Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:22

Cayenne schreef:
Ik denk dat het mooiste voor deze dieren zou zijn om in een goed onderhouden natuurgebied te kunnen blijven als een kudde (wel met toezicht uiteraard) of ben ik nu te penny Clown

Welkom in Utopia....

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:26

ranna schreef:
Winkie schreef:
Goede actie van de pvda.
Wel heeel toevallig dat ze dit doen in de verkiezingstijd Knipoog

Van de wie? Verward

Oeps Knipoog Koe

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:26

draumpje schreef:
mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...

r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer

ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?

oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)

pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all

Amen, hier ben ik het volledig mee eens!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:34

moon2 schreef:
@jasmijn87
Er zijn ook mensen die het leuk vinden een paard iets te leren zonder de weg van de minste weerstand te kiezen.
Mensen zonder een goed gevulde beurs kunnen net zo capabel zijn wat betreft het beleren van jonge en groene paarden dan de verwende snobs die uitsluitend paarden uit de hogere prijsklasse wensen.

Gelukkig, hier nog iemand die het zo ziet..... Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:37

kwinney schreef:
Gisteren is Hedel geweest duizende paarden en pony's waren weer daar.
Al die duizenden paarden en pony's die daar stonden waren in principe ook slachtpaard. Het is maar net wie het hoogste bod doet. De slager of de particulier die een paard zoekt. Die paarden in Marrum gaan ook naar de markt ( de jonge dieren) je kunt dus eigenlijk niet zeggen hoeveel er geslacht worden, ligt er maar aan wie ze koopt. Niet te min vindt ik het schandelig zo wie zo dat dat bestaat. Deze mensen fokken puur voor het geld en het interesseerd hun absoluut niet wat met de paarden na de verkoop gebeurd. Broodfokkers heet dat toch bij honden? Juist door dat wild fokken is er een overschot aan paarden. En die eindigen dan weer op de markt, worden dan in een vrachtwagen gepropt en afgevoerd naar het slachthuis.

Ja, erg he??? Die broodfokkers/verkopers mogen van mij zelf naar het slachthuis. En dan nog even flink laten lijden van tevoren Boos! Boos! Boos! Boos!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:42

Ja we staan niet helemaal alleen Nadya. Al die mensen die blijven zeuren over de slacht. Dáár zeggen we toch ook niets van. Nogmaals ik ben niet tegen het slachten van dieren persé (ik bedoel let me get this straight, ik eet bijna geen vlees dus voor mij hoeft het niet) maar wel tegen de manier waarop.

En dat het nu toevallig deze paarden zijn die het nieuws gehaald hebben, who cares? Als er een paar zijn die een nieuw leven tegemoet gaan, mooi toch?

Simpeler dan dit kan ik het echt niet uitleggen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:44

draumpje schreef:
mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...

r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer

ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?

oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)

pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all

Je verhaal klopt wel maar tegenover deze dieren is het IMO niet eerlijk om uiteindelijk toch nog geslacht te worden. Een paard dat een vreselijk leven gehad heeft en dan ook geslacht word, dat blijft natuurlijk erger. En ja, helaas worden er maar wat veel paarden op transport gezet naar Italie om daar geslacht te worden. Ben ik het ook niet mee eens, maar wat doe je ertegen? Zolang paardenvlees in de EU een delicatesse blijft kan je moeilijk mensen gaan verbieden om het te eten.

Maar er zijn zat mensen die zich al hebben gemeld om er een te kopen uit die kudde. Dus why not? Stel dat die mensen ook maar 20 paarden kunnen kopen, dan zijn dat er toch 20 die een leventje als goed verzorgd recreatiepaardje kunnen hebben? Ze hebben 3 dagen in het water gestaan en er is zoveel belangstelling om geweest, vanuit de hele wereld. Familie van mij is vanuit Florida gebeld hoe het met de paarden ging, dat zegt al genoeg. De paarden zijn volkomen gezond en kunnen nog perfect gebruikt worden als recreatiepaard maar uiteindelijk kunnen we ze dus alsnog uitzwaaien op weg naar de slager. Dat is heel scheef naar mijn mening... Een volkomen gezond sport/recreatiepaard doe je ook niet zomaar naar de slager, dat zo gestoord zijn. Ik vind het goed dat de PvDD er een stichting voor maakt, ik denk dat ze iig een groot deel van de paarden binnen een paar weken verkocht hebben aan mensen die er wel een willen hebben als ze ze gaan verkopen. Als ik nu op zoek was naar een eigen paard dan zou ik er zeker weten een uit die kudde gaan kopen. Ongeacht dat paard kan, ik zou er tijd en geld in steken om hem van alles te leren. Een paard is nooit te oud of te wild om iets te leren of om bereden te worden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:47

kimmie261 schreef:
nou ja,even snel uitrekenen,100 paarden a 800 euro... is 80.000 euro aan slachtgeld...

