Ailill schreef:Heb je toevallig een link?
Nee kun je zelf even opzoeken. Misschien staat hij zelfs wel ergens in dit topic maar dat weet ik niet zeker.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Even voor de duidelijkheid: Ik denk dat het beter is, om de specifieke / individuele zaken hier niet te benoemen. Dat mag alleen uit de eerste hand komen.
Ik lees ze, ik weet dat het in sommige gevallen iets anders ligt dan hier wordt vermeld. Het is verleidelijk, maar liever dit niet op deze manier plaatsen. Ik wil graag dat het topic open blijft.
Dreamboy schreef:JohAilill schreef:Heb je toevallig een link?
Nee kun je zelf even opzoeken. Misschien staat hij zelfs wel ergens in dit topic maar dat weet ik niet zeker.
Pablow1997 schreef:Dat ze beschermd worden door een adoptief-bedrag vind ik juist goed! ik kan mijn paard van PZB nooit verkopen, laten werken, aan verdienen en gelukkig maar, want stel je voor je krijgt een gratis paard brengt het naar de slacht en 800 euro verdient...of het staat de volgende dag op marktplaats??
of op transport naar Italië? Dan zou de doelstelling van PZB nooit gehaald worden en was het slechts een tussenstation voor nog meer ellende. Hij mag wel altijd terug naar PZBen dan zorgen zij verder voor hem en zoeken een nieuwe baas. Nee geen geld terug, dat is besteed aan andere zieke of verzwakte dieren. Dat het daar ergens pijn kan doen, begrijp ik wel, maar het is nu eenmaal geen handelsstal waar je als het paard niet bevalt misschien mag omruilen voor een beter passend paard, maar ook in de handel krijg je geen geld terug. Het is gewoon niet de doelstelling van paard zoekt baas en je bent natuurlijk niet verplicht daar te kopen.
Ik heb een Tinker geadopteerd, drie jaar geleden en heb daar 1500 euro voor betaald met liefde, hij is keurig thuis gebracht, ik heb voor de voorwaarden getekend en hij is fijn gezelschap voor mijn stokoude andere paard van 27. O ja en ik ben geen " Henk", maar donateur van PZB en draag iedereen daar een warm hart toe. Ik snap ook dat PZB een einde wil hebben aan de verdachtmakingen en negatieve berichtgevingen en dat ze daar stappen voor ondernemen. Wel fijn als dit topic een plaats kan zijn waar we kunnen uitwisselen, bijvoorbeeld de herstelkansen van een paard dat hoefbevangen is. En laten we leren van hoe sommige paarden herstellen ook al geef je er in eerste instantie geen cent meer voor....Ik denk aan Tine aan Higgins en heel recent kleine Owen...ze raken mij diep en ik kan dan alleen maar heel blij zijn met de goede zorgen van PZB!
Dreamboy schreef:Joh doe ff lekker niet zo denigrerend. Filmpje staat nog gewoon op hun eigen kanaal.Ailill schreef:Goh, laat ik nu net via pb wel de link hebben ontvangen.
Het was maar een vraag
Dan heeft iemand dat filmpje opgeslagen want het staat niet meer online. Het was maar een antwoord. Heb je in ieder geval geleerd hoe je in het vervolg iets opzoekt op youtube, toch?Graag gedaan.
pmarena schreef:Die prijzen en voorwaarden daar zit ik dan weer niet zo mee. Als je als adoptant dat allemaal prima vindt en er een goed gevoel bij hebt: lekker doen
Dreamboy schreef:Joh doe ff lekker niet zo denigrerend. Filmpje staat nog gewoon op hun eigen kanaal.Ailill schreef:Goh, laat ik nu net via pb wel de link hebben ontvangen.
Het was maar een vraag
Dan heeft iemand dat filmpje opgeslagen want het staat niet meer online. Het was maar een antwoord. Heb je in ieder geval geleerd hoe je in het vervolg iets opzoekt op youtube, toch?Graag gedaan.
Citaat:Ik adopteerde een gezond paard...hij bleek wel CPL te hebben
DuoPenotti schreef:Citaat:Ik adopteerde een gezond paard...hij bleek wel CPL te hebben
dus je adopteerde een ziek paard.
En dat jij er dan betreft kosten en zorg redelijk mee uit komt is fijn, helaas verloopt cpl zo gunstig niet in veel gevallen.
En ik vind het kwalijk als een paard, bij wie dan ook weggaat als gezond. Want dat is het alles behalve.
Pablow1997 schreef:Een Tinker van 4000 euro vind ik absoluut veel...Ik denk zelf dat er met adoptief-paarden altijd iets kan zijn, net als alle andere paarden die via de handel verkocht worden. Keuren is superbelangrijk.
Citaat:Aanbieden als recreatiepaard, rechtvaardigt de adoptie prijs en de verwachtingen die de ruiter dan ook kan hebben. Ben je zo"n ruiter die ieder paard de wedstrijden in rijdt dan kun je ook wat meer risico nemen.