Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:16

Pablow1997 schreef:
Flubberboot schreef:
Dus een paard met een hartaandoening is volgens jou ook gezond?

terk je een conclusie over mij of heb je een vraag?

Jij vind een paard met een aandoening gezond. Ik noem alleen een andere vorm van aandoening met de vraag of jij die dan ook gezond vind. In mijn ogen is een paard met een aandoening, welke dan ook, niet helemaal gezond

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:23

Brainless schreef:
Een paard met CPL is niet gezond.. punt.
Dat je het in bepaalde gevallen redelijk (tijdelijk) onder controle kan houden is super, maar het voorkomen van mijten zegt niets over hoe ernstig CPL is.
Paarden met CPL zijn gevoeliger voor mijt, het is niet zo dat een paard met mijt CPL krijgt.
CPL is ongeneeslijk en progressief.

Juist. Ik heb me tot nu toe buiten de discussie gehouden maar wil hier wel op reageren. Mijn merrie heeft géén mijt maar wel CPL.

Dus Pablow, prima dat je PZB een warm hart toedraagt maar ga alsjeblieft geen onzin lopen verkondigen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:26

CP(L) is letterlijk een afkorting van Chronisch Progressief dus ik zie niet hoe dat gezond is.

Maargoed, alsnog. 'Verkocht'/'geadopteerd'/'gebruikleend' als gezond en dus niet gezond. CPL is een aandoening, dús niet gezond. Jij mag het anders vinden, maar feiten zijn feiten.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:31

Pablow1997 schreef:
Toch bijzonder hoe mijn tekst hier wordt uitgelegd...ik schrijf dat ik een GEZOND paard heb geadopteerd....er wordt vervolgens beweerd dat ik een ZIEK paard heb geadopteerd, hoezo? ben je misschien niet op de hoogte van de aandoening CPL? Mijn d.a. heeft dit echt geen ziekte genoemd..het is een aandoening kan zich in meerder stadia voordoen, afhankelijk van de leefstijl en de aanleg van het paard. Een paard met ernstige CPL haalt de 17 jaar niet eens. Ik ben van mening dat ik een gezond paard heb geadopteerd! net als wormen en vlooien een relatie hebben...hebben mijten en CPL dat ook....een tijdige behandeling voorkomt de aandoening. Dus splits mij niet iets in de maag wat je graag zelf wilt lezen maar wat niet zo IS...dat zijn dus precies de speculaties die een aantal hier loslaten op PZB, verzoek je vriendelijk te " luisteren" naar wat ik deel ipv je eigen oordelen daar als waarheid op te plakken! Vast dank!

Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. De enige relatie tussen mijten en CPL is dat de mijten zich heerlijk voelen en lekker kunnen voortplanten in de plooien die veroorzaakt worden door CPL.
CPL is een ongeneeslijke (progressieve) ziekte (of aandoening, het woord hier maakt niet zoveel uit. Als jouw dierenarts het een aandoening noemt, dan betekent dat dat hij een, al dan niet chronisch, ongezond paard voor zich heeft).
Mijten zijn een probleem, een probleem dat te voorkomen en te behandelen is.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 04:37

