Meisje komt om na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Meisje komt om na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:55

Jemig zeg, echt kippenvel!

Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren bij onze geweldige hobby, ookal staan we er niet veel bij stil er zitten echt risico's aan...

Het blijft in ieder geval in mijn achterhoofd, vreselijk zeg!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:08

Ik las in de krant (weet niet meer of het de Telegraaf of de Tubbantia was) dat het paard steigerde en zij aan de teugels trok. DAt is ook gevaarlijk, dat zie je wel weer.

Een paard bovenop je.... daar kom je nooit goed vanaf.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:15

Wat doet het er nu nog toe of ze wel of niet aan de teugels trok?
Het is gebeurt, en niemand kon dit voorzien. (het meisje, de eigenaren van het paard en het paard zelf ook niet).

Toch moet iedereen dit verdriet dragen.

Aan de teugels trekken is een reflex, daarbij gaat reactie boven verstand, het is seconde werk en dan is het gebeurt.

Een vriend van mij reed over een 80 km weg. Er was verder geen verkeer. Hij zag een dier oversteken en gooide het stuur om. Ook niet slim, maar wel een reflex. Op een haar na heeft hij het overleeft.

Heel veel sterkte allemaal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:26

Juco schreef:
Het is gebeurt, en niemand kon dit voorzien. (het meisje, de eigenaren van het paard en het paard zelf ook niet).

Toch moet iedereen dit verdriet dragen.

Aan de teugels trekken is een reflex, daarbij gaat reactie boven verstand, het is seconde werk en dan is het gebeurt.

Een vriend van mij reed over een 80 km weg. Er was verder geen verkeer. Hij zag een dier oversteken en gooide het stuur om. Ook niet slim, maar wel een reflex. Op een haar na heeft hij het overleeft.

Heel veel sterkte allemaal.

Goed gezegd! Ben het er helemaal mee eens....

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:45

dat van de aorta klopt idd, door de klap en de druk op de borst (van het gewicht van het paard) is die gescheurd heb vanavond het buurmeisje van hester gesproken en die vertelde dit (die rijd bij ons op de manege)

de vader van dit buurmeisje vertelde dat het bekend is bij dit paard dat die vaker omhoog komt, dan snap ik niet dat ze zo'n meisje daar op zetten maarja wie ben ik. en het valt toch niet meer terug te draaien.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:15

Las het in de krant, echt vreselijk!
sterkte aan familie en vrienden..

Evelijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 01:28

Iedereen die haar kende heel erg gecondoleerd. Een tragisch ongeval

Breitling schreef:
de vader van dit buurmeisje vertelde dat het bekend is bij dit paard dat die vaker omhoog komt, dan snap ik niet dat ze zo'n meisje daar op zetten maarja wie ben ik. en het valt toch niet meer terug te draaien.

Tja Breitling dat soort dingen gebeuren, ik heb ook weleens een notiore steigeraar gereden (was zelfs een manegepaard) en ik denk dat ik minder vaardig was dan dit meisje (heb voornamelijk bij manege's gereden) Het was geen 10-jarige beginner maar een 16 jarige gevorderde ruiter.
Als ik dit lees snap ik dat mijn moeder riep, "Waarom stop je nou niet met die gevaarlijke paarden en ga je net als je zusje western rijden. Daar hoor ik nooit dat er iemand afvalt"
Wat waarschijnlijk ook niet waar is, maar goed ze had wel gelijk. Ik reed in die tijd een merrie die moest herstellen die bekend stond om haar steigeren en terug naar de stal ren trucjes (nooit wat van gemerkt) en een schat van een ruin die de goede bok had uitgevonden om zo ongeveer elke ruiter te lanceren (en na 2 jaar ook succes had bij mij)
Achteraf gezien allemaal niet zo slim, maar ja... je bent verslaafd aan paarden en dan wil je toch rijden.. zo ook Hester lijkt mij.

Hester, rust in vrede en ik hoop dat de mensen om haar heen het verdriet van haar verlies een plekje kunnen geven. Sterkte!

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 01:58

Cassidy schreef:
Als dit vaker voorkomt, zou ik hulp zoeken bij je paard.
Overigens kan een paard niet steigeren als je zijn hoofd opzij trekt...echt met het neusje naar je beugel toe...

Ik ken toch echt een paard die zo handig is dat hij in deze houding alsnog recht overeind kan komen... En die er tot een paar jaar geleden ook niet voor terugdeinsde om zichzelf zomaar achterover te laten vallen. Ik moet toegeven dat het meestal wel werkt (hoofd opzij trekken) maar sommige paarden zijn gewoon uitzonderingen.

Wat Hester betreft... Zij heeft echt ongelooflijk veel pech gehad, dit had elke ruiter kunnen overkomen. Nogmaals sterkte!

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:39

laten we vandaag met z n allen even stilstaan bij Hester,ze wordt vandaag begraven..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:56

Wat een drama zeg..
Brr, krijg er helemaal de kriebels van
Familie en vrienden heel veel sterkte toegewenst!

Mara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:22

IloveShets schreef:
Dat van aan de teugels trekken. Het paard stijgerde, zij viel achterover, hield de teugels nog vast en heeft het paard 'meegenomen'. Als ze de teugels los gelaten had, was ze alleen gevallen.

