Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:00

Vind ik ook wel opvallend, nieuwe accounts die speciaal aangemaakt lijken te zijn om af te geven op 'tegenstanders'.

upendo

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:01

En als ik naar de video's kijk rijdt Calijn geen deuk in een pakje boter. :=

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:02

Een halfuur geleden geregistreerd, oké dan.

Je mag inzage hebben, in onvolledige en ontoereikende documenten.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:09

upendo schreef:
Vind ik ook wel opvallend, nieuwe accounts die speciaal aangemaakt lijken te zijn om af te geven op 'tegenstanders'.

Precies.

Ik ken nog iemand die zoveel puntjes gebruikt in online teksten, maar ik zal niet speculeren. O:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:10

Pablow1997 schreef:
Wat een bijzondere berichten hier....ik ben behoorlijk verbijsterd dat paardenliefhebbers zo afgeven op PZB.Kan iemand mij hier uitleggen wat er gaande is? Zijn het niet "paardenliefhebbers" in nood die hun paarden toevertrouwen aan PZB in de hoop voor hun geliefde dier een fijne bestemming te vinden?...niet omdat het zo leuk is maar omdat het echt niet meer gaat? soms is er ziekte, overlijden, financiele nood...(or what ever) maar iemand zoekt een oplossing die PZB kan bieden!!....Ik ken de mensen van PZB alleen maar als betrouwbare, integere hardwerkende mensen, die te vuur en te zwaard gaan voor wat zij niet konden aanzien....verwaarloosde paarden, paarden jarenlang in de stront opgesloten in het donker, mishandeld, verhongerd....een falende overheid die geen slagkracht heeft op de goede momenten en zich verschuilde achter wetgeving! hoeveel paarden zijn wel niet gered?...en goddank leveren die paarden door adoptie weer een bijdrage aan de hulp voor de paarden die na hun op PZB terecht komen. En dat doen we met elkaar! solidariteit omdat we allemaal begaan zijn met het lot van deze paarden waarvoor niet meer gezorgd kan worden! Je zal er maar voor komen te staan. En gelukkig nemen mensen daar dan verantwoordelijkheid voor en brengen ze naar PZB......wat zou het anders zijn>>> slachthuis misschien? handel? buitenland? is dat dan een betere optie?? Ik weet zeker dat mijn adoptie-bedrag goed is besteed. Mijn paard werd afgestaan door een heel verdrietige mens....het paard was voor haar van grote waarde...en het waard om voor te betalen, zodat paard zoekt baas geld had voor de andere dieren. Wat een geluk dat ze door sponsors zo"n fijne locatie hebben kunnen verkrijgen en wat een geluk dat ze daar in het belang van de paarden het beste uithalen...pensioenplaatsen, logeeradres, appartementsverhuur..zodat er cashflow komt en er meer paarden kunnen worden opgevangen! De inflatie is enorm de kosten evident. je blijft en bent verantwoordelijk voor eigen keuze..een keuring mag altijd en kijk goed of het paard bij je past....niet iedereen rijdt zoals Calijn en de meeste paarden hebben wel iets meegemaakt....vertrouw je eigen waarneming en schat in op welke wijze jij er kunt zijn voor dat paard........mijn paard moest heel erg wennen en dat duurde echt een tijdje...hij was 9 jaar bij zijn eigenaar geweest....moet je nagaan!! last but not least vraag je toch eens af waar de boosheid en het verwijt aan PZB mee te maken hebben...misschien iets bij jezelf? ik vind het schadelijk en smadelijk wat hier zo nu en dan geschreven wordt, het zou mij niet verbazen als dat ook juridische gevolgen heeft...je kunt een stichting niet zo maar beschuldigen van al dat is geschreven...dat moet je dan wel bewijzen. PZB vind ik een transparante organisatie, waar het geld heengaat mag je weten en inzage hebben. Dat kan ik van het verpleeghuis waar mijn moeder woont bijvoorbeeld niet zeggen. Tot hier mijn positieve bijdrage aan dit geheel en ik doe bij deze een oproep om gezond verstand te gebruiken en heel blij te zijn met een organisatie als PZB, wij als paardenliefhebbers zouden hun juist bronnen van steun moeten zijn. Ik wens met heel mijn hart dat PZB kan blijven bestaan voor alle paarden waarvoor niet meer gezorgd kan worden. Ik wens iedereen toe dat je nooit voor zo"n keuze komt te staan! AHO

Wat is er mis met paarden die stuk zijn inslapen? In plaats van de handel in of naar pzb afdanken? Wat is er mis met ernstig verwaarloosde dieren inslapen die niet meer pijnvrij te krijgen zijn? Waarom moet iedereen dan maar oeh ie ahh zijn voor een stichting die eigenlijk geen stichting is?