Pablow1997 schreef:
Ik adopteerde een gezond paard...hij bleek wel CPL te hebben wat veel koudbloeden en Friese paarden hebben. Het onverwachte gevolg daarvan is dat hij een paar keer per jaar dectomax gespoten krijgt om ( mijten) te doden die de aandoening ( verharding van de huid) knieholten kan aanzetten. De kosten 200 euro per jaar, maar daardoor schuurt hij niet enblijft de CPL rustig. Ik had zeker nog kunnen rijden op de Tinker maar hij was toen al 17 ik kocht hem vooral als weidemaatje. Vlgs de hoefsmid waren er sporen te zien van hoefbevangenheid maar dat was hij zeker niet toen ik hem adopteerde en hij is het al die tijd ook nog nooit geweest. Ik ben voorzichtig met weidegang en voer, hij is supergezond en een blij paard. Een Tinker van 4000 euro vind ik absoluut veel...Ik denk zelf dat er met adoptief-paarden altijd iets kan zijn, net als alle andere paarden die via de handel verkocht worden. Keuren is superbelangrijk. Ik deed het achteraf en heb dat risico genomen, ik zag een gezond paard met goede gangen, nergens onregelmatig en hij werd bereden door een 10 jarige..echt heel braaf, wel sterk. En op de foto dat paard met die enorme schade aan zijn hoeven, dat is heftig. Het lijkt mij zelf een aanbeveling dat de paarden van PZB niet worden verkocht als zijnde dressuurpaarden, er is al aan " gereden" en dat gaat lang niet altijd goed door de rijkunsten van de ruiter en dat adopteer je allemaal mee. Een goedkoop getalenteerd dressuurpaard bestaat m.i. niet en een goed opgeleid dressuurpaard is ontzettend kostbaar. Aanbieden als recreatiepaard, rechtvaardigt de adoptie prijs en de verwachtingen die de ruiter dan ook kan hebben. Ben je zo"n ruiter die ieder paard de wedstrijden in rijdt dan kun je ook wat meer risico nemen. En ja zelf ook door schade en schande ook veel geleerd, ik zou nu altijd eerst keuren en röntgenfoto's maken, het kost geld maar het geeft de grootste zekerheid dat je paard niet iets ernstigs mankeert op dat moment, want alles kan zomaar anders zijn. En ja hoe het ook afloopt, je tekent altijd de voorwaarden, waarmee ook het risico wordt gelopen. Om dat nu bij PZB neer te leggen vind ik niet helemaal kloppen. Misschien moet er in de voorwaarden dat de adoptant akkoord gaat met een keuring op eigen kosten. Vlgs mij staat PZB altijd open voor aanbevelingen.

Pablo mogelijk heb je eroverheen gelezen maar op de vorige bladzijde werd je gevraagd waar je, het adoptie bedrag aan betaald hebt (de stichting of de BV)?
Het is fijn dat je hier een reactie komt geven en je PZB een warm hart toedraagt.
Maar ondanks dat er vele in mijn omgeving donateur waren in het verleden hebben de fanatieke wis en verwijder acties (van kritische berichten) door PZB op social media bij deze mensen juist ervoor gezorgd dat zij zich juist hebben teruggetrokken als donateur omdat er twijfel ontstond over de open en eerlijkheid van o.a de geldstromen en de belachelijke hoge donatiebedragen voor de paarden.
Ik zou het dus juist heel fijn vinden als jij als nieuwkomer met een geadopteerd paard zou kunnen aangeven waar er nu aan betaald is?
En verder raad ik je echt aan om het topic nog eens door te lezen, zodat er misschien duidelijker word waardoor er zoveel vragen zijn en dat juist het uitblijven van antwoorden vanuit PZB nog meer vragen aanwakkert.
Daarnaast vind ik dat het feit zij een advocaat hebben ingeschakeld om 'bokt' de mond te snoeren juist alleen maar in hun nadeel werken vanuit mijn perspectief.
Naar mijn mening heb je als open en eerlijk bedrijf cq stichting niets te vrezen en zijn er in dit topic geen dingen benoemd of gezegd die op onwaarheden berusten.
Ik vind dat als dit volgens PZB wel het geval is zij dit toch gewoon openlijk bespreekbaar zouden kunnen maken, tenslotte zouden zij deze eventuele onwaarheden toch ten alle tijden moeten kunnen weerleggen.

(algemeen)
Misschien kunnen wij de discussie over wel of niet CPL en aandoening even laten voor wat het is en ons richten op de feiten?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 07:39

@Pablow, ik denk dat als je je verdiept in je rechten vanuit je adoptiecontract dat het best nog eens kan zijn dat je (een deel) medische kosten vergoed hoort te krijgen vanuit PZB. Kijk maar eens op https://www.licg.nl/adoptie-en-herplaat ... ereenkomst.

Pablow1997 schreef:
Ik denk zelf dat er met adoptief-paarden altijd iets kan zijn, net als alle andere paarden die via de handel verkocht worden.

