Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Beuker

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:07

Pleurt van het paard, flikkert van het paard ¿ Oké, ik vind dat je ook gewoon kunt praten cq typen.

Er is iemand van het paard gevallen, iemand voor veel Nederlanders de paardensport op de kaart heeft gebracht.
Iemand, die een niveau bereikt heeft, dat nog nooit door een Nederlander gehaald is.
Iemand, die van paarden houdt en van paardrijden. En dat kan niet van alle toBruiters gezegd worden, aangezien er genoeg ruiters en amazones zijn die paarden alleen maar een middel vinden om geld mee te verdienen over de rug van het paard.
Wat een prachtmens is Anky!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:09

iepsel schreef:
Gele rolcontainer of niet.............(maar dit is wel heeeeel erg offtopic).

Nee toch?! helemaal op de kop van de spijker.

De ts gaat over een mevrouw die door een ´gele rolcontainer´ uit het zadel kiept.

Zowel jij als ik reageren dan: ´Tja, jammer dan, dat is het gevolg van het automatiseren.´

Zo heb ik met mijn SuperArabella ook ónze ´gele rolcontainer´ namelijk spetterende lasapparaten. Goedpaardmanschap echter voorkomt escalaties dus voorkóm ik dat ze gaat bokken. Ga er als het écht dun ijs wordt gewoon af. Als ik er toch eens afduik, vraag ik me af hoe ik dat door kennis, begrip en voorbereiding kan ondervangen. MIJN voorbereiding van mijn paard op wat we tegenkwamen was niet goed. Zo simpel is het. Wijs ik niet naar ´de gele rolcontainer´.
Mbt de ts houdt dit in dat deze mevrouw inderdaad had moeten zeggen dat als het niet perfect voor elkaar is haar kunstje niet werkt. Dat heeft ze goed.

Dat een dergelijk voorval bij kopstukken groter nieuws is dan bij jou of mij is niet bevreemdend. Dat het bij juist haar éxtra groot nieuws is, is evenmin bevreemdend want zij is het topkopstuk én door hun eigen assertiviteit over hun juist op dit punt zwakke methode op scherp gezet.

Verder uiteraard wel veel sterkte en beterschap want leuk is anders en voel ik wat dát betreft uit veel te ruime Bloos ervaring met haar mee.

hc

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:12

Wat ik eruit opmaak is dat Anky juist niet 'de gele rolcontainer' of in dit geval het publiek de schuld geeft. Wat gewoon een feit is, is dat als je je paard niet fatsoenlijk hebt warm kunnen draaien deze gewoon wat frivoler is als normaal.

Dat had niks met het publiek te maken, wat Anky ook niet zegt, maar wel met de faciliteiten die de organisatie bood; die waren zeer slecht. Maar goed, wat ze zelf al zegt: mocht het weer zo slecht georganiseert zijn ergens, dan gaat ze gewoon niet. Dus dat is mooi, probleem opgelost. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:23

jirina schreef:
Jij kan wel een paard leren

Kijk, en dít is nu off-topic Knipoog

Fotos van de saumur ruiter tonen mijn favoriete zadel wat ik op mijn hengst heb voor ook de ruigritten.

Ook off-topic Bloos

On-topic heb ik geen kritiek op dát Anky uiteindelijk van haar paard gevallen is.
Ik heb kritiek op haar krokodillentranen omdat het een gevolg is van haar methode.

Haar methode leidt tot medailles. TOP dus en heb ik GEEN kritiek op. ALLE respect voor de palmares want het is niet minder dan perféct invullen wat beloond wordt.
Ik heb kritiek op de organisatie welke krijgt wat ze beloont.

Het topic is een illustratie van waaróm ik die kritiek op die organisatie heb.
Het kan míj daarom geen aandacht genoeg krijgen omdat het de vinger op de zere plek voor de NL ruiterij in het algemeen legt.
Illustratief!!!! als kritiek op de koérs NIET op de ruiter.

hc

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:28

Citaat:
Ik heb kritiek op haar krokodillentranen omdat het een gevolg is van haar methode.

Dat is niet waar. Nelson is trouwens hartstikke bomproef en een gele container interesseert hem echt niet, ze heeft hem daarom tot in de 8ste maand van haar zwangerschap gereden. Nogmaals HC, op andere topics spreek je juist dat ze haar paarden aan zich onderwerpt, (wat nog niet zo'n slecht keuze is trouwens, voor een kuddedier, om zijn leider te volgen) wat is het nou?? Je spreekt jezelf voortdurend tegen.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:58

hmmm gevolg van haar methode. Misselijk
Nou ik wou dat ik die gehele methode wist zeg.
Is toch een mooi gegeven als je zo je paard de top in rijd. Haha! Haha!
Dus de methode van U is beter.
Vreemd, Anky ken ik wel, met haar methode, maar U helemaal niet Nagelbijten / Gniffelen

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:15

Ik nomineer HC voor een clinic volgend jaar in Groningen, ik zal van de partij zijn op de tribune. Haha!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:48

Uphill schreef:
Ik nomineer HC voor een clinic volgend jaar in Groningen, ik zal van de partij zijn op de tribune. Haha!