Maar daar denk je niet aan, het gaat zo snel!

dit houdt het "aan de teugels trekken" in.....

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:01

Ze hebben haar in een koets 'meegenomen'. Weet even niet hoe ik dat moet zeggen.

Wel mooi dat ze op zo'n manier word begraven.

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:08

Ik begreep dat ze vandaag bedraven wordt. Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd. Ik wens de na bestaande heel veel sterkte. Nu begint het ergste pas, weer door gaan met het leven. Ik hoop dat ze veel steun kunnen vinden om zich heen, en misschien ook enigzins in dit topic. Wat schuldige betreft, die zijn er (in mijn ogen) niet. Nogmaals mijn sterkte wensen aan de familie en mijn gedachte zijn nu bij jullie.
Sweetheart

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:51

Juco schreef:

Het is een gouden regel dat je NOOIT moet trekken aan een paard dat steigert. WAnt dan reageren ze nog heftiger met mogelijk tot het gevolg dat ze achterover klappen.

Zoiets moet iedere ruiter weten. Uit lijfsbehoud. Mogeljik had dit meisje nog geleefd als ze dat geweten had.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:56

Beetje selectief gequote. Ik ga ervan uit dat dit meisje dit heus wel wist.
Dus nog even een quote van mezelf.

Juco schreef:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:34

Desiree schreef:
Het is een gouden regel dat je NOOIT moet trekken aan een paard dat steigert. WAnt dan reageren ze nog heftiger met mogelijk tot het gevolg dat ze achterover klappen.

Zoiets moet iedere ruiter weten. Uit lijfsbehoud. Mogeljik had dit meisje nog geleefd als ze dat geweten had.

Dit is al zo vaak gezegd...
En heb je de post van Juco wel gelezen? Die omschrijft het echt goed.

Iedereen die haar gekend heeft ontzettend veel sterkte, vandaag in het bijzonder.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:35

ik vind deze discussie niet erg gepast

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:49

Ik ook niet Lielle.
Ik denk vandaag aan alle mensen die vreselijk veel verdriet hebben en afscheid moeten nemen van Hester.

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:01

ik ook zeker niet je haalt haar er niet mee terug...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:06

Dit is gewoon een heel ernstig ongeluk.........en het meiske heeft naar beste weten gehandeld. wie of waar de fout ligt in helemaal niet aan de orde.......

Dit is een noodlottig ongeval, kan jij mij en iedereen gebeuren.....

Mensen die zeggen ja, maar............ dan had ze niet dit of had ze niet dat moeten doen....... geef ik het te doen om op een minder leuk paard te zitten..

nee hoor, het is meer dan jammerlijk dat dit meisje haar leven heeft moeten laten, en er is niks wat zij had kunnen doen op dat moment dan een goed stuurman zijn........... en volgens mij heeft ze dat gedaan.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:10

Klopt helemaal.
Het moet gruwelijk zijn om je kind te verliezen....
Of een paard te hebben waardoor dit gebeurde....

Als je er aan denkt... Ik vind dat soort dingen zo vreselijk.

Er is geen schuldvraag. Er is verdriet.

denisebeelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:36

wat een gelul zeg! het is al erg genoeg en dat jullie dan allemaal zo dom lullen! ik kende hester goed! en het is op een privestal gebeurd helemaal niet in een manege of wat dan ook. Niemand is hier schuldig aan!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:45

ik vind het erg jammer dat sommige mensen het echt nodig lijken te vinden om te roepen dat het meisje een fout heeft gemaakt.
was je erbij??
en wat dan nog, het is gebeurd, het was waarschijnlijk een reflex, en ja... het is verschrikkelijk, dat is het enige dat nu nog van belang is.

curlygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:20

Graag wil ik met jullie mijn verbijstering over dit tragische ongeluk delen. Een nachtmerrie voor elke ruiter, beginnend of gevorderd. Dit is één van de risico's die wij nemen, elke keer dat we op een paard of pony stappen. Gelukkig zijn ongevallen als deze, die ruiters met de dood bekopen, eerder uitzondering dan regel. Maar zo'n tragedie dwingt ons de gevaren onder ogen te zien, we worden ineens weer ruw wakker geschud.
Ik denk niet ongelukken met een rampzalige afloop als deze helemaal te voorkomen zijn. Er valt niemand iets te verwijten, ook al hebben we vanuit onze eigen angst en verbijstering de neiging een schuldige aan te wijzen. Nee, het was niet Hester, die het ongeluk verzoorzaakte, niet de eigenaren van het paard en zeker ook niet het paard zelf. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden en niemand kan er iets aan doen, niemand heeft dit zo gewild. Maar laten we toch ALSJEBLIEFT voorzichtig zijn, zodat we op een zo veilig mogelijke manier van deze prachtige sport kunnen blijven genieten.

Hester, ik kende je niet, maar jouw veel te vroege dood raakt me diep. Ik wil familie, vrienden en bekenden veel sterke toewensen in deze donkere, zware tijd.

Claudia

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:40

Desiree schreef:
Juco schreef:

ik vindt dit zo ongepast om dit neer te zetten ik heb er gewoon geen woorden voor