Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palo2

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:34

Sullie97 schreef:
Salinero kan nog alle kanten op, die hij wil. Zit NIET vastgesnoerd met een lijntje naar de singel.
P&P is vastgesnoerd en kan maar één kant op, naar beneden naar zijn borst.

En als ie jeuk heeft krabt hij zelf ook op zijn borst dus een onmogelijke houding is het niet!

Iedereen weet zo wel iets te vertellen. Ik vind het niet slim om het zo op concours te doen en vraag me af of je in je opbouw naar een wedstrijd het niet allemaal meer kunt verfijnen zodat je je op een wedstrijd op je top kunt laten zien. Blijkbaar blijft de topvorm niet lang genoeg hangen zodat er op concours discutabel 'getraind' moet worden. Er zijn meerdere 'kampen' in Nederland en elk kamp heeft zo z'n voor en tegenstanders. En in elk kamp kun je op verschillende momenten foto's maken die je liever niet in je plakboek hebt. En dat soort foto's kun je van iedereen maken! Van B tot de top. Persoonlijk geloof ik het verhaal niet dat het een vergissing was, maar omdat het vastgelegd is heb je heel wat uit te leggen aan eenieder die zijn paard nooit beledigd of zijn vertrouwen schaadt! Bloos
Wat moet er onderzocht worden? De foto's spreken toch voor zich? Blijkbaar is het een normale gang van zaken voor PenP en hij heeft een enorme staat van dienst, als hij echt zo ongelukkig was zouden de prestaties wel uitblijven. Er zijn absoluut grenzen maar in dit geval wordt het wel erg hoog opgespeeld.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:46

Auteur: GL
Date: 25-09-07 20:26

Ixi, non je n'ai déposé aucune plainte (j'ai juste mentionné ce que je venais de voir en salle de presse, en précisant moi-même que ce n'était probablement pas contraire au réglement puisque je me rappellais qu'il y avait eu de grands débats sur cette question à la FEI et qu'il me semblait que la conclusion avait été une absence de condamnation de la méthode) et en effet, il n'y avait aucun commissaire au padock. C'était plutôt à un moment creux : il n'y avait personne d'autre dans la carrière ni autour - sauf Monsieur Postillon qui téléphonait et avec qui j'ai parlé pendant 10 minutes (de tout autre chose) après avoir pris les photos...ce qui m'a permis de constater que le poney continuait à être longé de la même façon.

Kort gezegd komt het erop neer dat hij geen klacht heeft ingediend. Hij dacht dat het waarschijnlijk niet tegen de regels van de FEI was. Hij herinnerde zich de discussies binnen de FEI waarin deze methodes niet waren veroordeeld.
Er was niemand anders in de buurt behalve meneer Postillon die telefoneerde en met wie hij 10 minuten had gepraat (over hele andere zaken) nadat hij de foto's had genomen. Daardoor had hij kunnen zien dat men de pony op dezelfde manier bleef longeren.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:47

elllis schreef:
(Ik zou bij menig bokker die hier oordeeld wel eens langs de bak willen staan als een paard pony niet luistert tijdens de training .... en willen zien hoe ze het oplossen volgensmij krijgt ieder paard dan wel eens een schop met een (te scherp)spoor worden er slofteugels fout gebruikt en de zweep niet als corigerende tik gebruikt maar erger .... dus heilige boontjes Haha! )

Maar om nou te zeggen dat die pony /haar paarden een slecht leven hebben ....

Komop mensen .... ik denk dat menig paard /pony zo willen ruilen ... Knipoog om daar een plekkie op stal te hebben ...

Ik denk dat dat dit meer zegt over jou Nagelbijten / Gniffelen ben inderdaad een heilig boontje Ja Ik rijd namelijk voor de lol én voor de lol van m'n paard..
Ik denk persoonlijk dat geen enkel paard met dit paard wil ruilen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:48

Ik vind het goed dat er een onderzoek komt over de foto's van P&P.
Zelf vind ik de foto's niet om aan te zien en ik zou nooit een paard op deze mannier laten lopen.
Ik vind wel dat er in dit forum overdreven wordt. Die foto met dat bruine paard gaf duidelijk weer dat er nog meer mensen zo rijden. Daar zijn ook foto's van. Waarom wordt daar dan ook geen onderzoek tegen gestard.
Vind die fotograaf ook heel zwakjes om foto's te trekken en gewoon te publiceren. Spreek dan een Sterward aan die kan ingrijpen... Dan heeft die pony er iets aan!
Ik veroordeel DVB van niets en zeker niet van paardenmishandeling ondanks dat ik deze foto's heb gezien. Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:50

De foto's zijn niet mooi dat ten eerste!!!

Van DVB zijn dit naar ik weet de eerste foto's die in omloop gekomen zijn. Wat er thuis gebeurd weet ik niet en kan ik ook niks over zeggen.

