Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:59

Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar stichting paard in nood, en ze zeggen dat ze de paarden gaan opvolgen bij Amsterdam .
Ook heb ik een vraag gesteld bij een bericht dat Frits weer verhuisd is en dat wordt helaas niet zo lekker ontvangen terwijl ik alleen gevraagd heb wat het vooruitzicht van Frits is daar zebrazorg had vermeld dat Frits zware pijn zou hebben, ze voelen zich nogal snel aangevallen geloof ik -O-
Bij zijn nieuwe plek wordt vermeld dat er weinig van zijn pijn te zien zou zijn.... Ja dat kennen we allemaal wel denk ik,en dat er fout bekapt zou zijn bij zebrazorg.
Ik hoop toch echt dat men eerlijk kijkt naar het oordeel van de röntgenfoto's en hiernaar handelt.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:11

Patsab schreef:
Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar stichting paard in nood, en ze zeggen dat ze de paarden gaan opvolgen bij Amsterdam .
Ook heb ik een vraag gesteld bij een bericht dat Frits weer verhuisd is en dat wordt helaas niet zo lekker ontvangen terwijl ik alleen gevraagd heb wat het vooruitzicht van Frits is daar zebrazorg had vermeld dat Frits zware pijn zou hebben, ze voelen zich nogal snel aangevallen geloof ik -O-
Bij zijn nieuwe plek wordt vermeld dat er weinig van zijn pijn te zien zou zijn.... Ja dat kennen we allemaal wel denk ik,en dat er fout bekapt zou zijn bij zebrazorg.
Ik hoop toch echt dat men eerlijk kijkt naar het oordeel van de röntgenfoto's en hiernaar handelt.

Het gedoe rond Frits is slechts een heel klein druppeltje dat uit de onwelriekend borrelende ZZ-beerput is ontsnapt. Als de deksel er af gaat en alles daar wat niet door de beugel kan in de openbaarheid komt, kunnen ze die hut wel sluiten.

lastig

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 06:55

Ook ik kan helaas bevestigen dat de slechte verhalen over de paarden opvang in amsterdam waar zijn. 4 jaar geleden liep ik hier een korte stage. De verhalen op internet en aan de telefoon waren super. De realiteit bleek anders.
Ze hebben inderdaad veel te veel paarden op een klein oppervlak. De stallen zijn donker, klein, muf en ontzettend smerig. Ook aan kennis ontbreekt het. Ik moest ze toendertijd als stagiare vertellen dat de konijnen hooi moesten hebben. Apart dat een zogenaamde konijnenopvang dit niet doet. Ook de kennis over algemene gezondheid van paarden is niet best.
De paarden komen amper buiten, worden bereden ook al kan zo'n dier echt niet meer bereden worden. Hier word inderdaad geld voor gerekend.
Toen ik er enkele jaren geleden op internet iets over zei werd ik bedreigt via PB. Meerdere mensen van de stichting hebben toen accounts aangemaakt om mij een bericht te sturen.

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:35

lastig schreef:
Ook ik kan helaas bevestigen dat de slechte verhalen over de paarden opvang in amsterdam waar zijn. 4 jaar geleden liep ik hier een korte stage. De verhalen op internet en aan de telefoon waren super. De realiteit bleek anders.
Ze hebben inderdaad veel te veel paarden op een klein oppervlak. De stallen zijn donker, klein, muf en ontzettend smerig. Ook aan kennis ontbreekt het. Ik moest ze toendertijd als stagiare vertellen dat de konijnen hooi moesten hebben. Apart dat een zogenaamde konijnenopvang dit niet doet. Ook de kennis over algemene gezondheid van paarden is niet best.
De paarden komen amper buiten, worden bereden ook al kan zo'n dier echt niet meer bereden worden. Hier word inderdaad geld voor gerekend.
Toen ik er enkele jaren geleden op internet iets over zei werd ik bedreigt via PB. Meerdere mensen van de stichting hebben toen accounts aangemaakt om mij een bericht te sturen.

Dat is inderdaad hun werkwijze,ook ik heb dat ondervonden, kritiek mag absoluut niet, dan krijg je bedreigingen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:14

Ik zou als ik jullie was jullie ervaringen uit eerste hand goed bijhouden en samen wat proberen te doen. Er zijn vast meer mensen met zulke directe ervaringen die jullie kunnen steunen. In je eentje kom je er helaas niet.
Maar het wordt tijd dat ze aangepakt worden en dat kan alleen als de mensen met directe ervaringen hier wat mee doen.

Hopelijk worden de dieren eens echt geredt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:02

Wordt het niet eens tijd dat de media ingelicht wordt, zolang niemand van de " buitenwereld" dit weet, zal dit nooit veranderen.

