Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:29

Wellicht hierover contact opnemen met stichting paarden in nood, die hier ook betrokken bij was?
Ik doe maar een gooi hoor, maar dat lijkt me niet echt een verkeerde stichting, zorgen goed voor de paarden daar en ik neem aan dat al deze praktijken de keiharde waarheid is dat zij zich hier wel in kunnen mengen?

( of roep ik nou iets onnozels -O- )

Eifelopfok

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:04

Wat erg dat First niet opgeknapt is! Ik heb op haar geboden tijdens de veiling en ook de stichting geinformeerd. Maar nee, First mocht nooit meer een fokmerrie worden, dan werd ze uitgebuit. Ik vind het echt heel naar om te zien! Ze zochten dus gewoon een nieuw rijpaard.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:07

Wat jammer zeg!
Ik vind dit echt diep en diep triest.
Het hele verhaal :(
Gelukkig is bella-titti wel goed terecht gekomen volgensmij!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:10

romyloverrr schreef:
Wat jammer zeg!
Ik vind dit echt diep en diep triest.
Het hele verhaal :(
Gelukkig is bella-titti wel goed terecht gekomen volgensmij!

Die is inderdaad goed gekomen zelfs een paar topics van haar hier langsgekomen oa die, zij is wel zeer goed opgeknapt !
[RT-HAW] Bella-Tetti; starting the real work

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:49

Hybrid schreef:
En er zijn helaas geen harde bewijzen van maar er is wederom een adoptie geweigerd omdat 'ze dan een lespaard te kort komen' dat is letterlijk gezegd.

Wat bedoel je met 'geen harde bewijzen', het is via de telefoon gezegd, of zo?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:07

First ziet er echt treurig uit.. niet slecht, maar zeker niet happy -O-

Vind het echt bizar wat ik allemaal lees, wat een waardeloze stichting...

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:15

Ik vind First er ook niet gelukkig uitzien. Helemaal in zichzelf gekeerd. Dat was toen de reden voor de beheerster van de stichting om haar te met het geld van sponsoren aan te kopen. Ze stond er zo zielig bij. Kijk haar nu, een blij en vrolijk paard, NOT!

Ik las ook dat ze daar zoveel problemen met haar hoeven had dat ze nu opeens op ijzers moest. Ik wil me er niet te druk om maken, maar het raakt me toch. Zeker in combinatie met alle andere verhalen die ik nu hoor. Het is moeilijk om er wat aan te doen via een item op bijvoorbeeld Bokt. Ik hoop dat de officiële instanties wakker worden en wat aan deze verkapte commerciële organisatie doen. Een paardenopvang is het al lang niet meer.

DeVries80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:25

Tijdens de veiling had de stichting 3 laptops openstaan om te bieden! niet normaal toch. dan ben je niet goed in je hoofd. First is nu van Michele. Die niets doet met `haar` paarden. ze kocht Diva maar laat haar nu links liggen. Ze begon in mei al met onderlinge wedstrijden met first op de stichting.

overigens is Kenzo nu van Antoinette. Iemand die in het bestuur zit. dus deze paarden zullen nooit weg gaan....tot hun dood of tot de dood van de stichting.

Meer verhalen volgen nog. zo ook die van het paard Umante (zie facebook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:35

First ziet er leeg uit , geen joy meer maar bijna verdrietig..

Umante -denkt-

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:48

Kenzo is nu eigendom van de voorzitter van de Stichting Paardenopvang Amsterdam, First is eigendom van de penningmeester dezelfde stichting, met dank aan alle donateurs die geld gegeven hebben voor deze paarden om ze te "redden". Deze paarden zullen dus nooit meer herplaatst worden, aangezien ze in eigendom zijn. Deze werkwijze moet echt aangepakt worden.

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:52

Patsab schreef:
Wellicht hierover contact opnemen met stichting paarden in nood, die hier ook betrokken bij was?
Ik doe maar een gooi hoor, maar dat lijkt me niet echt een verkeerde stichting, zorgen goed voor de paarden daar en ik neem aan dat al deze praktijken de keiharde waarheid is dat zij zich hier wel in kunnen mengen?

( of roep ik nou iets onnozels -O- )

Nee zeker niet stichting paard in nood heeft mee betaald bij aankoop van Wedford en ook de dierenbescherming Amsterdam heeft een grote bijdrage gedaan. Wedford is paard 3 wat ze aangeschaft hebben op de veiling, helaas gaat het niet goed met Wedford, toch zijn ze dressuurmatig gaan rijden op hem en nu is hij weer kreupel. (zelfde blessure zie dierenarts rapporten op de veilingsite)

justme36

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:00

claudnr9 schreef:
Ik vind First er ook niet gelukkig uitzien. Helemaal in zichzelf gekeerd. Dat was toen de reden voor de beheerster van de stichting om haar te met het geld van sponsoren aan te kopen. Ze stond er zo zielig bij. Kijk haar nu, een blij en vrolijk paard, NOT!

Ik las ook dat ze daar zoveel problemen met haar hoeven had dat ze nu opeens op ijzers moest. Ik wil me er niet te druk om maken, maar het raakt me toch. Zeker in combinatie met alle andere verhalen die ik nu hoor. Het is moeilijk om er wat aan te doen via een item op bijvoorbeeld Bokt. Ik hoop dat de officiële instanties wakker worden en wat aan deze verkapte commerciële organisatie doen. Een paardenopvang is het al lang niet meer.

Dat het geen paardenopvang meer is mag duidelijk wezen, maar wat kan er aan gedaan worden ?????

