Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:59

Ivoor torens hebben ook founderingen ! Een van die hoogtes kunnen wij veel meer zien dan iemand die in de bos woont !

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:03

Had net besloten dat mijn reactie iets te overdreven wasen wou het veranderen om de boel niet te laten escaleren, maar was te laat met het verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:05

Mijn dierenarts is anders voor chippen.Niet i.v.m. diefstal.Maar om het geven van bepaalde medicatie.Die slachtpaarden b.v. niet mogen hebben en paarden die niet geslacht gaan worden, wel.Er zijn medicijnen waar je een paard mee kan helpen maar je maakt hem daar mee niet geschikt voor consumptie.Door zulke paarden dus te chippen kunnen ze op het slachthuis b.v weten of het paard geschikt is voor consumptie.
Persoonlijk vind ik dit een zeer goede reden.
Ik heb mijn paard inderdaad laten chippen omdat ik dacht dat het hielp bij diefstal(niet dus Verdrietig )

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:13

Dit is ook één van de redenen dat ik voorstander ben van het chippen. Het arsenaal aan medicamenten dat aan paarden mag gegeven worden is erg beperkt omwille van het feit dat een paard nog steeds beschouwd als voedselproducerend dier en daarom veel (goede) medicamenten niet mag krijgen.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat mits verandereringen in de wetgeving chippen een stok in de wielen kan steken van de paardendieven. Maar zoals Peterina correct aanhaalde dat kan alleen maar als de groten zoals frankrijk en duitsland meewerken

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:16

silvana schreef:
Mijn dierenarts is anders voor chippen.Niet i.v.m. diefstal.Maar om het geven van bepaalde medicatie.Die slachtpaarden b.v. niet mogen hebben en paarden die niet geslacht gaan worden, wel.Er zijn medicijnen waar je een paard mee kan helpen maar je maakt hem daar mee niet geschikt voor consumptie.Door zulke paarden dus te chippen kunnen ze op het slachthuis b.v weten of het paard geschikt is voor consumptie.
Persoonlijk vind ik dit een zeer goede reden.
Ik heb mijn paard inderdaad laten chippen omdat ik dacht dat het hielp bij diefstal(niet dus Verdrietig )

Is in theorie een heel goed idee ... maar waar staat het vermeld of het paard wel of niet geschikt is voor consumptie ? In het passport of op het chip?
Wie betaald de extra kosten die een slachthuis aan moet (computer, internet, personeel, enz, productie normen, aanpassing verwerkingsproces, enz) ? Wat zijn de mogelijke protocols ivm een gesignaleerde gesloten of 'on-geschikte' paard? Wie betaald die opvang? Je biefstuk/gehakt enz wordt alleen duurder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:27

Ik lig er niet wakker van dat de biefstuk en gehakt duurder word(ben vegetarier Haha! )
Maar wel van het feit dat er medicatie is en mijn paard niet geholpen kan worden omdat het niet aan consumptiedieren gegeven kan worden.Een chiplezer is voor een grote instantie niet zo duur .Computers hebben ze al staan dus zo onmogelijk lijkt mij het niet.
Ik zou alleen nog graag een instantie bereiken die kan maken dat als er een gestolen chipnr. word opgevraagd.Er dan in het rood met grote letters gestolen komt te staan,want inderdaad bij honden werkt dit dus ook voor geen meter.Je hond word gestolen praktisch alle dierenartsen hebben een lezer en toch komt hij nooit meer terug.Terwijl ik een hondje uit het asiel heb gehaald wij(mijn vriendin is Da) helemaal hebben kunnen traceren waar hij van daan kwam.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:34

Die chip blijft voorlopig nog wel even een ellende.

Over dat brandmerk: ik heb net de foto's in het profiel van Kelly zitten bekijken en ik kan het absoluut niet zien. Ik weet ook niet hoe het er uit moet zien natuurlijk, dat maakt het nog lastiger. Ik vind het dus niet zo vreemd dat het over het hoofd is gezien.

En Manuela: natuurlijk is het erg voor die familie in Duitsland maar als een paard al zo lang weg is, kan je er dan geen vrede mee hebben dat ze goed terecht gekomen is? Voor mij zou dat het allerbelangrijkste zijn, dat mijn paard leeft en nog een goed leven heeft ook. Ik zou zelf willen gaan kijken op zijn stal, zou er misschien inderdaad een veulentje van willen maar ik zou het denk ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dat meisje en het paard te scheiden van elkaar. Hoe moeilijk het ook voor mij zou zijn.

