Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juco schreef:Wat doet het er nu nog toe of ze wel of niet aan de teugels trok?
Het is gebeurt, en niemand kon dit voorzien. (het meisje, de eigenaren van het paard en het paard zelf ook niet).
Toch moet iedereen dit verdriet dragen.
Aan de teugels trekken is een reflex, daarbij gaat reactie boven verstand, het is seconde werk en dan is het gebeurt.
Een vriend van mij reed over een 80 km weg. Er was verder geen verkeer. Hij zag een dier oversteken en gooide het stuur om. Ook niet slim, maar wel een reflex. Op een haar na heeft hij het overleeft.
Heel veel sterkte allemaal.
Breitling schreef:de vader van dit buurmeisje vertelde dat het bekend is bij dit paard dat die vaker omhoog komt, dan snap ik niet dat ze zo'n meisje daar op zetten maarja wie ben ik. en het valt toch niet meer terug te draaien.
Cassidy schreef:Als dit vaker voorkomt, zou ik hulp zoeken bij je paard.
Overigens kan een paard niet steigeren als je zijn hoofd opzij trekt...echt met het neusje naar je beugel toe...
IloveShets schreef:Dat van aan de teugels trekken. Het paard stijgerde, zij viel achterover, hield de teugels nog vast en heeft het paard 'meegenomen'. Als ze de teugels los gelaten had, was ze alleen gevallen.
Maar daar denk je niet aan, het gaat zo snel!
Juco schreef:Wat doet het er nu nog toe of ze wel of niet aan de teugels trok?
Het is gebeurt, en niemand kon dit voorzien. (het meisje, de eigenaren van het paard en het paard zelf ook niet).
Juco schreef:Aan de teugels trekken is een reflex, daarbij gaat reactie boven verstand, het is seconde werk en dan is het gebeurt.
Desiree schreef:Het is een gouden regel dat je NOOIT moet trekken aan een paard dat steigert. WAnt dan reageren ze nog heftiger met mogelijk tot het gevolg dat ze achterover klappen.
Zoiets moet iedere ruiter weten. Uit lijfsbehoud. Mogeljik had dit meisje nog geleefd als ze dat geweten had.
Desiree schreef:Juco schreef:Wat doet het er nu nog toe of ze wel of niet aan de teugels trok?
Het is een gouden regel dat je NOOIT moet trekken aan een paard dat steigert. WAnt dan reageren ze nog heftiger met mogelijk tot het gevolg dat ze achterover klappen.
Zoiets moet iedere ruiter weten. Uit lijfsbehoud. Mogeljik had dit meisje nog geleefd als ze dat geweten had.