Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Elkaar "aanvallen" over het wel of niet goed opvoeden van je kinderen vind ik eigenlijk "off topic" Vind ook de sfeer daarom minder vriendelijk. Dus ik denk... een vrolijke noot kan geen kwaad.
cavaletti schreef:Het typische van deze " discussie" is (vind ik) dat het er steeds meer op begint te lijken dat de mensen met kinderen hier op bokt zich erg aangesproken voelen door hetgene wat gezegd word door de "bewust (nog) kinderlozen" Daaruit kun je een en ander concluderen lijkt het. Want wie beweert hier dat alle ouders slecht op hun kinderen passen?? volgens mij niemand. En je voelt je normaal pas aangesproken tot iets als het te dicht bij je in de buurt komt. We hebben het over de mensen die te pas en te onpas hun kinderen overal mee naartoe zeulen en vervolgens niet de moeite nemen op ze te passen. Mijn reactie in het begin van dit toppic was uit eigen ervaring. Keer op keer komen er bij ons mensen die gewoon niet op hun kinderen letten. Vaak heb ik het idee dat deze mensen denken dat er vast altijd wel een ander iemand in de buurt is die op ze wil letten... MIS ik heb absoluut geen zin om op de kinderen van anderen te moeten passen of in de gaten te moeten houden. Maar ik heb ook geen zin in die kinderen van anderen die bij mij op het terrein de boel slopen. Bij wie ligt dan het probleem?? Bij mij.. de onbewust kinderloze die gewoon rust wil op eigen terrein. Of die ouders die maar denken dat iedereen wel voor hun wijkt en gewoon maar schijt hebben aan het feit dat niet iedereen zit te springen op hun (on) opgevoede kinderen.
Nogmaals er kan altijd iets gebeuren, maar sommige plekken zijn gewoon niet geschikt voor loslopende kinderen en als je als ouder dat niet ziet of wil zien ben je in mijn ogen toch wel een beetje een onverantwoordelijke ouder.
ELpatcho schreef:@barmat je hoeft niet in de verdediging te schieten, ik zeg gewoon wat ik vind, ik spreek niemand tegen..
Barmat schreef:ELpatcho schreef:@barmat je hoeft niet in de verdediging te schieten, ik zeg gewoon wat ik vind, ik spreek niemand tegen..
*zucht*
Is je blik nu zó gekleurd dat je werkelijk NIETS van wat ik schrijf, normaal kunt lezen zonder er van alles achter te zoeken? Ik schrijf het zoals het is, niks verdediging of wat dan ook!
alsjeblíeft zeg!
cavaletti schreef:Wij zijn een privestal, dus GEEN manege. Mensen huren hier gewoon voor een uurtje de binnenbak met slecht weer enz. of komen hier met hun instructrice om te lessen. Ik vraag vaak beleefd of ze aub de kinderen of thuis willen laten of braaf op een stoel willen zetten. Er word gewoon gezegd..ja sorry we hadden geen oppas. Dus met andere woorden we nemen ze mee en hopen maar dat er iemand in de buurt is die op ze let. Ik word verplicht ze in de gaten te houden want doe ik dat niet dan breken ze de boel af, of lopen op plekken waar ze NIET mogen komen. Daarbij komt dat een manege inderdaad het van de kinderen moet hebben.... van de kinderen die lessen wel te verstaan en niet van de vriendjes, vriendinnetjes, broertjes , zusjes, nichtjes, neefjes enz die het gewoon als een speelparadijs zien. Want als ouder kijk je naar je kind die les heeft en ben je dus niet meer in staat al het loslopende grut in de gaten te houden. Dat is vragen om moeilijkheden.
erleyne schreef:Die komen er bij ons ook niet in ( of worden binnen een paar dagen weer buiten het erf gezet). Iedereen werkt mee, of je hoeft niet meer te komen. Maar meestal blijven die meiden bij ons vanzelf wel weg na 2 dagen
Nadya schreef:erleyne schreef:Die komen er bij ons ook niet in ( of worden binnen een paar dagen weer buiten het erf gezet). Iedereen werkt mee, of je hoeft niet meer te komen. Maar meestal blijven die meiden bij ons vanzelf wel weg na 2 dagen
Die meisjes krijgen les van de staleigenaresse (in mijn geval, weiland eigenaresse), dus..... Ze poetsen, vegen en zadelen wel op, hoor. Maar het draait uiteindelijk allemaal om het rijden, rijden, RIJDEN. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen 'ik zou het geduld niet op kunnen brengen om zo lang te moeten wachten met rijden' (ik heb een jong paard), zei mij alweer genoeg. Ik mag ook hopen dat zulke meisjes geen jonge paarden krijgen.![]()
Maar goed, mijn paard staat in een mooi gebied en ik kom zo vaak mogelijk op tijden dat ze er niet zijn, want ik kan het sowieso niet goed aanzien allemaal. En verder mogen de onaardige, verwende nesten uit mijn en Sam's buurt blijven. Mijn dochter krijgt in elk geval andere zaken van mij mee, als ze ook iets met paarden wil in de toekomst.
kjoetie schreef:Dat herken ik ook wel, ik zou ook niet op een manege willen staan, is me echt te hectisch, zeker met mijn jonge paard.. ik zei vroeger trouwens ook altijd dat ik geen jong paard zou kopen, en wat staat er? juist ..Ik denk dat dat ook gewoon de leeftijd is hoor (tenminste, hebben we het hier over jonge meisjes?) Ben met de jaren ook wat geduldiger geworden