runningkawa schreef:@goeroe
Dus ik zeg die dingen om mijn gelijk te halen?
Nou nee, ik zeg die dingen omdat het mijn mening is...
Ik denk dat dit een doodlopend draadje is, discussies gaan inderdaad over meningen, iedereen vindt van zichzelf dat hij gelijk heeft en probeert anderen daarvan te overtuigen, prima. 
runningkawa schreef:En ja ik leg de fout bij de ouders...wie anders?
het kindje is te klein, daar kan de fout niet liggen...
Het paard is een dier, daar kan de fout ook niet liggen...dus... juist ja kom ik bij de ouders uit...
Nogmaals die hadden het kunnen voorkomen...
Wat ik probeer uit te leggen is dat je die schuldvraag niet per sé hoeft te beantwoorden om het paard vrij te pleiten.
runningkawa schreef:En wat voor mij gerechtigheid was geweest voor het paard...het laten leven...
Hij was al 18 jaar bij die mensen..als het dan echt zulke half gare k..knol was...hadden ze hem echt niet meer gehad...
Dus genoeg mensen die hem graag nog verder hadden willen laten leven en hem een huis hadden willen bieden...afmaken is wel het laatste
Ok, daar kan ik goed in komen. Maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat ze dit paard na zoveel jaar niet meer wilden verkopen. Kun je iemand anders 'opzadelen' met zo'n paard? Had dit paard zich ergens anders nog thuis kunnen voelen? Dat zijn afwegingen die je moet maken en ik begrijp deze beslissing wel, maar ik begrijp ook dat jij tot een andere conclusie zou zijn gekomen. Ik weet niet wat ik had gedaan als het me was overkomen.