Pablow1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:20

Inslapen natuurlijk prima als paarden " stuk zijn" " te ver heen zijn".... te verwaarloosd zijn" , geen paardwaardig leven kunnen hebben. Ik begrijp dat ze bij PZB goede afwegingen maken samen met dierenartsen....met je eens hoor....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:27

En dat is dus iets wat hier in het topic ook besproken wordt. Omdat een heel aantal paardenmensen hier zich afvraagt of die afwegingen in het belang van (een deel van) de paarden worden gemaakt of in het belang van de stichting.

De meeste goede doelen showen juist de tranentrekkers, die leveren het meeste op.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:30

Pablow1997 schreef:
Wat een bijzondere berichten hier....ik ben behoorlijk verbijsterd dat paardenliefhebbers zo afgeven op PZB.Kan iemand mij hier uitleggen wat er gaande is? Zijn het niet "paardenliefhebbers" in nood die hun paarden toevertrouwen aan PZB in de hoop voor hun geliefde dier een fijne bestemming te vinden?...niet omdat het zo leuk is maar omdat het echt niet meer gaat? soms is er ziekte, overlijden, financiele nood...(or what ever) maar iemand zoekt een oplossing die PZB kan bieden!!....Ik ken de mensen van PZB alleen maar als betrouwbare, integere hardwerkende mensen, die te vuur en te zwaard gaan voor wat zij niet konden aanzien....verwaarloosde paarden, paarden jarenlang in de stront opgesloten in het donker, mishandeld, verhongerd....een falende overheid die geen slagkracht heeft op de goede momenten en zich verschuilde achter wetgeving! hoeveel paarden zijn wel niet gered?...en goddank leveren die paarden door adoptie weer een bijdrage aan de hulp voor de paarden die na hun op PZB terecht komen. En dat doen we met elkaar! solidariteit omdat we allemaal begaan zijn met het lot van deze paarden waarvoor niet meer gezorgd kan worden! Je zal er maar voor komen te staan. En gelukkig nemen mensen daar dan verantwoordelijkheid voor en brengen ze naar PZB......wat zou het anders zijn>>> slachthuis misschien? handel? buitenland? is dat dan een betere optie?? Ik weet zeker dat mijn adoptie-bedrag goed is besteed. Mijn paard werd afgestaan door een heel verdrietige mens....het paard was voor haar van grote waarde...en het waard om voor te betalen, zodat paard zoekt baas geld had voor de andere dieren. Wat een geluk dat ze door sponsors zo"n fijne locatie hebben kunnen verkrijgen en wat een geluk dat ze daar in het belang van de paarden het beste uithalen...pensioenplaatsen, logeeradres, appartementsverhuur..zodat er cashflow komt en er meer paarden kunnen worden opgevangen! De inflatie is enorm de kosten evident. je blijft en bent verantwoordelijk voor eigen keuze..een keuring mag altijd en kijk goed of het paard bij je past....niet iedereen rijdt zoals Calijn en de meeste paarden hebben wel iets meegemaakt....vertrouw je eigen waarneming en schat in op welke wijze jij er kunt zijn voor dat paard........mijn paard moest heel erg wennen en dat duurde echt een tijdje...hij was 9 jaar bij zijn eigenaar geweest....moet je nagaan!! last but not least vraag je toch eens af waar de boosheid en het verwijt aan PZB mee te maken hebben...misschien iets bij jezelf? ik vind het schadelijk en smadelijk wat hier zo nu en dan geschreven wordt, het zou mij niet verbazen als dat ook juridische gevolgen heeft...je kunt een stichting niet zo maar beschuldigen van al dat is geschreven...dat moet je dan wel bewijzen. PZB vind ik een transparante organisatie, waar het geld heengaat mag je weten en inzage hebben. Dat kan ik van het verpleeghuis waar mijn moeder woont bijvoorbeeld niet zeggen. Tot hier mijn positieve bijdrage aan dit geheel en ik doe bij deze een oproep om gezond verstand te gebruiken en heel blij te zijn met een organisatie als PZB, wij als paardenliefhebbers zouden hun juist bronnen van steun moeten zijn. Ik wens met heel mijn hart dat PZB kan blijven bestaan voor alle paarden waarvoor niet meer gezorgd kan worden. Ik wens iedereen toe dat je nooit voor zo"n keuze komt te staan! AHO

Naar mijn mening is dit een zeer verdachte reactie van iemand die zich net heeft geregistreerd.

