Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:55

Liezel1 schreef:
tenzij de rechter bewijsopdrachten geeft...
wij eist bewijst, allemaal heel leuk... maar als daar niet voldoende aan is, dan kan er ook van de tegenpartij bewijst geëist worden...


Precies, omgekeerde bewijslast ! Maar dat gebeurd niet zomaar daar moet iets aan vooraf gaan als meineed, of het vernietigen van bewijzen of iets dergelijks...maar het kan idd.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:50

Dus jullie denken dat wanneer een koper van mening is dat, in dit geval, het paard terug moet naar de verkoper omdat de koper van mening is dat de overeenkomst ontbonden kan worden dat je dan als eisende partij maar een rechtzaak aan kunt spannen en dat de eiser op zijn/haar woord wordt gelooft??
Als de eisende partij meent dat de de andere partij liegt, zal wederom de eisende partij dit moeten aantonen...

topic 1:
Citaat:
"De kopers hebben het paard twee keer bekeken", zei de advocaat van de verkoopster, J. Dalen. "Beide keren was het dier heel rustig: de dochter heeft er toen ook op gereden."


Citaat:
Maar advocaat Maat kwam met beoordelingen van het gedrag van het paard tijdens wedstrijden. Daaruit zou blijken dat het dier vóór de verkoop ook al dominant was.

Dan dit topic:
Citaat:
De man en vrouw hadden een kort geding aangespannen omdat het paard, Vincent genaamd, veel dominanter zou zijn dan tijdens proefritjes was gebleken.

sleutelwoord: Dominantie... is heel wat anders dan gevaarlijk

volgens raadsman/vrouw in dit topic:
de 14 jarige heeft het paard 2 keer gereden voor aankoop....
Van vier getuigen is inmiddels een verklaring opgenomen, waaruit blijkt dat verkoopster zeer regelmatig van het paard is gevallen, er niet meer zonder bodyprotector op durfde te rijden (snap even niet wat een BP te maken heeft met het gedrag van het paard, maar dat zal wederom aan mij liggen Lachen )

Het paard moet geschikt zijn voor een voorzichtige ruiter om aan de overeenkomst te voldoen..... wat schijnbaar eerst ging om: Clienten zijn lang op zoek geweest naar een braaf en makkelijk te rijden paard voor hun dochter.

Ariebren schreef:
Vreemd dat dit allemaal achteraf bekend wordt.
Wie zit er nu fout, de advocaat van de koper, die zijn huiswerk niet goed gedaan heeft.
Of komen nu pas de verhalen en roddels naar buiten.


kiana schreef:
Een bange onzekere ruiter is erg moeilijk te combineren met een paard, elk paard heeft leiding nodig anders neemt het paard de leiding wel over


enz enz.... ik sta niet geheel alleen met mijn idee, en wederom kies ik geen partij.... Ben immers niet aanwezig geweest....

de eisende partij zal zeker weten niet vertellen dat ze alle zeilen moeten bijzetten om met aannemelijk bewijs te komen.... het bewijs waar de raadsman tot nu mee gekomen is, als iemand met kennis van paarden die dan met dit soort (wat ik bovenstaand heb gequote) uitspraken over protcollen en het dragen van een bodyprotector komt....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:09

Nistria schreef:
Alane schreef:
even terzijde, als dat paard zo gevaarlijk is waarom kan dan die verzekerde derde wel dat paard rijden, en neemt de koper dan wel het risico dat die derde op dat paard klimt?


Wat denk je dat het veschil is tussen een 14 jarig ietwat bangig meisje en een professionele springruiter die al tig paarden zadelmak heeft gemaakt.
Kom op zeg...


Meiske had toch op nivo gereden, lijkt me dan geen beginner meer... Lachen

Nisteria schreef:
En daarom moeten we maar aannemen dat de rechter ook zo dacht.

