Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

huisman

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:31

Paard is mooi afgetraind, dat is alles wat ik zie.

Even on-topic blijven mensen, anders kunnen we ook wel een endurancepaard na een 160-km wedstrijd laten zien als ze iets ingevallen zijn.

Wat mij erg opvalt is dat veel mensen zeggen:

Misschien is het wel per ongeluk gebeurd.

Als je het topic en de foto's bekijkt komen er een aantal punten uit naar voren:

1. Paarden zien er slecht uit
2. Wanda heeft een slechte reputatie
3. DA, HS en TA zijn cq worden gebeld, zijn dus nog niet gebeld.
4. DA die bij de DB was heeft besloten welke paarden mee moetsen omdat hun leven gevaar loopt

DIt zijn dus punten die duidelijk zijn.

Als het topic nuchter wordt gelezen dan zul je zien dat de DB volledig in zijn recht staat in deze.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:34

Even tussendoor komend: zou men NH buiten dit topic willen laten? Dit heeft niets met dit topic te maken voor zover ik kan beoordelen.

Verder: Arabesk, jij plaatst constant berichten in de trend van
Degene die hier het hardste brullen zijn mensen die er nooit geweest zijn "

Mensen mogen hun reacties hier plaatsen/hun mening geven, gebaseerd op de info die ze in, de nu al 3, topics hebben gevonden.
Je kunt ze moeilijk verbieden om hier te reageren, wanneer ze de stal niet kennen.

poppekontje, zou jij in je berichten de persoonlijke sneren achterwege willen laten?
Madacha: ook aan jouw het verzoek om die persoonlijke opmerkingen achterwege te laten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:40

Mooi afgetraind? Scheve mond

Zijn heupbeenderen steken uit en de ruggegraat.
Toen mijn volbloed er geen grammetje vet bij kreeg en ik hem van pure ellende maar op maismeel heb gezet zag hij er ook bijna zo uit. Ik schaamde me dood ook al kon ik er niets aan doen.
Ik Zou dit nou niet echt afgetraind willen noemen (en ja, ik weet hoe een afgetraind paard er uit hoort te zien)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-08-06 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:43

Nu zie dat jullie er echt geen verstand van hebben. Dit paard heeft geen spieren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:58

Inmiddels heeft een ex-werknemer bekend dat ze de DB gebeld heeft om wraak te nemen. In de tijd dat ze er gewerkt heeft heeft ze nooit de DB gebeld. Cool Sinds haar ontslag vorig jaar is ze hier mee bezig. Kennelijk is het haar nú pas gelukt om het voorelkaar te krijgen. Nu pas liepen er door omstandigheden vijf schrijnende gevallen rond. Ze is telkens langgeweest en de weides in gegaan om te zien of er iets rondliep. Nu een jaar later Clown heeft ze eindelijk kunnen 'scoren' Clown

De andere zes die daarbij afgevoerd zijn mankeerden niks en waren ook niet mager.

Ik vind dit wel een ontzettend lage manier om wraak te nemen op je oude werkgever. Ze heeft niet gebeld uit dierenliefde maar uit wráák.

Verder heb ik nog geen pb'tjes binnen van mensen die willen komen kijken. Geeft al maar weer aan dat bokt zich beperkt tot dappere optredens vanachter de computer. Lekker makkelijk oordelen dus.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:00

janderegelaa schreef:
Nu zie dat jullie er echt geen verstand van hebben. Dit paard heeft geen spieren.

was dit ook tegen mij gericht? Clown (just making sure Knipoog )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:01

Mijn punt is: DIT paard, inderdaad endurance en een jaar of 16, zag er een dag na de wedstrijd zo uit. Hij liep stijf maar regelmatig tijdens de keuring. Ik vind het raar dat een dergelijk afgetraind(????) paard wèl als goed gezond beoordeeld wordt en de paarden in dit topic als dierenbeulerij. Nu is dit een volbloed en de Norikers zijn trekpaarden...en nogmaals; ik vind dat ook te mager, maar in deze maatschappij wordt dus met 2 maten gemeten. Een endurance paard mag er uitzien als een kapstok en krijgt dan nog een prijs mee naar huis. En een trekpaard dat er uitziet als een kapstok en die men (volgens de insiders en de eigenaresse) tracht op te knappen met weidegang en rust, wordt in beslag genomen Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:02

Arabesk schreef:
Inmiddels heeft een ex-werknemer bekend dat ze de DB gebeld heeft om wraak te nemen. In de tijd dat ze er gewerkt heeft heeft ze nooit de DB gebeld. Cool Sinds haar ontslag vorig jaar is ze hier mee bezig. Kennelijk is het haar nú pas gelukt om het voorelkaar te krijgen. Nu pas liepen er door omstandigheden vijf schrijnende gevallen rond. Ze is telkens langgeweest en de weides in gegaan om te zien of er iets rondliep. Nu een jaar later Clown heeft ze eindelijk kunnen 'scoren' Clown

De andere zes die daarbij afgevoerd zijn mankeerden niks en waren ook niet mager.

