Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Nu zie dat jullie er echt geen verstand van hebben. Dit paard heeft geen spieren.
Arabesk schreef:Inmiddels heeft een ex-werknemer bekend dat ze de DB gebeld heeft om wraak te nemen. In de tijd dat ze er gewerkt heeft heeft ze nooit de DB gebeld.Sinds haar ontslag vorig jaar is ze hier mee bezig. Kennelijk is het haar nú pas gelukt om het voorelkaar te krijgen. Nu pas liepen er door omstandigheden vijf schrijnende gevallen rond. Ze is telkens langgeweest en de weides in gegaan om te zien of er iets rondliep. Nu een jaar later
heeft ze eindelijk kunnen 'scoren'
De andere zes die daarbij afgevoerd zijn mankeerden niks en waren ook niet mager.
Ik vind dit wel een ontzettend lage manier om wraak te nemen op je oude werkgever. Ze heeft niet gebeld uit dierenliefde maar uit wráák.
Verder heb ik nog geen pb'tjes binnen van mensen die willen komen kijken. Geeft al maar weer aan dat bokt zich beperkt tot dappere optredens vanachter de computer. Lekker makkelijk oordelen dus.
Arabesk schreef:Wel als er zonder enige vorm van overleg of navraag waarom er vijf 'stakkers' in de wei staan actie wordt ondernomen.
Stel jij hebt een kudde van tien paarden en er worden er twee ziek en vermageren sterk. Oh en eentje krijgt ook nog een nare ontsteking ergens, in 't oog. En je hebt iemand die jouw nog een hak wil zetten.
Die grijpt zijn kans, kruipt jouw weide in, maakt foto's van die twee paarden. De DB komt langs, zet de trailer in de wei en je mag zelf helpen inladen. Alles wat je vertelt over wat je gedaan hebt om deze dieren te helpen is tegen dovemansoren. Voor het gemak worden en nog maar twee paarden extra afgevoerd, want 10 paarden is toch wel erg veel. Zonder pardon worden je dieren afgevoerd. Je wordt als crimineel behandeld en je moet voor de rechter verschijnen.
Dat is wat hier gebeurd is.
Die exwerkneemster heeft waar ik bij stond vaak genoeg gezegd dat ze dit ging doen. De DB weet waarschijnlijk niet dat ze uit wraak gebeld heeft. De buren hebben vol uitzicht op deze paarden, die bellen niet
katiavl schreef:Arabesk schreef:Inmiddels heeft een ex-werknemer bekend dat ze de DB gebeld heeft om wraak te nemen. In de tijd dat ze er gewerkt heeft heeft ze nooit de DB gebeld.Sinds haar ontslag vorig jaar is ze hier mee bezig. Kennelijk is het haar nú pas gelukt om het voorelkaar te krijgen. Nu pas liepen er door omstandigheden vijf schrijnende gevallen rond. Ze is telkens langgeweest en de weides in gegaan om te zien of er iets rondliep. Nu een jaar later
heeft ze eindelijk kunnen 'scoren'
De andere zes die daarbij afgevoerd zijn mankeerden niks en waren ook niet mager.
Ik vind dit wel een ontzettend lage manier om wraak te nemen op je oude werkgever. Ze heeft niet gebeld uit dierenliefde maar uit wráák.
Verder heb ik nog geen pb'tjes binnen van mensen die willen komen kijken. Geeft al maar weer aan dat bokt zich beperkt tot dappere optredens vanachter de computer. Lekker makkelijk oordelen dus.
kga heus niet helemaal naar nederland komen om te komen kijken hoor, en wa is er te zien te paarden in kwestie zijn afgevoerd.
En kan toch niet geloven dat iemand de db opzet hoor. Als de db komt kijken en er is niet aan de hand kan hij jou ook niks doen. das toch mijn theorie
ijsklontje schreef:Dat ben ik met je eens. FlairS. Zoals ik al eerder zei ze moeten hier eens een voorbeeld nemen aan de dierenbescherming in Amerika. Daar worden mensen geholpen en bijgestaan en als die er echt niks mee doen dan is het klaar en worden de dieren in beslag genomen en meteen van de nodige medische zorg voorzien. Niet pas zo als in die gekke kikkerlandje na uitspraak van de rechter. Dan moet een paard met ontstoken oog idd afgemaakt worden, omdat hij bloedvergiftiging heeft inmiddels.
Is eigenlijk de eigen dierenarts van Wanda op het erf geweest tijdens de ontruiming?
ijsklontje schreef:misschien een stomme vraag maar als de dieren toegewezen worden aan de DB en die moeten een nieuwe baas gaan zoeken. Hoe werkt dat dan?
De dierenbescherming in Amerika heeft gewoon een lijst van de inbeslaggenomen dieren en zoekt zo een nieuw thuis.
Maar ik ben er nooit achtergekomen hoe dat in Nederland werkt.
Buitenzinnig schreef:Als ik me goed herinner, stond er ergens dat de DA bij dat oog was geweest en dat de ontsteking eerst tot rust moest komen eer eer geopereerd kon worden. Dat daarom de operatie pas voor volgende week gepland was. Of dat een correcte beslissing was, weet ik niet. Maar dat is wat ik me kan herinneren dat er verteld werd over dat zere oog.
Wat betreft "te mager" wijs ik nog even op mijn post van 1 pagina geleden. Dat paard is ook extreem mager en won daarme nog een prijs ook!!!
Verder ben ik het eens met het feit dat er beter ter plaatse hulp geboden kan worden, dan het opladen van 12 paarden, dat kost inderdaad veel stress.
En NIEMAND heeft het recht jouw huis binnen te lopen zonder je toestemming, ook al is de deur niet op slot, ook al zijn ze van welke inspectiedienst dan ook. Tenzij ze vermoeden dat er een misdaad aan de gang is. En dan moet dat een heel sterk vermoeden zijn betr. een hele erge misdaad....(of ze moeten een gerechterlijk bevel hebben)
Je mag ze dus daarvoor aanklagen.