Eens, ik vind dat er maar bar weinig verschil tussen zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:00

Uiteraard kan er altijd iets mis zijn met een paard. Als dat iets is dat de vorige eigenaar oprecht niet wist, dan is het hele dikke pech voor de nieuwe eigenaar. Maar als het iets is dat de vorige eigenaar wèl wist / had moeten weten en daar niet voor gewaarschuwd heeft of zelfs nog aangemoedigd heeft dat het paard wel dingen zou kunnen doen die zeer onverstandig zijn... dan is dat toch wel wat minder charmant.

Op zich zou je vanuit het kader van paardenwelzijn ook wel hopen eigenlijk, dat wanneer een stichting oprecht bezig gaat met het zoeken van een "forever home" voor hun paarden, dat ze dan zelf de moeite nemen om een heel duidelijk totaalplaatje te krijgen van zo'n dier. Door het zèlf uitgebreid te laten keuren.

Zodat het dier met een heel duidelijk verhaal aangeboden kan worden en een echt passend adoptieplekje gevonden kan worden. Waardoor die dieren niet meer zo snel teruggestuurd en versleept worden :(:)

Maar misschien blijkt het aantal "retouren" bij PZB wel mee te vallen? Geen idee.

Misschien blijkt het in de praktijk voor herplaats-stichtingen ook wel beter te werken om het verhaal wat mooier te maken, omdat adoptanten extra mankementen er makkelijker bij nemen als het paard eenmaal bij hun staat en ze zich er aan gaan hechten.

En als adoptanten "hij bleek wel CPL te hebben" in 1 zin zeggen met "ik heb een gezond paard geadopteerd" en er dus tevreden mee zijn dat er toch dingen (bewust of onbewust) verzwegen zijn.....tja.

Pablow: als je van de CPL af had geweten en voor aankoop adoptie van de Tinker had beseft hoe naar dit kan verlopen, had je het beestje dan nog steeds meegenomen...? Dus niet achteraf nu je het dier kent, maar toen je daar destijds de beslissing moest nemen? Of had je er dan wat meer bedenktijd voor nodig gehad? En denk je dat PZB het al geweten had moeten hebben dat er sprake was van CPL...?

Ik vind het overigens wel jammer dat Pablow zo aangevallen wordt, de toon is best vijandig zo hier en daar -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:44

upendo schreef:
CP(L) is letterlijk een afkorting van Chronisch Progressief dus ik zie niet hoe dat gezond is.

Maargoed, alsnog. 'Verkocht'/'geadopteerd'/'gebruikleend' als gezond en dus niet gezond. CPL is een aandoening, dús niet gezond. Jij mag het anders vinden, maar feiten zijn feiten.

Exact. CPL staat voor Chronisch (als in gaat nooit meer over), Progressief (als in wordt in de loop der tijd erger) Lymfeoedeem.

CPL is echt een ingewikkelde ziekte en om die goed te managen is veel zorg nodig. Meer dan alleen het bestrijden van mijten.
Uit het verhaal van Pablow begrijp ik ook dat de CPL bij de adoptie niet is gemeld.
Terwijl CPL is door een beetje ervaren paardenhouder prima van mok te onderscheiden is.
Over de consequenties wordt naar mijn mening wat te gemakkelijk gedaan. Terwijl zowel voor het paard als voor de eigenaar een echt vervelende kwaal is en veel zorg met zich brengt.

Verder ziet de hoefsmid ook sporen van hoefbevangenheid begrijp ik. Meestal is er dan sprake van een deels losse wand die aan het uitgroeien is. Als je zeker wil weten of je paard daar geen hinder van heeft, kun je het best van de voeten (voor meestal) een RX laten maken of het hoefbeen nog op de goede plek zit.

