Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antjes schreef:als anky dadelijk weer goud wint op de OS is iedereen weer heel blij met anky. dan hebben 'WIJ' weer goud gewonnen en is alles weer helemaal super en geweldig aan haar.
beetje sneu dat diezelfde mensen haar hier nu afbranden
silfie35 schreef:@horseyfries: als ik naar beelden van anky kijk dan vind ik dacht alles behalve rechtvaardig. Paarden die vooruitgeprikt worden en vervolgens weer goed tegengehouden worden om er zo maar een oefening uit te krijgen! dat is in mijn ogen niet rechtvaardig.
ThePast03 schreef:Tja zo leg je iedere discussie lam en zal er nooit meer iets gebeuren op het gebied van dierenwelzijn.
Wildgirl schreef:om even terug te keren op het oorspronkelijk feit dat voorn zegt dat anky niet heel veel doet aan het welzijn van haar paarden; mee eens.
Geen enkel paard vind het fijn de hele dag op stal te staan,iedere dag serieus en zonder veel afwisseling te trainen,kilo's krachtvoer te krijgen en vervolgens tot bloedens toe met s&t ingehouden te worden etc etc
In de springsport gaat het er ook niet altijd even leuk aan toe; denk aan erwt onder de neusriem en bierkurken in bandages maar naar mijn gevoel mogen de paarden daar wel 'meer' paard zijn
CharleyT schreef:Wildgirl schreef:om even terug te keren op het oorspronkelijk feit dat voorn zegt dat anky niet heel veel doet aan het welzijn van haar paarden; mee eens.
Geen enkel paard vind het fijn de hele dag op stal te staan,iedere dag serieus en zonder veel afwisseling te trainen,kilo's krachtvoer te krijgen en vervolgens tot bloedens toe met s&t ingehouden te worden etc etc
In de springsport gaat het er ook niet altijd even leuk aan toe; denk aan erwt onder de neusriem en bierkurken in bandages maar naar mijn gevoel mogen de paarden daar wel 'meer' paard zijn
Hebben die paarden je dat allemaal zelf verteld?? Of zijn het weer de gebruikelijke verhalen over natuurlijk dit en natuurlijk dat.
Norway_girl schreef:sokje87 schreef:Gaan we dit hier nu ook weer krijgen? Anders plaatsen we ook wat leuke filmpjes van NHers die paarden over de kop trekken.
Kijk, er zijn natuurlijk altijd en overal mensen die methodes verkeerd uitleggen en oppakken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Anky('s methode) slecht is voor haar paarden, als ik naar bv Bonfire en Prisco kijk.
Maar goed, ik heb eigenlijk geen zin om die discussie te gaan voeren.
Kan er wel in komen dat Anky angstig is. De paarden zijn over het algemeen vrij heet, en als je er dan al een paar keer goed hard afgelazerd bent en ook nog 2 kinderen thuis hebt..
Bij de weg, ik ben niet Anky's biggest fan hoor.Maar het wordt zo overtrokken allemaal.
Dit ben ik hèlemaal met je eens!
Anky heeft helemaal gelijkdat er zo opin te gaan, moet ze haar mond maar gaan houden dan? Ik zou dit ook niet over mij heen laten gaan. Rollkur is gewoon hun manier van trainen en ik ben er ook hèlemaal niet tegen of voor. Ik vind het alleen zo jammer dat rollkur door de niet topruiters ook gebruikt gaat worden, omdat ze Anky als massa voorbeeld zien. Èn dat is fout, dus ik snap best dat er fel tegenstanders zijn van rollkur.
Maar ik ben het wederom met Anky eens, dat buitenstaanders hun negatieve vooroordeel over rollkur voor zich moeten houden. Er zijn zat ruiters die geen hyperflexie rijden, waar ik de tranen van in mijn ogen krijg. En sorry hoor maar van Anky haar paarden krijg ik geen indruk dat ze er slecht uitzien. Een afgeragd paard ziet er niet uit zoals die van stal van Grunsven.
Want scheit aan Anky, maar Bonfire geniet welverdiend van zijn pensioen en is op aanzienlijke leeftijd, en verkeerd in op en top conditie, na al dat martelwerk. Hè, wel een beetje vaag niet?!
Norway_girl schreef:Nou dacht het wel hoor
Kendra schreef:@Wildgirl: je maakt er ook wel een karikatuur van, ik denk nl. niet dat Anky's paarden de hele dag op stal staan en weinig afsisseling hebben.
Ik blijf dat welbevinden van paarden wel ingewikkeld vinden hoor, het is zó subjectief.
Weltevreden schreef:Vraag het Anky eens, stuur 'r een mail....Bonfire was moeilijk te rijden en door hem dieper en ronder in te stellen kwam Anky er makkelijker doorheen.
Zoals Anky ook iedere keer vertelt past ze deze hyperflexion niet toe bij alle paarden. Bij coctail was het misschien niet nodig, bij Partout ook niet. Maar Anky heeft, sinds sjef, wel gereden op de manier zoals ze nu doet....echter heeft ze nu alles "gefinetuned".