We kunnen er meer nomineren, wordt volle bak volgend jaar Knipoog Volgens mij is er trouwens nog nooit een val van een paard zo uitgebreid geanaliseerd als deze. Wat een ophef en vooral wat een betweters Clown

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:09

Ik wordt een beetje moe van al dat NHgezeur hier...'mijn paard schrikt niet, want ik heb zóóón goede band met het dier'....
Als jou paard werkelijk nérgens meer van schrikt, zonder blikken of blozen een vreemde ruimte met menigte erom heen en flink wat lawaai in sjokt, dan heb je hem in mijn ogen behoorlijk kapot getraind.
Dr zijn maar weinigen die het lukt zover te gaan, dus 'het paard had niet mogen schrikken'...bullsh*t!
Even voor de duidelijkheid; zelf doe ik ook graag aan grondwerk enz, maar het blijft wel een paard wat ik tegenover me heb staan Knipoog

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:13

Juut schreef:
Ik wordt een beetje moe van al dat NHgezeur hier...'mijn paard schrikt niet, want ik heb zóóón goede band met het dier'....
Als jou paard werkelijk nérgens meer van schrikt, zonder blikken of blozen een vreemde ruimte met menigte erom heen en flink wat lawaai in sjokt, dan heb je hem in mijn ogen behoorlijk kapot getraind.
Dr zijn maar weinigen die het lukt zover te gaan, dus 'het paard had niet mogen schrikken'...bullsh*t!
Even voor de duidelijkheid; zelf doe ik ook graag aan grondwerk enz, maar het blijft wel een paard wat ik tegenover me heb staan Knipoog

Afgod ik geef je groot gelijk, het is een paard en geen machine Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:15

Of je hebt gewoon een erg droge bok van zichzelf...totaal niet vergelijknaar met de bloedpaarden van anky...

Ik ken ook paarden waarmee ik zo dwars mee door Amsterdam zou durven..zelfs al net na het zadelmak maken...ook al waren ze kwpn. Gewoon van karakter nergens bang voor...

Ken er ook waarmee ik dat nooit zou doen...nooit

Maar paarden zijn bij sommige allemaal hetzelfde...en dat heeft zich dan verdiept in het wezen paard..?? ROFL

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:38

Ook droge bokken kunnen schrikken Knipoog Ik ken en frieze merrie, op hol slaan betekent bij haar drie passen galop en dan staat ze stil.
Zelfs dit paard blijkt écht te kunnen bokken,(nooit van haar verwacht, zat vol verbazing te kijken Clown ) en een vriendin die een goede ruiter is, heeft er toen naast gelegen. Dat bedoel ik dus met 'paard' Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:40

Zeker, dat kan ook nog Ja
Maar de kans is dan wel weer wat kleiner...maar zeker kan het ;j
Gelukkig maar Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:42

Jonge_Monte schreef:
Yamcha schreef:
Sorry, maar ik vind dit een beetje een valse reactie Bloos!

Nou nee niet echt. Haha!
Of had je het over de persoon hiervoor. Knipoog
Je hoort wat deze persoon zegt, die heeft het over pony's, tja dat is wel anders dan paarden.

Ik had het idd over de persoon voor mij. Over paardje 2005. Niet over Anky.
Ik vind dat Anky heel mooi reageert. En het goed uitlegt. Ja
Juut schreef:
Het zag er stoer uit Anky, je bent er geweldig op blijven zitten, cap af dat je daarna nog op gestapt bent en het hebt geprobeerd, en dank je voor je reacktie.
Beterschap, en succes met het opbouwen van het vertrouwen, Nelson is een geweldig paard, zoals hij toch nog jou kant uit kwam draven!

Zo denk ik er ook over. Ja

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:47

(achteraf gezien; Nelson was vast de uitgang kwijt, en voelde zich ook vast wel kaal zonder ruiter en met al die mensen om zich heen... "...help..." Clown)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:44

Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Wat zullen we een hoop grand prix ruiters erbij krijgen volgend jaar!

En die hoeven er allemaal niets voor te doen? Wordt er nu echt .......van.
Ze kan maar beter de medailles en titels weer inleveren toch? Die is ze helemaal niet waard, want hier op bokt zitten veel betere ruitertjes, die het veel beter kunnen en weten.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:55

potverdikkie schreef:
Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Wat zullen we een hoop grand prix ruiters erbij krijgen volgend jaar!