Pablow1997

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:00

dank voor alle reacties over CPL....ik weet er inmiddels voldoende over.
@pmarena....dank je voor je opmerking...de toon is hier " best vijandig" die ervaar ik ook...Ik doe mijn best om uit persoonlijke reacties te blijven, iedereen mag hier iets vinden maar het is en blijft een mening.
De reacties kunnen nogal aanvallend ervaren worden en daar kan alleen maar verdediging op komen. Ik ben wel blij met de open vragen die anderen ook durven te stellen, dat maakt dat ik ook durf te delen over hoe het voor mij is gegaan.
Als ik mij verplaats in de situatie van PZB dan vind ik echt dat zij hier gewoon te veel over hun heen krijgen, dat is voor niemand goed en hoort in mijn ogen ook helemaal niet thuis op een topic als deze.
Ik vraag mij af of het tij nog kan keren, voordat mensen hier persoonlijk maar ook Bokt in vervelende juridische situaties terecht komen.
Denkend aan een oplossing, (als dat al een wens zou zijn?? ) Zou het nog een optie kunnen zijn om met een delegatie van de deelnemers hier, in gesprek te gaan met PZB om op alle vragen, antwoorden te krijgen? Je vragen te kunnen stellen? Je mening te kunnen geven? Ook over verantwoordelijkheden, teleurstellingen, verwachtingen, feiten?
En dan met een gespreksleider erbij? zodat iedereen zich veilig genoeg voelt om zorgen over PZB te delen? Ook informatie over geld stromen, misschien met aanbevelingen zodat PZB geïnspireerd kan worden door jullie kritische punten?
Dan krijgt PZB ook de kans om wenselijke verbeteringen door te voeren.

Zou niet iedereen hier, zichzelf ook moeten af vragen wat jou persoonlijk toch drijft, als je echt zulke zorgen hebt en denkt dat PZB oneigenlijk met verantwoordelijkheden en geldstromen omgaat dan zou zelfs een dagvaarding toch ook op zijn plaats zijn? Dan helpt de rechter om tot een oordeel te komen.

Zelf probeer ik als ik een een probleem ervaar, om het op te lossen, doe je dat niet op een micronivo dan leidt het uiteindelijk naar hele grote conflicten en daar hebben wij er al genoeg van op deze wereld, is mijn bescheiden mening.
De ( relatieve) anonimiteit hier maakt misschien dat jullie opbouwende kritiek meer leidt tot achterklap die niet leidt tot oplossingen maar reputatie schade bij PZB en daar staan behoorlijke straffen op. Kritiek die ondergronds blijft maakt je tot een soort "mol" en daar wordt je niet gehoord. Als ik goed heb gelezen willen jullie eigenlijk juist wel gehoord worden, wil je dat er iets verandert bij PZB, willen jullie net als zij het beste voor de paarden.
Je mag wel weten dat ik geschrokken ben van de sfeer hier en heb wat tijd genomen om na te denken. Ik zou het vreselijk vinden als PZB er niet meer zou zijn of in het bestaansrecht zou worden bedreigt. Hoeveel paarden zouden daar de dupe van zijn? Hoeveel paarden zouden bij de slacht terecht komen, Hoeveel mensen diep ongelukkig omdat ze hun paard moeten afmaken. Roept u maar!! Graag gesprek en uitwisseling laten we "leren" en elkaar hier niet afmaken! mijn dank is groot. Hamvraag, wie durft hier uit de molshoop te komen en een constructieve bijdrage te leveren......ik zou het zooooo geweldig vinden om dat met elkaar te kunnen doen!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:03

Wat is er toch mis met een paard naar de slacht brengen.
Soms d3nk ik omdat men te sentimenteel geworden is dit soort stichtingen bestaan.
En in gesprek gaan

Been there, done that

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:05

Ik sluit me bij jou aan, Pablow1997. Het domweg blijven hakken op PZB, met halve waarheden en verdachtmakingen (zoals het verhaal over de verwaarloosde Fries waarvan men zeker wist dat die op de paardenmarkt gekocht zou zijn, wat later helemaal niet bleek te kloppen), lost niets op. Het geeft ongetwijfeld een lekker saamhorig gutmensch gevoel, maar er zit geen enkele vooruitgang in. Verzamel bewijzen en stap naar een rechter, of houdt op met dit soort afbrand-reacties.

