Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:15

shera schreef:
runningkawa schreef:
En waarom die persoon aanvallen die zei dat ze het eigen schuld vond...waarom mag ze dat niet als ze dat vind?

Hoezo aanvallen, dit is toch een discussieforum of niet soms?
Waarom mag iemand wel keihard zeggen dat het de schuld van de ouders is, en een ander vervolgens niet dat die het grof vindt dat dat zo gezegd wordt?
Zolang het fatsoenlijk gezegd wordt moet dat gewoon kunnen volgens mij.

Ja dat is mijn punt
Maar zij mocht dat niet zeggen, was over de grens....
Niks over de grens, gewoon haar mening Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:20

Ik vind het te grof om te zeggen eigen schuld dikke bult. Maar dat is mijnmening. Prima als iemand het zo op wil schrijven maar ik vind dat respectloos.
En dat mag een ander gerust niet met me eens zijn Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:22

shera schreef:
Ik vind het te grof om te zeggen eigen schuld dikke bult. Maar dat is mijnmening. Prima als iemand het zo op wil schrijven maar ik vind dat respectloos.
En dat mag een ander gerust niet met me eens zijn Knipoog

Ik ben het ook wel met je eens dat het grof is. (de manier waarop)
Het is niet niks wat er is gebeurd.
Toch VIND IK het wel nog steeds de schuld van de ouders en niet van de hengst (zelfs al was het daarvoor al een "rotbeest" )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:22

runningkawa schreef:
Alsof ik zit te wachten op symathie... maar wel om gerechtigheid richting dieren toe en dat niet alles wat kind heet omhoog gehelemd word, of alles wat ouder heet niet in de fout kan gaan.

Ok, ik vind het nobel van je dat je gerechtigheid wilt voor het dier. Maar dat kan al door te zeggen dat het dier geen schuld had en dat het dus onrechtvaardig is om het af te maken. Daarvoor hoef je de schuld niet zo expliciet bij de ouders te leggen. Ik ben het met je eens dat zij de eindverantwoordelijken zijn, maar ik vind het niet zo gepast om dat er op deze manier zo in te wrijven. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat je het niet zou moeten mogen zeggen, maar dat ik het in elk geval zelf niet zo zou verwoorden.

runningkawa schreef:
Ja ouders zijn gewoon mensen en kunnen fouten maken...maar dat toegeven...dat blijkt moeilijk...dier moet nu boeten om het gevoel van schuld te onderdrukken...

Je weet niet wat de ouders hier zelf over gezegd hebben. Ik denk zelf dat ze die schuld zwaar genoeg op hun schouders voelen drukken. Wat denk jij dan wat in dit geval wél in het belang van het dier zou zijn geweest?

runningkawa schreef:
En waarom die persoon aanvallen die zei dat ze het eigen schuld vond...waarom mag ze dat niet als ze dat vind?
Jij gaat er meteen van uit dat ze gelijk wil halen daarmee...hoezo dat?
Jij gaat nu ook mensen naar beneden halen met dit antwoord...is dat dan ook niet om je gelijk te halen?

Ik val niemand aan, ik zeg alleen dat ik het jammer vind, omdat het in mijn ogen alleen maar negativiteit brengt en niks oplost. Ik denk dat mensen die zulke dingen zeggen op hun gelijk uit zijn omdat ik me geen andere reden kan voorstellen waarom je zoiets zou zeggen. Ik haal niemand naar beneden, en natuurlijk wil ook ik graag gelijk hebben. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:24

Ik denk idd dat ik het misschien wel mag zeggen, omdat ik wel een kindje heb. Dat zou best kunnen, RK Ja . En ik ben verre van perfect natuurlijk, maak ook mijn fouten. Maar bij de paarden hou ik haar heel, heel goed in de gaten, hoor. Bij ons kan ze zo door de houten hekken heen kruipen, als ze zou willen. Dan is het dus aan mij om daarop te letten. Die dieren staan niet voor niets achter een omheining.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:25

WHUT! Afgemaakt? Door een onbewaakt moment? Het kan toch iedereen overkomen? Bah, wat zijn sommige mensen toch kortzichtig wat dat betreft. Nagelbijten / Gniffelen Je weet wat hengstengedrag inhoudt en anders waan je je niet eens in de buurt van een hengst. Geen woorden voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:25

Dat mag jij vinden Ja

Maar die persoon zal er vast anders over denken...anders ozu die dat niet opschriven...ik snao dus ook niet dat over haar mening gevallen wordt en dan maar meteen gezegt woerdt, die heeft vast geen kinderen....dat is wel zo'n dooddoender...