Lijkt me toch dat wanneer iemand, in dit geval de koper, iemand als deskundig beschouwd deze deskundige ook oproept als getuige/verklaring gebruikt.... ALS dat gebeurd is dan heeft dat weinig in te brengen gehad in het besluit om de verkoper in het gelijk te stellen... Is maar een mening, puur omdat ik dan denk hoe waterdichter ik iets maak, hoe kleiner de kans dat de tegenpartij in het gelijk gesteld gaat worden....

hmm professionele springruiter zeg je, en die kan dat paard in ene wel rijden, en dan is het paard niet gevaarlijk, zou die ruiter gehoord zijn en hebben ze dan geen filmpje gemaakt hoe het paard in werkelijkheid is? Immeers komt de raadsman/vrouw van de koper met uitspraken dat er mensen willen getuigen die wisten dat anderen toeschouwer wilden zijn van een rit op het paard omdat het zich als een rodeopaard kon gedragen...

.... en Nisteria hoe sta jij dan tot beide partijen ?
bedoel als je weet dat het paard bij een prof ruiter staat, dan weet je ook meer.... vertel eens.... (gevonden... de instructrice van het meisje... lijkt me dan pro koper en anti verkoper, snap ik ook je reactie over deskundigheid Haha!) zijn er geen foto's of een filmpje gemaakt van het paard tijdens de proefritten?

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:56

O Bloos! Alane sorry hoor, een meisje van 14 jaar ga je vergelijken met een volwassene die al dubbel zo lang op ontelbare paarden heeft gezeten? Dit meisje heeft zich toch niet beter voor gedaan dan ze is? Maar ze is geen manegehobbelaarster meer.

Je schrijft je wel het vuur uit de schenen om maar zoveel mogelijk argumenten te bedenken om de verkoopster in bescherming te nemen. Je kent haar niet, bent nooit ergens bij geweest. Misschien had je dan wel anders gereageerd.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:38

Alane, je zegt nu dat Nistria pro-koper is omdat zij de intructrice is, heel goed mogelijk..
maar waarom val je mensen daarop aan? Je springt op elke feit dat hier gepost wordt...
Lijkt me nou ook niet écht neutraal....

Zoals gezegd, deze discussie gaat nergens meer over, alleen sommige mensen willen gewoon graag het laatste woord hebben....

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:17

Alane schreef:
.... en Nistria hoe sta jij dan tot beide partijen ?


Wel op blijven letten he?!
Ik ben idd de instructrice van het meisje Knipoog

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:21

Alane schreef:
dan weet je ook meer.... vertel eens....


Tja wat wil je weten??

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:37

Wanneer wordt het opnieuw aangekaart bij de rechter ? Met andere woorden wanneer kunnen we een uitspraak verwachten. Wilde dat ze het deden zoals in duitsland. Daar halen ze gewoon een neutrale deskundige erbij. Een rechter kan ook niet alles weten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:54

Nistria schreef:
Alane schreef:
dan weet je ook meer.... vertel eens....


Tja wat wil je weten??

Ben je meegeweest toen de kopers het paard hebben bekeken?
Heb je het paard zelf ook gereden, toen (als je bent meegeweest)?
Ik ga ervan uit dat de kopers de protocollen van de verkoper hebben gekregen....

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:14

Totaal zinloos dit....

Citaat:
Dus jullie denken dat wanneer een koper van mening is dat, in dit geval, het paard terug moet naar de verkoper omdat de koper van mening is dat de overeenkomst ontbonden kan worden dat je dan als eisende partij maar een rechtzaak aan kunt spannen en dat de eiser op zijn/haar woord wordt gelooft??


Wie en waar wordt dit beweert ? Inmiddels zijn er meer bewijzen en getuigenverklaringen dan degenen die jij opsomt. Oude quotes aanhalen die al lang uitgediscuseerd zijn wat heeft dat voor zin in rechtzaak nummer 2 ? Waarom over de uitspraak veel dominanter blijven doorzagen als je ander uitspraken niet voor feiten aanneemt maar deze dan wel weer ?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:40

Alane schreef:
Ben je meegeweest toen de kopers het paard hebben bekeken?
Heb je het paard zelf ook gereden, toen (als je bent meegeweest)?
Ik ga ervan uit dat de kopers de protocollen van de verkoper hebben gekregen....