Op Internet circuleren al jaren foto's van Nederlandse ruiters met paarden in onmogelijke houdingen, hier is nooit wat mee gedaan. Ga je op een Evenement kijken dan zie tijdens het losrijden dat dit soort houdingen meer dan 40 minuten aanhouden.

Dat het KNHS nu CVB als voorbeeld wil gaan stellen met een pony heb ik wat moeite mee, moet de rest van de dressuurtop gespaard blijven, omdat ze bij de paarden goud halen???

Coby moet dus de *pispaal* worden omdat de rest gespaard moet blijven!!!
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 26-09-07 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:52

Ik vind het ergens wel jammer dat op grond van een paar foute foto's wel onderzoek wordt gedaan, terwijl bij anderen waar iedereen van weet dat het wel eens ruw eraan toe gaat maar waar geen foto's van zijn, nooit een onderzoek wordt gedaan.

Heb een beetje het idee dat zo met twee maten gemeten wordt, als hier onderzoek gedaan wordt, dan kan ik nog wel een paar adressen noemen.

Ik zal niet zeggen dat ik het fantastische foto's vind maar om daar nu een lange carriere voor kapot te maken gaat me wat ver.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:54

Precies Venetia!!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:55

Ik sluit mij helemaal bij Venetia en Ulissa aan en natuurlijk ook aan mijn eigen bericht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:56

Ulissa schreef:
Coby moet dus de *pispaal* worden omdat de rest gespaard moet blijven!!!

Je slaat de spijker op zijn kop. Prima dat deze praktijken worden aangepakt. Maar pak ze dan ALLEMAAL!!!!!!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:56

elllis: Dat veel andere paarden onrechtmatig worden behandeld staat nu niet ter discussie.

Ik kan immers ook niet tegen meneer agent zeggen die me betrapt heeft toen ik door rood reed. "Ja maar er rijden er zoveel door rood, die je niet ziet" Kan ik wel zeggen. Maar die boete krijg ik toch. Het keurt namelijk niet goed dat ik door rood reed.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:59

Heike schreef:
elllis: Dat veel andere paarden onrechtmatig worden behandeld staat nu niet ter discussie.

Ik kan immers ook niet tegen meneer agent zeggen die me betrapt heeft toen ik door rood reed. "Ja maar er rijden er zoveel door rood, die je niet ziet" Kan ik wel zeggen. Maar die boete krijg ik toch. Het keurt namelijk niet goed dat ik door rood reed.

Het staat wel degelijk ter discussie. De anderen horen OOK niet door rood te rijden en verdienen OOK een bekeuring.

Anders ben je wel erg ongeloofwaardig bezig...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:02

Ik vind trouwens niet dat er een carrière kapot gemaakt moet worden. Coby is een paardenvrouw in hart en nieren. Die het, het beste voor heeft. Maar dat wil weer niet zeggen dat ze nooit dingen doet die niet zo slim zijn.

Dit alles toont alleen dat Coby, of wie dan ook, niet perfect is. En ook mensen die aan de top meedraaien fouten kunnen maken.

Als dit haar standaard manier was. En ze daar helemaal achter staat. Dan zou dat schadelijk kunnen zijn voor haar carrière.

Ik vind het wel goed dat er onderzoek naar is. Het geeft toch een signaal af naar anderen dat dit niet de manier is. En geeft ook een signaal naar de amateurs. Doe dit vooral niet na.

En ja, ook de anderen moeten bestraft worden. Maar je kunt niet iemand straffen als er verder geen bewijs is. Alleen een verdenking is gelukkig niet genoeg.

Maar nu we dit geval aankaarten is het een hetze. In mijn ogen moet je elk geval aanpakken. Dus als zulke foto's in het nieuws komen kun je het niet simpelweg negeren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:05

Heike schreef:
Maar nu we dit geval aankaarten is het een hetze. In mijn ogen moet je elk geval aanpakken. Dus als zulke foto's in het nieuws komen kun je het niet simpelweg negeren.

Dan blijf ik me af vragen waarom de vele foto's van de anderen en ook het filmpje van de heer Jansen compleet genegeerd is en zelfs op bokt hier aan alle kanten is goed gepraat.
Iedereen heeft een grote mond over de Duitsers die niet te bang zijn om hun mening hierover te geven.

Nu het Coby betreft kan er ineens wel gezegd worden dat dit niet de manier is om met paarden om te gaan en komt zelfs de KNHS in aktie.
Dat is op zijn minst hypocriet te noemen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:08

Als je 1x een overtreding pleegt in het geval van CVB krijg je een waarschuwing.