Dus alle gegevens en bewijsmateriaal verzamelen en na de media sturen.

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:40

myk_en_shant schreef:
Wordt het niet eens tijd dat de media ingelicht wordt, zolang niemand van de " buitenwereld" dit weet, zal dit nooit veranderen.

Dus alle gegevens en bewijsmateriaal verzamelen en na de media sturen.

Dat lijkt me een heel goed plan, wie neemt het voor touw ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:43

Mwah wat kunnen ze doen.. Kan niemand hier undercover er gaan met keiharde bewijzen?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:19

Ik ga wel hoor, ik heb alleen geen spycam.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:27

Misschien toch eens een programma als Undercover Nederland/Opgelicht inlichten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:28

Ik kan wellicht ook over een tijdje een weekje stage gaan lopen?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:13

Misschien niet zo handig om dit zo open in dit topic te bespreken. Ik denk zomaar dat ze hier meelezen. Overigens ben ik het met jullie eens dat deze praktijken eens goed onder de loep moeten worden genomen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:21

Ik wou net hetzelfde zeggen Bruceandnoon

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:48

justme188 schreef:
Kenzo is nu eigendom van de voorzitter van de Stichting Paardenopvang Amsterdam, First is eigendom van de penningmeester dezelfde stichting, met dank aan alle donateurs die geld gegeven hebben voor deze paarden om ze te "redden". Deze paarden zullen dus nooit meer herplaatst worden, aangezien ze in eigendom zijn. Deze werkwijze moet echt aangepakt worden.

Dus met geld van donateurs hebben ze gewoon paarden voor hun eigen kunnen aankopen?

-O-

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 06:37

Wat erg dat zoiets kan in nederland.... en nog gesteund wordt ook door dierenbescherming etc. Wij maar hard werken om paarden te onderhouden. Mee eens dat dit wel eens openbaar mag worden zoiets. Kan iemand geen oproepjt plaatsen voor ervaringen eerste hand en fotos . Dossier vormen,. Belasting bellen misschien ook een.idee. neem aan dat er regels zijn voor stichtingen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:35

Voor stichtingen gelden er idd regels, alleen de controle erop gebeurd blijkbaar niet of zelden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:17

Als iemand die beerput open durft te trekken gaan ze wel controleren .
Die Roberto Stegemans inschakelen of doet die dat tv programma niet meer .
Er hebben toen veel mensen gedoneerd , fijn voor hun om te weten dat hun geld voor privé gebruik is misbruikt

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:35

Roweentje89 schreef:
justme188 schreef:
Kenzo is nu eigendom van de voorzitter van de Stichting Paardenopvang Amsterdam, First is eigendom van de penningmeester dezelfde stichting, met dank aan alle donateurs die geld gegeven hebben voor deze paarden om ze te "redden". Deze paarden zullen dus nooit meer herplaatst worden, aangezien ze in eigendom zijn. Deze werkwijze moet echt aangepakt worden.

Dus met geld van donateurs hebben ze gewoon paarden voor hun eigen kunnen aankopen?

-O-

Ja inderdaad schandalig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:54

Zinzi_jewel schreef:
Als iemand die beerput open durft te trekken gaan ze wel controleren .
Die Roberto Stegemans inschakelen of doet die dat tv programma niet meer .
Er hebben toen veel mensen gedoneerd , fijn voor hun om te weten dat hun geld voor privé gebruik is misbruikt

Roberto? :')

Maar als dit allemaal klopt, dan kan dat echt niet nee -O- Schandalig.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:15

Lees hier af en toe even mee....

Weet hier toevallig iemand hoe het met Shalika gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:24

Het stichtingsbestuur mag zichzelf een salaris toekennen. Als ze willen zelfs een riant salaris. Het loont zich echt een stichting op te richten hoor. Veel mensen doen dat allang niet meer omdat ze graag met vrijwilligerswerk hulp willen verlenen maar juist omdat ze via hun stichting zichzelf rijkelijk kunnen bedruipen.

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:24

ThreeFingers schreef:
Lees hier af en toe even mee....

Weet hier toevallig iemand hoe het met Shalika gaat?

Gaat prima met Shalika! Staat op een superstal met supervriendjes! haha. Ze heeft er nog nooit zo goed uitgezien als nu .

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:09

@Hybrid

Dat is super om te horen :)

Heb je een foto van haar?

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:29

ThreeFingers schreef:
@Hybrid

Dat is super om te horen :)

Heb je een foto van haar?

Leuk ik heb Shalika jaren verzorgd, waar ken je haar van ?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:47

Shalika heeft ook bij ons gestaan.
Het ging niet goed met haar destijds bij de paarden opvang. Wij hebben haar toen opgevangen. Een paard die toen strak stond van de stress...