Ik weet niets over de protocollen helaas...
Heb hem zelf ook 1x gereden voor de koop, nadat haar instrukteur hem gereden had.
(achteraf snappen we waarom ze hem niet zelf reed..)
Ik had er eigenlijk gelijk op moeten stappen maar ben meer een ruiter die eerst de kat uit de boom kijkt.
Die keer gedroeg hij zich oke, anders had ik ook geen groen licht gegeven.

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:41

Hij was misschien al heel intensief daarvoor gereden of gelongeerd.

Was nl ook met mijn paard zo gegaan, was mij pas veel later duidelijk geworden en die dingen gebeuren nu eenmaal...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:47

russel schreef:
Hij was misschien al heel intensief daarvoor gereden of gelongeerd.

Was nl ook met mijn paard zo gegaan, was mij pas veel later duidelijk geworden en die dingen gebeuren nu eenmaal...


Inderdaad, er zijn heel veel truckjes daarvoor.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:56

Perrokai schreef:
Liezel1 schreef:
tenzij de rechter bewijsopdrachten geeft...
wij eist bewijst, allemaal heel leuk... maar als daar niet voldoende aan is, dan kan er ook van de tegenpartij bewijst geëist worden...


Precies, omgekeerde bewijslast ! Maar dat gebeurd niet zomaar daar moet iets aan vooraf gaan als meineed, of het vernietigen van bewijzen of iets dergelijks...maar het kan idd.


Citaat:
Wie en waar wordt dit beweert ? Inmiddels zijn er meer bewijzen en getuigenverklaringen dan degenen die jij opsomt. Oude quotes aanhalen die al lang uitgediscuseerd zijn wat heeft dat voor zin in rechtzaak nummer 2 ? Waarom over de uitspraak veel dominanter blijven doorzagen als je ander uitspraken niet voor feiten aanneemt maar deze dan wel weer ?


Als de koper meent dat er niet aan de ovreenkomst is voldaan door de verkoper zal de koper moeten bewijzen... en niet de verkoper...

En de geuitgen verklaringen die de raadsman/vrouw van de koper omsomt op pagina 1 vind jij voldoende bewijs?
dat de verkoopster een BP heeft gedragen?
Dat een getuige weet wat anderen mensen dachten als bedoeling hadden?




vwb eerder genoemd 'bewijs' zat ik me dus al geruime tijd af te vragen hoe de kopers aan protocollen zijn gekomen van de combinatie (verkoper paard) als ik dan bedenk dat ze die mischien wel van de verkoper hebben gekregen, zullen dat geen coupons zijn geweest met verliespunten notaties (tenminste zou ik geheel onlogisch vinden als verkopende partij, zou dan eerder een niet gbruikte coupon meegeven als de koper eventuele standen op wil vragen) en dus eerder met winstpunten/goede punten erop, wat mogelijk is omdat de combinatie inmiddels M1 is geworden samen....
Vraag ik me dus verder af, omdat men praat over coupons en dus meervoud, welke punten er genoteerd stonden op die coupons... en dan mn de onderdelen 23 t/m 30
impuls is dan wel aardig.
rechtgericht, ontspannen en in aanleining gaan van het paard
rijvaardigheid en effect van de hulpen

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:59

Nistria schreef:
Ik had er eigenlijk gelijk op moeten stappen maar ben meer een ruiter die eerst de kat uit de boom kijkt.

het is toch normaal dat een verkoper zijn paard eerst voorrijd voordat de koper (in dit geval instructeur) em uitprobeert...

