mce schreef:veel praten maar aan de basis en in het veld verandert er niets, veel te weinig
Laat de KNHS eens geen vergunningen afgeven voor meerdaagse wedstrijden b.v., herstel van paarden moet mogelijk zijn, dan laten ze zien dat paardenwelzijn ook uitdragen,
we gaan er nu maar vanuit dat eigenaren zelf belsissen, maar ze kunnen wel een oefenrondje rijden en hun officiele parcours.
achter de schermen - Elisa zal misschien informatie hebben die wij niet hebben - werken aan verbeteringen daar zijn ze al jaren mee bezig, paarden moeten bepaalde uren buiten...........wie gaat dit handhaven, de KNHS/FNRS gaan ervanuit dat de eigenaren daar zelf verantwoordelijk voor zijn, de resultaten zijn genoeg bekent.
deze enquete is een lachertje niets anders dan kijk we doen wat, is simpel weg net als veel andere enquetes voor de buhne, zolang ze niet in het veld veranderingen merkbaar zijn
kom op stallen waar paarden staan die al jaren zo staan en gereden worden, instructie er op want het is een "k................knol" , op een stal waar 9 paarden staan en letterlijk één paard happy is en zonder enige medicatie, of "experts" door het leven kan en presteren
dus basel ik niet, want de meeste willen gewoon niet veranderen, de "expert" erbij halen is makkelijker dan het probleem oplossen, want dan kan ik weer even fijn rijden tot de volgende behandeling.
(toegegeven niet alle problemen kun je plossen)
maar ik praat ook niet over die die het wel goed doen, vraag begrip VAN diegene die het niet goed doen en die dier & recht handvaten geven, om voor die het wel goed doen paardrijden mogelijk te houden
Je moet wel eerst weten wat verandert moet worden voor je het verandert hè? Daarnaast moet je overwegen op basis waarvan je aanpassingen gaat doen. Wetenschap, boerenverstand, de meest vertegenwoordigde mening?
Sluit je alsjeblieft aan bij een bond als het allemaal zo makkelijk is.
En nee, niet alle problemen zijn op te lossen. Moet een paard dat onder behandeling pijnvrij kan bewegen dan maar afgemaakt worden? Of hoe zie je dat? Mogen mensen ook geen behandeling of medicatie meer?
Je bent zelf instructeur toch? Begin dan daar met invloed uitoefenen en laat mensen zien hoe het moet. Dat werkt beter dan roepen op een forum hoe slecht mensen het wel niet doen