En die hoeven er allemaal niets voor te doen? Wordt er nu echt .......van.
Ze kan maar beter de medailles en titels weer inleveren toch? Die is ze helemaal niet waard, want hier op bokt zitten veel betere ruitertjes, die het veel beter kunnen en weten.

Afgod ik vind je reacties echt geweldig en vooral omdat je ook nog eens groot gelijk hebt. als al die anderen eht zo goed kunnen, waarom rijden ze dan nu op dit moment beter dan anky ?! waarom hebben ze niet meer gewonnen als anky !?!?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:10

Juut schreef:
Ook droge bokken kunnen schrikken Knipoog ... Dat bedoel ik dus met 'paard' Haha!

= een paard = een paard = voorspelbaar binnen het programma ´paard´. Binnen het programma paard zijn er verschillen van het ene uiteinde tot het andere.

Bezoek en lees mijn site eens. Daar staat net zo min ´de werkelijkheid´ als ergens anders. Wel míjn werkelijkheid. Niet wat ik ´vind´ maar wat ik doé.
Doe het zelf gerust anders want niets de absolute wijsheid.
Wat ik doe leidt niet naar medailles maar naar wat voor míj de hoofdpriijs is: veilig en betrouwbaar met mijn paard(en) altijd en overal heen kunnen rijden.
Het is gratis, belangenloos, doe er je voordeel mee... of niet Haha!

Oh, en lees mijn profiel gelijk ook: zie je dat ik níets met NH heb Ach gut

hc

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:12

Verheug me ook erg op de clinic van HC volgend jaar!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:14

Je hebt recht op je eigen hoofdprijs HC. Maar Anky heeft ook altijd recht gehad op die van haar. Sterker nog, ze heeft hem ook heel vaak onterecht niet gehad.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:00

Je kunt het niet eens met het rij technische van Anky en andere dressuurruiters van de huidige lichting, echter hebben 99% van ons geen paarden als hun onder de kont. Een paard blijft een levend wezen en kan iedere dag zich ander manifesteren, zo ook Nelson.

Resumerend kan worden gesteld dat er amper een optimale gelegenheid was om Nelson los te werken, vervolgens krijgen wij het resultaat te zien via You Tube. Maar wat krijg je nu werkelijk te zien ? Je krijg te zien dat een paard wat wordt gepresenteerd onder omstandigheden welke hij niet gewend, is met alle gevolgen vandien. Vervolgens dienen zich massaal de beste stuurlui aan wal zich aan, laat mij niet lachen ik had deze stuurlieden wel eens onder deze omstandigheden op Nelson willen zien sturen.

Dream on criticasters, melden jullie zich allemaal even voor P&P 2008 ?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:06

Op Nelson sturen?? Gut, ik meld me geloof ik maar aan...heb ik wel een paar pijnlijke ribben voor over;)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 02:24

pfff is dit nu nog bezig?

het is nooit goed he, zegt Anky niks.. dan speculeert iedereen ( en ook de media) er maar op los, zegt ze wel wat, hoppa vallen mensen daar weer over woorden.

kijk ook eens vele topics hier op bokt na, waarin mensen vertellen een smakkerd gemaakt te hebben, "het weer sloeg om" "er kwam een tractor aan" mijn beugel zat los " verkeerde rijbroek aan" ander zadel aan het proberen" paard van mede ruiter ging er van door" een hond blafte" een kind begon te huilen" mijn tampon zat scheef "een mug poepte op zijn kont"

met andere woorden, vele, vele, vele mensen hebben een excuus wanneer ze eraf stuiteren, en zo is het gewoon ook, daar is dus ook niks mis mee, er is erg vaak een aanleiding, Anky geeft dus ook gewoon zo'n verklaring.

kunnen we nou gewoon de discussie enz stoppen hierover? en , of je nou anky fan bent of niet, gewoon hopen dat ze vlot weer vertrouwd op paard zit en blij zijn dat ze geen ernstige verwondingen had?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:03

Vandaag in het dagblad van het noorden:

Anky heeft aangegeven in Erp in een voorgesprek dat ze een inrijbak niet nodig had. Dat ze Nelson gewoon los kon rijden in de hoofdbak.
Sjef jansen nooit in Groningen is geweest.
Dat het paard niet bokte door de speaker, want Anky bleek al die tijd via de headset aan het woord geweest te zijn.
De organisatie ervan op de hoogte was dat de inrijbak niet optimaal was. Maar dat daar verder niemand problemen mee had. Dat iedereen op zijn paard is gebleven zelfs de amateurs....