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:56

Alane, je hebt dus nooit van omgekeerde bewijslast gehoord. Want niemand zegt dat dat hier aan de orde is nml. dus je hoeft niet weer te zeggen dat de koper moet bewijzen dat weten we echt allemaal.

Verder, iedere keer 1 bewijs of argument wegwuiven met dat het niet voldoende is kan iedereen en dan zou ik het verhaal van de koper ook niet geloven. Maar gooi alle bewijzen en getuigen en verklaringen en dan nog de verkoopster zelf eens op een hoopje ? Wie neigt er dan niet naar de koper te geloven ?
De rechter bepaalt echter of het afdoende bewezen word.

Je klinkt aardig partijdig omdat je eerst tegen anderen zegt niets te geloven van de argumenten en bewijzen etc. terwijl je ze nu zelf wel als argumenten tegen ze gebruikt. Onderstaande zin begrijp ik niet, dat moetje even anders formuleren....

Citaat:
Dat een getuige weet wat anderen mensen dachten als bedoeling hadden?


Als ik toen tegen mijn instructrice had gezegd, zeg ga jij er even op om te kijken of hij geschikt voor mij is had ze gezegd: eh sorry maar jij moet er op kunnen rijden want als ik er op kan rijden betekent het niet dat jij dat ook kan.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:25

Ik zeg enkel dat de aangehaalde 'bewijzen' weinig inhoud hebben...
Omdat iemand zich hier op werpt als 'raadsman/vrouw' en een hoop blabla neer zet, die voor een leek aardig klinken als bewijs wil nog niet gelijk zeggen dat de kopende partij alleen maar de waarheid vertelt...
Het is niet de eerste keer, dat een partij hoog van de bomen blaast en dan later afdruipt...

Wat zeggen die 'getuigen' verklaringen dan precies?
Verkoopster droeg een BP... waaraan de conclussie wordt verbonden dat het paard dus niet braaf is, en dat verkoopster bang is om te vallen.
Dat er getuigen zijn die vertellen dat een hele stal uitliep om het 'rodeopaard' te bekijken... Hoe weet iemand nu welke bedoelingen een ander had?
dan de coupons, en niet zozeer vanwege de woorden verzet maar de rest... schijnbaar niet zo schikbarend, en ja ik zeg schijnbaar vanwege boven genoemde redenen, waar komen ze vandaan en wat staat er nog meer op. Ik durf te verwedden dat de verkoopster die mee gegeven heeft en dat zullen geen coupons zijn met slechte cijfers en/of verliespunten...
dan de instructrice, lijkt me toch te beschikken over voldoende ervaring...
En dan het argument dat de verkoopster het niet eens was met het tonen van bewijzen die later pas 'boven tafel' zijn gekomen... zou ik ook niet mee eens zijn, en niet vanwege enige vrees...

En ik ben nog steeds niet partijdig, maar wat voor jou zo duidelijk schijnt te zijn, zie ik niet en probeer te laten zien waarom ik dat 'bewijs' niet zo duidelijk vindt...
een paard dat op 5 jairge leeftijd M1 + winst is, lijkt me geen paard dat vervelend te rijden is op wedstrijden.

Dat een instructeur een paard voorstelt aan een koper is niets vreemds, vooral als het gaat om een paard met potentie die beter tot zijn recht komt bij een ruiter met meer ervaring...
(en dan vraag ik mij af wat die instructeur die het paard voorstelde van het paard vind, lijkt me toch niet dat die dan even gewetenloos is en een paard dat zo stout en gevaarlijk is voorstelt aan een 14 jarige)
Snap je nu hoe ik het bedoel?
De bewijzen zijn niet zo waterdicht als de kopers willen doen geloven..

vwb omgekeerde bewijslast, waarom zou de verkoopster met bewijzen moeten komen? zij is geen eiser in deze zaak...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:43

Alane schreef:
een paard dat op 5 jairge leeftijd M1 + winst is, lijkt me geen paard dat vervelend te rijden is op wedstrijden.