Ik vind dit wel een ontzettend lage manier om wraak te nemen op je oude werkgever. Ze heeft niet gebeld uit dierenliefde maar uit wráák.

Verder heb ik nog geen pb'tjes binnen van mensen die willen komen kijken. Geeft al maar weer aan dat bokt zich beperkt tot dappere optredens vanachter de computer. Lekker makkelijk oordelen dus.

kga heus niet helemaal naar nederland komen om te komen kijken hoor, en wa is er te zien te paarden in kwestie zijn afgevoerd.
En kan toch niet geloven dat iemand de db opzet hoor. Als de db komt kijken en er is niet aan de hand kan hij jou ook niks doen. das toch mijn theorie

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:09

Ik geloof niet dat de DB in een wraakgeval toch zomaar over gaat tot dieren meenemen. Ook niet als ze niet afwisten van de "wraak".
Lijkt mij toch dat er dan meer aan de hand moet zijn geweest.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:10

Wel als er zonder enige vorm van overleg of navraag waarom er vijf 'stakkers' in de wei staan actie wordt ondernomen.

Stel jij hebt een kudde van tien paarden en er worden er twee ziek en vermageren sterk. Oh en eentje krijgt ook nog een nare ontsteking ergens, in 't oog. En je hebt iemand die jouw nog een hak wil zetten.

Die grijpt zijn kans, kruipt jouw weide in, maakt foto's van die twee paarden. De DB komt langs, zet de trailer in de wei en je mag zelf helpen inladen. Alles wat je vertelt over wat je gedaan hebt om deze dieren te helpen is tegen dovemansoren. Voor het gemak worden en nog maar twee paarden extra afgevoerd, want 10 paarden is toch wel erg veel. Zonder pardon worden je dieren afgevoerd. Je wordt als crimineel behandeld en je moet voor de rechter verschijnen.

Dat is wat hier gebeurd is.

Die exwerkneemster heeft waar ik bij stond vaak genoeg gezegd dat ze dit ging doen. De DB weet waarschijnlijk niet dat ze uit wraak gebeld heeft. De buren hebben vol uitzicht op deze paarden, die bellen niet Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:17

Arabesk schreef:
Wel als er zonder enige vorm van overleg of navraag waarom er vijf 'stakkers' in de wei staan actie wordt ondernomen.

Stel jij hebt een kudde van tien paarden en er worden er twee ziek en vermageren sterk. Oh en eentje krijgt ook nog een nare ontsteking ergens, in 't oog. En je hebt iemand die jouw nog een hak wil zetten.

Die grijpt zijn kans, kruipt jouw weide in, maakt foto's van die twee paarden. De DB komt langs, zet de trailer in de wei en je mag zelf helpen inladen. Alles wat je vertelt over wat je gedaan hebt om deze dieren te helpen is tegen dovemansoren. Voor het gemak worden en nog maar twee paarden extra afgevoerd, want 10 paarden is toch wel erg veel. Zonder pardon worden je dieren afgevoerd. Je wordt als crimineel behandeld en je moet voor de rechter verschijnen.

Dat is wat hier gebeurd is.

Die exwerkneemster heeft waar ik bij stond vaak genoeg gezegd dat ze dit ging doen. De DB weet waarschijnlijk niet dat ze uit wraak gebeld heeft. De buren hebben vol uitzicht op deze paarden, die bellen niet Verward

de dierenarts is er bij geweest en al die zal toch wel een onpartijdig besluit hebben genomen.
want als ik versta komt de dierenarts eerst en dan word er besloten om inbeslagname of niet? of is het anders

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:19

katiavl schreef:
Arabesk schreef:

kga heus niet helemaal naar nederland komen om te komen kijken hoor, en wa is er te zien te paarden in kwestie zijn afgevoerd.
En kan toch niet geloven dat iemand de db opzet hoor. Als de db komt kijken en er is niet aan de hand kan hij jou ook niks doen. das toch mijn theorie

