Pablow1997 schreef:dank voor alle reacties over CPL....ik weet er inmiddels voldoende over.
@pmarena....dank je voor je opmerking...de toon is hier " best vijandig" die ervaar ik ook...Ik doe mijn best om uit persoonlijke reacties te blijven, iedereen mag hier iets vinden maar het is en blijft een mening.
De reacties kunnen nogal aanvallend ervaren worden en daar kan alleen maar verdediging op komen. Ik ben wel blij met de open vragen die anderen ook durven te stellen, dat maakt dat ik ook durf te delen over hoe het voor mij is gegaan.
Als ik mij verplaats in de situatie van PZB dan vind ik echt dat zij hier gewoon te veel over hun heen krijgen, dat is voor niemand goed en hoort in mijn ogen ook helemaal niet thuis op een topic als deze.
Ik vraag mij af of het tij nog kan keren, voordat mensen hier persoonlijk maar ook Bokt in vervelende juridische situaties terecht komen.
Denkend aan een oplossing, (als dat al een wens zou zijn?? ) Zou het nog een optie kunnen zijn om met een delegatie van de deelnemers hier, in gesprek te gaan met PZB om op alle vragen, antwoorden te krijgen? Je vragen te kunnen stellen? Je mening te kunnen geven? Ook over verantwoordelijkheden, teleurstellingen, verwachtingen, feiten?
En dan met een gespreksleider erbij? zodat iedereen zich veilig genoeg voelt om zorgen over PZB te delen? Ook informatie over geld stromen, misschien met aanbevelingen zodat PZB geïnspireerd kan worden door jullie kritische punten?
Dan krijgt PZB ook de kans om wenselijke verbeteringen door te voeren.
Zou niet iedereen hier, zichzelf ook moeten af vragen wat jou persoonlijk toch drijft, als je echt zulke zorgen hebt en denkt dat PZB oneigenlijk met verantwoordelijkheden en geldstromen omgaat dan zou zelfs een dagvaarding toch ook op zijn plaats zijn? Dan helpt de rechter om tot een oordeel te komen.
Zelf probeer ik als ik een een probleem ervaar, om het op te lossen, doe je dat niet op een micronivo dan leidt het uiteindelijk naar hele grote conflicten en daar hebben wij er al genoeg van op deze wereld, is mijn bescheiden mening.
De ( relatieve) anonimiteit hier maakt misschien dat jullie opbouwende kritiek meer leidt tot achterklap die niet leidt tot oplossingen maar reputatie schade bij PZB en daar staan behoorlijke straffen op. Kritiek die ondergronds blijft maakt je tot een soort "mol" en daar wordt je niet gehoord. Als ik goed heb gelezen willen jullie eigenlijk juist wel gehoord worden, wil je dat er iets verandert bij PZB, willen jullie net als zij het beste voor de paarden.
Je mag wel weten dat ik geschrokken ben van de sfeer hier en heb wat tijd genomen om na te denken. Ik zou het vreselijk vinden als PZB er niet meer zou zijn of in het bestaansrecht zou worden bedreigt. Hoeveel paarden zouden daar de dupe van zijn? Hoeveel paarden zouden bij de slacht terecht komen, Hoeveel mensen diep ongelukkig omdat ze hun paard moeten afmaken. Roept u maar!! Graag gesprek en uitwisseling laten we "leren" en elkaar hier niet afmaken! mijn dank is groot. Hamvraag, wie durft hier uit de molshoop te komen en een constructieve bijdrage te leveren......ik zou het zooooo geweldig vinden om dat met elkaar te kunnen doen!!
Ik zou adviseren eens pzb hier in de zoek functie te gooien en oude topics te lezen die over zowel pzb als ervaringen over pzb gaan.
Dan zul je zien dat een aantal jaar terug heel wat mensen zijn geweest die pzb hulp aanbood. Maar hier wou pzb niets van weten. Ook mochten er bokkers langs komen om documenten te zien.. Maar dan mocht alleen met de opendag en moest je natuurlijk eerst gewoon intree geld betalen.
Er is in verschillende topics genoeg moeite gedaan door verschillende bokkers om een normaal gesprek te voeren, en nette manier vragen te stellen hier op bokt, om uitleg te krijgen zodat wij bepaalde zaken beter begrijpen.
Maar elke keer werden ze afgesnauwd en vragen werden ontweken.
Ipv bot reageren hadden ze ook gewoon netjes vragen kunnen beantwoorden, dan was dit topic er misschien helemaal niet geweest.
Om nou te gaan zeggen dat pzb hier zwart word gemaakt vind ik aardig ver gaan.
Pzb kan dit zelf heel snel oplossen ipv een advocaat in schakelen, zelf eens een middag besteden aan alle vragen beantwoorden en meer tekst en uitleg geven.