Neem je de andere gevallen waar al jaren het Internet mee volstaat, dan kun je niet meer volstaan met een waarschuwing, want het feit is al meerdere keren vastgelegd en waargenomen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:10

ThePast03 schreef:
Dan blijf ik me af vragen waarom de vele foto's van de anderen en ook het filmpje van de heer Jansen compleet genegeerd is en zelfs op bokt hier aan alle kanten is goed gepraat.
Iedereen heeft een grote mond over de Duitsers die niet te bang zijn om hun mening hierover te geven.

Nu het Coby betreft kan er ineens wel gezegd worden dat dit niet de manier is om met paarden om te gaan en komt zelfs de KNHS in aktie.

Dat is exact mijn punt in dit hele verhaal. Iedereen roept hoe erg het wel niet is, terwijl we al een aantal jaren tegen (zelfs bloederige) foto's aankijken. En nu opeens, bij de eerste foto's over CVB, komt iedereen in actie. Ik praat absoluut niet goed wat er gebeurt op de foto's, maar kijk dan ook eens naar andere foto's, vele filmpjes of op het losrij terrein van wedstrijden.

En wees niet zo hypocriet dat je nu opeens een onderzoek gaat instellen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:11

Ik vindt de foto's zeker vragen oprakelen !! Dit had gewoon niet mogen gebeuren, of het nu voor even was of niet. Ik zie het niet als pure dierenmishandeling, maar als een zeer discutabele 'trainings-methode'.

Ik vind het goed dat er aandacht aan besteed wordt. Zowel in de kranten als door de aanklacht/het onderzoek. Soms moeten mensen op hun vingers getikt worden of met hun neus op de feiten gedrukt worden. Als het KNHS dit soort 'trainingen' niet tollereerd zullen mensen in de basissport wellicht (hoop ik) beter gaan nadenken over wat ze van hun dier vragen.

Echter het is wellicht (als Coby's verhaal waarheid zou zijn) erg vervelend dat zij nu het zwarte schaap wordt.

Ik vind dat Angela, die duidelijk onder begeleiding van haar instructeur, niet ten laste gelegd kan worden en aanzien van de manier van longeren, ik kan me niet voorstellen dat zij dat zelf bedacht had. Zowel had Coby direct, als leermeester in moeten grijpen !! Die verantwoordelijkheid ligt namelijk in mijn ogen wel bij haar !

Ik heb ergens ook dat stemmetje hoor dat zegt dat ik me niet kan voorstellen dat Coby met opzet een paard op deze manier aan het werk zal zetten. Het is gewoon dier-onterend !!

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:13

Heike schreef:
Ik vind trouwens niet dat er een carrière kapot gemaakt moet worden. Coby is een paardenvrouw in hart en nieren. Die het, het beste voor heeft. Maar dat wil weer niet zeggen dat ze nooit dingen doet die niet zo slim zijn.

Dit alles toont alleen dat Coby, of wie dan ook, niet perfect is. En ook mensen die aan de top meedraaien fouten kunnen maken.

Als dit haar standaard manier was. En ze daar helemaal achter staat. Dan zou dat schadelijk kunnen zijn voor haar carrière.

Ik vind het wel goed dat er onderzoek naar is. Het geeft toch een signaal af naar anderen dat dit niet de manier is. En geeft ook een signaal naar de amateurs. Doe dit vooral niet na.

En ja, ook de anderen moeten bestraft worden. Maar je kunt niet iemand straffen als er verder geen bewijs is. Alleen een verdenking is gelukkig niet genoeg.

Het is inderdaad een goede zaak dat deze manier van trainen aan de kaak wordt gesteld. Maar het mag niet een heksenjacht op Coby persoonlijk worden. Dat vind ik niet juist. Men zou nmm moeten nagaan in hoeverre deze praktijken meer algemeen voorkomen en, indien nodig, dat aanpakken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:16

LuvdaTossa schreef:

Natuurlijk moet er wel een onderzoek komen, helemaal omdat dit voorval zich heeft afgespeeld op een ponywedstrijd waar dus jonge kinderen aan deelnemen. Als die al met dit soort voorbeelden worden opgescheept....

Alleen zou dit onderzoek uitgebreid moeten worden en dus ook die andere foto's eens onderzocht moeten worden.

Verder begrijp ik absoluut niet dat er mensen zijn die met droge ogen durven te beweren dat ze denken dat deze manier van bijzetten een "foutje" is.
Zo'n "foutje" maak je niet als je op een EK rondstuurt en zo'n foutje bij een pony die het niet gewend is geeft zeker niet dit soort foto's.
Met goedpraten en de kop in het zand steken zal het er nooit beter op worden.