De dierenbescherming hoef niet opgezet te worden maar als iemand maar vaak genoeg belt gaan ze wel kijken.Ik heb dat eerder meegemaakt .Iemand had gebeld over onze hond en toen kwam er zo'n ,,inspectrice,,die even onze hond kwam controleren.Daar was niets op aan te meken dus nam ze de stal ook nog maar even mee.Een vreselijk snelgroeiende,slungelige 2 jarige was niet aan de dikke kant en daar kwam commentaar op.Toen ik vroeg wat voor opleiding ze had gehad in de paarden was dat niets behalve dat ze een blauwe maandag paard gereden had Lips are sealed p mijn vraag wie de DB gebeld had met de klacht mocht ze daarop geen antwoord geven.Ik heb een klacht ingediend bij de DB omdat ze ook tussendoor nog even bij me binnen geweest was,toen we niet thuis waren en de deur niet op slot was,om een briefje neer te leggen.Antwoord terug was dat zij dat mocht in haar functie............... Boos!
Wat ik niet snap dat de DB in plaats van paarden in beslag te nemen(wat een hoop stress te weeg brengt)niet de mensen ter plaatse met raad en daad bij gaan staan.De dierenbescherming sterft echt van de poen en zou dan daar maar eens wat tijd en geld in moeten steken.Nu moeten ze ook eten en verzorging op de locatie waar ze staanIk ben zelf lid van de DB en zou het geen probleem vinden als daar geld naar oe zou gaan.Het zou in ieder geval een betere oplossing voor de dieren zijn,en daar gaat het ze toch om??

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:24

Dat ben ik met je eens. FlairS. Zoals ik al eerder zei ze moeten hier eens een voorbeeld nemen aan de dierenbescherming in Amerika. Daar worden mensen geholpen en bijgestaan en als die er echt niks mee doen dan is het klaar en worden de dieren in beslag genomen en meteen van de nodige medische zorg voorzien. Niet pas zo als in die gekke kikkerlandje na uitspraak van de rechter. Dan moet een paard met ontstoken oog idd afgemaakt worden, omdat hij bloedvergiftiging heeft inmiddels.

Is eigenlijk de eigen dierenarts van Wanda op het erf geweest tijdens de ontruiming?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:27

ijsklontje schreef:
Dat ben ik met je eens. FlairS. Zoals ik al eerder zei ze moeten hier eens een voorbeeld nemen aan de dierenbescherming in Amerika. Daar worden mensen geholpen en bijgestaan en als die er echt niks mee doen dan is het klaar en worden de dieren in beslag genomen en meteen van de nodige medische zorg voorzien. Niet pas zo als in die gekke kikkerlandje na uitspraak van de rechter. Dan moet een paard met ontstoken oog idd afgemaakt worden, omdat hij bloedvergiftiging heeft inmiddels.

Is eigenlijk de eigen dierenarts van Wanda op het erf geweest tijdens de ontruiming?

Voor zover ik heb gelezen, niet. Volgens mij is dat ook de normale procedure, want de eigen dierenarts kan natuurlijk niet objectief oordelen. Dan zou hij min of meer moeten toegeven dat hij de dierenbescherming had moeten bellen.

Maar de dierenarts die er nu bij was, kan dat ook niet. Van wat ik begrepen had, was hij 1,5 jaar geleden daar de dierenarts.

Volgens het ene verhaal is hij weggegaan doordat Wanda geen rekeningen betaalde, het andere verhaal is dat hij daar weggestuurd is.

In beide gevallen lijkt me niet dat hij objectief kan oordelen.
Ik heb ook gelezen dat hij zich aanvankelijk verzette tegen het plan dat hij dat zou doen. Dat verzet had hij gewoon door moeten zetten.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:35

maar goed als wanda idd haar paarden aan het opknappen was had hij op dat moment dat kunnen getuigen.

Ik snap op zich wel dat er een objectieve da bij had moeten zijn, maar dat was dus eigenlijk ook niet echt het geval.

En eerlijk gezegd van hoe ik de situatie toen heb meegemaakt (spreek van 8 jaar geleden) denk ik dat ze de rekeningen niet betaalde. Maar dat is van wat ik toen meegemaakt heb en weet natuurlijk niet hoe het nu was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:38

en nu zullen er ook andere dierenartsen bij gehaald worden, en als die hetzelfde als besluit trekken?
ksnap echt niet dat er zo lang gewacht werd, met dan oog

mja we zullen zien tot de rechtzaak komt. als een idee wanneer hij gepland staat ?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:42

Als ze het allemaal zo netjes heeft gedaan als ze zegt dan komt dat op de zitting wel naar voren want dan zal haar advocaat alle rekeningen overleggen en dan wordt ze vrijgesproken en krijgt ze de dieren terug. Moet wel ontzettend lachen nu ik dit opschrijf want ik geloof niet dat dat gaat gebeuren.

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:44

Het lijkt wel een sekte. De mensen die zo afgeven op de dierenbescherming en het zo opnemen voor de eigenaresse. Ik vind het bijna eng worden. Zien jullie dan niet dat het echt niet goed ging? Wat doet het er dan toe wie er gebeld heeft? Het is in ieder geval goed dat er nu iets aan gedaan wordt.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:44

misschien een stomme vraag maar als de dieren toegewezen worden aan de DB en die moeten een nieuwe baas gaan zoeken. Hoe werkt dat dan?