Als je echt geen belang hebt bij PZB of daar daal van uitmaakt, ivm deze reactie, zou ik eerst het topic eens goed doorlezen en dan nog eens nadenken over je reactie.

Maar naar mijn bescheiden mening komt het over alsof je iets met ze te maken hebt en ook veel teveel tijd over hebt. Maar goed, dat is maar een mening he.......?!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:39

Pablow1997 schreef:
PZB vind ik een transparante organisatie, waar het geld heengaat mag je weten en inzage hebben. Dat kan ik van het verpleeghuis waar mijn moeder woont bijvoorbeeld niet zeggen.

Dat lijkt me sterk. Ook zij zijn namelijk wettig verplicht deze cijfers openbaar te maken en als die cijfers net zo onvolledig en ontoereikend zijn als van PZB zou ik mijn moeder direct ophalen en ergens anders heen brengen. Maar ik verwacht dat dat wel meevalt. Maar ik help je met liefde even zoeken :)

Pablow1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:49

tja en dan krijg je de " framing" ofwel de suggestie dat PZB niet in het belang van paarden zou handelen, als je dat serieus meent dan zou je echt onderzoek moeten doen, aangifte of een advocaat zoeken....het zal je niet verbazen dat ik de suggestie niet aannemelijk vind. Ben je wel eens gaan kijken daar? mensen doen goed werk en veel paarden worden gewoon gezond aangeboden en vinden zo een nieuw onderkomen terwijl ze worden beschermd tegen handel en misbruik juist doordat ze geen eigendom worden....Als je werkelijk zorgen hebt zou ik echt onderzoek laten doen naar de gronden. Dat is niet zo ondermijnend, je kunt het ook bij het verkeerde eind hebben en schade toebrengen aan anderen. Vlgs mij, als ik jullie zo lees is dat niet de bedoeling....en hebben jullie het goed voor met paarden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:06

Sommige mensen lijken onder een steen te leven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:09

Pablow1997, ik zou zeggen lees het gehele topic eens helemaal grondig door.

Pablow1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:36

ik ben zeker belanghebbend, net als iedere paardenliefhebber!! ik heb een paard via pzb en heb alleen goede ervaringen!!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:48

Pablow1997 schreef:
ik ben zeker belanghebbend, net als iedere paardenliefhebber!! ik heb een paard via pzb en heb alleen goede ervaringen!!

Dat is fijn voor jou maar helaas zijn er ook genoeg mensen met slechte, bewezen ervaringen. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je op dit topic komt. Je hebt er speciaal een account voor aangemaakt om pzb te verdedigen? Dan moet je of ingelicht zijn of dit is een nepprofiel. Maar goed, ik mag niet speculeren dus ik beschouw het maar als een oprechte belangstelling.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 25-02-23 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:29

Heb je een paard, als in één? Of heb je er 83?

Pablow1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:53

BTW! Wat een onvriendelijkheid hier.... visies in beton gegoten? Ik had gehoopt op uitwisseling ik zou het beter willen begrijpen. Maar helaas informatie blijkt vooral suggestie, die geen hout snijdt of kan verklaren waarom PZB die zich juist inzet om paardenleed te voorkomen wordt zwart gemaakt. Zouden jullie je niet hard kunnen maken voor misstanden in paardensport, paardenhandel, paardenmarkt? wellicht is daar nog wat eer te behalen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 03:47

Een partij die o.a. een cushing paard aanbiedt met 'een beetje op de suikers letten' is wat dat dier betreft absoluut niet bezig met paardenleed voorkomen. Dit topic heeft 140+ pagina's aan de uitwisseling die je zoekt inclusief meerdere meer dan dubieuze voorbeelden uit eigen communicatie van PZB. Hierbij nogmaals de uitnodiging om dat door te lezen.

Je laatste zin is whataboutism en insinueert dat mensen die zich kritisch uitlaten over PZB dat verder niet doen over paardensport, markten en handel. Een zeer zwak argument. Dat argument houdt overigens ook geen stand in een rechtzaal, just saying.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 04:19

Tieneke schreef:
Heb je een paard, als in één? Of heb je er 83?