dan houd hij 50 paarden aan,welke allemaal drachtig zijn,dus het jaar erop heeft ie zowiezo weer genoeg dieren om te verkopen...

maar echt,ik zag er heel wat leuke tussen lopen,ook die hengst hier eerder te zien op de foto's...mjammie,die wil ik wel hebben hoor...

Correct me if I'm wrong, maar denk jij dat een paard bij de slacht 800 euro opbrengt???? Hij mag blij zijn als ie er 400 beurt!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:47

Precies Miss_Montana, ik krijg een beetje de indruk dat er mensen zijn hier die een paard zonder bewezen potentie en zonder papieren ondergeschikt vinden, toch jammer als je bedenkt dat volgens mij meer dan de helft van de mensen op een papierloze kruising rondrijdt...
Laatst bijgewerkt door Sees op 07-11-06 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:48

Miss_Montana schreef:
En ja, helaas worden er maar wat veel paarden op transport gezet naar Italie om daar geslacht te worden. Ben ik het ook niet mee eens, maar wat doe je ertegen? Zolang paardenvlees in de EU een delicatesse blijft kan je moeilijk mensen gaan verbieden om het te eten.

Een wet die het verbied levend slachtvee te exporteren?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:53

Als ze die paarden ook maar met een tengel durven aan te raken krijgen ze met mij te maken! Boos!

We zetten hun toch ook niet in een overvolle trein om geslacht te worden? Zeker niet nadat ze net een ramp hebben overleefd! Boos!

Arme dieren.. Verdrietig

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:55

k vind dit echt verschrikkelijk..
Dan zou ik als paard liever daar verdrinken Huilen
Of ik nou onder water dood ga, of helemaal met slecht vervoer naar Italie ga, om daar dood gemaakt te worden
Verschrikkelijk!
Vind dit echt niet kunnen.. Verdrietig Die paarden hebben heel wat mee gemaakt, en wat krijgen ze?
De dood..

Maar even.. Hij kreeg ze toch terug met de voorwaarden dat hij ze goed onderdak moest geven?
Dit noem ik niet bepaald een goed onderdak?
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 07-11-06 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:55

En misschien is het handig om eens te kijken naar wat PvdD nog meer doet. Ze hebben een hoop goede punten wat betreft de rechten voor dieren. Hoe kun je daar tegen zijn als 'dierenliefhebber'? Dat ze nu een actie voor de paarden van Marrum doen, wat is daar toch mis mee, volgens sommigen? Stemmen winnen voor de verkiezingen? Ach, dat doen alle politieke partijen nu, hoor. Allen op hun eigen manier. Dat interesseert me niet. Ik zou het fantastisch vinden als er wat paarden mee gered worden. Als ik het geld en de ruimte had, had ik ze zelf wel gekocht Haha! Haha! Haha!
Kan ik weer een hoop uurtjes freestylen Haha! Haha! Haha!

En, hahaha, ik geniet elke dag weer van mijn papierloze paard. Ik zou geen ander paard meer willen hebben, behalve dan alle paarden die gezond zijn en naar de slacht moeten of die het slecht hebben.

@Sees, ik ben zelf dus wel tegen slachten, omdat ik uit eigen principes vegetarisch ben en geloof dat de mens helemaal geen vlees nodig heeft. Ik kan gewoon niet voor slachthuizen, bio-industrie, fokken voor het vlees, transporten waarbij dieren massaal op elkaar gepropt zijn, gewond of niet, slagers e.d. zijn. Het is allemaal onnodig dierenleed, helaas.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:57

Sees schreef:
Precies Miss_Montana, ik krijg een beetje de indruk dat er mensen zijn hier die een paard zonder bewezen potentie en zonder papieren ondergeschikt vinden, toch jammer als je bedenkt dat volgens mij meer dan de helft van de mensen op een papierloze kruising rondrijdt...

Achja, ik negeer dat soort mensen eigenlijk altijd Bloos Aan zulke domme kortzichtigheid heb ik eigenlijk geen boodschap Knipoog.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:58

Horsii_mine schreef:
Als ze die paarden ook maar met een tengel durven aan te raken krijgen ze met mij te maken! Boos!