En nee, ik ben geen PZB-adept.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:18

Waar heb je gevonden dat het niet bleek te kloppen, van die Fries? Want ik denk nog steeds dat ze het paard op de markt hebben gekocht. Ik zag ze in de middag met een broodmagere Fries (wel onder deken) aan touw op de markt staan en later die dag zag ik de post op instagram met een foto van een broodmagere Fries. Heb geen paspoort van het dier gezien, maar ik ben er vrij zeker van dat het om hetzelfde dier gaat.

edit; ik heb de post van PZB over de Fries nog eens opgezocht op instagram en ik ben niet de enige die ze gezien heeft met het dier. Meerdere mensen hebben het gezien.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:52

Ik zou het fijner vinden als PZB weer terug gaat naar hun oorspronkelijke doel. “Verwaarloosde” paarden opvangen. Nu is het gewoon een commercieel bedrijf geworden die over de rug van de paarden bekendheid heeft gekregen. Want een stichting dat zich in zet voor verwaarloosde paarden hoeft niet mee te doen met een Penny dag op horse event. Die hoeft geen bed en breakfast te openen en open dagen te organiseren met goodie bags die moet zich bezig houden met het rehabiliteren van verwaarloosde paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:20

Candalisa: Als zulke nevenactiviteiten ervoor zorgen dat ze meer geld binnen harken om paarden op te vangen, dan lijkt me dit prima.
(tenzij men de paarden gaat verwaarlozen omdat men te druk is met de andere activiteiten)

Pablow: ik denk eigenlijk dat wat je voorstelt, in de beleving van veel Bokkers juist hier al gebeurt: dit topic als uitnodiging voor Henk om te reageren. Maar in plaats van gewoon even uitleggen hoe de vork in de steel zit, kiest hij er blijkbaar voor om liever de kritische berichten weg te laten gummen, net als op zijn eigen social media kanalen waar mensen hun kritische vragen zien verdwijnen en vervolgens uit de groep gemikt worden, volgens Bokkers hier in het topic waarbij dit meermaals gebeurd is.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je online soms vervelende galbakken hebt, die zure opmerkingen uit hun duim zuigen...gewoon omdat het kan. En dat er een punt komt waarop je er wel klaar mee bent omdat er niet geluisterd wordt naar het werkelijke verhaal.

Maar het lijkt er op dat hier niet eens geprobeerd wordt om kritische vragen / opmerkingen te weerleggen. Het moet gewoon wèg, mag er niet zijn blijkbaar. Dat vind ik ook wel apart.

Want hoe moeilijk is het nou eigenlijk om te zeggen "de Fries komt niet van de paardenmarkt".
Of "de Fries komt wel van de paardenmarkt, wij hebben het dier opgehaald, omdat....enz."

En zo voor meer punten van kritiek. Hier op reageren moet toch eigenlijk niet eens zo gek veel moeite kosten. Waarom zou je dat niet doen, als je zeker bent dat je de zaken goed en eerlijk aanpakt. Het komt raar over dat er gekozen wordt voor het temmen van honderden posts zonder eerst even gewoon te zeggen van joh hee mensen, DIT is wat er daadwerkelijk speelt.

Is ieders vrije keuze natuurlijk om je niet te laten "besturen" door een stel forumers, maar als de aanklacht is dat het er nogal schimmig aan toe gaat dan helpt dat niet om de zaak te verbeteren.... ik vind dat best zonde want daarmee krijg je toch een "waar rook is..." gevoel.

Volgens mij wil helemaal niemand dat PZB stopt.
Maar vooral dat ze wat eerlijker (o.a. qua omschrijving van de paarden) en transparanter te werk gaan en men niet steeds meer twijfels krijgt over of het wel klopt wat ze zeggen.

Dat vertrouwen brokkelt steeds meer af en krijg je niet terug door alleen maar mensen de mond te willen snoeren... i.m.o. is dat iets dat iemand die "te goeder trouw" is doet NA dat die een poging doet om uitleg en openheid te geven op die kritische vragen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:22

@pablo: dit is niet het eerste topic over pzb. In een eerder topic is er vollop meegedacht, is er zelfs hulp aangeboden. Ook toen werd er om transparantie en openheid gevraagd. De reactie van henk was toen even uit m'n hoofd met een klein groepje videobellen. Op kritische vragen is nooit een duidelijk antwoord gekomen. Die transparantie is er jaren later nog niet.

