Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:09

'n noodkreet kun je ook mooi verpakken, toch!!
het is imo een beetje te doorzichtig,
maar goed, eind juni weten we hoe het afloopt.

denisesilver

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:06

Is Taminiau het beste paard uit zijn carrière? Misschien loop ik heel erg achter op de sport, maar ik heb over deze combinatie eigenlijk zo goed als niets gehoord. Kan er helemaal naast zitten hoor.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:09

mce schreef:
'n noodkreet kun je ook mooi verpakken, toch!!
het is imo een beetje te doorzichtig,
maar goed, eind juni weten we hoe het afloopt.

Er spelen een paar problemen.

De eerste is dat Mevr. Glock helemaal niet zo’n interesse heeft in paarden.
De tweede is dat HP en EG een hele poos niet tot nauwelijks gestart zijn, wellicht onder invloed van de publieke opinie en de heksenjacht op -met name- EG.
En als derde werden de dekhengsten ook minimaal gepromoot.

Dat alles maakt wel dat GHPC financieel een bodemloze put geworden is. Dus alleen al vanuit dat oogpunt begrijp ik de beslissing wel.

HP heeft een tijdje geleden ook al gezegd dat hij het jammer vindt dat het stopt nadat hij weer een mooi resultaat neergezet had. En er zijn ook wat paarden naar andere dekstations verplaatst dus het is niet onmogelijk.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:09

Ergens wel dubbel. Het paard wordt nu nog even goed ingezet op de wedstrijden en dan hup de wei op?
Afbouwen ofzo deze maand zou dan naar het paard dan ook wel eerlijk zijn.
Want het lijkt nu een beetje zo dat hij ook niet verder getraind/ uitgebracht gaat worden door een Oosterijkse ruiter.
We wachten het maar af.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:37

Ja Taminiau is absoluut het beste paard uit zijn carrière en hoewel ik geen HP fan ben zou ik het toch ook jammer vinden dat deze combinatie uit elkaar gehaald wordt omdat ik denk dat er nog heel veel groei in dat paard zit. En hij is echt te goed om pensionado te worden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:39

Wie zegt dat de paarden in Oostenrijk niet getraind gaan worden? Was dat niet speculatie van de Paardenkrant dat ze de wei opgingen daar?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:52

Hij zal op het laatste moment wel blij zijn dat het "gelukt " is om Taminiau te behouden - HP praat in het artikel ook al over een gevonden sponsor - zou me niets verbazen, marketing, timing ze zijn er goed in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:58

denisesilver schreef:
Wie zegt dat de paarden in Oostenrijk niet getraind gaan worden? Was dat niet speculatie van de Paardenkrant dat ze de wei opgingen daar?

Staat in het artikel.

Zoals ik het lees hebben kopers en sponsoren al aangeboden het paard te kopen maar is er geen sjoege vanuit Oostenrijk.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:23

Dat is de andere kant van de medaille. Als je geen eigenaar bent van het paard, en de sponsor stopt ermee dan heb je het nakijken.
Maar hij heeft Toto nog geloof ik.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:28

Ik heb via via gehoord dat er een deel van de paarden al in oostenrijk staan en daar werkelijk op de weide staan en op termijn gecastreerd gaan worden

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:30

fleurtjeuh schreef:
Ik heb via via gehoord dat er een deel van de paarden al in oostenrijk staan en daar werkelijk op de weide staan en op termijn gecastreerd gaan worden

Er is 1 hengst naar Duitsland en Johnson is terug naar Nijhof.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:18

Waar ik wel benieuwd naar ben is of ze samen blijven? Of gaan Edward, HP en Nicole nu hun eigen weg?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:59

janderegelaa schreef:
fleurtjeuh schreef:

Er is 1 hengst naar Duitsland en Johnson is terug naar Nijhof.

Maar die waren beiden 50% van andere eigenaren.

