Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:10

Er zal inderdaad ook een grijs deel zitten, dat is bijna altijd zo :)
Ben benieuwd wat jouw ervaringen met hun zijn en op welke manier jij ze kent.

Ik vind namelijk dat er meerdere kanten aan een verhaaal zitten en daar ben ik dan ook benieuwd naar :j

Bekapping

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:52

Het probleem is volgens mij dat ze te groot zijn geworden met teveel paarden en te weinig mankracht en geld.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:55

Is dat dan een excuus om zo met dieren om te gaan? Lijkt mij niet

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:03

Hoe denk je dat er met de dieren wordt omgegaan?
Ze krijgen net zoals bij andere stallen 3x per dag hooi,en in de avond biks of slobber met of zonder de medicijnen die ze nodig hebben,iedere dag worden de stallen opgestrooid of als de stallen aan de beurt zijn helemaal leeggehaald en opgestrooid.
En géén 1 paard staat 23 uur per dag op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:13

Hoe lang krijgen ze dan weidegang per paard per dag ?

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:14

Anoniem schreef:
Bekapping schreef:
Klopt,ik ken de Stichting,er gebeuren daar ook goede dingen,het is niet alleen zwart -wit

Er horen daar ALLEEN MAAR GOEDE DINGEN te gebeuren >;)

Daarvoor is die stichting. Anders kunnen ze de boel beter opdoeken.

(Jezus Christus zeg, zou de stichting Martijn zichzelf ook geprobeerd te hebben goed te banketstaaf... Maar we doen ook goede dingen, kinderpostzegels likken voor ouderen, tsssss)

Hahahaha _/-\o_

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:21

Bekapping schreef:
Ze krijgen net zoals bij andere stallen 3x per dag hooi,en in de avond biks of slobber met of zonder de medicijnen die ze nodig hebben,iedere dag worden de stallen opgestrooid of als de stallen aan de beurt zijn helemaal leeggehaald en opgestrooid.

De paarden staan s'winters wel degelijk 23 uur per dag op stal. Is moeilijk te bewijzen maar wel met een simpel sommetje te doen.
Er zijn s'winters 5 groepen voor de paddocks en er word van half twee tot half 6 buitengezet.
in dat geval word de shettengroep (die in een grote uitloop staat met 7 paarden) of overgeslagen, OF de shetten groep en een kleine groep (bv. een groep van 2 of 3) word dan in de paddock van de shetten gezet voor een uurtje. Het komt voor dat op hele slechte dagen (weinig vrijwilligers, weinig tijd, mensen komen te laat enz.) dat een groep paarden helemaal word overgeslagen met buitenzetten Of deze worden op een slecht weiland gezet. het is ook voorgekomen dat omdat er tijd tekort was mensen i.p.v de paarden los te zetten, een stukje met ze ging wandelen. maar lang verhaal kort, met werk tijden en hoeveelheid groepen kunnen ze nooit langer dan een uur naar buiten elke dag. zomers staan ze meestal wel veel buiten inderdaad. wat dit jaar heeft geresulteerd in 4 hoefbevangen paarden. Goed bezig S.P.A. *klapt langzaam*

edit: Oh en ook nog zo iets, die stallen zien er altijd super ranzig uit. ze worden om de 3-4 dagen verschoond, opstrooien kun je 1 dag (uitzondering 2) maken. en dan kun je zeggen dat is duur, maar daar hebben ze zelf voor gekozen. als je het je niet kunt veroorloven moet je de verantwoording niet nemen voor zoveel dieren. Het is niet dat ik het niet begrijp hoor, als het aan mij lag had ik ook 5 paarden staan, maar ik zou de kwaliteit van hun leven daar sterk mee verlagen. Dus hou ik het bij eentje in de toekomst. (tenzij ik de loterij win) Als de Stichting zich nou gewoon beseft dat ze met een mindere kwantiteit een veel betere kwaliteit krijgen, zou dat een heleboel schelen. Wat ons terugbrengt naar het topic geweigerde adopties, Kenzo first en Wedford, en Diva (Femke). Gewoon hele domme en egoïstische beslissingen zijn dat en dat hoort een stichting absoluut niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Hybrid op 20-09-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:23

Bekapping schreef:
Het probleem is volgens mij dat ze te groot zijn geworden met teveel paarden en te weinig mankracht en geld.

Dat denk ik ook inderdaad, de intentie zal in eerste instantie best goed zijn geweest...