Dit kan natuurlijk ook expres gedaan zijn voor de verkoop, om zichzelf in te dekken.
Van onze kant bekeken: ze kunnen hem natuurlijk ook iets gegeven hebben op wedstrijd.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:01

Nistria schreef:
Dit kan natuurlijk ook expres gedaan zijn voor de verkoop, om zichzelf in te dekken.

als jij em door een "handige/goede" ruiter laat rijden hoeft ie voor die m1 met winst helemaal niet zo vaak op wedstrijd geweest te zijn...

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:31

M1 + winst is niet zo bijzonder hoor..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:50

Nistria schreef:
Alane schreef:
een paard dat op 5 jairge leeftijd M1 + winst is, lijkt me geen paard dat vervelend te rijden is op wedstrijden.


Dit kan natuurlijk ook expres gedaan zijn voor de verkoop, om zichzelf in te dekken.
Van onze kant bekeken: ze kunnen hem natuurlijk ook iets gegeven hebben op wedstrijd.


en jullie kunnen hem ook mishandeld hebben.... van de kant van de verkoper bekeken Ach gut

@Russel: is zeg niet dat het bijzonder is in het algemeen (alhoewel ze paarden pas M mogen starten vanaf 1 april in het jaar dat ze 5 worden) Naar ik begreep is de verkoopster met dit paard M1 met winst geworden.. en dat voor een ruiter die zo bang is om te vallen met een paard dat niet te rijden is vanwege dominatie en gevaarlijk zijn....

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:00

Sommige paarden lopen gewoon makkelijk door de B en L heen, het dier kan kennelijk ook leuk lopen anders hadden die mensen er ook geen interesse in en koste hij ook niet zoveel geld.

Dat wil nog niet zeggen dat de africhting dan al correct is, dat het dier echt goed aan de hulpen staat, gehoorzaam is en de aanleuning correct is. De problemen beginnen vaak in de M, juist omdat er in de B en L met veel druk en dwang gereden is. Als je vaak start zul je ook wel je puntjes bij elkaar krijgen, zeker als je meteen over gaat naar een volgende klasse. Paard heeft overduidelijk geen goede leider gehad en heeft geleerd te spelen. Als je 10 keer start en 5 keer is het bagger om maar een voorbeeld te noemen, kan je toch wel door die B heen komen...

Zie vaak bagger wedstrijden in de B en L, getrek in de krul en al die ongein en toch rijden ze winst, zie zelfs paarden die teugelkreupel zijn, niet helemaal zuiver lopen en al dat gedoe.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:27

russel schreef:
Sommige paarden lopen gewoon makkelijk door de B en L heen, het dier kan kennelijk ook leuk lopen anders hadden die mensen er ook geen interesse in en koste hij ook niet zoveel geld.

Dat wil nog niet zeggen dat de africhting dan al correct is, dat het dier echt goed aan de hulpen staat, gehoorzaam is en de aanleuning correct is. De problemen beginnen vaak in de M, juist omdat er in de B en L met veel druk en dwang gereden is. Als je vaak start zul je ook wel je puntjes bij elkaar krijgen, zeker als je meteen over gaat naar een volgende klasse. Paard heeft overduidelijk geen goede leider gehad en heeft geleerd te spelen. Als je 10 keer start en 5 keer is het bagger om maar een voorbeeld te noemen, kan je toch wel door die B heen komen...

Zie vaak bagger wedstrijden in de B en L, getrek in de krul en al die ongein en toch rijden ze winst, zie zelfs paarden die teugelkreupel zijn, niet helemaal zuiver lopen en al dat gedoe.