Als ik een vluchtige search doe, zijn de meeste paarden waar Nicole bij in zat, sinds dit jaar overgeschreven naar 100% Glock.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:58

Zie net dat HP met Taminiau is opgenomen in het landenteam voor Rotterdam. Dus misschien klopt mce's redenatie nog ook

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:08

denisesilver schreef:
Zie net dat HP met Taminiau is opgenomen in het landenteam voor Rotterdam. Dus misschien klopt mce's redenatie nog ook

Ik vind het ook een beetje dubieus. Nu is Rotterdam wel 19 juni (en als het doorgaat vertrekt Taminiau eind juni pas), maar aangezien het ook een observatiewedstrijd is voor het EK in augustus, snap ik de keuze voor Minderhoud niet helemaal als Taminiau wel vertrekt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:23

Ik kan sowieso de keuzes voor het team niet volgen. Dat kon ik na de keuze voor EG en HP voor Parijs al niet, na een halve proef tov combinaties die al een aantal jaar een wedstrijdritme hebben. Ben blij dat ik niet in dat wereldje zit, zou er spontaan mee gestopt zijn :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:33

Ze scoorden gewoon hoger. En daar gaat t om. Mijn keus zou t ook niet geweest zijn.

Nou ja , hopelijk kan HP Taminiau behouden , ben toch wel benieuwd hoe die 2 verder zouden gaan scoren.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:58

HP scoort wel stabiel boven de 70% momenteel. Zoveel NL combinaties hebben we momenteel niet die dat stabiel doen. Wat dat betreft snap ik de keuze wel om hem op te nemen in het team voor Rotterdam.

Ik zie net dat Horses een artikel heeft geplaatst dat allee Taminiau, Toto JR en Massimo nog niet naar Oostenrijk zijn overgeschreven. Ik heb geen Premium account, dus weet de inhoud verder niet. Wellicht proberen ze toch nog of ze een aantal paarden in NL kunnen houden?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:10

Queen123 schreef:
HP scoort wel stabiel boven de 70% momenteel. Zoveel NL combinaties hebben we momenteel niet die dat stabiel doen. Wat dat betreft snap ik de keuze wel om hem op te nemen in het team voor Rotterdam.

Ik zie net dat Horses een artikel heeft geplaatst dat allee Taminiau, Toto JR en Massimo nog niet naar Oostenrijk zijn overgeschreven. Ik heb geen Premium account, dus weet de inhoud verder niet. Wellicht proberen ze toch nog of ze een aantal paarden in NL kunnen houden?

Er waren nog wat paarden die eind juni pas naar Oostenrijk zouden vertrekken en dat HP ze nog wat langer mocht blijven rijden

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:12

denisesilver schreef:
Ik kan sowieso de keuzes voor het team niet volgen. Dat kon ik na de keuze voor EG en HP voor Parijs al niet, na een halve proef tov combinaties die al een aantal jaar een wedstrijdritme hebben. Ben blij dat ik niet in dat wereldje zit, zou er spontaan mee gestopt zijn :+

Edward Gal reed niet in Parijs, HP natuurlijk wel. Door de aankomende internationale kampioenschappen wordt het nog een uitdaging, we hebben niet zoveel combinaties die makkelijk richting 75% scoren in de GP.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:53

Iemand die printscreens kan/wil maken of al heeft van het artikel? Ben nu toch wel nieuwsgierig. Mag ook via PB :-)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:14

Staat het niet op Archive?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:30

Nee, of ja staat het wel, maar geblurd.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:12

Queen123 schreef:

Ik kijk geen wedstrijden meer, maar zag onlangs een proef van hem op Taminiau op de World Cup voorbij komen op social media. Dat was niet op aan te gluren. Aanspringen in galop lukte niet, paard was totaal in de war en wist niet wat hij moest doen, begon met benen alle kanten op te wapperen. In galop appuyementen ging Taminiau draven en wist ook niet meer wat hij moest doen. Galop pirouette leek nergens naar.... Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat dit paard het ook niet meer doet, net als Invictus.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:33

manubres schreef:
Queen123 schreef:

Ik kijk geen wedstrijden meer, maar zag onlangs een proef van hem op Taminiau op de World Cup voorbij komen op social media. Dat was niet op aan te gluren. Aanspringen in galop lukte niet, paard was totaal in de war en wist niet wat hij moest doen, begon met benen alle kanten op te wapperen. In galop appuyementen ging Taminiau draven en wist ook niet meer wat hij moest doen. Galop pirouette leek nergens naar.... Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat dit paard het ook niet meer doet, net als Invictus.

Ze hebben allemaal wel eens een slechte dag. 30 mei was hij 2e in de Special.