We zetten hun toch ook niet in een overvolle trein om geslacht te worden? Zeker niet nadat ze net een ramp hebben overleefd! Boos!

Arme dieren.. Verdrietig

je kunt ook overdrijven hoor in je reactie. Ben je vegetarier? dan heb ik niks gezegd, maar bijna al het vlees wordt op dezelfde manier geslacht.

Is er trouwens al een voorstel aan lootsma gedaan om de paarden eerst voor paticulier te koop te zetten? Waarschijnlijk zal hij er dan meer aan verdienen dan dat hij de paarden aan de slager verkoopt? Zo te lezen zijn er heel wat mensen die wel zo'n paardje willen kopen. En inderdaad je zult er nog genoeg mee kunnen. Ik denk dat er ook nog wel wat in zit.
De paarden hebben in kudde gelopen, zijn dus sociaal.
Hebben veel buiten gelopen, zijn waarschijnlikj gezond en niet om een tikkeltje kou verkouden
ik zie er eigenlijk geen probleem in om niet zo'n paard te kopen

Afgezien dat ik er geen geld voor heb....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:59

IKbenEllen schreef:
kimmie261 schreef:
nou ja,even snel uitrekenen,100 paarden a 800 euro... is 80.000 euro aan slachtgeld...

dan houd hij 50 paarden aan,welke allemaal drachtig zijn,dus het jaar erop heeft ie zowiezo weer genoeg dieren om te verkopen...

maar echt,ik zag er heel wat leuke tussen lopen,ook die hengst hier eerder te zien op de foto's...mjammie,die wil ik wel hebben hoor...

Correct me if I'm wrong, maar denk jij dat een paard bij de slacht 800 euro opbrengt???? Hij mag blij zijn als ie er 400 beurt!

laatst sprak ik iemand die haar paard naar de slager had gebracht en die had er nog 600 euro voor gekregen,maar goed

400 euro x 100 paarden maakt nog 40.000 euro...aardig kapitaaltje voor die meneer...

daarom zei ik ook al eerder,wil er best gaan kijken,maar denk dat als je er staat,dat het paard dan ineens 6x zo duur is ,als dat ie er normaal bij de slager voor zou krijgen..

ook wel een rede waarom deze meneer de paarden niet vrij zal laten in de natuur,voor hem is het gewoon zijn brood,niets meer en niets minder.

Rosa_Wop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:00

Dat is wel het laatste wat die arme beesten verdienen Verdrietig

Rosa_Wop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:01

Horsii_mine schreef:

Arme dieren.. Verdrietig

Mee eens..

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:04

noujaa zeg wat is dat nou weer voor een raar idee. Arme dieren... en dan ook nog eens naar een italiaans slachthuis, iedereen weet hoe zo'n transport gaat... Dat kan je echt niet maken nadat die beesten vast hebben gezeten op zon eilandje en honderden mensen medeleven hebben getoond en reddingswerkers uren bezig zijn geweest...
Echt niet te geloven Boos!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:09

Passival schreef:
ik zie er eigenlijk geen probleem in om niet zo'n paard te kopen

Afgezien dat ik er geen geld voor heb....

Ben bang dat dat wel voor meer mensen geldt die hier roepen dat ze er wel een willen....

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:10

vind zoiets echt erg.. die paarden hebben gevochten voor wat ze waard zijn om te overleven. En om dan zo aan hun einde te komen.. nee, daar kan ik niet bij

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:12

kimmie261 schreef:
laatst sprak ik iemand die haar paard naar de slager had gebracht en die had er nog 600 euro voor gekregen,maar goed

Bekende van mij heeft er vorige maand een weggebracht: 200.-
Ik heb 3 maanden geleden mijn paard van de verzekering terug gekocht: 500,-
Paardenvlees brengt hier niets meer op.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:15

Daarom denk ik juist dat Lootsma het wel ziet zitten om de paarden aan particulieren te verkopen. Dan verdient hij meer geld en de paarden beter leven

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:17

Prima, elk paard wat niet naar de slacht hoeft is er 1. Denk alleen dat meneer Lootsma heel die publiciteit wel beu is.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:18

Sees schreef:

Like me Haha! , en ik had me geen beter, mooier, fantastischer paard kunnen wensen, papieren slaan i.m.o. niet op of een paard nu wel of niet goed is. Ken ook paarden met een dik papier waar van alles aan mankeerd.