De dierenbescherming in Amerika heeft gewoon een lijst van de inbeslaggenomen dieren en zoekt zo een nieuw thuis.

Maar ik ben er nooit achtergekomen hoe dat in Nederland werkt.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:46

Als ik me goed herinner, stond er ergens dat de DA bij dat oog was geweest en dat de ontsteking eerst tot rust moest komen eer eer geopereerd kon worden. Dat daarom de operatie pas voor volgende week gepland was. Of dat een correcte beslissing was, weet ik niet. Maar dat is wat ik me kan herinneren dat er verteld werd over dat zere oog.

Wat betreft "te mager" wijs ik nog even op mijn post van 1 pagina geleden. Dat paard is ook extreem mager en won daarme nog een prijs ook!!!

Verder ben ik het eens met het feit dat er beter ter plaatse hulp geboden kan worden, dan het opladen van 12 paarden, dat kost inderdaad veel stress.

En NIEMAND heeft het recht jouw huis binnen te lopen zonder je toestemming, ook al is de deur niet op slot, ook al zijn ze van welke inspectiedienst dan ook. Tenzij ze vermoeden dat er een misdaad aan de gang is. En dan moet dat een heel sterk vermoeden zijn betr. een hele erge misdaad....(of ze moeten een gerechterlijk bevel hebben)
Je mag ze dus daarvoor aanklagen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:49

ijsklontje schreef:
misschien een stomme vraag maar als de dieren toegewezen worden aan de DB en die moeten een nieuwe baas gaan zoeken. Hoe werkt dat dan?

De dierenbescherming in Amerika heeft gewoon een lijst van de inbeslaggenomen dieren en zoekt zo een nieuw thuis.

Maar ik ben er nooit achtergekomen hoe dat in Nederland werkt.

je moet je aanmelden geloof ik. en dan word je gescreend ofzo. kan ook fout zijn

ninah ik geef je gelijk, complot theorie over db en dierenarts die zint op wraak (wegens omstandigheden).
goh blij dat ik niet in nederland woon zo een wraak belust landje jullie Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:51

Buitenzinnig schreef:
Als ik me goed herinner, stond er ergens dat de DA bij dat oog was geweest en dat de ontsteking eerst tot rust moest komen eer eer geopereerd kon worden. Dat daarom de operatie pas voor volgende week gepland was. Of dat een correcte beslissing was, weet ik niet. Maar dat is wat ik me kan herinneren dat er verteld werd over dat zere oog.

Wat betreft "te mager" wijs ik nog even op mijn post van 1 pagina geleden. Dat paard is ook extreem mager en won daarme nog een prijs ook!!!

Verder ben ik het eens met het feit dat er beter ter plaatse hulp geboden kan worden, dan het opladen van 12 paarden, dat kost inderdaad veel stress.

En NIEMAND heeft het recht jouw huis binnen te lopen zonder je toestemming, ook al is de deur niet op slot, ook al zijn ze van welke inspectiedienst dan ook. Tenzij ze vermoeden dat er een misdaad aan de gang is. En dan moet dat een heel sterk vermoeden zijn betr. een hele erge misdaad....(of ze moeten een gerechterlijk bevel hebben)
Je mag ze dus daarvoor aanklagen.

ze hadden toestemming van mevrouw in kwestie om rond te kijken, dus van binnevallen is er niet echt spraken.
kvind echt dit goedpraten door een post van één paard die in men ogen ook niet erg gezond lijkt maar heel.... hipocriet zucht

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:55

BZ, ik word gewoon misselijk bij die foto van dat paard. En dan is dat ook nog een dier wat gigantisch hard moet werken Boos!
Niet normaal dat er dan ook nog een prijs mee gewonnen wordt.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:59

[quote="Arabesk"]
Inmiddels heeft een ex-werknemer bekend dat ze de DB gebeld heeft om wraak te nemen. quote]

Op andere paardenbedrijven zullen ook wel eens medewerkers ontslagen zijn die daar niet blij mee zijn en hoe graag ze dat misschien ook zouden willen, deze mensen kunnen geen wraak nemen door de dierenbescherming te bellen omdat de paarden er simpelweg prima verzorgd worden en er dus goed verzorgd bij staan.

Dat de reden om te bellen wraak is doet er voor mij helemaal niet toe. Hoofdzaak is dat er nu actie wordt ondernomen tegen een vrouw die haar paarden niet de verzorging kan bieden die ze nodig hebben.

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:01

Ik wil nog even reageren op dat (endurance?) paard van de laatste foto, iedereen ziet wel dat dat paard veels te mager is, dat is wel een voelbloed, die paarden van het bedrijf zijn minstens zo mager en zijn ook nog eens van een heel ander type, die beesten horen helemaal rond te zijn!! Zeker als ze zo sober zijn, vraag ik mij af hoe je het in hemelsnaam zover kunt laten komen!! Echt schandalig!!