Niemand hier is erop uit om ze kapot te maken. Maar als je als stichting niet transparant werkt en mensen blokt die kritische vragen stellen dan snap je toch wel dat mensen serieus gaan denken dat ze iets te verbergen hebben? Je werkt wel met gedoneerd geld. Dan mag je toch wel verwachten dat iig duidelijk is dat dat geld ook daadwerkelijk gebruikt wordt om paarden te redden? En dat het bijvoorbeeld niet via andere stichtingen verdwijnt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:27

Pablow1997 schreef:
Zou niet iedereen hier, zichzelf ook moeten af vragen wat jou persoonlijk toch drijft, als je echt zulke zorgen hebt en denkt dat PZB oneigenlijk met verantwoordelijkheden en geldstromen omgaat dan zou zelfs een dagvaarding toch ook op zijn plaats zijn? Dan helpt de rechter om tot een oordeel te komen.

Ik zou de vraag eens willen omdraaien: Waarom zou een hulporganisatie (bestaande uit een BV, en een aantal stichtingen, inclusief ANBI stichting) in rechte moeten worden gedwongen om transparant te zijn over zijn geldstromen? Als hulporganisatie zou je toch transparant moeten WILLEN zijn naar je donateurs en sponsoren?
Maar de organisatie geeft - ondanks vele jaren verzoeken daartoe - daar geen duidelijkheid over.
Wat doet dat met de reputatie denk je?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:37

Pablow1997 schreef:
dank voor alle reacties over CPL....ik weet er inmiddels voldoende over.
@pmarena....dank je voor je opmerking...de toon is hier " best vijandig" die ervaar ik ook...Ik doe mijn best om uit persoonlijke reacties te blijven, iedereen mag hier iets vinden maar het is en blijft een mening.
De reacties kunnen nogal aanvallend ervaren worden en daar kan alleen maar verdediging op komen. Ik ben wel blij met de open vragen die anderen ook durven te stellen, dat maakt dat ik ook durf te delen over hoe het voor mij is gegaan.
Als ik mij verplaats in de situatie van PZB dan vind ik echt dat zij hier gewoon te veel over hun heen krijgen, dat is voor niemand goed en hoort in mijn ogen ook helemaal niet thuis op een topic als deze.
Ik vraag mij af of het tij nog kan keren, voordat mensen hier persoonlijk maar ook Bokt in vervelende juridische situaties terecht komen.
Denkend aan een oplossing, (als dat al een wens zou zijn?? ) Zou het nog een optie kunnen zijn om met een delegatie van de deelnemers hier, in gesprek te gaan met PZB om op alle vragen, antwoorden te krijgen? Je vragen te kunnen stellen? Je mening te kunnen geven? Ook over verantwoordelijkheden, teleurstellingen, verwachtingen, feiten?
En dan met een gespreksleider erbij? zodat iedereen zich veilig genoeg voelt om zorgen over PZB te delen? Ook informatie over geld stromen, misschien met aanbevelingen zodat PZB geïnspireerd kan worden door jullie kritische punten?
Dan krijgt PZB ook de kans om wenselijke verbeteringen door te voeren.

Zelf probeer ik als ik een een probleem ervaar, om het op te lossen, doe je dat niet op een micronivo dan leidt het uiteindelijk naar hele grote conflicten en daar hebben wij er al genoeg van op deze wereld, is mijn bescheiden mening.
De ( relatieve) anonimiteit hier maakt misschien dat jullie opbouwende kritiek meer leidt tot achterklap die niet leidt tot oplossingen maar reputatie schade bij PZB en daar staan behoorlijke straffen op. Kritiek die ondergronds blijft maakt je tot een soort "mol" en daar wordt je niet gehoord. Als ik goed heb gelezen willen jullie eigenlijk juist wel gehoord worden, wil je dat er iets verandert bij PZB, willen jullie net als zij het beste voor de paarden.
Je mag wel weten dat ik geschrokken ben van de sfeer hier en heb wat tijd genomen om na te denken. Ik zou het vreselijk vinden als PZB er niet meer zou zijn of in het bestaansrecht zou worden bedreigt. Hoeveel paarden zouden daar de dupe van zijn? Hoeveel paarden zouden bij de slacht terecht komen, Hoeveel mensen diep ongelukkig omdat ze hun paard moeten afmaken. Roept u maar!! Graag gesprek en uitwisseling laten we "leren" en elkaar hier niet afmaken! mijn dank is groot. Hamvraag, wie durft hier uit de molshoop te komen en een constructieve bijdrage te leveren......ik zou het zooooo geweldig vinden om dat met elkaar te kunnen doen!!

