Ayasha schreef:Bielsje schreef:Laatst gaf ik mijn paard ook een tikje toen ik met iemand stond te praten en hij mijn arm aanraakte. Tenminste, zo zag het eruit. In werkelijkheid pakte hij mijn vel heel even een soort van want hij kreeg niet 100% aandacht. Hij beet niet maar wilde laten zien dat dat wel kon. Dat deed hij vaker en een blik had toen niet geholpen, een mondelinge waarschuwing niet, het touw lafhartig richting zijn borst gooien niet en nog meer dingen niet dus hij kreeg een tikje, ging op rust staan en staan slapen en alles was goed en hij heeft het niet weer gedaan.
Wist degene met wie ik stond te praten waarom ik een tikje gaf? Vond die mijn reactie gepast? Vast niet en hadden ze die 30 seconden gefilmd dan was ik nu ook het haasje....
Dat geloof ik niet eerlijk gezegd. Ik denk niet dat de hele paardenwereld op zijn kop gaat staan (en dat Helgstrand zich zorgen zou maken) om een tikje op de neus bij een hengst die bijt.Je ziet de beweging toch van het dier. Als je naar de beelden kijkt ben je op aan het letten. Jouw geprekspartner waarschijnlijk niet maar als je gefilmd was en ze zouden het tonen zou je zien wat er gebeurde als je op de interactie tussen paard en mens aan het letten bent.
Zijn er beelden zoals in de tijd met Power and paint echter.... Jaaaa... Dan zal het moeilijker worden om er goed uit te komen.
Ik gebruikte een zweepje en je wilt niet weten hoe schattig mijn paard keek op het moment dat hij het deed

Het gaat erom dat enkel ik wist van al die keren ervoor, en als ik groom was had ik echt niet de moeite genomen om dat tegen de grote baas te zeggen. Dus hoe had die mijn actie kunnen verantwoorden?
Misschien staat het niet op zn kop om een tikkie, maar ik denk dat als je goede momentopnames achter elkaar plakt over een langere tijdsduur dat je er best iets leuk van kunt maken....