Overigens is die bles misschien wel opvallend maar nou ook weer niet zo opvallend volgens mij, zeker niet omdat de ene foto een veulen laat zien en de andere foto een volwassend paard. Daardoor zijn de verhoudingen wat anders.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:07

Hoi allemaal, het maakt mij opzich niet uit of jullie voor of tegen het chippen zijn! Wat ik wel weet is dat ik Queen heb laten chippen als 4-jarige. Samen met nog een andere 4-jarige toen! De reden was toen, ze gaat dan op jumping beginnen te gaan en dus gaat iedereen haar kennen. Het was dus een beetje een preventie tegen diefstal! Ik wist toen niet hoe dat dat allemaal te werk ging gaan. Het enige wat ik wist was dat je een kaartje met de gegevens en de barcode van brussel in de brievenbus krijgt. Ik had aanvankelijk gedacht dat er iemand van Brussel ging langstkomen om het paard te bezichtigen, een foto zou nemen en dat blij in het dossier 'Queen' zou steken. Als ze dat zouden gedaan hebben, en als de familie uit duitsland zoals zij zeggen daar foto's hebben naar opgestuurd, zou het toen al uitgekomen zijn dat Queen ooit gestolen zou zijn! Dus ergens is er toch iets mis met ons systeem in belgie! Als daar in brussel een databank zou zijn met gestolen paarden en als van elk gestolen paard daar een foto en een signalement zou hangen, zou het beter zijn voor iedereen! neem nu, je geeft alle gegevens van uw paard door, witte voeten, soort bles, kleur. Dan komt er ginder een lijst met gestolen paarden naar boven. Dan vergelijk je even de foto's. Is hij of zij gestolen, dan zie je het direct! En in het begin zou dat veel werk vergen, maar als het allemaal een beetje een routine is, dan gaat dat al allemaal veel vlotter!
Ik ben dus voor het chippen, en zeker omdat nu het brandmerk is afgeschaft in belgie. Want op dit moment hebben de dieven een vrije markt! Want ga eens een vos terug zoeken zonder kenmerken, of met een wit been! Dat is onbegonnen werk!

En op wedstrijden. Als ze nu beginnen met chippen, kunnen ze in princiepe volgend jaar gewoon aan de ingang gaan staan met een scanner, en dan komen er ook geen verkeerde paarden meer in de ring! En als blijkt dat dit paard gestolen is, dat er een vermelding in het rood op de scanner komt met GESTOLEN! Dit moet volgens mij haalbaar zijn! Er zou veel ellende mee opgelost zijn!

Al besef ik dat dat ook veel problemen met zich meebrengt, mest, belastingen, noem maar op! Het zal wikken en wegen worden wat de beste oplossing is!

Groetjes, kelly en Queen

melissa1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:36

das niet normaal man ik vind dat het meisje het paard moet houden zij heeft het nu al 9 jaar en zal er heel erg aan gehecht zijn Lovers

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:13

Ik blijf telkens weer met verbazing de reactie van mensen zoals manuela lezen... Erg opvallend dat ze sinds de foto van het brandmerk in Kelly d'r profiel staat ze niks meer heeft laten horen!!!

Als ik naar de foto's in je profiel kijk Kelly zie ik dat brandmerk écht niet, zeker niet als ze niet geschoren is. Waarom de fam. Scheepers niet met je wil praten begrijp ik helemaal niet, volgens mij had echt zoveel ellende voorkomen kunnen worden als ze gewoon met jou en je ouders rond de tafel waren gaan zitten... Ik hoop echt voor je dat Queen bij je mag blijven!!!

Nog even over het chippen, in Nederland wordt dus inderdaad weleens de chip gecontroleerd bij wedstrijden. Ik heb het tot nu toe 2 x meegemaakt in het afgelopen half jaar, bij wedstrijden in Zeeland. Er stond gewoon een man met zo'n lezer, en iedereen moest eerst bij hem langs voordat ze mochten starten. Zo vind je natuurlijk niet alle gestolen paarden, wamt er gaan er vast genoeg naar het buitenland, of ze worden niet in de sport uitgebracht...

Dan nog als laatste, rij je op het moment even helemaal geen wedstrijden Kelly (totdat je meer weet of zo), of kunnen we je ergens nog een keer komen aanmoedigen? Een soort van 'Bokt steunt Kelly meeting' Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:47

Ook ik heb laten chippen omdat dat nu eenmaal vereist is als ik wedstrijden wil rijden, en ik ben vorig seizoen meerdere malen gecontroleerd. Scanner over paard, paspoort erbij, etc.