Echter wat ik dan niet snap is dat ze op een veiling nog 3 paarden 'aankopen', paarden waarvan van te voren al bekend was dat ze niet geslacht zouden worden (is nl kostentechnisch niet logisch... dat kost meer geld als dat het opbrengt).
Dat er vanuit deze stichting (en SPIN) gewoonweg werd tegengewerkt toen bekend werd dat er voor bepaalde paarden wel iemand was die ze wilden kopen en een goed huis konden bieden (ik denk aan Doortje en First bijv.), door deze paarden 'persé' te willen aankopen zijn de prijzen enorm opgedreven waardoor er 4 x zoveel (zoniet meer) betaald is voor de paarden dan dat ze logischer wijs waard waren, de veilig'meester' en de dierenbescherming Limburg werkten al samen om ervoor te zorgen dat het geen impulsaankopen zouden worden.

Ze hadden al te weinig plek, ze zitten met een verhuizing die komt (dit loopt al jaren dus was bekend), hebben hoge kosten, er is achterstallig onderhoud (en ik snap dat je niet enorm gaat investeren in iets waar je binnen korte tijd weggaat maar toch, op de nieuwe locatie zal ook het nodige moeten gebeuren).
En toch kopen ze via gedoneerd geld (ok... dit was niet allemaal direct aan hun gedoneerd maar ook via SPIN/Piep/Partij van de dieren die alles lekker aangewakkerd hebben) paarden aan, dit geld hadden ze stukken beter kunnen besteden.

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:41

Hybrid schreef:
Bekapping schreef:

De paarden staan s'winters wel degelijk 23 uur per dag op stal. Is moeilijk te bewijzen maar wel met een simpel sommetje te doen.
Er zijn s'winters 5 groepen voor de paddocks en er word van half twee tot half 6 buitengezet.
in dat geval word de shettengroep (die in een grote uitloop staat met 7 paarden) of overgeslagen, OF de shetten groep en een kleine groep (bv. een groep van 2 of 3) word dan in de paddock van de shetten gezet voor een uurtje. Het komt voor dat op hele slechte dagen (weinig vrijwilligers, weinig tijd, mensen komen te laat enz.) dat een groep paarden helemaal word overgeslagen met buitenzetten Of deze worden op een slecht weiland gezet. het is ook voorgekomen dat omdat er tijd tekort was mensen i.p.v de paarden los te zetten, een stukje met ze ging wandelen. maar lang verhaal kort, met werk tijden en hoeveelheid groepen kunnen ze nooit langer dan een uur naar buiten elke dag. zomers staan ze meestal wel veel buiten inderdaad. wat dit jaar heeft geresulteerd in 4 hoefbevangen paarden. Goed bezig S.P.A. *klapt langzaam*

edit: Oh en ook nog zo iets, die stallen zien er altijd super ranzig uit. ze worden om de 3-4 dagen verschoond, opstrooien kun je 1 dag (uitzondering 2) maken. en dan kun je zeggen dat is duur, maar daar hebben ze zelf voor gekozen. als je het je niet kunt veroorloven moet je de verantwoording niet nemen voor zoveel dieren. Het is niet dat ik het niet begrijp hoor, als het aan mij lag had ik ook 5 paarden staan, maar ik zou de kwaliteit van hun leven daar sterk mee verlagen. Dus hou ik het bij eentje in de toekomst. (tenzij ik de loterij win) Als de Stichting zich nou gewoon beseft dat ze met een mindere kwantiteit een veel betere kwaliteit krijgen, zou dat een heleboel schelen. Wat ons terugbrengt naar het topic geweigerde adopties, Kenzo first en Wedford, en Diva (Femke). Gewoon hele domme en egoïstische beslissingen zijn dat en dat hoort een stichting absoluut niet te doen.

Vergeet Peppie niet, ik kan hem een ontzettend mooie oude dag geven met de medische zorg die hij nodig heeft. Ik krijg hem niet geadopteerd, terwijl het mijn oude viervoeter was en het doet mijn pijn om te horen dat het zo'n zooitjes is daar en hij daar nog is.....en ook wordt gereden in lessen :-(

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:41

Hybrid schreef:
Bekapping schreef:

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik wou dat ze het goed hadden daar. Mijn vriend staat daar namelijk nog, en ik gun hem alles beter dan dat.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:51

Waarom staat Peppie daar dan Sixey als het jouw oude viervoeter is?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:54

Ben het wel helemaal met jullie eens dat die 3 aangekochte paarden daar nooit hadden moeten komen,zeker Wedford en First niet

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:09

Maar ze staan er wel. Als deze stichting echt gaat voor het welbevinden/beschermen van paarden was de missie al geslaagd tijdens de veiling toen de bedragen duidelijk boven de slachtprijs lagen. Nu is er oneigenlijk gebruik gemaakt van financiele middelen waardoor uiteindelijk alle paarden in de opvang zijn benadeeld. Dan lijkt het er toch echt op dat er niet in het belang van de dieren wordt gehandeld.