Ik heb het nog steeds over ht bewuste paard en niet andere dingen die gebeuren op wedstrijden...
Dit paard dat ozo gevaarlijk was op wedstrijden, verzet op de coupons had staan, zelfs weg is geweest naar een trainingstal, is M1 met winst...
nogmaals lijkt het met stug, dat is mijn mening, dat de verkoopster coupons (meervoud want daar had de raadsman/vrouw het over) meegeeft waar bagger punten op staan...
Als je 10 keer staart en 5 keer bagger rijdt, zul je toch 2 winstpunten per proef moeten rijden om te kunnen promoveren met minimale aantal wp-en...
Vwb aanleuning en de rest... paard is voorgesteld door een instructeur, dochter wat op nivo heeft gereden heeft het paard gereden én de instructirice die hoger nivo heeft gereden, en die hebben allemaal niets gemerkt van aanleuningsproblemen etc...
Daar geloof ik dus in dit geval niet in...

Tijdens het proefrijden is het paard waarschijnlijk eerst suf gelongeerd en tijdens wedstrijden is hij waarschijnlijk gedrogeerd, en de verkoopster is daar zo handig in dat ze eerst een topic plaatst op bokt over haar begin moeilijkheden met het jonge in opleiding zijnde paard....
Exact weet hoeveel ze moet toedienen dat het dier vlekkeloos een proef door loopt, maar wel een BP aan trekt omdat het dier kan flippen...
Het dier in training zet en het niet via hen verkoopt maar nog eerst zelf het leven waagt zodat ze een ander kan bedonderen...
nah beetje veel er was eens - gehalte naar mijn smaak Haha!

ben ik nu pro verkoopster? nope, maar die komt niet met opmerkingen in dit topic... niet geheel onverstandig, temeer ook bokt absoluut geen partij is waar verantwoording aan afgelegd hoeft te worden. Pling

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:31

Ja maar Alane, je bent toch nooit op een wedstrijd bij dit paard geweest? Wat heeft dit dan voor zin?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:51

russel schreef:
Ja maar Alane, je bent toch nooit op een wedstrijd bij dit paard geweest? Wat heeft dit dan voor zin?


Wat ik al eerder schreef, eens een dief altijd een dief...

Dat een jong paard niet altijd braaf is in zijn onervarenheid zal niemand raar vinden, alleen nu wordt de verkoopster er mee om de oren geslagen...
Dat een jong en onervaren paard kijkerig is en lijkt te schrikken van zijn eigen schaduw zal niemand raar vinden, alleen nu wordt de verkoopster er mee om de oren geslagen...

Hoe wil je nu rijmen dat de verkoopster en te bang was om het paard zelf voor te stellen bij de verkoop maar er wel mee op wedstrijden is gegaan tbv een verkoop?

Het paard van mijn 13 jargige (toen 12 jarige) dochter was thuis braaf te rijden, op les braaf te rijden, nooit geen stap verkeerd, dus mee op wedstrijd, tjakka als een speer, alle kanten op behalve de goede, steigeren (niet hoog) zelfs met het achterbeen onder de voet slaan van de ruiter...
De aanhouder wint, overal mee naar toe gesleept, en ja ook gelongeerd tot ze op haar knieen ging (niet erg paardvriendelijk op dat moment echter een keuze gemaakt of zo het paard 'dwingen' of de handel in als gevaarlijk paard) en nu super braaf overal.
Dan zou ik dus dit paard niet mogen verkopen als braaf omdat het vroeger als 4 jarige geflipt is, en ongetwijfeld dat er bokkers zijn die dit hebben gezien (weet het wel zeker) en die zouden kunnen getuigen dat het paard ooit zo WAS.

Dit bewuste paard is net zo oud als de onze, geen robot, waarom zou die niet mogen opkijken of zelfs reageren op voor hem vreemde situaties? Waarom zou dit paard niets bij geleerd hebben?

Het grappige vind ik nog steeds dat wanneer een minder ervaren persoon zelf door blijft emmeren met een probleem die half bokt over zich heen krijgt...
n in dit geval zoekt de verkoopster prof hulp bij de training van haar paard en dat is dan ook weer niet goed en wordt aangegrepen als bewijs dat het paard niet braaf is... Verward