Mocht het mij ooit overkomen dat een gestolen paard na zo'n lange tijd bij een goede eigenaar terug word gevonden, dan hoop ik dat ik mij over het verlies heen zou kunnen zetten en in gesprek kon gaan met de huidige eigenaar. Ook al houd je heel veel van een paard, ik vind het moeilijk voor te stellen dat na 9 jaar je nog niet emotioneel verder gegaan bent. Ik denk (hoop) dat het voor mij in die situatie meer een opluchting zou zijn - dat ik op kon houden met denken over de akelige dingen die met het dier zouden kunnen gebeuren.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:28

Na 9 jaar je gestolen paard terug vinden! Raar zeg, sneu voor het meisje. Blijft het paard bij dat 21-jarige meisje? Of gata het weer terug naar de eigenaar van 9 jaar geleden?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:57

moet ie nou echt terug? zou echt sneu zijn voor dat meisje

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:59

nee het paard moet niet terug
de uitspraak is gevallen en de rechter heeft het paard aan Kelly toegewezen.

Maar de duitsers eisen nu een schadevergoeding en een dwangsom, staat ergens een paar pagina's terug in het topic.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:01

Adri schreef:
Vandaag 1.12.2004 hebben de ouders van Kelly een dagvaardiging ontvangen, de duitse eigenaars (er staat alleen de duitse dame op de stamboekpapieren) eisen nu van de ouders de som van 25.000 euro schadevergoeding. Kelly zal normaal op 28.12.2004 moeten verschijnen op de rechtbank, de ouders op 14.12.2004, een prachtige maand december voor dit gezin. Nu spreken ze over een raspaardje, die indien zij niet gestolen was, 5 veulens zou kunnen gegeven hebben, eerst was het de volle broer van Queen die zoveel waard was, wat wij achterhaald hebben, nu gaat het over de waarde van 5 veulens. en de vergoeding voor de inbeslagname en de gerechtskosten. AUB paardenvrienden uit Nederland en Belgie, laat Queen en Kelly niet in de kou staan, ook haar ouders niet, eigenlijk zou ik de raad willen geven aan de Duitse eigenares, zoek de dieven, en ga op zoek naar de ruin, die samen met Queen gestolen is, Queen is zo goed terecht gekomen, wees blij dat ze niet geslacht is, en kun je als mens de liefde tussen een paard en haar amazone kapot maken. Ik kan aannemen dat de diefstal van Queen en de Ruin niet gemakkelijk was om te verwerken, maar als je Queen nu zou kunnen bezoeken en zelfs de vriendschap krijgen van haar nieuwe eigenares, gaat dit niet boven geld. Het gezegde "Op mensen wedden, vraagt paardengeduld" is hier wel van toepassing. Wij houden jullie op de hoogte

dit dus Jepsica en Libertylove

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:40

Kathleentje, neen wij weten nog altijd niet of Queen bij Kelly mag blijven, voorlopig is het beslag vernietigd, en stat Queen bij Kelly, nu hebben de eigenaars uit Duitsland beroep aangetekend tegen het vonnis van de beslagrechter, en dit gaat voorkomen in Antwerpen. Op deze zitting mag iedereen binnen, Kelly zal de datum wel mededelen wanneer het voorkomt.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:16

beste mensen allemaal,
ik ga dit jaar niet meer op jumping, volgend jaar zeker wel! normaal wou ik naar mechelen gaan met Queen maar dat hebben de mensen mij afgeraden! Want Queen moet daar op stal, en er is vlug iets in de eetbak gegooit he!
Dan even over het proces. Het proces van het beroep voor beslag komt voor op 13-12-2005. Het gaat dus nog wel even duren eer dat we iets weten. Over het andere proces weet ik voorlopig nog niets! Ik vind het wel jammer, want ik had liever dat het allemaal rap achter de rug was geweest!Want eigenlijk hebben we nu nog een jaar onzekerheid! Ik vind het ergens in mijn hart wel erg voor de duitse mensen. Het is vandaag kerst avond. En ik weet dat Queen nog een jaar bij mij mag staan. Maar voor deze duitse Fam. gaat het een slechte kerst worden. want zij hadden natuurlijk gehoopt dat Queen dit jaar nog terug bij hen in duitsland zou staan. Pas op, ik ben blij dat ze bij mij is, heel blij zelfs, maar toch, ik vind het ergens ook erg voor hen.
ALs ik volgend jaar weer op jumping ga, mogen jullie voor mijn part allemaal komen kijken. Want keer op keer komt Queen bokkend de piste binnen. Iedereen heeft haar gezien, en dat vind ze geweldig! Dan springt ze goed, en oren recht vooruit! Komt ze heel braaf binnen, dan springt ze nooit goed. Ik denk dat dat een teken van haar is om te zeggen dat ze niet veel zin heeft! Als ik over Queen praat, vraag iedereen, ' is dat dat paard dat altijd zo gek doet als ze binnenkomt?' Of dan zeggen ze, maak haar eerst eens zadelmak eer dat je er mee op jumping komt. Laatst was ik op jumping in heverlee, Daar liep Queen mee op 1.40. In die proef deden ook jos lansink en ludo philipaerts mee, en dirk demeersman. Ik dacht dus, hier kan ik niks komen zoeken. Wel queen deed het foutloos en in de barage 2balken. Jos en dirk vonden Queen geweldig! Ze zeiden dat ze het straf vonden dat ik er niet af vloog bij het binnenkomen. Jos wist eerst niet dat het in de krant ging over Queen. Toen hij dat hoorde was hij erg verbaast! Want hij kent Queen ook al enkele jaren! Van de moment dat ik op jumping ga, zal ik het jullie vertellen. En als iemand wil komen kijken, dan vraag je het maar, en dan stuur ik u een PB. Vele groetjes en hoefjes van mij en Queen! Maak er een zalig kerstfeest van. Maar ik kom zo tussendoor nog wel eens kijken vandaag op Bokt! Ik vind het geweldig dat er zoveel mensen met mij meeleven. Bedankt allemaal!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:24

