Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeVries80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:49

In sommige gevallen betalen de leasers ook DA kosten. Sowieso de hoefsmid moet je als leaser betalen. En als er iets met het paard is, zoals nu met Umante (zie facebook van Stichting) en de Stichting heeft er het geld niet voor dan laten ze het over aan de leaser ( Barbera in dit geval)[/quote]

Ik zou het prettig vinden als men hier niet ongevraagd en zonder toestemming mijn naam of de naam van mijn verzorgpaard U'mante gebruikt. Ik heb hier niet om gevraagd en stel dit dan ook zeker niet op prijs. Ik heb geen idee wie er gaat achter de naam DeVries80. Wel weet ik dat deze Devries80 op geen enkele manier betrokken is bij de verzorging van U'mante. De zorg voor U'mante ligt namelijk volledig bij mij! Het is mij dus ook een raadsel hoe Devries80 aan zijn of haar informatie komt en wat zijn of haar beweegredenen zijn om ons in dit topic te betrekken. Ik heb DeVries80 dan ook gevraagd om alle reacties waarin ik of U'mante worden genoemd te verwijderen binnen 2 dagen. Wanneer dit niet gebeurd zal ik een van de moderators vragen om dit te doen en het profiel van DeVries80 te verwijderen of te blokkeren. Voor eventuele vragen ben ik benaderbaar per pb. Vriendelijke groeten, Barbara[/quote]

Beste Dikani, We weten nu allemaal dat jij Barbera bent, de verzorgster van Umante..... ik wil het bericht voor je verwijderen, ook al houd ik niet van dreigementen maar die komen wel vaker voor vanuit mensen van de Stichting. Maar helaas kan ik het niet verwijderen...... Zo te horen ben je niet het type persoon om een feit openbaar te maken. Dit zegt meer over jou dan over mij.

Vriendelijke groet,
Chantal De Vries

Axel_Valerie

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:09

Dan nog is het niet netjes om iemands naam te gebruiken zonder toestemming.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:16

Tja, het is maar een voornaam?

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:35

@romyloverrr Ookal is het maar een voornaam, toch stel ik dat niet op prijs. De mensen die bekend zijn met de stichting weten wie ik ben en dat ik de afgelopen 2 1/2 jaar voor U'mante heb gezorgd. Ik begrijp dat er hier een heleboel mensen zitten die een geschiedenis met de stichting hebben (een geschiedenis die van veel van deze mensen ook bij mij bekend is en waarvan niet iedereen de gehele waarheid schrijft overigens) en deze mensen kiezen er bewust voor om hun gal op deze wijze te spuwen in de hoop daarmee de stichting paardenopvang Amsterdam ten val te kunnen brengen. Die mensen moeten zelf weten op welke wijze zij hun oorlog voeren, maar ik wil wel graag dat ze mij en U'mante hier buiten laten. Vandaar dan ook mijn verzoek. Ik heb reeds via een privébericht contact gehad met DeVries80, die overigens een zeer onaardige en onbegripvolle reactie gaf (zie hierboven). Jammergenoeg wilde DeVries80 ook in een privébericht zichzelf niet bekend maken, terwijl die persoon zijn of haar informatie nota bene van mijn facebookprofiel heeft gehaald en zich dus onder mijn facebookvrienden bevindt (aangezien mijn facebook voor buitenstaanders niet te lezen is).

En nee ik vind het inderdaad niet erg dat mensen nu weten dat ik Barbara ben. Waarom zou ik? Ik durf te minste uit te komen voor mijn ware identiteit, waar veel mensen hier nog onder één of meerdere schuilnamen opereren.