Pablow sounds like Henk :D

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 04:48

Moderatoropmerking:
Wij doen er alles aan om dit topic open te kunnen houden zodat iedereen zijn ervaring met Paardzoektbaas kan delen. Zowel negatieve als positieve ervaringen zijn toegestaan. We verzoeken jullie om hier dan ook respectvol op te blijven reageren

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 07:13

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels van Bokt voldoet

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:33

secricible schreef:
Pablow1997 schreef:
PZB vind ik een transparante organisatie, waar het geld heengaat mag je weten en inzage hebben. Dat kan ik van het verpleeghuis waar mijn moeder woont bijvoorbeeld niet zeggen.

Dat lijkt me sterk. Ook zij zijn namelijk wettig verplicht deze cijfers openbaar te maken en als die cijfers net zo onvolledig en ontoereikend zijn als van PZB zou ik mijn moeder direct ophalen en ergens anders heen brengen. Maar ik verwacht dat dat wel meevalt. Maar ik help je met liefde even zoeken :)

Ik ook met liefde :)

Net even de documenten van het dichtstbijzijnde verzorgingshuis hier opgezocht. Hun kwaliteitsjaarplannen, jaarverslagen en jaarrekeningen van de afgelopen jaren zijn online vrij toegankelijk in te zien. Ook staat het kwaliteitsjaarplan voor dit jaar al online.
In hun kwaliteitsjaarplan reflecteren ze op goede en slechte ontwikkelingen, wat me de indruk geeft dat ze openlijk kritisch naar zichzelf durven te kijken.
Hun jaarrekening telt 34 pagina’s, waarin tot in detail aangegeven wordt waar inkomsten en uitgaven uit bestaan. Met alle gegevens kan ik zelf al een hoop narekenen, wat ik dan tegenkom lijkt me ook erg realistisch (bv gemiddeld salaris en algemene omzet horeca).

Voor het dichtstbijzijnde humane revalidatiecentrum overigens idem.

Naast dat deze bedrijven met hun openheid een wettelijke verplichting netjes en tijdig nakomen, vind ik persoonlijk deze mate van transparantie een voorwaarde voor een organisatie om betrouwbaar over te kunnen komen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:48

Ik werk in de zorg en dat is eigenlijk gewoon een stichting. Ze zijn ook een ANBI stichting en plaatsen zelfs elke 4 maanden hun cijfers op hun website!
En dat bedrijf is veel groter dan pzb en heeft ook gewoon tijd om dat te plaatsen.
https://www.zorgboog.nl/over-ons/verant ... -verslagen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:01

Christiene schreef:
Ik vraag me af hoeveel mail ze wel niet krijgen en dan heb je nog die privéberichten op andere sociale media en weer openbare reacties.

Je hebt er volgens mij gewoon een dagtaak aan.

Dat ze nu hier veel temmen en advocaat erbij hebben benieuwd hoe dat afloopt. Best ingewikkelde juridisch gedoe denk ik

Dan krijg je censuur en dictators..beetje vergelijkbaar met China.

Of dat een kant is die we op moeten willen?

Hoge bomen vangen veel wind, maar in het geval van PZB zijn er toch wel een flink aantal terechte punten waar kritiek op is in mijn ogen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:08

Pablow1997 schreef:
mensen doen goed werk en veel paarden worden gewoon gezond aangeboden en vinden zo een nieuw onderkomen terwijl ze worden beschermd tegen handel en misbruik juist doordat ze geen eigendom worden...

Gezien de eerdere berichten van onder andere Bart ga ik dit heeeel duidelijk als mening en míjn beeld neerzetten, om gedoe over smaad te voorkomen en zo,

Dus,
Mijn mening en vraag;

Wat ís beschermen tegen handel dan precies?
Wat is er mis met correcte handel in de eerste plaats?

Dat er wat mis is met 'valse' handel vind ik overigens ook.
En dan denk ik aan verzwijgen of bagatelliseren van medische problemen, een paard dat niet voldoet aan vraag van koper niet terugnemen, en onduidelijkheid over geldstromen en garantie.
Of een paard dat niet voldoet tegen een spotprijs terugnemen om het duur weer te verkopen.
Kijk, als we het over dat soort dingen hebben, vind ik absoluut ook dat paarden (en consumenten) daartegen beschermd moeten worden.
En een stichting die zich hard maakt om dat soort praktijken en handel tegen te gaan, kan ik alleen maar toejuichen.

Maar dat *lijkt* (<-- let op dit bewust ingevoegde woord!) nu net niet wat er gebeurt.
Eerder het tegenovergestelde.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 03-03-25 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:31

Ik kan me enkel maar aansluiten bij de mening van Earth en Femke_Tweety