Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silvana schreef:Mijn dierenarts is anders voor chippen.Niet i.v.m. diefstal.Maar om het geven van bepaalde medicatie.Die slachtpaarden b.v. niet mogen hebben en paarden die niet geslacht gaan worden, wel.Er zijn medicijnen waar je een paard mee kan helpen maar je maakt hem daar mee niet geschikt voor consumptie.Door zulke paarden dus te chippen kunnen ze op het slachthuis b.v weten of het paard geschikt is voor consumptie.
Persoonlijk vind ik dit een zeer goede reden.
Ik heb mijn paard inderdaad laten chippen omdat ik dacht dat het hielp bij diefstal(niet dus)
Adri schreef:Vandaag 1.12.2004 hebben de ouders van Kelly een dagvaardiging ontvangen, de duitse eigenaars (er staat alleen de duitse dame op de stamboekpapieren) eisen nu van de ouders de som van 25.000 euro schadevergoeding. Kelly zal normaal op 28.12.2004 moeten verschijnen op de rechtbank, de ouders op 14.12.2004, een prachtige maand december voor dit gezin. Nu spreken ze over een raspaardje, die indien zij niet gestolen was, 5 veulens zou kunnen gegeven hebben, eerst was het de volle broer van Queen die zoveel waard was, wat wij achterhaald hebben, nu gaat het over de waarde van 5 veulens. en de vergoeding voor de inbeslagname en de gerechtskosten. AUB paardenvrienden uit Nederland en Belgie, laat Queen en Kelly niet in de kou staan, ook haar ouders niet, eigenlijk zou ik de raad willen geven aan de Duitse eigenares, zoek de dieven, en ga op zoek naar de ruin, die samen met Queen gestolen is, Queen is zo goed terecht gekomen, wees blij dat ze niet geslacht is, en kun je als mens de liefde tussen een paard en haar amazone kapot maken. Ik kan aannemen dat de diefstal van Queen en de Ruin niet gemakkelijk was om te verwerken, maar als je Queen nu zou kunnen bezoeken en zelfs de vriendschap krijgen van haar nieuwe eigenares, gaat dit niet boven geld. Het gezegde "Op mensen wedden, vraagt paardengeduld" is hier wel van toepassing. Wij houden jullie op de hoogte