Moet trouwens wel bekennen dat ik niet eens meer wist dat ik een bokt profiel had..haha toen ik een profel wilde aanmaken kwam ik erachter dat ik dat jaren geleden al eens had gedaan. Zo zie je maar waar dingen goed voor zijn ;)

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:47

dikani schreef:
@romyloverrr Ookal is het maar een voornaam, toch stel ik dat niet op prijs. De mensen die bekend zijn met de stichting weten wie ik ben en dat ik de afgelopen 2 1/2 jaar voor U'mante heb gezorgd. Ik begrijp dat er hier een heleboel mensen zitten die een geschiedenis met de stichting hebben (een geschiedenis die van veel van deze mensen ook bij mij bekend is en waarvan niet iedereen de gehele waarheid schrijft overigens) en deze mensen kiezen er bewust voor om hun gal op deze wijze te spuwen in de hoop daarmee de stichting paardenopvang Amsterdam ten val te kunnen brengen. Die mensen moeten zelf weten op welke wijze zij hun oorlog voeren, maar ik wil wel graag dat ze mij en U'mante hier buiten laten. Vandaar dan ook mijn verzoek. Ik heb reeds via een privébericht contact gehad met DeVries80, die overigens een zeer onaardige en onbegripvolle reactie gaf (zie hierboven). Jammergenoeg wilde DeVries80 ook in een privébericht zichzelf niet bekend maken, terwijl die persoon zijn of haar informatie nota bene van mijn facebookprofiel heeft gehaald en zich dus onder mijn facebookvrienden bevindt (aangezien mijn facebook voor buitenstaanders niet te lezen is).

En nee ik vind het inderdaad niet erg dat mensen nu weten dat ik Barbara ben. Waarom zou ik? Ik durf te minste uit te komen voor mijn ware identiteit, waar veel mensen hier nog onder één of meerdere schuilnamen opereren.

Moet trouwens wel bekennen dat ik niet eens meer wist dat ik een bokt profiel had..haha toen ik een profel wilde aanmaken kwam ik erachter dat ik dat jaren geleden al eens had gedaan. Zo zie je maar waar dingen goed voor zijn ;)

Ik ben van mening dat de meeste mensen hun beweegredenen redelijk logisch zijn, daarnaast is het iig voor mij geen doel dat de stichting stukgaat maar er kan wel een hele hoop verbeteren. als de paarden het goed hebben heb ik geen bezwaren hoor. Ik vind het juist jammer dat laat zeggen 95% van wat er word gezegd accuraat is. Ik zou willen dat het niet zo was.

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:55

namen zijn verwijderd door auteur.
Laatst bijgewerkt door dikani op 22-09-14 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:57

dikani schreef:
@pantherX en @Hybrid zijn één en dezelfde persoon als ik mij niet vergis?

Nee, zekers niet ^_^

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:04

dikani schreef:
@pantherX en @Hybrid zijn één en dezelfde persoon als ik mij niet vergis?

Haha fijn om te leze dat ik blijkbaar een identiteit deel met iemand. Daarnaast vind ik het fijn als mijn naam ook niet in ongerelateerde berichten word gebruikt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:14

dikani schreef:
namen zijn verwijderd door auteur.

Helaas is het al 2x gequote en daarmee niet meer te verwijderen..
Maar iets met een pot en een ketel... ?

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:20

Laten we wel on topic blijven, dat er door de Stichting Paardenopvang Amsterdam door de aankoop van 3 paarden op een veilingsite onverantwoord is om gegaan met geld van donateurs en subsidie (gemeenschapsgeld).

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:22

Hahah dat kun je zo zeggen maar ik denk dat vragen of iemand twee profielen heeft iets heel anders is dan de situatie waarin mijn naam ongevraagd werd genoemd. Maar hey als jij dat hetzelfde vindt, be my guest hoor. No hard feelings ;)

Enne ik ben niet degene die heeft gequote...overigens kan diegene dat ook weer verwijderen door haar bericht te bewerken :D

Hahaha volgens mij is er al heel lang afgedwaald van het oorspronkelijke topic, namelijk de veiling.

