Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:23

Wow harde val zeg. Welke domme vogel gaat er nou om klappen.
Snap dat echt niet. Ben het met Cayenne eens.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:23

filmpje even gekeken

zowee dat paard stuitert als een hert door de bak Nagelbijten / Gniffelen, gelukkig viel ze niet tegen de omheining aan, dat had lelijk af kunnen lopen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:24

Arabesk schreef:
ThePast03 schreef:
Hoe je een wereldtitel of gouden medaille behaalt is tegenwoordig niet meer belangrijk blijkbaar, tenzij je het zelf beter kan.

nee inderdaad. Al trek je je paard in een zeepaardjes houding. Zoals al voorspeld werd in de discussie topics over P&P en LDR, is iedereen weer 'oh en ah' als Anky met een plak thuiskomt en niemand klaagt meer over haar trainingsmethodes.

Ik ben het absoluut niet eens met haar trainingsmethodes en daarom ben ik in 9 vd 10 Anky discussies niet positief over haar. Maar imo heeft dit niks te maken met haar trainingsmethode, als de organisator ervoor had gezorgd dat ze het paard voor hadden kunnen bereiden aan de longe zoals ze altijd doen had het paard vast niet zo jolig geweest. Als mijn paard jolig uit de trailer komt, ik moet er gelijk op en ze begint te bokken zal ik er vast ook naast knikkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:25

Moderatoropmerking:
SVP ON-topic te blijven.

Daarnaast heb ik twee keer verzocht om het vriendelijk en gezellig te houden. Dit is de derde en laatste keer.

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:25

Aangezien de tere zieltjes op bokt in de ogen van onze geliefde moderators niet bestand zijn tegen de wat minder aangename kanten van ons Nederlandse vocabulair, een reactie in nette bewoordingen Haha! ...

Ik vind de reactie van vele mensen op dit topic erg kinderachtig. Ik zal het woord Penny niet gebruiken, want dan schaar ik me in hun gelederen (en daar wil ik niet wezen Hamer ), maar gezegd mag worden dat het incassatie- en denkvermogen op een laag niveau ligt.
Treurig.
Mag er niet nagedacht worden over wat er gebeurd is, alleen omdat het om Anky gaat? Is zij verheven van alle kritiek en logisch denkvermogen? Het ís vreemd dat haar paarden er de laatste tijd zo vaak vandoor gaan. Schermen met haar medailles vrijwaard haar niet van slechte rijkunst, en dat is toch echt wat zij recent tentoonsteld. Het getoonde verzet van haar paard(en) mag/moet (doorhalen wat niet van toepassing is) niet genegeerd worden.
Anky is dressuurruiter. In geen enkele tak van de paardensport is een goede zit belangrijk dan in de dressuur. Is het dan vreemd om je te verbazen over de frequentie van haar lanceringen?

"De beste stuurlui staan aan wal" is een waarheid als een koe; maar niet op de manier zoals hij hier gebruikt wordt. Wie niet direct erbij betrokken is, kan objectiever tegen de zaak aankijken en oordelen wat er fout gaat.

Ik moest erg lachen om de opmerking die gemaakt werd over het kaliber van Anky's paarden (Ik heb een 0.7 Remmington, en jij? Nou, ik een 0.8 Winchestor. BENG Haha!, ok flauw... Cool ). Wat maakt de paarden van Anky dan zo bijzonder? Het enige wat ik kan bedenken is dat zij strak staan van frustraties (denk daar zelf maar over na, uitweiding hierover nooit in een ander topic Vork ).
Rookgordijnen en smoesjes. Ze moet eens haar verantwoording nemen voor haar daden. Slechte bak/hard aplaus/geen tijd blablabla. Meid, je bent een 'topruiter/dressuurkoningin', als je dan zulke uitvluchten nodig hebt... heb ik medelijden met je.

"The time has come that your actions turn against you." *rook glipt onder de gordijnen vandaan en de slaapkamerdeur knarst in zijn scharnieren*. Anky draait zich om in bed en ziet een man met een paardenhoofd voor haar staan. Met een van onheil druipende stem spreekt hij verder: "All evil will rise, if you don't better your life. My good friend Monty always sais, and he can't be more right, we must make this world a better place for horses. And in that picture, you don't fit. I'm sorry dear girl, but you better start running now..."

Hierbij neem ik afscheid van deze beerput van irreële fantasiën (er zijn wel degelijk negatieve zaken in deze wereld mensen; niet alles is onschuldig plezier en geluk!) en machtswellustige moderators, dat de naam draagt Bokt.
Ik wacht met genoegen af hoe lang dit bericht op bokt 'mag' blijven staan.
Hasta la vista!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:26

Heel vervelend voor haar. Begin deze maand was ze bij een clinic in Vught waar ze vertelde zoveel vertrouwen te hebben in Nelson.
Ze moet hem voor het rijden altijd wel longeren, gewoon omdat hij zich dan veel beter voelt en anders teveel gespannen blijft.
Blijkbaar is het longeren niet voldoende geweest.
Ik vindt het altijd vervelend wanneer er iemand van zijn paard valt, ongeacht wie het is (of het moet verzet van een paard zijn tegen grof gedrag van een ruiter) of waardoor het komt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:27

Dit paard in protest komen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:28

