Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:38

Ze vertelde vooral over hoe men het allemaal aanpakte en ook wat ze zelf gedaan hebben, ook zijn ze er wel echt ondersteboven van dat ze al zo'n 6000 e-mails vol hatelijke verwensingen, met inbegrip voor doodsbedreigingen ontvangen hebben. Ook zeggen ze dat hun schapen en koeien naar de slacht gaan als ze vet en uitgemolken zijn, maar de paarden zouden uitsluitend gefokt worden voor de handel, tenzij een paard er slecht aan toe is. Staat ook een foto bij van hun met het paard dat als eerste aan de oversteek begon.

Toen ik eerst over heel dit gebeuren hoorde was ik er ook niet goed van en vrij kwaad op die boer maar ook ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit een zeer ongelukkig toeval was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:42

Dito schreef:
Ze vertelde vooral over hoe men het allemaal aanpakte en ook wat ze zelf gedaan hebben, ook zijn ze er wel echt ondersteboven van dat ze al zo'n 6000 e-mails vol hatelijke verwensingen, met inbegrip voor doodsbedreigingen ontvangen hebben. Ook zeggen ze dat hun schapen en koeien naar de slacht gaan als ze vet en uitgemolken zijn, maar de paarden zouden uitsluitend gefokt worden voor de handel, tenzij een paard er slecht aan toe is. Staat ook een foto bij van hun met het paard dat als eerste aan de oversteek begon.

Toen ik eerst over heel dit gebeuren hoorde was ik er ook niet goed van en vrij kwaad op die boer maar ook ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit een zeer ongelukkig toeval was.

Dito lees de diverse topics van direkte getuigen eens even door Gaaaap

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:44

Dito schreef:

En wat zijn de vorige keren dan dat hij slecht voor zijn dieren zorgde???? Het is niet de eerste keer dat hij negatief in het nieuws komt met betrekking tot het verzorgen van zijn dieren......... Ook een ongelukkig toeval???

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:46

silvana schreef:
orange1 schreef:
Nee hoor. die baas heeft ook eigelijk niks gedaan vind ik !

Daar heb jij helemaal gelijk in.
Maar hij had natuurlijk beter op tijd wel wat gedaan Pling
Dan waren er niet zoveel paarden verdronken Nors opkijken

tja maar hij kon het ook niet ruiken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:46

sarabande schreef:
Dito schreef:

Dito lees de diverse topics van direkte getuigen eens even door Gaaaap

Rolleyes Ik vroeg in een post al eens hoe het nu precies zat omdat alles zo door elkaar gegooid wordt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:51

orange1 schreef:

Goh, en zijn radio en tv deden het ook niet zeker??? Iedereen wist dat er slecht weer aan kwam.....

Ach, laat ook maar....... Ik trek me terug uit deze hele discussie. We komen steeds weer op dezelfde argumenten uit. De één vindt dit, de ander dat. Denk dat alle meningen al diverse malen in alle topics zijn doorgekauwd.

Ik blijf op mijn manier er bovenop zitten en zal ook zeker alles doen wat ik zelf kan, om herhaling van zoiets vreselijks of van opnieuw verwaarlozing te voorkomen.....

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:54

BitchyWitchy schreef:
Dito schreef:

En wat zijn de vorige keren dan dat hij slecht voor zijn dieren zorgde???? Het is niet de eerste keer dat hij negatief in het nieuws komt met betrekking tot het verzorgen van zijn dieren......... Ook een ongelukkig toeval???

Ik heb het over deze gebeurtenis. Over die andere zaken kan ik niets zeggen vermits ik daar eigenlijk niets van weet. Overigens, als ze zo schuldig zijn zal er deze keer met alle pers van buitenaf, toch wel deftig op toegekeken worden mag ik hopen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:56

Dito schreef:
Overigens, als ze zo schuldig zijn zal er deze keer met alle pers van buitenaf, toch wel deftig op toegekeken worden mag ik hopen?

Ja dat is het enige goede dat uit al deze ellende voorkomt, maar voor hoelang is de vraag

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:00

Precies Dito, er staan posts van 2 kanten!

Dat die boer geen heilige is dat heb ik ook wel begrepen. Hij gooit gewoon wat paarden bij mekaar met de bedoeling zoveel mogelijk te vermenigvuldigen en zoveel mogelijk te verkopen. Lijkt me niet echt een manier om tot leuke paarden te komen, maar affijn, daar gaat het hem ook niet om. Net als elke vleesfokker. Hij pampert ze niet, gewoon hopla, de wei in en zoek het maar uit. Dit doet ie al jaren zo. De DB/AID is in de loop der jaren diverse malen wezen kijken bij hem, maar geen actie ondernomen.
's zomers staan ze in een groot gebied waar ze zichzelf redden.
Voor 15 oktober zouden ze daar weg moeten zijn ivm gevaar voor overstromingen. Dat heeft ie verzuimd, dacht waarschijnlijk dat het wel los zou lopen met die stormen.
Daar is het dus misgegaan. Zeker nalatig van die man. Ze staan nu op het droge en zien er NU goed uit, weldoorvoed, gezond.