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:03

Jongens ik dacht dat het hier ging om de paarden, maar ik lees alleen maar over dat iemand de naam van een ander noemt...barbera euh sorry dikani, je werd toch alleen maar in een voorbeeld genoemd, dus joh maak je niet zo dik.

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:10

Hoi Bolpuntcom, welkom op bokt. ;)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:11

Ohnee, even weggehaald.

Welkom.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:21

Ik zie het probleem ook niet zo wanneer tussen neus en lippen door de voornaam van een leaser van een bepaald paard genoemd wordt, er wordt verder toch helemaal niks over je gezegd :)

Insinueren dat iemand een schaduwaccount heeft gaat i.m.o. verder dan het zonder enig waarde-oordeel noemen van een voornaam :)

Nu met deze wat overtrokken reactie wekt het op veel mensen wellicht de indruk dat je als leaser bang bent voor de reactie van de stichting....dat je daarom niet genoemd wilt worden zodat ze vooral maar niet denken dat je kritisch over ze zou kunnen zijn.

Maargoed ieder heeft zijn eigen opvatting natuurlijk en dat mag ook gewoon :)

Het lijkt me het meest nuttig als de mensen met echte ervaringen, dit direct onder de aandacht brengen van mensen die dergelijke misstanden aan willen en kunnen pakken.

Wat de waarheid ook precies is, als je heel zeker weet dat paarden in een opvang helemaal niet goed opgevangen worden en het aan een fatsoenlijke basis-verzorging ontbreekt, er te veel paarden op een te klein stuk staan, en men om dubieuze redenen paarden geen goed nieuw (of zelfs hun oude!) huisje gunt en er bovendien ook nog eens op een dubieuze manier met de geldstromen wordt om gegaan....dan kan het toch wel heel nuttig zijn als daar eens kritisch naar gekeken wordt.

Ook al zijn iemands bedoelingen goed, als een stichting gaandeweg in een glijdende schaal terechtkomt en men het zelf niet kan of wil zien en bij simpele ervaringsverhalen al begint te dreigen...dan is het toch hoog tijd dat er even een instantie van buiten komt beoordelen wat er nu eigenlijk aan de hand is en hoe je zoiets weer op het goede spoor kunt krijgen :)

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:33

@pmarena: ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden!
Dikkani je zegt dat er niet de hele waarheid wordt verteldt, maar wat is dan jouw waarheid over de stichting? Het riekt hier naar angst

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:34

Pmarena duidelijk en ik ben het ook met je eens.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:35

Ik ben het ook volledig met je eens. Maar namen hoeven zeker bij dit soort "gevoelige" onderwerpen imo gewoon niet genoemd te worden. Dat er iets raars aan de hand is lijkt mij wel duidelijk nu.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de petitie niet heel erg professioneel vond overkomen. Liever kort wat feiten op een rij dit was echt onleesbaar.

Verder denk ik ook dat deze stichting zich geen stichting mag noemen. Dit zijn zakkenvullers die in een normaal bedrijf geen kans van slagen zouden hebben. De paarden zijn hier nu wel de dupe van. Ben ook wel eens benieuwd wat zo'n bestuurslid nu voor een paard als Wedfort betaald heeft bij het kopen van de stichting.

Wat ik nog het ergste vind is dat ze nu aan het bedelen zijn voor wormenspuiten. Sorry maar dat soort dingen zouden gewoon uit een lopende rekening betaald moeten kunnen worden.. Allemaal het gevolg van te duur aankopen van paarden die toch goed terecht zouden komen..

