Cayenne schreef:Ik denk dat het mooiste voor deze dieren zou zijn om in een goed onderhouden natuurgebied te kunnen blijven als een kudde (wel met toezicht uiteraard) of ben ik nu te penny
Welkom in Utopia....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik denk dat het mooiste voor deze dieren zou zijn om in een goed onderhouden natuurgebied te kunnen blijven als een kudde (wel met toezicht uiteraard) of ben ik nu te penny
ranna schreef:Winkie schreef:Goede actie van de pvda.
Wel heeel toevallig dat ze dit doen in de verkiezingstijd
Van de wie?
draumpje schreef:mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...
r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer
ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?
oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)
pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all
moon2 schreef:@jasmijn87
Er zijn ook mensen die het leuk vinden een paard iets te leren zonder de weg van de minste weerstand te kiezen.
Mensen zonder een goed gevulde beurs kunnen net zo capabel zijn wat betreft het beleren van jonge en groene paarden dan de verwende snobs die uitsluitend paarden uit de hogere prijsklasse wensen.
kwinney schreef:Gisteren is Hedel geweest duizende paarden en pony's waren weer daar.
Al die duizenden paarden en pony's die daar stonden waren in principe ook slachtpaard. Het is maar net wie het hoogste bod doet. De slager of de particulier die een paard zoekt. Die paarden in Marrum gaan ook naar de markt ( de jonge dieren) je kunt dus eigenlijk niet zeggen hoeveel er geslacht worden, ligt er maar aan wie ze koopt. Niet te min vindt ik het schandelig zo wie zo dat dat bestaat. Deze mensen fokken puur voor het geld en het interesseerd hun absoluut niet wat met de paarden na de verkoop gebeurd. Broodfokkers heet dat toch bij honden? Juist door dat wild fokken is er een overschot aan paarden. En die eindigen dan weer op de markt, worden dan in een vrachtwagen gepropt en afgevoerd naar het slachthuis.
draumpje schreef:mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...
r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer
ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?
oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)
pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all
kimmie261 schreef:nou ja,even snel uitrekenen,100 paarden a 800 euro... is 80.000 euro aan slachtgeld...
dan houd hij 50 paarden aan,welke allemaal drachtig zijn,dus het jaar erop heeft ie zowiezo weer genoeg dieren om te verkopen...
maar echt,ik zag er heel wat leuke tussen lopen,ook die hengst hier eerder te zien op de foto's...mjammie,die wil ik wel hebben hoor...
Miss_Montana schreef:En ja, helaas worden er maar wat veel paarden op transport gezet naar Italie om daar geslacht te worden. Ben ik het ook niet mee eens, maar wat doe je ertegen? Zolang paardenvlees in de EU een delicatesse blijft kan je moeilijk mensen gaan verbieden om het te eten.
Sees schreef:Precies Miss_Montana, ik krijg een beetje de indruk dat er mensen zijn hier die een paard zonder bewezen potentie en zonder papieren ondergeschikt vinden, toch jammer als je bedenkt dat volgens mij meer dan de helft van de mensen op een papierloze kruising rondrijdt...
Horsii_mine schreef:Als ze die paarden ook maar met een tengel durven aan te raken krijgen ze met mij te maken!![]()
We zetten hun toch ook niet in een overvolle trein om geslacht te worden? Zeker niet nadat ze net een ramp hebben overleefd!![]()
Arme dieren..
IKbenEllen schreef:kimmie261 schreef:nou ja,even snel uitrekenen,100 paarden a 800 euro... is 80.000 euro aan slachtgeld...
dan houd hij 50 paarden aan,welke allemaal drachtig zijn,dus het jaar erop heeft ie zowiezo weer genoeg dieren om te verkopen...
maar echt,ik zag er heel wat leuke tussen lopen,ook die hengst hier eerder te zien op de foto's...mjammie,die wil ik wel hebben hoor...
Correct me if I'm wrong, maar denk jij dat een paard bij de slacht 800 euro opbrengt???? Hij mag blij zijn als ie er 400 beurt!
Horsii_mine schreef:Als ze die paarden ook maar met een tengel durven aan te raken krijgen ze met mij te maken!![]()
We zetten hun toch ook niet in een overvolle trein om geslacht te worden? Zeker niet nadat ze net een ramp hebben overleefd!![]()
Arme dieren..
Passival schreef:ik zie er eigenlijk geen probleem in om niet zo'n paard te kopen
Afgezien dat ik er geen geld voor heb....
kimmie261 schreef:laatst sprak ik iemand die haar paard naar de slager had gebracht en die had er nog 600 euro voor gekregen,maar goed
Sees schreef:Precies Miss_Montana, ik krijg een beetje de indruk dat er mensen zijn hier die een paard zonder bewezen potentie en zonder papieren ondergeschikt vinden, toch jammer als je bedenkt dat volgens mij meer dan de helft van de mensen op een papierloze kruising rondrijdt...