Triest en enorm hypocriet dat Coby nu de pineut is, maar als het er toe leidt dat er nu eindelijk eens veranderingen komen en dat dit niet meer wordt geaccepteerd dan is het niet anders.
Ze zal heus niet geschorst worden of op een andere manier beboet worden, het onderzoek is waarschijnlijk niets meer dan een formaliteit vanwege alle ophef in de media.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:22

ThePast03 schreef:

Ik vind het erg goed dat de KNHS in aktie komt. Dit laten lopen, is in feite goedkeuring geven aan de methode. Waarom in dit geval wel? Ik denk dan toch dat het de combinatie is van de foto's en het - in mijn ogen - onzettend suffe verweer wat Coby zelf op haar site heeft gezet. Dáármee heeft ze immers zelf toegegeven dat het echt gebeurd is, maar ging ze het verdedigen op een erg knullige, ongeloofwaardige en dus stom verweer voor een professional van haar kaliber. Dat dit op het EK gebeurd is, helpt natuurlijk ook niet mee. Je weet dan dat alle ogen op je gericht zijn en dat er ook fotografen rondlopen. Als je als vertegenwoordiger van je land ergens naartoe MAG gaan, dien je gewoon (zeker de jeugd) heiliger dan de paus te zijn als je dáár bent (en naar mijn mening natuurlijk ook thuis). Dat er dan foto's worden genomen en dat dit uiteindelijk in de publiciteit komen, is te verwachten. Coby is dom geweest (zou Maxima zeggen Haha! ).

Van alle wielrenners die rondjes om de kerk fietsen en die eens een shotje of snuifje nemen wordt ook niet meteen moord en brand geroepen: wél als je toevallig gele trui dragen bent in de Tour de France. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind !

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:33

Als ze CVB als *Pispaal* willen gebruiken, dan hoop ik wel dat Jansen en consorten niet meer de ruimte gegund wordt om apart te trainen.

De Steward moet dan ook maar een keer aan de bak en zijn werk doen, uitsluiten die handel als je niet op een normale manier je paard kunt trainen/losrijden.

Ik erger me kapot aan het losrijden!!!!!!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:11

Mensen... Is de dressuursport in het algemeen niet de 'grote schuldige' ?
Zolang er veel jurys zijn die hoge punten geven voor paarden die vooral met onnatuurlijk kromgetrokken halzen lopen. Ja, dan gaan mensen idiote manieren verzinnen omdat vooral bij hun
paarden voor elkaar te krijgen.
Dit speelt eigenlijk bij alle jurysporten. Eerst erachter komen wat zíj graag willen zien, en dan alles uit
de kast trekken om dat ook voorelkaar te krijgen.

Misschien moet de jury eerst opgeleid worden in 'hoe beweegt een paard nu eigenlijk in het echt?'
Misschien dat dan dit soort trainings methodes niet meer nodig zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:32

Als ruiter heb je de keus, jurysport of niet, hoe jij met jouw paard wilt omgaan en trainen.
Om dan gelijk de algehele dressuursport de schuld te geven vind ik niet fair. Ook Coby maakte de keus om zo aan het werk te gaan, het werd haar niet opgelegd.

De verantwoordelijkheid ligt bij Coby, en niet bij een steward of de sport zelf. Dat is allemaal secundair.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:57

Inderdaad, eigen keuze.
Alleen, zoals in Alle sporten, gaan prestaties zwaarder wegen. Blijf je hobbymatig rijden is er niets aan de hand en hoef je niet alles te vragen van jezelf óf je paard in dit geval.
Als je hoger wilt én komt gaat het vrijblijvende er iets meer af, hoor. Dan moet er namelijk gepresteerd worden.

Ik geef de hele dresuursport niet de schuld, die noem ik bij naam, dit geldt voor alle jurysporten (zoals ik al zei) dus bijvoorbeeld ook westernriding, schermen, schoonspringen, turnen etc. Voldoen aan wat de jury graag ziet.
'Wij' doen dat met paarden. Rusland en Korea met hele jonge, lenige meisjes bij het turnen.

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:59

Mee eens,
Als je er voor kiest om op zo'n evenement je paard/pony zo bij te zetten dan loop je grote kans daar commentaar op te krijgen.
Zeker gezien de lopende discussie.
Kom dan ook op voor je overtuiging en verdedig jezelf.
Dan moet je niet flauw gaan zeggen dat het per ongeluk is gegaan!
Dan schat je je medemens wel heel erg dom in.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:10

LuvdaTossa schreef:
ThePast03 schreef:

Dat is exact mijn punt in dit hele verhaal. Iedereen roept hoe erg het wel niet is, terwijl we al een aantal jaren tegen (zelfs bloederige) foto's aankijken. En nu opeens, bij de eerste foto's over CVB, komt iedereen in actie. Ik praat absoluut niet goed wat er gebeurt op de foto's, maar kijk dan ook eens naar andere foto's, vele filmpjes of op het losrij terrein van wedstrijden.

...tis jammer dat Coby nu alles over haar heen krijgt ...