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:05

@pmarena ik respecteer je mening. Goed van je dat jij er kennelijk niet mee zit als jouw naam genoemd wordt binnen negatief luidende fora. Ik ben daar nu eenmaal niet van gediend. Simpelweg omdat dergelijke discussies al heel snel hun eigen leven gaan leiden en in stand worden gehouden door mensen met een eigen agenda. Ik wens niet bij dit soort zaken te worden betrokken (voor het noemen van mijn naam heb ik mij dan ook niet in deze discussie gemengd) en ik kan het ook niet op prijs stellen als het paard waar ik de afgelopen tweeënhalf jaar met veel liefde voor heb gezorgd in dergelijke discussies wordt betrokken. Zeker niet omdat ik op dit moment samen met de stichting heel hard voor U'mantes leven aan het vechten ben. Geloof me ik zit op dit moment echt niet te wachten op dit gezeur. Heb hele andere dingen aan mijn hoofd, zoals jullie als paardenliefhebbers zouden moeten begrijpen.

Als ik problemen heb met de stichting of met iemand anders dan zeg ik dat rechtstreeks tegen de betreffende persoon. Dus wanneer ik over iemand spreek, dan is die persoon ook al op de hoogte van mijn mening. Ik vind het niet nodig om dan mijn gal te spuwen op een openbaar forum waar mensen zitten die persoonlijk buiten de hele kwestie, ruzie of discussie staan. Kennelijk heb ik wel de fout gemaakt door mijn frustraties, woede, vragen, gevoelens enz te uiten richting iemand die ik als vriend(in) beschouwde en diegene zag dat kennelijk weer als mooi voer voor op dit forum. Of ik daardoor misschien overtrokken reageer? Dat mag je vinden. Maar ik ben zeer zorgvuldig in het uitkiezen van mijn vriendschappen en als iemand die ik als vriend(in) beschouw dan achter mijn rug om het nodig vind om mij als voorbeeld te noemen bij een vermeende misstand op een stichting, dan maakt mij dat behoorlijk boos ja. Zo'n persoon begrijpt dan kennelijk niks van mij en heeft al helemaal geen respect voor mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:21

Ik snap dat je het zo ziet, maar ik denk dat je het zelf heel wat zwaarder / negatiever opvat dan dat een argeloze lezer het doet want die leest totaal niets negatiefs over jou en zegt de hele voornaam ook niets / kan het ook weinig schelen. Wat dat betreft berokkent het je ook geen enkele schade i.m.o. :)

Als een bokker iets bovendien van de Facebook van de stichting afhaalt (zoals gezegd wordt in de betreffende quote) is het al niet echt staatsgeheim toch. Iets dat al online te vinden is, niet negatief naar de betreffende persoon die ook nog alleen met voornaam genoemd wordt... en gewoon een stukje verhaal "zoals het is" want het is geen leugen toch?

Zo spannend is dat in principe toch niet :)

Maar in verband met deze stichting blijkbaar wel.... dat maakt het onderbuikgevoel dat je als lezer krijgt alleen maar groter....

Het is toch raar dat men rond die stichting zo uit de panty springt als er vertelt wordt hoe dingen daar geregeld worden. Dan sta je er zelf ook niet achter lijkt me, als je er zo moeilijk over doet dat dingen naar buiten komen -O-

Maar het is nogmaals je goed recht om het niet te waarderen dat je naam genoemd wordt.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-09-14 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:23

Aan degene die het vroeg, First is inderdaad overgenomen door de penningmeester van de stichting. Dit zal voor een bedrag tussen de 0 en 300 euro zijn. Terwijl First voor duizenden euro's aan donaties is binnengehaald. Goed bezig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:25

Maar hoe weet je dat dan Hybrid...?

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:28

@dikeanie: dit is niet de plek om hele betogen te houden over persoonlijke zaken tussen jou en je 'vriendin', hier zit niemand op te wachten...ik vroeg net al wat is dan jouw waarheid over deze stichting? Aangezien je van mening bent dat er hier niet de hele waarheid wordt vertelt!

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:37

Dikeani je hoeft er toch niet zo zwaar aan te tillen dat je voornaam genoemd is!? en bovendien ben jij nu zelf degene die deze discussie in stand houdt, zo wordt het vanzelf een onderwerp en gaat het inderdaad een leven leiden. Maak een eigen forum onderwerp en ga daar lekker verder met deze discussie