Opzich heeft ze zelfs een punt...want als die ouders nu hadden gezorgt dat het kind OF altijd in de gaten hielden Of een hekwerk of stroomdraden zodat die kleine er niet bij kon komen...dan was het gewoon niet gebeurd...
Had het kindje nog geleefd en hadden ze hun worde en verdriet niet op het paard hoeven botvieren....
Het paard wat eerst een goed maatje was wat veel prijzen binnen heeft gesleept...en nu afgedankt wordt als een kapotte auto....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:26

runningkawa schreef:
shera schreef:
Hoezo aanvallen, dit is toch een discussieforum of niet soms?
Waarom mag iemand wel keihard zeggen dat het de schuld van de ouders is, en een ander vervolgens niet dat die het grof vindt dat dat zo gezegd wordt?
Zolang het fatsoenlijk gezegd wordt moet dat gewoon kunnen volgens mij.

Ja dat is mijn punt

Ik zei juist niet dat het over de grens was, ik vind dat iedereen dat moet kunnen zeggen. Maar dat het moet kunnen betekent niet dat het ook moet gebeuren. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:27

Over die stroomdraden trouwens; ik heb een maandje ergens gestaan met mijn paard waar stroomdraden waren. Ik was als de dood dat Nikki die draden aanraakte. Ik zette altijd de stroom uit als we even naar de paarden liepen samen...... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:30

@goeroe
Dus ik zeg die dingen om mijn gelijk te halen?
Nou nee, ik zeg die dingen omdat het mijn mening is...

En ja ik leg de fout bij de ouders...wie anders?
het kindje is te klein, daar kan de fout niet liggen...
Het paard is een dier, daar kan de fout ook niet liggen...dus... juist ja kom ik bij de ouders uit...

Nogmaals die hadden het kunnen voorkomen...

En wat voor mij gerechtigheid was geweest voor het paard...het laten leven...
Hij was al 18 jaar bij die mensen..als het dan echt zulke half gare k..knol was...hadden ze hem echt niet meer gehad...
Dus genoeg mensen die hem graag nog verder hadden willen laten leven en hem een huis hadden willen bieden...afmaken is wel het laatste

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:31

Goeroe, wiens verantwoording was het dan, volgens jou?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:31

Ik snap echt niet dat je alles kan beoordelen achter een computer, denk dat beide partijen genoeg verdriet hebben. Zonder dat iemand het beter gaat weten, en zeggen waarop het staat als hij of zij er niet bij was.
Vingertje wijzen dat mensen dat kunnen doen zonder blozen in een situatie zoals dit snap ik echt niet bah

het is gewoon een naar ongeluk geweest, en dat is al erg genoeg de ouders zullen zich schuldig genoeg vinden
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-12-07 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:32

goeroe schreef:
runningkawa schreef:
Ja dat is mijn punt

Ik zei juist niet dat het over de grens was, ik vind dat iedereen dat moet kunnen zeggen. Maar dat het moet kunnen betekent niet dat het ook moet gebeuren. Knipoog

Dus mogen ze het niet zeggen, alleen denken... Lachen

1 keer er aan laten komen Nadya, heel gemeen hart verscheurend...maar voor altijd duidelijk...
Net als dat je honderd keer zegt, de catus is au...totdat ze erin pakken...dan is het in 1 keer duidelijk.

Wij hadden vroeger thuis ook stroomdraad...daar bleef je wel weg na 1 schok Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:34

RK, ik zal wel een watje van een moeder zijn Koe , maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Ik zette de stroom gewoon af. Knipoog
Dat leert ze maar als ze iets ouder is, als het moet (ik sta nu gelukkig weer op mijn oude plekje waar geen stroomdraden zijn)......

Een cactus en rozen enzo, dat laat ik wel zo gaan trouwens. Net als destijds de hete oven, waar ze per se aan wilde voelen. Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:36

Nadya schreef:
RK, ik zal wel een watje van een moeder zijn Koe , maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Ik zette de stroom gewoon af. Knipoog
Dat leert ze maar als ze iets ouder is, als het moet (ik sta nu gelukkig weer op mijn oude plekje waar geen stroomdraden zijn)......

Ik zat vroeger telkens met men neus in de stroomdraad dat deed pijn genoeg, na een keer leerde ik het niet hoor de paardengenen waren groter dan de pijn Lachen en zo ken ik er genoeg

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:36

Ik zit nog steeds aan de stroomdraden, als ik bij mijn vriendin ben, waar ze het wel hebben. Koe Bloos

Hoe ging 'ie ook alweer over die ezel die zich niet zoveel keer aan dezelfde steen stoot??? Ach..... Haha!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 21-12-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:37

Ligt ook wel aan de hoeveelheid stroom erop Lachen

Van mij mag je watjes moeder zijn hoor Lachen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:42

runningkawa schreef:
@goeroe
Dus ik zeg die dingen om mijn gelijk te halen?
Nou nee, ik zeg die dingen omdat het mijn mening is...

