Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bekapping

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:33

Jazeker doen ze goed werk,en het zou fijn zijn als men eens langer nadenkt waarom er sommige mensen zo graag willen dat deze opvang zou moeten stoppen.
Héél jammer dat jullie niet genoeg achtergrond informatie hebben

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:39

Ik zou ook niet willen dat de opvang gesloten word hoor, alleen een beter beleid, dus geen manege lessen, schone ruime stallen, veel weide gang en meer kunde.

En over de opmerking dat ik wraak wil omdat ik geen paard kon adopteren, please.
Er zijn genoeg opvangen die dolgraag een van hun paarden aan mij wil en wou toevertrouwen en waar ik er dus ook veel liever een van adopteer..
Kijk eens op paarden opvang achterhoek, die zijn pas deskundig!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:39

@Bekapping, wellicht wil je ons voorzien van de achtergrond informatie? Ik kan alleen oordelen wat ik lees in de media en wat ik zie op de website van de stichting. Dat spreekt mij in elk geval niet aan en roept de nodige vraagtekens op.

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:43

Bekapping schreef:
Dit heeft niets meer te maken met dierenwelzijn,alleen met wraak omdat sommige mensen een paard niet geadopteerd krijgen.

@Bekapping Dat er geen paarden geadopteerd kunnen of mogen worden is alleen maar een aanleiding, dat het totaal de verkeerde kant op gaat met deze stichting blijkt wel uit andere berichten, magere paarden, slechte voeding, veel gevallen van koliek, hoefbevangen paarden. Ik blijf bij mijn mening dat het huidige bestuur geen kennis van zake heeft, wat resulteert in ontevreden vrijwilligers, die alleen in het belang van de paarden hun werkzaamheden daar verrichten.
Het roer moet om en het moet weer een paardenopvang worden en geen verkapte manege met afgekeurde paarden. Dus weg met het bestuur en laten de vrijwilligers een nieuw bestuur kiezen, maken we zo meteen een einde aan de vriendjes politiek.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:10

wat ik me afvroeg, er wordt hier veel geschreven over lessen geven op de paarden/pony's, hoe moet ik me dat voor me zien?
Wat zijn de kosten om een les te volgen? Zijn dit alleen lessen voor de vrijwilligers, degenen die daar ook (dagelijks) helpen, of is het echt 'manegestijl'?

Verder kom ik op de jaarrekening (2013) 'stalling' tegen als inkomstenbron, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Bieden ze stalling aan? Of te wel hebben ze pensionklanten? Het komt niet uit de lease van een paard, dat staat nl apart op de afrekening (of moet degene die een paard bij hun least zowel een leasebedrag als een stallingsbedrag betalen?)

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:23

Nee Annemiek géén manege stijl

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:25

Wat is geen manege stijl?
Ik kan mij geen anderen stijl bedenken

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:33

Bekapping schreef:
Jazeker doen ze goed werk,en het zou fijn zijn als men eens langer nadenkt waarom er sommige mensen zo graag willen dat deze opvang zou moeten stoppen.

Ik heb genoeg achtergrond informatie, en het gaat mij ook absoluut niet om het adopteren van een paard. Het gaat er juist om dat vrijwel alle basis benodigdheden worden verwaarloosd i.e; afgekeurd drinkwater, te kleine en smerige stallen, geldnood m.b.t veeartsen. Dat is waarom er iets gedaan moet worden. de stichting zelf heeft een mooie intentie, maar een zeer, zeer slechte uitvoering.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:46

Bokt mag idd niet genoemd worden, omdat dat tegen t regelement is.
Ze hebben geen pensionstalling trouwens.
Mn pa werkt naast de "stichting" en die had daar toen gevraagd of ze een plekje hadden voor mn pony :')
(Mn pa weet verder niets van paarden hoor, maar ik zocht toen der tijd een stal en hij dacht te helpen :) )

Ik vind zo een petitie een goed begin, maar even Bokt eruit halen ;)
Kan je misschien veranderen in "groot paardenforum".

Ze hebben nu btw een oproep om geld te krijgen voor de entingen...tsja...had je geen 1000en uit moeten geven aan die paarden.
Kan je heel veel entingen voor kopen hoor.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:15

Het ging me er met name om dat de jaarrekening gewoon onduidelijk is... een stichting hoort dit in orde te hebben, transparant en overzichtelijk.

Stalling, welke dus apart op de jaarrekening staat, komt verder (volgens mij) niet terug in de lap tekst, ik kan dus niet afleiden wat ze nu eigenlijk aanbieden en wat 7200 euro in 2013 opbrengt, 1/6 deel (ongeveer) van hun inkomsten.

Of is dat soms van de mensen die een paard geadopteerd hebben maar het paard wel bij de stichting hebben gelaten? (oftewel... in pension dus als je het mij vraagt)

Verder zijn er in 2013 3 paarden geadopteerd, opbrengsten 900, dus zijn de adoptiekosten blijkbaar 300 euro voor een pony/paard...
Dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze liever geen paarden laten adopteren, want verleasen brengt veel meer (en maandelijks een standaard bedrag over het jaar heen, minder cashflow problemen dus) op.
18500 euro, bijna 1/3e deel van de totale inkomsten.

Waarom ik lessen noemde...
Er is 900 euro binnengekomen aan lesgeld.
Met wat ik in dit topic de laatste tijd gelezen heb 'leek'(lijkt???) het alsof het om een (grote) hoeveelheid lessen gaat die de paarden lopen.
Maar als ik van een (zeer) laag lesgeld uitga van 5 euro per les, x5 volwassenen/kinderen = 25 euro per week/100 euro per maand, 1000 euro in het jaar (even de vakantieweken/slecht weer weken niet meegerekend). Dit uitgaand dat er 5 paarden zijn die wel eens in de les meelopen.. 1x per week.