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:37

Ik denk dat het de vorige eigenaar niet om de leifde voor het paard gaat, maar meer om de financiele kant! Belachelijk dat ze geld eisen! Wie zegt dat ze goede veulens op de wereld zet! Desnoods zou ze een nakomeling kunnen "geven"' van een door hun uitgekozen hengst! En wie zegt dat ze het paard anders ook niet had verkocht! Trouwens vindt ik dat de mensen het paard dan terug moeten kopen, al die energie die deze meiden en ouders in hun paardje hebben gestoken. Tel uit je winst! OK dan! Vooralsnog vindt ik dat de zaak gewoon moet zijn afgelopen! Het is zo lang geleden. De emotionel schade zijn ze allang te boven. Ik wens jullie heel veel sterkte in deze periode.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:56

Heel erg bedankt allemaal. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend, al ga ik het toch niet kunnen laten om regelmatig eens te komen kijken op bokt! Toch zou ik nog eens even een soort oproep willen voor manuela, die nog steeds geen reactie heeft gegeven op het brandmerk van Queen. Ik vraag u alleen even eerlijk te zijn tegen u zelf. Eens eerlijk te zijn tegen uzelf en de rest van uw kompanie. Dat je geen brandmerk ziet! Dat zou mijn kerstmis echt goed maken! Dat ik van u ook de bevestiging zou kunnen krijgen dat je het brandmerk niet ziet! Van iedereen die het bevestigd, is uw bevestinging voor mij de belangrijkste. Groetjes, kelly

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:01

hej kelly
een prettige kerst voor jou en queen! en nog een jaar onzekerheid?? jeessus wat duurt dat lang, maar wel goed dat ze iig bij jou is!
en manuela ik ben toch ook wel erg benieuwd naar je reactie, mensen hebben jou meerdere keren normale vragen gesteld en daar kan je geen antwoord op geven?? en ik denk dat iedereen hier ook wel snapt waarom....je kan je gelijk niet krijgen over dat brandmerk, die dus idd behoorlijk onzichtbaar is, en wil dus niet je ongelijk toegeven, en misschien ook wel niet maar zo komt het nu wel over omdat je eerst overal hard commentaar op hebt en nu er een paar bewijzen zijn ben je nergens meer te bekennen.
kelly en queen ik hoop dat et volgend jaar allemaal helemaal goed komt en hou ons op de hoogte hoe het met jullie is!
groetjes

LoverBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:47

wat zielig voor die eigenaar om te horen dat je paard die je al 9 jaar hebt weer weg moet kunnen de oorspronkelijke eigenaren geen ander paard komen, zij zijn er niet zo aan gehecht als dat andere meisje

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:25

Ik kom zeker een keer kijken als je een wedstrijd hebt, laat tegen die tijd maar weten waar en wanneer! Misschien willen er nog meer mensen mee, dan maken we er een dagje uit van *LOL*

Wat vervelend dat je pas over een jaar meer weet, nóg een jaar in onzekerheid! Ik hoop in ieder geval dat je van dat jaar kunt genieten en dat Queen ook na dat jaar bij jou mag blijven! Ondanks alles hoop ik dat jij en je familie toch een hele fijne kerst hebben!! Ach gut

paard3nl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:42

wat zielig dat het meisje misschien die pony terug moiet geven

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:53

Ik heb het hele verhaal net met verbazing gegeven. Wat juist is kan ik ook geen antwoord op geven. Voor beide valt wat te zeggen. Waar ik me alleen niet helemaal in kan vinden is de reactie van de duitse eigenaren. Ze eisen een schadevergoeding aan de ouders van kelly terwijl behoorlijk duidelijk is dat de ouders van kelly zich toendertijd van geen kwaad bewust waren. Als ze zonodig een schadevergoeding willen dan moeten ze bij de oorspronkelijke dief zijn en niet bij de huidige, onwetende, eigenaren. Wat mij betreft treft hun op dat gebeid geen blaam.

Ik hoop dat alles uiteindelijk goed gaat komen.