Ik denk dat dit een doodlopend draadje is, discussies gaan inderdaad over meningen, iedereen vindt van zichzelf dat hij gelijk heeft en probeert anderen daarvan te overtuigen, prima. Lachen

runningkawa schreef:
En ja ik leg de fout bij de ouders...wie anders?
het kindje is te klein, daar kan de fout niet liggen...
Het paard is een dier, daar kan de fout ook niet liggen...dus... juist ja kom ik bij de ouders uit...

Nogmaals die hadden het kunnen voorkomen...

Wat ik probeer uit te leggen is dat je die schuldvraag niet per sé hoeft te beantwoorden om het paard vrij te pleiten.

runningkawa schreef:
En wat voor mij gerechtigheid was geweest voor het paard...het laten leven...
Hij was al 18 jaar bij die mensen..als het dan echt zulke half gare k..knol was...hadden ze hem echt niet meer gehad...
Dus genoeg mensen die hem graag nog verder hadden willen laten leven en hem een huis hadden willen bieden...afmaken is wel het laatste

Ok, daar kan ik goed in komen. Maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat ze dit paard na zoveel jaar niet meer wilden verkopen. Kun je iemand anders 'opzadelen' met zo'n paard? Had dit paard zich ergens anders nog thuis kunnen voelen? Dat zijn afwegingen die je moet maken en ik begrijp deze beslissing wel, maar ik begrijp ook dat jij tot een andere conclusie zou zijn gekomen. Ik weet niet wat ik had gedaan als het me was overkomen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:46

Nadya schreef:

De ouders zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor zowel het paard als het kind, maar ik wil niet spreken van schuld, omdat ik vind dat de ouders dit niet hadden kunnen zien aankomen en het daarom niet hadden kunnen voorkomen. Ik begrijp niet goed waarom we niet allemaal gewoon kunnen zeggen hoe vreselijk we het vinden maar dat er een schuldige aangewezen moet worden.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:49

goeroe schreef:
Nadya schreef:

De ouders zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor zowel het paard als het kind, maar ik wil niet spreken van schuld, omdat ik vind dat de ouders dit niet hadden kunnen zien aankomen en het daarom niet hadden kunnen voorkomen. Ik begrijp niet goed waarom we niet allemaal gewoon kunnen zeggen hoe vreselijk we het vinden maar dat er een schuldige aangewezen moet worden.

Daar heb je een punt! Die ouders zijn voor het leven getekend zonder dat er ook nog eens met de vinger naar ze gewezen wordt. En over het wel of niet afmaken van het paard verschillen de meningen duidelijk.

Anoniem

Het is wel schuld...ze hadden het wel kunnen voorkomen

daarbij is het verschrikkelijk, dat heb ik ook al 100 keer gezegt...en ik had ook voor hen gehoopt day het kindje er met een buil en wat blauwe plekken vanaf was gekomen....maar schuld...ja....

En een ander ermee opzadelen?
Mij leek het helemaal niet zo'n lastige hengst...anders had ze hem toch niet gehouden al 18 jaar lang?
Gehouden toen het kindje geboren was...dat risico neem je niet als het een echte valse zou zijn....
En dan had je er ook geen prijzen mee gewonnen als het zo'n kl*te bok was....

Twiggy2008

Goeroe, ik hoef de schuldvraag zelf ook niet echt te beantwoorden. Ik geloof dat ik in mijn posts ook vooral over 'verantwoording' sprak, toch? Hoe dan ook, het verandert niets aan de dood van een onschuldig kindje en het is niet met opzet gebeurd. Daarom vind ik niet dat het paard zo'n schuld heeft, dat hij per se afgemaakt zou moeten worden. Natuurlijk kan een paard altijd nog wennen bij iemand anders. Als dat niet zou kunnen waarom gaan veel paarden van hot naar her gedurende hun leven? Niet dat ik dat goed keur, hoor. Verre van zelfs, maar het gebeurt wel.....

Maar goed, we weten de motivatie van die ouders hiervoor niet. Het blijft hoe dan ook een vreselijk drama. Verdrietig

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:51

runningkawa schreef:
goeroe schreef:

Dus mogen ze het niet zeggen, alleen denken... Lachen

Soms is zwijgen goud. Maar spreken is altijd nog zilver en dat is ook een heel mooi metaal. Clown Ik doe geen uitspraak over wat mag, alleen dat ik in dit geval meer waardering kan opbrengen voor zwijgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:52

Goeroe, dat zeg je allemaal wel mooi, maar dit is een discussieforum.
Van zwijgen lopen de topics niet zo.... Haha!

Maar ik ga maar eens wat nuttigers doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:52

Ik heb meer waardering voor mensen die hun paard niet af maken omdat ze zelf nalatig zijn....

owjee, dat mocht ik zeker ook alleen maar denken Tong uitsteken