Lopen de paarden dan dus (zeer) weinig in de les? 1x in de week een uurtje, en maar voor 5 van de 30+ paarden
Of klopt de jaarrekening niet?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:17

Misschien beter verwoordt...geen pensionstalling voor paarden/ponies die niet van de stichting zijn. Zo te horen kan je wel leuk adopteren maar dan zelfs nog lastig tot niet je paard er weg halen. Belachelijk dus.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:12

Toen ik er kwam was les 7,50 volgens mij. Reden met een stuk of 6 a 7 mensen. Elke week. Les werd gegeven door eigenaar stichting. Dus misschien werd de opbrengst ook wel voor andere doeleinden gebruikt...

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:14

Mmm we horen ineens niets meer van Bekapping.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:15

Hybrid schreef:
KimD schreef:

Ik vraag me af of dit überhaupt mag. Volgens mij mag jij Bokt niet zomaar vernoemen.

Want? -O-

Omdat je daar eerst toestemming voor moet hebben, je mag ook niet zomaar het logo van Bokt drukken, dus een vernoeming in een petitie. Zeker niet zo een petitie als deze, ik denk niet dat Bart dat kan appreciëren.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:02

Je hoorde even niets van Bekapping omdat ik ook met de paarden in real life bezig ben!

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:04

KimD schreef:
Omdat je daar eerst toestemming voor moet hebben, je mag ook niet zomaar het logo van Bokt drukken, dus een vernoeming in een petitie. Zeker niet zo een petitie als deze, ik denk niet dat Bart dat kan appreciëren.

Bart? :o?

edit: De naam is intussen gewijzigd. :roll:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:09

Hybrid schreef:
KimD schreef:

Bart? :o?

edit: De naam is intussen gewijzigd. :roll:

De eigenaar van Bokt.nl. ;) Een groot bokkend paarden forum kan ook niet, je kunt op geen enkele manier relateren richting Bokt. Je zult je stukje moeten schrijven zonder dat er ook maar iets hint naar Bokt.

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:28

KimD schreef:
De eigenaar van Bokt.nl. ;) Een groot bokkend paarden forum kan ook niet, je kunt op geen enkele manier relateren richting Bokt. Je zult je stukje moeten schrijven zonder dat er ook maar iets hint naar Bokt.

Dat lijkt me een beetje vergezocht.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:29

Moderatoropmerking:
Petities of inzamelingsacties zijn niet toegestaan op deze manier via Bokt.nl Vandaar dat de link ook verwijderd is. Meer over dit onderwerp is te vinden in de regels van Bokt.nl => http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_i ... op_Bokt.3F

Tevens wil ik jullie vragen om gaarne on topic te blijven betreffende het oorspronkelijke onderwerp. Alvast bedankt!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:12

Hybrid schreef:
KimD schreef:

Dat lijkt me een beetje vergezocht.

Nee dat is zo, Bokt is ook gewoon een bedrijf. ;)

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:24

Bekapping schreef:
Het probleem is volgens mij dat ze te groot zijn geworden met teveel paarden en te weinig mankracht en geld.

En waarom weigeren ze dan paarden ter adoptie te stellen? Worden ze weer kleiner, de paarden krijgen het beter, en het brengt ook nog wat geld op....

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:30

Bekapping schreef:

Bekapping, jij stelt mij vragen waar ik wel antwoord op wil geven, maar dan zou ik het hele verhaal hier eerlijk moeten neerzetten, maar dan ook echt alles. Ik ga er dus daarom maar vanuit dat jij iemand bent die niet eens weet wat er allemaal echt heeft afgespeeld, en het verhaal van 1 kant heeft gehoord en dat is van die leugenaresse van de Stichting.

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:05

DeVries80 schreef:
xPenny schreef:
Makkelijk praten hebben ze daar!

Van het donatie geld paarden kopen, geld vragen voor het leasen en dan ook nog de lease persoon de DA kosten betalen? Of hoe moet ik mij dit voorstellen?

In sommige gevallen betalen de leasers ook DA kosten. Sowieso de hoefsmid moet je als leaser betalen. En als er iets met het paard is, zoals nu met Umante (zie facebook van Stichting) en de Stichting heeft er het geld niet voor dan laten ze het over aan de leaser ( Barbera in dit geval)

Ik zou het prettig vinden als men hier niet ongevraagd en zonder toestemming mijn naam of de naam van mijn verzorgpaard U'mante gebruikt. Ik heb hier niet om gevraagd en stel dit dan ook zeker niet op prijs. Ik heb geen idee wie er gaat achter de naam DeVries80. Wel weet ik dat deze Devries80 op geen enkele manier betrokken is bij de verzorging van U'mante. De zorg voor U'mante ligt namelijk volledig bij mij! Het is mij dus ook een raadsel hoe Devries80 aan zijn of haar informatie komt en wat zijn of haar beweegredenen zijn om ons in dit topic te betrekken. Ik heb DeVries80 dan ook gevraagd om alle reacties waarin ik of U'mante worden genoemd te verwijderen binnen 2 dagen. Wanneer dit niet gebeurd zal ik een van de moderators vragen om dit te doen en het profiel van DeVries80 te verwijderen of te blokkeren. Voor eventuele vragen ben ik benaderbaar per pb. Vriendelijke groeten, Barbara

dravergekkieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:56

Bokkers kunnen zelf hun oudere berichten niet bewerken of verwijderen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:06

En daarbij gaan moderators echt geen profielen verwijderen of blokkeren omdat iemand anders dit vraagt. Je kunt dit het beste zelf met DeVries80 bespreken.