Duidelijk gewoon een geval van een fris paard dat explodeerde naar aanleiding van het applaus Lachen
Ik had er na 2 sprongen al naast gelegen. Hij komt gelijk alweer omhoog na de landing. Je krijgt dan absoluut geen tijd om het op te vangen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:28

Arabesk schreef:
filmpje even gekeken

zowee dat paard stuitert als een hert door de bak :=, gelukkig viel ze niet tegen de omheining aan, dat had lelijk af kunnen lopen

Dat was ook mijn eerste reactie Vork

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:29

He gats wat een nare smak zeg Scheve mond En ook zo dicht bij de bakrand Scheve mond
Paard ging flink te keer zo te zien, ze houd het nog aardig lang vol.
Ben geen Anky-fan, maar dit wens je niemand toe Ach gut

potverdikkie

sorry jongens, ik kan de link niet vinden. wil iemand die alsjeblieft nog eens neerzetten of vertellen waar ie staat? Bloos

MissJ

Frustraties Tuffi? Haha! Dus iemand die vele medailles heeft gewonnen mag nooit van haar paard vallen?

germie

Ik vind het bokken op het filmpje er erger uitzien dan wat ik mij kan herinneren. Ik zag wel direct dat ze er lelijk naast viel.
Van een paard vallen is niet fijn, het overkomt zelfs de allerbesten. Maar zij heeft de pech dat ze bekend is en dus zal iedereen erover blijven praten.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:30

da's ook lullig, probeer je een rodeosessie uit te zitten met druk fotograverend publiek om je heen....

Keukenkast

_rosita_

ook hier totaal géén anky fan, maar ook mijn reactie was: sjeees, wat een rodeo show!

maar goed.... zo zie je maar dat hoe 'hoog of 'geweldig' je ook rijdt, iedereen ligt er wel eens naast, al is dit wel een nare manier

Poiuytrewq

Re: Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:36

Zo zeg ze blijft idd nog lang zitten, 't is inderdaad net een hert hihi.
Hoop dat ze niet te lang last er van heef.t

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:36

Okeeeeeeey, Nou, heb het dus nu gezien, en ik neem mijn petje af. Ze hield het lang vol, en het lijkt er in mijn ogen een beetje op alsof ze zich express laat vallen daar ze voelde dat ie niet op zou houden.
Zeker richting hoek is een val gevaarlijk.

DePretFlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:37

Dan kun je jezelf afvragen wat een goede ruiter is..

Iemand die echt kan rijden, moeilijke paarden etc .
of iemand die altijd maar bovenaan staat aan de lijst.

In mijn ogen gezien, was dit niet nodig geweest. Mgoed, zie bovenstaande.

Carolienn_

wat een nare val zeg! het is ook echt duidelijk te zien dat hij dit niet om verzet deed maar omdat hij fris was.
Ze blijft nog lang zitten was mijn eerste reactie.
ik bedoel Anky is dan wel een topruiter zijn maar zelfs de beste vallen! en Anky heeft niets voor niets vele titels!
maar ik snap haar ''angst'' wel een beetje als je al een keer zo hard bent gevallen! ik hoop dat ze snel weer herstelt en het weer oppakt!
i kben eigenlijk ook niet zo'n anky fan maar ik heb wel respect voor wat ze elke keer weer laat zien en doet, en dat ze na de val er toch nog even op ging!
ik wens haar veel Beterschap! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Carolienn_ op 14-10-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

MissJ schreef:
Frustraties Tuffi? Haha! Dus iemand die vele medailles heeft gewonnen mag nooit van haar paard vallen?

Dat zegt ze niet.
ik ben het met het stukje van Tuffi eens.
Kijk naar Gribaldi en Edward Gal. Die is niet voor niets gaan staken.
Dat bedoelt Tuffi.
Ik denk ook dat een paard je een keer terug pakt als hij niet goed behandeld of bereden wordt.
Al weet ik na het zien van dit filpje wel dat dat hier niet het geval is.
Hier gaat het om spanning.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:38

o0Michelle0o schreef:
Misschien zit Anky de laatste tijd niet zo lekker in haar vel...

Dat zou het wel eens kunnen zijn!! Ja Ook zij wordt natuurlijk een jaartje ouder he.... No Cheer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:38

DePretFlet schreef:
Dan kun je jezelf afvragen wat een goede ruiter is..

Iemand die echt kan rijden, moeilijke paarden etc .
of iemand die altijd maar bovenaan staat aan de lijst.

In mijn ogen gezien, was dit niet nodig geweest. Mgoed, zie bovenstaande.

Ik ben het met je eens, Anky had gewoon moeten blijven zitten Slapen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:39

Jeminee, ze houdt het lang vol zeg... Wat een kangaroe, die knol... Dat zijn geen zuinige sprongen zeg! Op zich lijkt dit me overigens ook geen verzettend/stakend paard (en nee, ik ben geen LDR fan), maar een jolig en fris paard dat reageert op het applaus. Gek paard. Clown Bad luck, zou ik zeggen. Ik vind dat Anky het nog lang vol houdt, ik zou na de eerste bok al zijn gaan zandhappen Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:40

Heel gewoon ja Clown
Dat jij het uiteraard wel uit had gezeten weten we nu MISTRAL94 Ja