ook rare verhalen over paarden niet willen laten adopteren maar liever willen houden om in een soort lessen mee te laten draaien. Bepaalde paarden die door het bestuur als mazzeltje voor eigen gebruik aangekocht en gehuisvest worden.
Veel mensen krijgen hier toch een naar gevoel bij.
Aan de andere kant:
Stel dat de mensen van het bestuur heel veel doen voor de opgevangen paarden. Waarom zouden zij dan als een soort beloning niet een eigen paardje erbij mogen zetten?
En het is op zich ook het goed recht van een stichting om zelf te bepalen hoe ze de boel willen runnen en welke paarden ze wel of niet naar welke adoptant willen sturen.
Dat ze "bedelen" om geld voor entingen: tja een stichting die paarden opvangt zal toch geld binnen moeten krijgen. En ik kan me zo voorstellen dat zo af en toe een berichtje over welke kosten er aan komen, sneller donaties oplevert dan algemeen "we hebben geld nodig".
Dat er dieren in "lessen" gebruikt worden hoeft op zich ook niet direct een probleem te zijn.
Als de mogelijkheden en grenzen van die dieren gerespecteerd worden dan kan het misschien fijn voor ze zijn dat ze toch nog wat doen en wat extra aandacht en beweging krijgen, in de categorie "rust roest".
En als daardoor ook nog wat extra centjes voor onderhoud binnenkomt lijkt dat me mooi meegenomen
Ik vind ook dat zo'n stichting zich zou moeten richten op het opvangen van paarden die het hardste nodig hebben, en dat deze onder hele fijne omstandigheden opgevangen zouden moeten worden. En dat het lijkt alsof de omstandigheden daar toch echt maar zeer matig zijn
Dat aanmeldingen van potentiële adoptanten erg makkelijk afgewezen lijken te worden en dat het er op lijkt dat er ruimte en geld van de stichting gebruikt wordt voor paarden die het niet echt nodig hebben.
Maar in hoeverre dat nu echt zo is....en of dit over grenzen van het toelaatbare heen gaat...dat zou gewoon eens goed onderzocht moeten worden lijkt me.
Het ziet er niet uit als een hele fijne plek en de verhalen over bedreigingen bij het stellen van kritische vragen zullen mensen niet bepaald aanmoedigen om even contact op te nemen... maar om nu elke scheet te gaan gebruiken als een soort bewijs dat niks daar deugt vind ik ook weer wat ver gaan.
Bvb. die entingen kan gewoon prima gebruikt worden als even een reden om weer wat donaties te stimuleren, waarvan iedereen kan begrijpen dat die gewoon nodig zijn voor een stichting.
Bekapping schreef:Ben ik met je eens,die veilingpaarden zijn voor veel te veel geld verkocht en hadden elders ook een prima plek kunnen krijgen