Ik zou adviseren eens pzb hier in de zoek functie te gooien en oude topics te lezen die over zowel pzb als ervaringen over pzb gaan.
Dan zul je zien dat een aantal jaar terug heel wat mensen zijn geweest die pzb hulp aanbood. Maar hier wou pzb niets van weten. Ook mochten er bokkers langs komen om documenten te zien.. Maar dan mocht alleen met de opendag en moest je natuurlijk eerst gewoon intree geld betalen.

Er is in verschillende topics genoeg moeite gedaan door verschillende bokkers om een normaal gesprek te voeren, en nette manier vragen te stellen hier op bokt, om uitleg te krijgen zodat wij bepaalde zaken beter begrijpen.
Maar elke keer werden ze afgesnauwd en vragen werden ontweken.
Ipv bot reageren hadden ze ook gewoon netjes vragen kunnen beantwoorden, dan was dit topic er misschien helemaal niet geweest.
Om nou te gaan zeggen dat pzb hier zwart word gemaakt vind ik aardig ver gaan.

Pzb kan dit zelf heel snel oplossen ipv een advocaat in schakelen, zelf eens een middag besteden aan alle vragen beantwoorden en meer tekst en uitleg geven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:41

Maar Pablow... heb jij nu geld betaald aan de stichting of aan de BV?

Pablow1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:22

ik heb op 17 mei 2020 betaald aan de stichting zinloos geweld tegen dieren.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:34

Pablow1997 schreef:
ik heb op 17 mei 2020 betaald aan de stichting zinloos geweld tegen dieren.....

Nog een andere contractvorm. Dat roept nog meer vragen op dan die er al waren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:35

Niet aan de bv dus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:03

Pablow1997 schreef:
Hamvraag, wie durft hier uit de molshoop te komen en een constructieve bijdrage te leveren......ik zou het zooooo geweldig vinden om dat met elkaar te kunnen doen!!

Ohh dat heb ik (en vele anderen) zeker gedaan, maar hun reactie is nooit echt meegaand als je niet met hun mee praat.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:44

Kritische vragen, worden überhaupt niet op gereageerd inderdaad, via mail wordt je hard genegeerd en via facebook wordt je gewoon zelfs geblokkeerd.

Tja, hoe kan je dan vragen weerleggen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:01

Pablow1997: Ken jij de mensen van pzb goed, of is jouw diepe vertrouwen in hen enkel gebaseerd op de aanschaf van je "gezonde" tinker met CPL 3 jaar geleden? Je lijkt nogal met ze begaan, op dezelfde manier te denken, dusdanig dat je af en toe niet weet of je nou in de eerste of de derde persoon over ze moet schrijven :Y) ?

Mocht je ze nou kennen he.. dan kan jij misschien wel een mooi lijstje vragen voorleggen vanuit bokt waar ze dan op kunnen antwoorden op hun website, facebookpagina en eventueel hier, want ze zijn zo ontzettend transparant toch? Kan je dan ook meteen vragen of ze de cijfers van alle bv's en stichintingen die bij wet gepubliceerd moeten worden, ook daadwerkelijk publiceren op de daarvoor bestemde plekken? Dat vind ik toch een mooi idee :D.

Lijkt me meer zoden aan de dijk zetten dan mensen face to face met elkaar laten paten. De reputatieschade van pzb op het internet kunnen ze alleen maar beperken door daadwerkelijk openbaar op het internet informatie te delen die de verhalen kan weerleggen. In besloten kring met een klein groepje heeft geen zin. Dan krijg je weer "van horen zeggen" verhalen die de wereld in geslingerd worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:30

Echwel schreef:
Niet aan de bv dus.

En niet aan de Anbi Paard zoekt baas. (Dag zag je ook wel aan het jaarverslag uit 2020, want daar kwam niks binnen).
Dus aan de stichting Zinloos geweld tegen dieren? Die geen jaarrekening publiceert. Helder.