Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:49

Beagles? Veel? Sta ik van te kijken, want dat is mij nooit opgevallen op http://www.dierenasiels.com. Ik val namelijk als een blok voor beagles. Ze zijn trouwens ideaal voor bij kinderen, maar ze kunnen moeilijker tegen alleen zijn dan andere rassen en ze zijn ook moeilijker zindelijk te krijgen (brakken). Als ik destijds toen ik op zoek was naar een hond in het asiel een beagle had aangetroffen, was het de mijne geweest!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:55

Poeh vertel ons wat maar het stikt er echt van wij hebben onze Beagle ook van marktplaats, ze hadden zogenaamd geen tijd meer voor hem maar toen we daar aan kwamen had ze nog een herder pup aangeschaft, mexx moest dus gewoon weg omdat ze hem niet aankonden. Ik heb er geen spijt van maar het is wel ontzettend veel werk om een hond van 9 maanden nog op te gaan voeden en dan zeker een Beagle, ondanks dat ik me erg goed geinformeerd had sta ik toch aardig versteld van sommige dingen, maar tegen vallen doet het me niet.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:04

Als je een beagle verknoeit, verknoei je een herder net zo goed. Die lui waren helemaal geen hond waard!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:07

Nee precies was ook een ramp hoor, ben nog nooit in mn leven zo geschrokken als toen we daar binnen kwamen, en zelfs dei pup gedroeg zich al verschrikkelijk. Maar goed onze hodn heeft nu wel een fijn huisje en de grootste problemen hebben we al overwonnen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:08

Het gaat wel enorm off topic nu.... Het topic gaat over een loslopende rotweiler die een paard 5 keer gebeten heeft en niet naar zijn baasjes wilde luisteren.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:21

JA, en vervolgens zitten we ons af te vragen waar dat gedrag nu vandaan komt. En dat is erg on topic.
Want zoals mensen vaak met honden omspringen, met een domme stomme kop aanschaffen, honden nodeloos verpesten, daar valt die voorbeeld waarschijnlijk ook onder.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:22

@ mevr Eliza Ik snap wat je bedoelt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:31

Moderatoropmerking:
SVP ontopic terug naar de discussie Lachen

Beagels in asielen zijn namelijk niet relevant voor deze discussie. Het feit waarom de honden zo veranderen, dat is een afgeleide van het onderwerp en mag gerust verder over gedsicussieerd worden Lachen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:54

Ik vond een filmpje over de 'bijtkracht' en de 'aanval methode' van verschillende rashonden. Voor wie het interessant vinden!
http://video.msn.com/v/nl-nl/v.htm?g=6d ... raphic&fg=

edit; ik krijg de juiste link niet gecopieërd. Om het filmpje te zien moet je naar pag. 3 gaan (rechts onderaan kun je kiezen) en dan op het filmpje 'Dog attack styles' klikken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:03

Ik heb het filmpje bekeken, en het komt er op neer (wat ik al dacht): Hoe groter de kop, hoe harder de beet! De dog-achtige hond beet zelfs zo'n 2x harder dan de mechelaar. Voor dog-achtige kun je ook rottweiler invullen, die heeft ook een hardere beet dan een Mechelaar, zeker weten.
Toch kan een loslopende herder natuurlijk ook flinke schade aanrichten bij een paard, ik weet zelfs van een ezel die door 2 herders is doodgebeten.
Iedere loslopende hond kan natuurlijk gevaar opleveren. Ik heb ook al eens een luid blaffende friese stabij voor een aangespannen pony gehad. De hond werd teruggeroepen door de eigenaar en de pony raakte gelukkig niet in paniek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:21

Nicolletje schreef:
WildWings schreef:
Als het inderdaad een gebied was waar de honden aangelijnd hadden moeten zijn is het oerstom van de eigenaren. En daar komt nog eens bij dat je IMO een hond die je niet goed onder controle hebt ALTIJD moet aanlijnen tot je het dier wel onder controle hebt, al helemaal id buurt van ruiterpaden lijkt mij Verward

Volgens mij komen zulke mensen er pas achter dat hun hond niet zo goed luistert op het moment dat het te laat is.

Lijkt me niet, de eigenaar vroeg haar immers vooral stil te blijven staan. Hij zal het dus al wel vaker hebben gedaan.
Ik hoop dat ze aangifte doet