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:25

ChrisXe schreef:
Maar ze staan er wel. Als deze stichting echt gaat voor het welbevinden/beschermen van paarden was de missie al geslaagd tijdens de veiling toen de bedragen duidelijk boven de slachtprijs lagen. Nu is er oneigenlijk gebruik gemaakt van financiele middelen waardoor uiteindelijk alle paarden in de opvang zijn benadeeld. Dan lijkt het er toch echt op dat er niet in het belang van de dieren wordt gehandeld.

Het is zo wie zo belachelijk dat een paardenopvang paarden gaat kopen op een veiling en voor zeer hoge bedragen alles bij elkaar voor 3 paarden meer dan 10.000 euro. Een dierenasiel koopt ook geen honden of katten. In strijd met de doelstelling van de stichting ( er worden geen paarden verkocht, alleen geadopteerd ) zijn 2 van deze veilingpaarden ( Kenzo en First ) in eigendom genomen ( dus gekocht ) door leden van het bestuur, hierdoor is voor mij het geloof in deze stichting helemaal verdwenen.

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:01

Bekapping schreef:

Beste Bekapping Het is niet meer dan logisch dat gezorgd wordt dat hun paarden de dagelijkse verzorging krijgen, goed voer en een warme schone stal en genoeg beweging.

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:43

justme188 schreef:
Bekapping schreef:

Beste Bekapping Het is niet meer dan logisch dat gezorgd wordt dat hun paarden de dagelijkse verzorging krijgen, goed voer en een warme schone stal en genoeg beweging.

Ja maar zelfs dat krijgen ze dus niet. -O-

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:18

Ik heb in het verleden wel een navraag gedaan over een paar paarden die bij de stichting stonden en nog steeds staan..
Ik was namelijk geinteresseerd in een leuk paard om bosritjes mee te maken,
alle jongere dieren de er stonden waren niet voor adoptie, nu achteraf klinkt het ook wel alsof ze gewoon niet wouden dat die dieren weg gingen ivm manege les?
Hoe dan ook, het is belachelijk dat deze dieren, die zoveel extra aandacht nodig hebben, zo behandeld worden.
Dus hoe willen jullie het aanpakken?
Schrijft iedereen met een ervaring met de stichting naar opgelicht?
Tijd voor actie lijkt mij?

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:06

Wendybrian schreef:
Ik heb in het verleden wel een navraag gedaan over een paar paarden die bij de stichting stonden en nog steeds staan..
Ik was namelijk geinteresseerd in een leuk paard om bosritjes mee te maken,
alle jongere dieren de er stonden waren niet voor adoptie, nu achteraf klinkt het ook wel alsof ze gewoon niet wouden dat die dieren weg gingen ivm manege les?
Hoe dan ook, het is belachelijk dat deze dieren, die zoveel extra aandacht nodig hebben, zo behandeld worden.
Dus hoe willen jullie het aanpakken?
Schrijft iedereen met een ervaring met de stichting naar opgelicht?
Tijd voor actie lijkt mij?

Ja dat lijkt mij ook, we kunnen hier eindeloos berichten plaatsen, maar zo gebeurt er weinig, dus kom op mensen actie. Kom met ideeën hoe we dit gaan aanpakken in het belang van alle beesten.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:08

Eventueel handtekeningen verzamelen? Ik denk dat heel bokt met liefde wil tekenen

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:25

Lienek schreef:
Eventueel handtekeningen verzamelen? Ik denk dat heel bokt met liefde wil tekenen

^precies dat

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:57

Dat lijkt mij een goed idee, die zou je dan kunnen overhandige aan de partij voor de dieren bijvoorbeeld

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:59

Er bestaan toch van die petities sites ?? wie opent er eentje, kijken hoeveel handtekeningen we krijgen.

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:29

getekend!

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:19

Dit heeft niets meer te maken met dierenwelzijn,alleen met wraak omdat sommige mensen een paard niet geadopteerd krijgen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:26

@Bekapping is het zo? Kunnen we daaruit opmaken dat jij wel van mening bent dat ze als stichting goed werk verrichten en het welzijn van de paarden en pony's op 1 staat?