Dan zeg ik: hou die man de komende jaren goed in de gaten, klaar. En laat de rechter oordelen over die nalatigheid en een evt passende straf daarvoor.

Zo dit is mijn visie op heel het verhaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:17

sarabande schreef:
Nee er wordt gekeken naar hoe hij het nu doet, dat lijkt me weinig relevant

Kijk naar het verleden en in de toekomst als de aandacht geluwd is.

Het feit dat er in het verleden (zover ik begrepen heb) géén dieren bij hem in beslag genomen zijn, dan heeft ie toch op zijn minst redelijk aan de eisen voldaan. Maar in het strafrechtelijk onderzoek zal zeker ook naar getuigenverklaringen en rapporten gekeken worden. We moeten gewoon de uitspraak afwachten en hem in de toekomst in de gaten houden.....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:32

Dito, kan je het artikel anders niet inscannen?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:33

Marigold schreef:
Dito, kan je het artikel anders niet inscannen?

Inscannen wordt moeilijk, onze krant is veel groter als onze scanner, ik kan eventueel proberen met foto's? Want om het nu helemaal in te typen zie ik ook niet zitten. Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:47

je mag het wel naar mij sturen, dan typ ik het wel over?
als je dat wilt moet je me maar even pm men oke?
de foto's kan ik weer niet want heb geen scanner Bloos

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:52

BitchyWitchy schreef:
orange1 schreef:

Goh, en zijn radio en tv deden het ook niet zeker??? Iedereen wist dat er slecht weer aan kwam.....

Ach, laat ook maar....... Ik trek me terug uit deze hele discussie. We komen steeds weer op dezelfde argumenten uit. De één vindt dit, de ander dat. Denk dat alle meningen al diverse malen in alle topics zijn doorgekauwd.

Ik blijf op mijn manier er bovenop zitten en zal ook zeker alles doen wat ik zelf kan, om herhaling van zoiets vreselijks of van opnieuw verwaarlozing te voorkomen.....

hmm,, naja de tv en radio mensen zegen wel vaker dat er slecht weer aan komt maar dat het dus eigenlijk mooi weer is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:54

Dito schreef:

Inscannen wordt moeilijk, onze krant is veel groter als onze scanner, ik kan eventueel proberen met foto's? Want om het nu helemaal in te typen zie ik ook niet zitten. Knipoog

Ik heb de krant gemaild of ze het artikel digitaal aan me toe willen sturen.... Lukt dat dan laat ik dat hier uiteraard weten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:55

orange1 schreef:
hmm,, naja de tv en radio mensen zegen wel vaker dat er slecht weer aan komt maar dat het dus eigenlijk mooi weer is

Ach ja, en dan denk je gewoon, wat kan mij het schelen, het zijn maar dieren, kan ik wel een gok mee wagen, heb er toch genoeg...........
Ja heel logisch.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:56

denk je dat hij zo denkt ?
je kent hem niet eens

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:00

orange1 schreef:
denk je dat hij zo denkt ?
je kent hem niet eens

Ik reageer op jouw opmerking........

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:12

Karl66 schreef:
Ik ken het leven in kleine buurtschappen met de daarbijbehorende roddel en achterklap Ja

Ik heb het in dit geval trouwens niet over de boeren, maar de mensen die hier op bokt uit eigen ervaring vertellen wat voor schande het wel niet is.

En het is/was ook een schande.
Aan jou de keuze om het te geloven!
Maar heb ook al een paar keer eerder gezegt dat het er nu op het moment goed uitziet:D
Hij zal ook wel moeten.
Maar neem gewoon van de mensen die in de buurt wonen hoe het er aan toe gaat/ging.
En laten we hopen dat hij om deze voet door blijftgaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:15

nikkiej_86 schreef:
Maar neem gewoon van de mensen die in de buurt wonen hoe het er aan toe gaat/ging.

Heb ik toch een vraagje, want er gaat niets naar de slacht en hij kan ze dus niet op de kwelders laten staan, dus hij heeft er nog meer thuis dan vorige jaren, mogen de buren ook binnen kijken in de loodsen???

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:22

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:28

sarabande schreef:
nikkiej_86 schreef:

Heb ik toch een vraagje, want er gaat niets naar de slacht en hij kan ze dus niet op de kwelders laten staan, dus hij heeft er nog meer thuis dan vorige jaren, mogen de buren ook binnen kijken in de loodsen???

Ik denk het wel.
Kijk dat weet ik dus ook niet
Want echt buren heeft hij niet
Hij woont nl midden in de landen.
Maar ik denk dat als zegt dat je intresse hebt in een paard ,dat je er zeker rond mag kijken:)
Als je eerst even belt of zo.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:30

Dito, thanks Lachen
het is niet allemaal helemaal leesbaaar, beetje te klein, maar de strekking is duidelijk! Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:31

Marigold schreef:
Dito, thanks Lachen
het is niet allemaal helemaal leesbaaar, beetje te klein, maar de strekking is duidelijk! Lachen

Ik weet het, komt door photobucket. Als je eventueel opslaat op je pc en daar opent zouden ze wel duidelijk genoeg zijn, op mijn pc toch. Lachen