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:00

Weet je foto is ook een momentopname. Ik kan niet zeggen dat hij minder gelukkig of juist gelukkiger is. Het zijn 2 fotos van een paard wat niet op zijn best is op dat moment. Maar dat er een hoop rariteiten daar bij die stichting,zijn is mij wel duidelijk. Ik begrijp dus het hele liefdadige niet van de stichting. De intensie zal wel goed zijn ... de uitvoering blijkbaar dus niet. Dus kappe met die zooi.
Ik vang ook dieren op binnen mijn kunnen.. Ik ben wreed, als het niet kan en dan bedoel ik echt niet meer gaat, dan is het einde verhaal. Maar degene die hier binnen komen, kunnen rekenen op liefde, zorg en steun. Ik verwacht niets terug. Nou ben ik geen stichting.. maar t principe is het zelfde. Waarmaken waar je voor staat. Kan dat niet? dan moet je bedanken. En niet incaseren en je eige pad volgen!
Eigenaar wissel?? kan toch niet? de dieren zijn toch van de stichting??

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:27

Citaat:
Wat bedoel je met 'geen harde bewijzen', het is via de telefoon gezegd, of zo?

Het is idd face to face tegen iemand gezegd.

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:27

DeVries80 schreef:
Tijdens de veiling had de stichting 3 laptops openstaan om te bieden! niet normaal toch. dan ben je niet goed in je hoofd. First is nu van Michele. Die niets doet met `haar` paarden. ze kocht Diva maar laat haar nu links liggen. Ze begon in mei al met onderlinge wedstrijden met first op de stichting.

overigens is Kenzo nu van Antoinette. Iemand die in het bestuur zit. dus deze paarden zullen nooit weg gaan....tot hun dood of tot de dood van de stichting.

Meer verhalen volgen nog. zo ook die van het paard Umante (zie facebook)

Ik vind First mager, je kunt de ribben tellen.

@Devries80, je hebt het over "ze kocht Diva"....van welk geld dan? Ze horen toch paarden op te vangen en niet te kopen? Weet die eigenaar wel waar Diva terecht is gekomen. Is dat het Friesche paardje wat zogenaamd is gered van het weiland, want dan liegen ze er ook nog om dus?

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:37

@Sixey dat is deze
Afbeelding

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:39

ja dat zal haar wel zijn dan! Ik zie een reactie van ene Thalia daar....ze vraagt om adoptie. Ze zal vast en zeker een NEE te horen hebben gekregen, want ze hebben haar niet voor niets gekocht!

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:45

Nee tuurlijk, Diva is een privé paard net als Bruno, Bueno, First, kenzo, Daan, Diesel (waar een contract over is dat hij ten alle tijden in de lessen mag blijven lopen zolang de eigenaar maar vee-arts kosten betaalt), Amy, Indy en Brodie. En voor deze paarden betaalt iedere gek natuurlijk ook lekker de inentingen!

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:48

Hybrid, ik snap je niet helemaal. Het zijn toch geen privépaarden? De paarden zijn toch van de Stichting? Wil je eens proberen uit te leggen wat je precies bedoelt?

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:52

@Sixey das heel simpel, deze privepaarden "Bruno, Bueno, First, kenzo" Zijn van mensen die er geld voor geven (geadopteerd) alleen mogen zij het erf niet verlaten (niet in de letterlijkste zin) Bruno en Bueno zijn van de zoon van de eigenaar, voor hen word echter geen stalling betaalt. zij leven volledig op kosten van de donateurs! makkelijk he. Ik ga denk ik ook een stichting beginnen.

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:56

Dus als ik het goed begrijp, je adopteert een paard, maar je moet het paard daar verplicht in pension houden? Want dat is het dan toch? En ze vangen dus ook paarden op, om ze zelf vervolgens te houden als ze leuk zijn...deze paarden zouden juist geadopteerd moeten worden om weer ruimte voor andere paarden te creëren. Wat een Stichting zeg......

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:02

Even wat er op de site staat over adoptie:

Citaat:
Wilt u toch graag adopteren? En u heeft alle bovenstaande punten goed doorgenomen?
Dan zijn er een aantal voorwaarden waaraan u als adoptant moet voldoen.

– Het paard/pony blijft ten alle tijden eigendom van de stichting.
Dit houdt in dat wanneer er niet goed voor het dier wordt gezorgd,
er inbeslagname kan plaatsvinden.
– Er mag niet worden gefokt met het paard/pony
– Er mogen geen wedstrijden mee worden gedaan zonder toestemming
– U dient goede huisvesting te verzorgen voor het paard/pony
– Weidegang
– Fourage
– Hoefverzorging
– Inentingen
– 2x per jaar contact met de stichting over het welzijn van het paard/pony
– Het hebben van een particuliere WA-verzekering is verplicht

Maar hier zal weinig mee gebeuren, aangezien ik al jaren lang steeds dezelfde pony's en paarden voorbij zie komen op de site :\
Er zijn wel meer bij gekomen waarbij staat dat ze niet voor adoptie zijn...

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:02

Dit is ook leuk! lekker 300 rondjes lopen met die afgekeurde ponnies!
Afbeelding

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:06

O ja ook fijn voor ze. de 36 jarige Roxy was daar ook aanwezig. De enige paarden die weg mogen zijn paarden die absoluut niet in een les kunnen lopen. zoals de wilde Habibi en Destiny, en natuurlijk de volledig met artrose doorgevoerde Ling.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:12

Ja en toevallig staan Habibi en Destiny niet bij de "paarden" pagina op de website.
Er zijn er meer die er niet meer tussen staan en er niet bij zijn gezet >;)